Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Medici skrev:

Enig! For én gangs skyld litt laidback! 

Nettopp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Newroz
Skrevet

Jeg syns hun så veldig flott ut, og håper de hadde en fin kveld! ☺️Flask at invitasjonen fra Elle kom frem, ettersom invitasjonen fra Barne- og likestillingsdepartementet ikke kom frem! 😳

Gjest formula
Skrevet

Antrekket var greit nok, men hadde vært skuffet om det var meg som var blitt preppet i timevis av frisør og stylist, og resultatet: - akkurat likedan på håret og i ansiktet som alle andre dager. Jeg ser i hvert fall ikke forskjell.

Gjest Newroz
Skrevet (endret)
14 minutter siden, formula skrev:

Antrekket var greit nok, men hadde vært skuffet om det var meg som var blitt preppet i timevis av frisør og stylist, og resultatet: - akkurat likedan på håret og i ansiktet som alle andre dager. Jeg ser i hvert fall ikke forskjell.

Akkurat det er jeg helt enig med deg i - hun ser ut som hun alltid gjør. Dog må jeg si at det var fornuftig å gå for noe mer nøytralt enn mange av de andre deltakerne :P

Så igjennom bildene som ELLE har lagt ut på sine sider, og må si at flere var litt uheldige med vinkelen. Ser ut som mange av bildene er tatt nedenfra og opp.... http://www.elle.no/elle-festen-2018-flere-bilder-fra-den-rode-loperen/

(la ved feil lenke) 

Endret av Newroz
Skrevet (endret)

Så ut som hun hadde på seg en ødelagt presenning..

Endret av Korsihalsen
  • Liker 8
Skrevet
56 minutter siden, Newroz skrev:

Akkurat det er jeg helt enig med deg i - hun ser ut som hun alltid gjør. Dog må jeg si at det var fornuftig å gå for noe mer nøytralt enn mange av de andre deltakerne :P

Så igjennom bildene som ELLE har lagt ut på sine sider, og må si at flere var litt uheldige med vinkelen. Ser ut som mange av bildene er tatt nedenfra og opp.... http://www.elle.no/elle-festen-2018-flere-bilder-fra-den-rode-loperen/

(la ved feil lenke) 

Frua til frua er derimot ikke så mørk og mystisk som han pleier. Dessuten burde han også tatt med strykejern til Oslo..

• Liker 6
Skrevet

Hun hadde innmari kul veske synes jeg. Men hva er poenget med å gå med alt for små sko? 

• Liker 6
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Kleenex skrev:

Frua til frua er derimot ikke så mørk og mystisk som han pleier. Dessuten burde han også tatt med strykejern til Oslo..

Det fins strykejern på hotell. Klarer man ikke strykingen selv, har hotellene en tjeneste man kan benytte seg av. Sånt gir de jammen blaffen i.

Endret av Cavatina
Publisert for tidlig
  • Liker 5
Gjest Newroz
Skrevet (endret)

- Det er en del debatt rundt dette med barn og sosiale medier. Selv synes jeg det kan være vanskelig, fordi jeg på mange måter har en hverdagsblogg, og jeg er så stolt av barna mine. (...)

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-snudde-hun-og-takket-ja-til-bloggerne/69884256

Da jeg leste dette tenkte jeg wow, så utrolig bra! Trykket på barn i sosiale medier har faktisk fungert! Helt til jeg begynte å tenke over at jeg ikke akkurat har sett mindre av disse barna siste tiden, og helt til jeg leste videre i artikkelen: 

- Vi har roet litt ned med eksempelvis fullfigur-bilder tatt i front. Jeg ser ikke noe galt i at de er med innimellom, men jeg ønsker ikke at eksponeringen skal bli altfor stor.

(...)

Delikat og bevisst måte altså, og ikke fullfigur-bilder. Det er dette det handler om for CBE og LK når det er snakk om eksponering av barna. Men så skal man jo ikke lenger tilbake enn til 17. mai for å finne et bilde i full front, i helfigur, og barna eksponeres også på snap, og senest i dag var eldste på instastory - riktignok bakfra, men i fullfigur (regner med at fullfigur betyr hele personen - og ikke bare at bildet er tatt bakfra?). 

Jeg syns det er flott at kritikken mot eksponering av barn i sosiale medier når dem, og at de faktisk tenker over det. Videre syns jeg det er fint at de tenker på at hvordan barna vil oppfatte det i ettertid. Samtidig føler jeg det hjelper lite hvis de forsetter å eksponere dem. Nå skal de være med på bloggerne også (i begrenset grad i følge CBE), men bare det å ta med barna sine på et slikt program er jo massiv eksponering etter min mening. 

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Newroz
Skrevet
45 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Leste dette. Og ikke minst at når hun ble spurt om hva som hadde fått henne til å endre tanker ifht eksponering så nevnte hun blandt annet at diskusjonen rundt dette i SOME hadde fått henne til å tenke litt annerledes.

Mao vi «haters» på KG hadde altså et poeng og var ikke bare sjalu, overvektige kvinner som kommenterte dette bare fordi vi vil trolle på nettet..😏

• Liker 20
Gjest DangerNoodle
Skrevet
51 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Hun vil få både i pose og sekk. Nok bilder av barna på blogg og andre sosiale medier til å hente klikk fra de som klikker på sånt, men samtidig tilsynelatende ha en bevisst nok holdning til å ikke skremme vekk de som synes eksponering av barn er harry. 

