Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, formula skrev:

Vi som synes det er rart at de sitterkjøkkenøyen, forstår ikke språket humor (?)ifølge CBE: "Humor er et språk ikke alle snakker ;)"

:ler:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har han brukket fingeren eller hånden ? 

Skrevet

Nei, tenk om hun kunne finne på skrive riktig preposisjon liksom. Hun må jo få lov å bruke den hun vil.  :icon_lol:  

• Liker 11
Skrevet
7 timer siden, formula skrev:

Kjøkkenøyen, solen, stranden....det er vel ingen andre enn bergensere som uttrykker seg sånn? Eller snakker de sånn i Sarpsborg? Og når de sitter PÅ kjøkkenøyen, så får jeg et bilde av at de sitter opppå bordet.:roll:

Hva er galt med kjøkkenøyen, solen og stranden. Er vanlig bokmål🤔

Gjest Gillians
Skrevet
11 minutter siden, Ellii skrev:

Ikke noe galt med det, men "øyen" er temmelig ekstrem bokmål og garantert ikke noe noen fra Sarpsborg naturlig sier eller skriver. Selv på vestkanten er det de færreste som sier "øyen" Selv Nesøya, Snarøya osv kalles nettopp "øya" og ikke "øyen".  Det er det som gjør det litt ufrivillg komisk, hun forsøker så hardt å være "rik vestkantfrue" og det skinner veldig igjennom hvor hardt hun prøver.

Skrevet
41 minutter siden, formula skrev:

Vi som synes det er rart at de sitterkjøkkenøyen, snakker ikke språket humor (?)ifølge CBE: "Humor er et språk ikke alle snakker ;)"

Vil nå si at det er et tragisk forsøk på å ro seg unna mangelfull kompetanse.

• Liker 14
Gjest formula
Skrevet
11 minutter siden, Ellii skrev:

Det er bokmål, og ikke galt. Synes bare å skrive f.eks øyen virker som både gammeldags og tungt språk i en blogg som skal være som et glanset magasin. Spesielt når CBE tidligere har brukt "øya" ,som her f.eks "Denne lille øya er ikke akkurat veldig oppdatert når det kommer til teknologi" (www.carolinebergeriksen.no/2015/06/07/sommerferie-2015/)

Virker som nesten som om a-endinger ikke er "herskapelig" nok lenger, og det ser bare så fjollete ut. Spesielt når bloggen er så "harry" som den er.

Skrevet

Får skikkelige assosiasjoner til Pretty Woman av osloantrekket. 

Imponerende at noen faktisk kler seg sånn for en bytur på dagtid. 

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, formula skrev:

Det er bokmål, og ikke galt. Synes bare å skrive f.eks øyen virker som både gammeldags og tungt språk i en blogg som skal være som et glanset magasin. Spesielt når CBE tidligere har brukt "øya" ,som her f.eks "Denne lille øya er ikke akkurat veldig oppdatert når det kommer til teknologi" (www.carolinebergeriksen.no/2015/06/07/sommerferie-2015/)

Virker som nesten som om a-endinger ikke er "herskapelig" nok lenger, og det ser bare så fjollete ut. Spesielt når bloggen er så "harry" som den er.

Grunnen til at flere reagerer på øyen er nok at -en endelsen var en sideform før 2005, og kun var «normalt» for bergensere og riksmålsbrukere.

• Liker 8
Skrevet (endret)
1 time siden, Mrs O'Donell skrev:

Får skikkelige assosiasjoner til Pretty Woman av osloantrekket. 

Imponerende at noen faktisk kler seg sånn for en bytur på dagtid. 

På det øverste bildet ser det ut som om CBE ser ned for første gang og tenker "hva i huleste er det jeg egentlig har på meg??"

https://imgur.com/lQm1mRP

Sort Freddie Mercury-hatt, kort skjørt med splitt og sorte blonder samt lårhøye stillettstøvler er en... spesiell kombinasjon.

Ser forøvrig at LKE har kjørt seg gjennom sitt sedvanlige "mørk, mystisk og litt møkkete"-filter. Ser han ikke hvordan bildet av ham bryter fullstendig med de finpolerte og glossy frue-bildene i resten av innlegget?

https://imgur.com/FPSUoqN

Endret av Ultiva
  • Liker 19
Skrevet

Virkelig ikke fint. Hun trenger en stylist. 

• Liker 13
Gjest Max Potente
Skrevet (endret)
On 4/21/2018 at 5:34 PM, Ultiva said:

På det øverste bildet ser det ut som om CBE ser ned for første gang og tenker "hva i huleste er det jeg egentlig har på meg??"

https://imgur.com/lQm1mRP

Sort Freddie Mercury-hatt, kort skjørt med splitt og sorte blonder samt lårhøye stillettstøvler er en... spesiell kombinasjon.

