Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, neon_sun skrev:

Tja, det finnes faktisk ekte leger som ikke er helt smarte på sosiale medier (eller generelt også). Jeg jobber tett med turnus og Lis, og disse roterer såpass ofte, at jeg har møtt en god del av de i min karriere. Og tro meg; det finnes jammen skruer der også 😂 Det er mange typer intelligens. Har også observert ei på Facebook som er superaktiv i div babygrupper, som ikke har barn selv, men som deler ut medisinske råd i hytt og pine. "jeg er lege og.....". Skremmende. 

Edit: men jeg tror dog du er inne på riktig spor altså 😂🤣

Ja leger er jo bare mennesker de også, tviler ikke på at noen av dem er helt på trynet. Men. Jeg tror fremdeles ikke at det er ekte leger som kommenterer hos CBE. Er nok heller tastatur ridderen som har prøvd seg igjen 😆 gammel vane vond å vende sies det... 🙄

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Gjest formula
Skrevet
6 minutter siden, neon_sun skrev:

Tja, det finnes faktisk ekte leger som ikke er helt smarte på sosiale medier (eller generelt også). Jeg jobber tett med turnus og Lis, og disse roterer såpass ofte, at jeg har møtt en god del av de i min karriere. Og tro meg; det finnes jammen skruer der også 😂 Det er mange typer intelligens. Har også observert ei på Facebook som er superaktiv i div babygrupper, som ikke har barn selv, men som deler ut medisinske råd i hytt og pine. "jeg er lege og.....". Skremmende. 

Edit: men jeg tror dog du er inne på riktig spor altså 😂🤣

Men i dette tilfellet kommer "legen" med en opplysning/konklusjon som er direkte feil. Og med bloggens forhistorie, der fagfolk trer støttende til uansett påstand - ja, da gjør man seg sine tanker.

Skrevet

Snakker ikke om lege konentarene, helt enig med dere at det er litt vel merkelig. Men synes det er litt lite konstruktiv kritikk, eller er det bare meg som har et helt annet syn på hva det egentlig er. 

Hva tenker dere ? 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, elisaday skrev:

Ja leger er jo bare mennesker de også, tviler ikke på at noen av dem er helt på trynet. Men. Jeg tror fremdeles ikke at det er ekte leger som kommenterer hos CBE. Er nok heller tastatur ridderen som har prøvd seg igjen 😆 gammel vane vond å vende sies det... 🙄

2 timer siden, formula skrev:

Men i dette tilfellet kommer "legen" med en opplysning/konklusjon som er direkte feil. Og med bloggens forhistorie, der fagfolk trer støttende til uansett påstand - ja, da gjør man seg sine tanker.

Ja, jeg er helt enig der altså, det lukter ganske fishy 😎

• Liker 3
Skrevet

Da jeg leste legekommentaren så tenkte jeg at det var noen som hadde lagt inn denne for å kødde med Eriksens

• Liker 13
Skrevet

Tilbake til bloggernes fotoshoot. Her ser jo frua ganske så normal ut iallefall inne på Annebrith.no Hun til høyre på bildet ser faktisk gul grønn ut stakkar. Er dette en ny trend?

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Kleenex skrev:

Tilbake til bloggernes fotoshoot. Her ser jo frua ganske så normal ut iallefall inne på Annebrith.no Hun til høyre på bildet ser faktisk gul grønn ut stakkar. Er dette en ny trend?

Jeg ser ingenting om shooten hos AB? Den bloggen er blitt umulig å finne frem på...

Skrevet
36 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Jeg ser ingenting om shooten hos AB? Den bloggen er blitt umulig å finne frem på...

Hun mener sikkert Jørgine (Funkygine).

Skrevet

CBE, at de ikke ser hvor dobbelmoralsk de er?

De skal hele tiden fremstå som de snille, med bare godt å si om andre mennesker. Men, når man ser i kommentarfeltet ser man noe annet. De godkjenner sjeldent gode, saklige tilbakemeldinger som kanskje er noe kritisk, men ei som sier at fruen ser best ut av de som deltok på shooten i går, det må komme med.

Det blir så fremmed for meg å drive selvskryt på denne måten, at av og til føler jeg at vi kommer fra to forskjellige planeter.

• Liker 14
Skrevet

Norovirus faktisk 🙈 «vi er så vant med det». Tror aldri jeg har hatt norovirus jeg. Det høres ut som et rent helvete, og det var ikke det de hadde!

og ja, hun har for små sko!