Skrevet (endret)
16 timer siden, Newroz skrev:

- Det er en del debatt rundt dette med barn og sosiale medier. Selv synes jeg det kan være vanskelig, fordi jeg på mange måter har en hverdagsblogg, og jeg er så stolt av barna mine. (...)

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-snudde-hun-og-takket-ja-til-bloggerne/69884256

Da jeg leste dette tenkte jeg wow, så utrolig bra! Trykket på barn i sosiale medier har faktisk fungert! Helt til jeg begynte å tenke over at jeg ikke akkurat har sett mindre av disse barna siste tiden, og helt til jeg leste videre i artikkelen: 

- Vi har roet litt ned med eksempelvis fullfigur-bilder tatt i front. Jeg ser ikke noe galt i at de er med innimellom, men jeg ønsker ikke at eksponeringen skal bli altfor stor.

(...) 

Delikat og bevisst måte altså, og ikke fullfigur-bilder. Det er dette det handler om for CBE og LK når det er snakk om eksponering av barna. Men så skal man jo ikke lenger tilbake enn til 17. mai for å finne et bilde i full front, i helfigur, og barna eksponeres også på snap, og senest i dag var eldste på instastory - riktignok bakfra, men i fullfigur (regner med at fullfigur betyr hele personen - og ikke bare at bildet er tatt bakfra?). 

Jeg syns det er flott at kritikken mot eksponering av barn i sosiale medier når dem, og at de faktisk tenker over det. Videre syns jeg det er fint at de tenker på at hvordan barna vil oppfatte det i ettertid. Samtidig føler jeg det hjelper lite hvis de forsetter å eksponere dem. Nå skal de være med på bloggerne også (i begrenset grad i følge CBE), men bare det å ta med barna sine på et slikt program er jo massiv eksponering etter min mening. 

Leste også det, og reagerte på akkurat det samme. Det hjelper lite å vise bilder bakfra av barna på cbe.no sine SoMe-kanaler, for så å legge ut gjenkjennelige bilder av de med jevne mellomrom. Eksponering handler også om mer enn bilder...

Ser ut som flere influencere (den siste tiden) har forstått at det begynner å bli harry å eksponere barn på SoMe, og det er bra. Nå gjenstår bare gjennomføringsevnen... ;) 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

Endret av Asti
Skrevet
55 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Var mykje fint og delikat i den artikkelen der, men eg heng meg opp i den der at fleire bloggarar (mellom anna Camilla Øvestad) forsvarar det med å syna ungane med at «dei er så stolte av dei og dei er så fine og skjønne». Alle er jo stolte av ungane sine, men dei færraste av oss brukar det som argument for å bruka ungane som salgsobjekt eller delikat tilbehør i bedrifta si.  

• Liker 31
Skrevet

Enig i at dette framstår som et forsøk på pose og sekk.

Hun slår fast at de er blitt mer bevisste og at barna eksponeres mindre, men når det kommer til stykket og hun skal eksemplifisere endringen samt underbygge den, så skorter det litt, og hun prater litt i vei uten å si noe, egentlig, samt bruker det fullstendig meningsløse argumentet om "delikate" bilder igjen. Vi snakker mengde og prinsipper når det gjelder barneeksponering i SoMe. Delikat er fullstendig hinsides poenget.

Mitt inntrykk er også at hun bare prøver å gi inntrykk av at hun er på høyden med det siste og mest trendy når det gjelder å vise barna i SoMe. Anne Brith slo henne med én dag, det har kanskje vært litt triggende for utspillet? ;) 

• Liker 38
Skrevet
2 minutter siden, Aricia skrev:

Enig i at dette framstår som et forsøk på pose og sekk.

Hun slår fast at de er blitt mer bevisste og at barna eksponeres mindre, men når det kommer til stykket og hun skal eksemplifisere endringen samt underbygge den, så skorter det litt, og hun prater litt i vei uten å si noe, egentlig, samt bruker det fullstendig meningsløse argumentet om "delikate" bilder igjen. Vi snakker mengde og prinsipper når det gjelder barneeksponering i SoMe. Delikat er fullstendig hinsides poenget.

Mitt inntrykk er også at hun bare prøver å gi inntrykk av at hun er på høyden med det siste og mest trendy når det gjelder å vise barna i SoMe. Anne Brith slo henne med én dag, det har kanskje vært litt triggende for utspillet? ;) 

Du får oppsummert det akkurat slik jeg skulle ønske jeg fikk uttrykt meg.  Tusen takk. :blomst: 

Skrevet (endret)

Uheldig øyeblikk der foten løftes opp, eller AU?

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 3
Gjest Newroz
Skrevet
16 minutter siden, Guffen skrev:

Uheldig øyeblikk der foten løftes opp, eller AU?

De skoa skriker au, selv uten om hælen treffer tåa.... Hun tok dem av seg og gikk barbent hjem, så gode var de tydeligvis ikke! Nå er ikke hun den eneste kvinnen som velger å pine seg gjennom kvelden med vonde sko, men tror det i hvert fall kunne vært en liten idé å brukt sko hvor hele foten får plass. En ting er at LK kan redigere bort hælen på bilder, men han får nok ikke redigert bort deler av foten i virkeligheten.... 

Skrevet

Virker som CBE har fått ett mer avslappet forhold til kropp og utseendet den siste tiden, dvs. ser mer "normal" ut nå (vrir ikke kroppen sin til siden for å se mest mulig tynn ut), og det er bare å applaudere - https://imgur.com/a/3lXzcag    :klappe:

Skrevet

Puppene ser fine ut da 😉

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...