Dolce Skrevet 4. mai 2018 #55001 Skrevet 4. mai 2018 9 minutter siden, loffen skrev: *ler og ler* Jeg ler også. Men: Den type spørsmål var i skoledagboka da jeg gikk på ungdomsskolen, og tro meg: Det er veldig, veldig mange år siden. Og ikke noe som er så veldig kult når man har passert 18. Eller 16. På bakgrunn av min lange fartstid innen markedsføring: Hvem snakker hun til? Hva sier hun? 15
Oppland Skrevet 4. mai 2018 #55002 Skrevet 4. mai 2018 Ærlig talt, dette er spinnvilt. Da har du lite å skrive om når du finner på dette våset med 100 spørsmål. 15
Lin10 Skrevet 4. mai 2018 #55003 Skrevet 4. mai 2018 33 minutter siden, formula skrev: Med dette forteller CBE en gang for alle hvor lite hun har å komme med. Livet står liksom stille i villaen i Sarpsborg. Ser dem nesten for meg - ungene levert i barnehagen, husarbeidet gjort unna, hundene luftet og klokka er bare 11 på formiddagen. Ingen møter i Oslo. Hva i all verden skal jeg skrive om?! Så kommer altså en av dem på den glimrende idéen at CBE skal stille CBE 100 spørsmål, som CBE skal svare på. Over fire blogginnlegg. I motsetning til enkelte av dere har jeg forstått at hun er såpass syk og sengeliggende, at hun ikke har orket å blogge eller jobbe disse dagene. Ja, tenk at CBE kan bli syk! For at bloggen nok endag ikke skal være uten nytt innlegg, har hun valgt å svare noen spørsmål som hun har funnet på nettet. Ikke noe avanserte eller noen dyptgående spørsmål, men noe enkelt hun legger ut fordi hun er syk. Ser også at noen mener hun er navlebeskuende fordi hun legger ut spørsmål til seg selv og svarer på disse. Må si det overrasker meg at folk ennå ikke har skjønt etter 10 år at denne bloggeren skriver om sitt liv og gjøren og laden. Det er nå det som er konseptet på hele bloggen, Caroline Berg Eriksen. 5
BlendaSensitive Skrevet 4. mai 2018 #55004 Skrevet 4. mai 2018 5 minutter siden, Lin10 skrev: I motsetning til enkelte av dere har jeg forstått at hun er såpass syk og sengeliggende, at hun ikke har orket å blogge eller jobbe disse dagene. Ja, tenk at CBE kan bli syk! For at bloggen nok endag ikke skal være uten nytt innlegg, har hun valgt å svare noen spørsmål som hun har funnet på nettet. Ikke noe avanserte eller noen dyptgående spørsmål, men noe enkelt hun legger ut fordi hun er syk. Ser også at noen mener hun er navlebeskuende fordi hun legger ut spørsmål til seg selv og svarer på disse. Må si det overrasker meg at folk ennå ikke har skjønt etter 10 år at denne bloggeren skriver om sitt liv og gjøren og laden. Det er nå det som er konseptet på hele bloggen, Caroline Berg Eriksen. ...eller så skriver man at man er syk og kommer sterkere tilbake. Ingen som dauer av detforåsidetsånn. 46
Medici Skrevet 4. mai 2018 #55005 Skrevet 4. mai 2018 Synes at det er fascinerende at hun etter 10 år med blogging, om seg selv, er så skråsikker på at folk ikke kjenner henne. Mulig man ikke vet alt, men man har lært henne kjenne. Det er ofte ikke så langt fra sannheten. Ser også at hun bedyrer at det ikke blir noe drama rundt henne, og forsøker å få det til at hun overhodet ikke er noe drama. Meeeen... jeg vet ikke helt jeg, kommentarfeltjuks, kommentarfeltet i seg selv, bilderedigering, brudd på ulike lover... I min verden er dette drama, og å legge opp til drama. 32
