Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, lillehammeren skrev:

Den linken der har du jo lagt ut sånn ca 3000 ganger, vi har fått det med oss. ;) 

Imguren blir lagt ut som svar. Mener du at jeg ikke skal få lov til å svare folk i tråden, bare fordi jeg kan dokumentere svarene mine? Eller mener du at jeg kun får svare uten å legge ved dokumentasjon? 

Unnskyld, men :ler: 

Videoannonse
Annonse
Gjest Skribent
Skrevet
17 minutter siden, lillehammeren skrev:

Den linken der har du jo lagt ut sånn ca 3000 ganger, vi har fått det med oss. ;) 

Det er meget synlig at det fortsatt finnes noen sjeler som ikke har fått med seg dette, så jeg kan bare applaudere @Asti for en rent utenomjordisk tålmodighet. Dessuten hender det nye lesere kommer inn, og det er utrolig greit å ha dokumentasjon lett tilgjengelig fremfor å lete flerfoldige sider tilbake.

I tillegg har vi stadig noen som ønsker å komme innom bare for å spørre hvorfor ting diskuteres og hvorfor vi er såååå dumme å bruke tid på dette, og da har vi heldigvis brukere her som bidrar til å holde nivået på debatten på riktig spor. Men takk for at du kommer innom og bekrefter behovet :blomst:

Skrevet (endret)

Sånne lange negler er jo forbeholdt folk som ikke gjør manuelt arbeid; vår tids svar på fotbinding og korsett. Har ofte spart til litt for lange negler og selv å skrive på PC blir knotete. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 12
Gjest Sobril
Skrevet
29 minutter siden, Kollontaj skrev:

Sånne lange negler er jo forbeholdt folk som ikke gjør manuelt arbeid; vår tids svar på fotbinding og korsett. Har ofte spart til litt for lange negler og selv å skrive på PC blir knotete. 

Absolutt. Mitt største talent er hurtigheten min på tastaturet. Neglene mine gror som pokker, og jeg filer og klipper dem til stadighet fordi jeg hater hvor mye hurtigheten senkes når de er for lange.

Synes det er ekkelt med lange negler óg  (les; uhygienisk).

Gjest formula
Skrevet
1 time siden, Ultiva skrev:

Uæ, nå nærmer påsken seg med stormskritt og jeg reiser til Oslo nok en gang for diverse møter før folket i Norge tar påskeferie i tillegg til et lite tannlegebesøk :-)

https://imgur.com/jeRViUe

Før folket i Norge tar påskeferie faktisk. Mao så stenger alle butikker, fabrikker, sykehus, barnehager, sykehjem, bensinstasjoner osv. Herlig! Også jeg som trodde jeg skulle jobbe hele neste uke 👍 Ut i fra hvordan CBE formulerer seg så skal "folket i Norge" på et lite tannlegebesøk også. Da må kanskje tannlegene jobbe litt i ferien likevel da, for å få alle gjennom? 🤔

Ja det er en merkelig setning, helt utrolig at hun ikke ser det selv. 

Kan ellers ikke unngå å legge merke til den lille dosen med selvskryt som er bakt inn: "Jeg startet dagen med en løpeøkt – hadde aldri trodd jeg skulle rekke det i dag, men med vilje av stål går det meste bra.", som føyer seg inn i rekken av liknende rosende omtale av egen person, som f.eks "jeg er blid som en sol". Finnes liksom ikke grenser for å framheve og idealisere seg selv. Skulle tro hun fikk nok ros i kommentarfeltet, men det holder liksom ikke, hun må spe på selv også.

Ellers må jeg si jeg er glad jeg slipper å være flue på veggen under denne kjøreturen til Oslo, der det både skal synges karaoke og høres lydbok på høytaler, samt skravles og snappes i tillegg. Høres ut som en slitsom time.

Skrevet
43 minutter siden, formula skrev:

Kan ellers ikke unngå å legge merke til den lille dosen med selvskryt som er bakt inn: "Jeg startet dagen med en løpeøkt – hadde aldri trodd jeg skulle rekke det i dag, men med vilje av stål går det meste bra.", som føyer seg inn i rekken av liknende rosende omtale av egen person, som f.eks "jeg er blid som en sol". Finnes liksom ikke grenser for å framheve og idealisere seg selv. Skulle tro hun fikk nok ros i kommentarfeltet, men det holder liksom ikke, hun må spe på selv også.

Ellers må jeg si jeg er glad jeg slipper å være flue på veggen under denne kjøreturen til Oslo, der det både skal synges karaoke og høres lydbok på høytaler, samt skravles og snappes i tillegg. Høres ut som en slitsom time.