Ser forøvrig at LKE har kjørt seg gjennom sitt sedvanlige "mørk, mystisk og litt møkkete"-filter. Ser han ikke hvordan bildet av ham bryter fullstendig med de finpolerte og glossy frue-bildene i resten av innlegget?

https://imgur.com/FPSUoqN

Har bloggen alltid hatt portrettbilder av Lars-Kristian innimellom de av frua? Jeg kan ikke huske å ha sett det før, og de er påfallende like alle sammen. 

Det minner litt om Pilotfruemannen som også vil ha sine 15 sekunder, synes jeg. Som mann så oppfatter jeg det litt tannløst at bloggermennene stadig trenger seg innpå i konenes blogger med "tøffe" bilder av seg selv,- med eller uten ting injisert i trynet. Hva med å lage sin egen blogg, om de gjerne vil ha oppmerksomhet? :klo:

Endret av Max Potente
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva de bildene av LKE skal formidle, egentlig. Dystre og humørløse. 

• Liker 14
Gjest Max Potente
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj said:

Jeg skjønner ikke helt hva de bildene av LKE skal formidle, egentlig. Dystre og humørløse. 

Kanskje han savner rampelyset? Det virker litt spesielt med disse dystre bildene som stadig dukker opp. Vi har ikke glemt deg, Lasse! :kose:

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Kollontaj skrev:

Virkelig ikke fint. Hun trenger en stylist. 

Nei, hun får det virkelig ikke til. Jeg er ikke noen fashionista selv, men jeg synes alltid at noe går galt i antrekkene hennes. Eller som regel, da. I tillegg til de stive og gjentagende positurene blir bloggen i hvert fall ikke en moteblogg. Bare se til Kathrine Sørland for Lindex, det ser så stilig og uanstrengt ut. 

Hun er heller ikke så flink å kle seg etter anledningen. Et eksempel er ferieturen til Spania (og ikke Gran Canaria altså) hvor mor og søster har fine og lette sommerkjoler, men prinsessen har noe blankt og stivt og valentinosko. Så ofte litt i utakt med resten liksom. 

Endret av Mrs O'Donell
  • Liker 28
Skrevet
10 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Hun er heller ikke så flink å kle seg etter anledningen. Et eksempel er ferieturen til Spania (og ikke Gran Canaria altså) hvor mor og søster har fine og lette sommerkjoler, men prinsessen har noe blankt og stivt og valentinosko. Så ofte litt i utakt med resten liksom. 

Den røde kjolen fra Granca som visstnok så mange lurte på hvor var kjøpt ser helt grusom ut. Og skipperlua i kombonasjon med de lårstøvlettene. Not so nice altså.

• Liker 12
Skrevet

Det her blir bare pirk fra min side, beklager det.. men på dette frokost i Oslo innlegget så skrives det at de har vært på utkikk, eller kanskje ikke direkte men ihvertfall, etter steder med klassiske frokoster som laks, ost, eggerøre og yoghurt.

Så hoppet vi et avsnitt ned eller to å får høre at det var en veldig NAM vegetarversjon.

Jeg for min del ville faktisk hørt litt mer om denne vegetarversjonen hvertfall når hun allerede har skrevet at hun var på utkikk etter laks, ost, yoghurt og eggerøre.. som sagt litt pirk men jeg reagerte på sammensetning av teksten her

• Liker 12
Skrevet
10 minutter siden, Bobir skrev:

Det her blir bare pirk fra min side, beklager det.. men på dette frokost i Oslo innlegget så skrives det at de har vært på utkikk, eller kanskje ikke direkte men ihvertfall, etter steder med klassiske frokoster som laks, ost, eggerøre og yoghurt.

Så hoppet vi et avsnitt ned eller to å får høre at det var en veldig NAM vegetarversjon.

Jeg for min del ville faktisk hørt litt mer om denne vegetarversjonen hvertfall når hun allerede har skrevet at hun var på utkikk etter laks, ost, yoghurt og eggerøre.. som sagt litt pirk men jeg reagerte på sammensetning av teksten her

Ja, men det er jo typisk. Hun skriver en meningsløs tekst, der du stusser over innholdet. Men grunnen til at hun skriver en meningsløs tekst, er at hun ikke har noe å formidle. Men hvis hun later som teksten handler om noe, kan hun snike inn umerkede antrekksbilder under dekke av at det er en hverdagstekst som ikke handler om klærne. Men egentlig er det et reklameinnlegg for Pretty womanantrekket, med litt random, usammenhenngende tekst rundt for å late som det er et hverdagsinnlegg.

• Liker 23
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...