Ultiva Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #55006 Skrevet 4. mai 2018 (endret) 16 minutter siden, Lin10 skrev: I motsetning til enkelte av dere har jeg forstått at hun er såpass syk og sengeliggende, at hun ikke har orket å blogge eller jobbe disse dagene. Ja, tenk at CBE kan bli syk! For at bloggen nok endag ikke skal være uten nytt innlegg, har hun valgt å svare noen spørsmål som hun har funnet på nettet. Ikke noe avanserte eller noen dyptgående spørsmål, men noe enkelt hun legger ut fordi hun er syk. Ser også at noen mener hun er navlebeskuende fordi hun legger ut spørsmål til seg selv og svarer på disse. Må si det overrasker meg at folk ennå ikke har skjønt etter 10 år at denne bloggeren skriver om sitt liv og gjøren og laden. Det er nå det som er konseptet på hele bloggen, Caroline Berg Eriksen. Det er ingen hemmelighet at CBE forhåndslager og serieproduserer innlegg; se f eks @Snøsøta sitt innlegg her: Så at de ikke har 5-6 tidløse innlegg liggende til sykdomsperioder er bare amatørmessig. CBE blir tross alt syk flere ganger i året med migrene, omgangssyke, forkjølelse osv. De har mistet 10 000 lesere bare dette siste året og bør være langt mer frempå enn det som fremstår. Og å bli med på et av Norges mest harry realityshow hjelper ikke i lengden. Endret 4. mai 2018 av Ultiva 24
FruRosa Skrevet 4. mai 2018 #55007 Skrevet 4. mai 2018 "halsen ikke fult like tykk" Flott "lek med språket" 😂 17
Miranda16 Skrevet 4. mai 2018 #55008 Skrevet 4. mai 2018 10 minutter siden, Lin10 skrev: I motsetning til enkelte av dere har jeg forstått at hun er såpass syk og sengeliggende, at hun ikke har orket å blogge eller jobbe disse dagene. Ja, tenk at CBE kan bli syk! For at bloggen nok endag ikke skal være uten nytt innlegg, har hun valgt å svare noen spørsmål som hun har funnet på nettet. Ikke noe avanserte eller noen dyptgående spørsmål, men noe enkelt hun legger ut fordi hun er syk. Ser også at noen mener hun er navlebeskuende fordi hun legger ut spørsmål til seg selv og svarer på disse. Må si det overrasker meg at folk ennå ikke har skjønt etter 10 år at denne bloggeren skriver om sitt liv og gjøren og laden. Det er nå det som er konseptet på hele bloggen, Caroline Berg Eriksen. Det er slike innlegg om farge på tannbørsten, favoritt fargen, farge på bilen, fargen på håndklærne som vil bidra til at bloggen faller enda lenger ned på blogglista enn den har gjort den siste uka. 21
Lin10 Skrevet 4. mai 2018 #55009 Skrevet 4. mai 2018 3 minutter siden, BlendaSensitive skrev: ...eller så skriver man at man er syk og kommer sterkere tilbake. Ingen som dauer av detforåsidetsånn. Nå er ikke du henne..men hun er tydeligvis så dedikert til jobben sin at hun valgte å legge ut dette. Når man driver som selvstendig næringsdrivende og blogger så har ihverfall jeg forstått at det ikke er så lett å være borte fra bloggen og SoMe flere dager. Helt sikkert mange som har ventet på nytt innlegg fra henne og synes dette var litt artig lesing. Hun hadde antakelig lagt ut noe annet hvis hun var frisk og i form. Jeg har ihverfall ikke noen problemer med å forstå tankegangen hennes. 1
virkelig Skrevet 4. mai 2018 #55010 Skrevet 4. mai 2018 36 minutter siden, Lin10 skrev: I motsetning til enkelte av dere har jeg forstått at hun er såpass syk og sengeliggende, at hun ikke har orket å blogge eller jobbe disse dagene. Ja, tenk at CBE kan bli syk! For at bloggen nok endag ikke skal være uten nytt innlegg, har hun valgt å svare noen spørsmål som hun har funnet på nettet. Ikke noe avanserte eller noen dyptgående spørsmål, men noe enkelt hun legger ut fordi hun er syk. Ser også at noen mener hun er navlebeskuende fordi hun legger ut spørsmål til seg selv og svarer på disse. Må si det overrasker meg at folk ennå ikke har skjønt etter 10 år at denne bloggeren skriver om sitt liv og gjøren og laden. Det er nå det som er konseptet på hele bloggen, Caroline Berg Eriksen. Men det rare er at dette er så lite "interessant" for leserne i følge flere her, så