• Liker 21
Skrevet (endret)
1 time siden, Kleenex skrev:

1 time siden, Mrs O'Donell skrev:

http://www.annebrith.no/blogg-feed/

http://www.annebrith.no/2018/06/12/17403/#respond

ja, Stina er gulgrønn i ansiktet! Ser ut som en sjøsyk tegneseriefigur 😛

Endret av Rubella
Skrevet

Kjenner bare en annen som skylder på magevirus når hun er bakfull. Personen er alkoholiker og har dermed temmelig ofte magevirus… ;) Uten sammenligning øvrig. Vi andre er voksne nok til å innrømme at det ble noen glas for mye på fest.

Det var vel dagen etter den ELLE-festen de var dårlige? Så enten burde jo mange deltagere fra festen være syke av magevirus (som smitter meget lett) eller så tok de noen glas for mye av gratisdrinkene. Ikke noe gæli det. 

• Liker 16
Skrevet
42 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Kjenner bare en annen som skylder på magevirus når hun er bakfull. Personen er alkoholiker og har dermed temmelig ofte magevirus… ;) Uten sammenligning øvrig. Vi andre er voksne nok til å innrømme at det ble noen glas for mye på fest.

Det var vel dagen etter den ELLE-festen de var dårlige? Så enten burde jo mange deltagere fra festen være syke av magevirus (som smitter meget lett) eller så tok de noen glas for mye av gratisdrinkene. Ikke noe gæli det. 

Men delikat er det ikke🙈

• Liker 13
Skrevet

Jeg har hatt noroviruset en gang for flere år siden, og det henger fortsatt igjen som et grusomt minne! Så syk har jeg aldri vært - hverken før eller siden. Jeg ble den gangen syk på en lørdag og hadde problemer med å spise påfølgende onsdag. Så at frua og frua til frua har hatt norovirus er jeg overbevist om at ikke stemmer! De lyver om så banale ting som man ikke trodde var mulig!

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Usaklig. 

• Liker 4
Skrevet

Norovvirus er ofte et vintervirus og det utgjør influensalignende smerter i hele kroppen, samt at det er svært smittsomt.

Skrevet
4 timer siden, neon_sun skrev:

Ja, jeg er helt enig der altså, det lukter ganske fishy 😎

Kanskje det hjelper med litt Honolulu breeze :plystre:

• Liker 21
Skrevet
3 timer siden, Liver skrev:

CBE, at de ikke ser hvor dobbelmoralsk de er?

De skal hele tiden fremstå som de snille, med bare godt å si om andre mennesker. Men, når man ser i kommentarfeltet ser man noe annet. De godkjenner sjeldent gode, saklige tilbakemeldinger som kanskje er noe kritisk, men ei som sier at fruen ser best ut av de som deltok på shooten i går, det må komme med.

Det blir så fremmed for meg å drive selvskryt på denne måten, at av og til føler jeg at vi kommer fra to forskjellige planeter.

Helt enig. De er ikke gode mennesker, de er falske og dobbeltmoralske. Bare se i kommentarfeltet.

Hun publiserer mange bilder av seg selv hvor hun poserer og tar selfier. Selvopptattheten vil ingen ende ta, hun oppfører seg som en 14-åring og ikke en godt voksen mor.

• Liker 22
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, krenkende utsagn og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Jeg tenker på CBE når det blir snakk om retusjering og er for forslaget om påbud om å merke. Leser på https://www.minmote.no/#!/artikkel/24356634/paabud-om-merking-av-retusjert-reklame-det-kommer-til-aa-drepe-bransjen «Problemet er i like stor grad at man lar de få en til å føle seg utilstrekkelig.»

Nå er sitatet tatt ut av kontekst, men det får meg til å tenke på dette om å være en «inspirasjon til å være en bedre utgave av seg selv» (eller hva det kamufleres som på bloggen). Å inspirere gjennom å vise disse alternative måtene å leve på/ se ut på/ spise på/ trene på, er vel ikke stort annet å fronte at det andre allerede gjør ikke er godt nok. Å fremstille det hele som om det er et glanset magasin må vel være selve definisjonen på å signalere at andre er utilstrekkelige. Ingen kan leve slik. 

Jeg vil ikke si at det kun er unge som påvirkes. Forskning viser at vi har en tendens til å foretrekke det vi eksponeres for, og når vi alltid eksponeres for slanke, redigerte kropper, så er det naturlig at man ikke anser sitt eget utseende som like foretrukket. Som voksen og velutdannet må jeg si at også jeg blir påvirket og jeg liker det svært dårlig. Jeg ble lykkeligere da jeg sluttet å lese blogger. 

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...