derfor må jo kritikerne inn og lese. Bloggen kan da ikke være så kjedelig når den diskuteres i det evige uansett innlegg eller mangel på innlegg. Mener siden det brukes tid på den så må det jo være noe som drar deg inn, en bør vel lese bloggen om en skal diskutere den , og da lese den i sin helhet så en vet hva en "skal plukke i filler" . Jeg er enig med deg LIN10, merkelige greie dette, at CBE sin blogg handler om henne selv, den gjør vel det på lik linje med de fleste blogger som ikke handler om mat eller kaker. Og om det er så forferdelig og navlebeskuende så hvorfor engasjere seg ? Gleder meg til bloggerne kommer på TV, da kommer denne tråden her til å gløde 3
På besøk Skrevet 4. mai 2018 #55011 Skrevet 4. mai 2018 Jeg ville vært flue, for da kunne jeg sitti på veggen i VillaKulås, forråsiresånn, ekkebarebareåværrasjuk, forråsirresånn. 7
Donatello Skrevet 4. mai 2018 #55012 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, Lin10 skrev: Nå er ikke du henne..men hun er tydeligvis så dedikert til jobben sin at hun valgte å legge ut dette. Når man driver som selvstendig næringsdrivende og blogger så har ihverfall jeg forstått at det ikke er så lett å være borte fra bloggen og SoMe flere dager. Helt sikkert mange som har ventet på nytt innlegg fra henne og synes dette var litt artig lesing. Hun hadde antakelig lagt ut noe annet hvis hun var frisk og i form. Jeg har ihverfall ikke noen problemer med å forstå tankegangen hennes. Hvis hun er så dedikert til jobben sin som det antydes her, så burde hun kanskje bestrebe seg på å gjøre den best mulig? Vår "alles" Asti har dokumentert en rekke områder som det trengs forbedringer på. 26
Ultiva Skrevet 4. mai 2018 Forfatter #55013 Skrevet 4. mai 2018 (endret) 1 time siden, virkelig skrev: Men det rare er at dette er så lite "interessant" for leserne i følge flere her, så derfor må jo kritikerne inn og lese. Bloggen kan da ikke være så kjedelig når den diskuteres i det evige uansett innlegg eller mangel på innlegg. Mener siden det brukes tid på den så må det jo være noe som drar deg inn, en bør vel lese bloggen om en skal diskutere den , og da lese den i sin helhet så en vet hva en "skal plukke i filler" . Jeg er enig med deg LIN10, merkelige greie dette, at CBE sin blogg handler om henne selv, den gjør vel det på lik linje med de fleste blogger som ikke handler om mat eller kaker. Og om det er så forferdelig og navlebeskuende så hvorfor engasjere seg ? Gleder meg til bloggerne kommer på TV, da kommer denne tråden her til å gløde Det vil alltid være en nysgjerrighet rundt hun bloggeren som fikk tre barn med tre ulike menn før hun fylte 20. Og for hun bloggeren som slankeredigerte gravidmagen sin og som publiserte dusinvis med falske støttekommentarer til seg selv i en årrekke. Men all oppmerksomhet er ikke god oppmerksomhet; noe mange bloggere ikke ser ut til å forstå. 10-15 kommentarer på hvert blogginnlegg forteller i hvert fall at engasjementet er labert og at folk titter innom mest av gammel vane eller fordi de er fascinert/provosert. Dersom CBE ønsker oppgang etter 3 år med kraftig nedgang så må hun dra nesen ut av navelen sin, oppdatere seg og fornye seg. Hun er ikke den eneste som møter opp på jobb med forkjølelse, men hun er nok den eneste som da kan svare på 25 tullespørsmål fra pinterest og så dra dyna over hodet igjen. Endret 4. mai 2018 av Ultiva 31
Miranda16 Skrevet 4. mai 2018 #55014 Skrevet 4. mai 2018 2 timer siden, Lin10 skrev: Nå er ikke du henne..men hun er tydeligvis så dedikert til jobben sin at hun valgte å legge ut dette. Når man driver som selvstendig næringsdrivende og blogger så har ihverfall jeg forstått at det ikke er så lett å være borte fra bloggen og SoMe flere dager. Helt sikkert mange som har ventet på nytt innlegg fra henne og synes dette var litt artig lesing. Hun hadde antakelig lagt ut noe annet hvis hun var frisk og i form. Jeg har ihverfall ikke noen problemer med å forstå tankegangen hennes. Dedikert til jobben sin er hun ikke lenger, syk eller frisk. Man trenger ikke være blind for å ikke å se det. Du har fulgt med i denne tråden så jeg ser det unødvendig å ramse opp grunnene. Hva er din teori på hvorfor hun mister lesere dag etter dag? At hun er dedikert? 16
Bestemorskogmus Skrevet 4. mai 2018 #55015 Skrevet 4. mai 2018 Synes det virker som at frua er på bedringens vei, jeg 3
Gunvald Skrevet 4. mai 2018 #55016 Skrevet 4. mai 2018 Folk gidder ikke kommentere fordi a: det blir ikke godkjent, b: hun lar leserne svare for seg, eller svarer frekt selv, c: det er ikke noe å kommentere. Det er heller ikke sånn at alle her inne leser denne bloggen, men noen leser, og forteller videre til andre her. Breaking news: feite, trygda KG- kjerringer leser ikke alle bloggene dag ut og dag inn. Det er veldig mange som deler informasjon her, så andre slipper å gi klikk. 17
Lin10 Skrevet 4. mai 2018 #55017 Skrevet 4. mai 2018 9 minutter siden, Miranda16 skrev: Dedikert til jobben sin er hun ikke lenger, syk eller frisk. Man trenger ikke være blind for å ikke å se det. Du har fulgt med i denne tråden så jeg ser det unødvendig å ramse opp grunnene. Hva er din teori på hvorfor hun mister lesere dag etter dag? At hun er dedikert? Det er ikke mer en 1dag siden hun skrev at hun ikke kunne tenkt seg å jobbe med noe annet, så da tenker jeg man er rimelig dedikert til jobben. Men du vet kanskje bedre enn henne selv? Det å være blogger er jo en livsstil og absolutt ikke en 8-16 jobbe. De fleste toppblogger jobber mer eller mindre hver dag, selv i ferier. Jeg har tidligere nevnt hvorfor bloggtallene ikke er så høye som tidligere. Det jeg tenker er at flere gode bloggere har kommet til og at hun har blitt eldre og de som følger henne nå, har et mer travelt liv med hjem og barn, hvor blogg-lesing blir nedprioritert. Dessuten er det flere SoMe kanaler man kan følge, så hun når frem til andre som ikke leser bloggen, men følger henne f.eks på Instagram. Forstår ikke helt denne krisemaksimeringen i forhold til lesertall. Hun er fortatt en av Norges største bloggere, tjener millioner og leverer et kvalitetsprodukt hver dag. Ser hun nå samarbeider med et stort internasjonal selskap som Cirkel K. Hun har prosjekter på gang og er med på bloggerne. Så her er det bare å glede seg😉 3
lillesky Skrevet 4. mai 2018 #55018 Skrevet 4. mai 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt. /lillesky (mod) 2
Inocybe Skrevet 4. mai 2018 #55019 Skrevet 4. mai 2018 4 timer siden, boblebrist skrev: Hun fant spørsmålene på pinterest ;p Og jeg som trodde hun for en gangs skyld hadde gjort noe ekstraordinært, men neida ikke denne gangen heller Da sitter jeg bare igjen med spørsmålet: "Hva i allverden får henne til å tro at slikt vil appellere til de voksne velutdannede kvinnene i målgruppen?" 18
Miranda16 Skrevet 4. mai 2018 #55020 Skrevet 4. mai 2018 41 minutter siden, Lin10 skrev: Det er ikke mer en 1dag siden hun skrev at hun ikke kunne tenkt seg å jobbe med noe annet, så da tenker jeg man er rimelig dedikert til jobben. Men du vet kanskje bedre enn henne selv? Det å være blogger er jo en livsstil og absolutt ikke en 8-16 jobbe. De fleste toppblogger jobber mer eller mindre hver dag, selv i ferier. Det hjelper lite å være dedikert når de hun lever av mener noe annet. 11
Fremhevede innlegg