Bedriften har er stort ønske om å være som Kari Nordmann og inspirere hvordan man kan få til alt man vil! Men for mange (ikke alle) så går det ikke på viljen, men mulighet. Hun har bedriftens andre eier som står på stand by for å ta ungene, mens hun kan bruke den tiden hun har til overs til å trene. Andre må bruke den tiden på å ordne unger, seg selv, lufte dyr, og få kaoset inn i bilen for å rekke å komme tidsnok på jobb.

Bedriften bør utplasseres til et hjem der tidspresset er et reelt problem for å drive litt research.

• Liker 14
Gjest Skribent
Skrevet
43 minutter siden, formula skrev:

der det både skal synges karaoke og høres lydbok på høytaler, samt skravles og snappes i tillegg.

Så lenge hun husker lesebrillene :filer: 

Skrevet
52 minutter siden, formula skrev:

Har hun virkelig skrevet det? :skratte:Hvis ingen andre vil rose henne for den amazing stålviljen hennes så klarer hun det heldigvis fint selv :icon_lol:

• Liker 17
Skrevet

Tur til Oslo igjen ja, for «møter». Er det for å fikse på utseende, tro. Tenner, hår, lepper, hud. Det høres tidkrevende ut, ja en fulltidsjobb så mye som hun reiser til Oslo. Finnes det ikke frisør og Restylane i Sarpsborg? Ånei, får vel ikke alt gratis der. 

• Liker 18
Gjest CecilieX
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Synes sitatet på perfekt vis oppsummerer bloggers behov for å blogge. Hun elsker å fremstille seg selv som en superwoman. Men hva får leseren ut av dette? 

Hun tviholder på en blogging som jeg mener er helt utdatert. Det gir henne masse, leserne ingenting, eller i verste fall en følelse av å mislykkes fordi hverdagen til folk flest ikke rommer løpeøkt klokka 0500 hver dag før jobb. 

Jeg synes det er trist at CBE når ut til så mange med det maniske fokuset på utseende, kropp og trening. For henne med hennes hverdag er dette mulig, for leserne mest sannsynlig ikke. 

Jeg håper leserne vender henne ryggen, og heller finner seg mer oppnåelig inspirasjon. 

Gjest pelikanen
Skrevet
43 minutter siden, Liver skrev:

Bedriften har er stort ønske om å være som Kari Nordmann og inspirere hvordan man kan få til alt man vil! Men for mange (ikke alle) så går det ikke på viljen, men mulighet. Hun har bedriftens andre eier som står på stand by for å ta ungene, mens hun kan bruke den tiden hun har til overs til å trene. Andre må bruke den tiden på å ordne unger, seg selv, lufte dyr, og få kaoset inn i bilen for å rekke å komme tidsnok på jobb.

Bedriften bør utplasseres til et hjem der tidspresset er et reelt problem for å drive litt research.

1 time siden, formula skrev:

Folket i Norge tar ferie? Dårlig formulering fra en " journalist". Hun er utenfor folket i Norge? 

Stålvilje til å ta en løpetur...jøss. vanlige folk kan mobilisere så mye de vil, de ALLER FLESTE har ikke tid til det. Få har en hjemmeværende mann. For de fleste er morgenen hektisk. De må følge klokken. De har en jobb de skal rekke, etter å ha levert unger. Noen må ta bane, tog eller bil. Tror hun skal stikke fingeren i jorden snart. Forbanna selvskryt av seg selv. 

Skrevet

"God morgen  Uæ, nå nærmer påsken seg med stormskritt og jeg reiser til Oslo nok en gang for diverse møter før folket i Norge tar påskeferie i tillegg til et lite tannlegebesøk :-)"

• Liker 7
Gjest Max Potente
Skrevet

Den rare, litt "Yoda style"-syntaksen i setningene begynner jeg å forvente fra journalisten, men hva er "uæ" med det hun skriver? At det snart er påske? At hun skal til Oslo og på møter? 

Bloggen pr. i dag er en kjerringblogg, om jeg som mann kan tillate meg å si det. Med det mener jeg at tekst, klesstil og interiør kombinert med resten av livsstilen som vises i bloggen er ganske satt, forutsigbar og kjedelig. De to bak bloggen lever, til tross for at de har småbarn, omtrent som mine besteforeldre med sin hjemmeværende og svært stabile tilværelse.

Hver dag er en "Groundhog Day" der en tur til frisøren pluss litt hagearbeid blir det store samtaleemnet den uka. De sitter med kaffekoppen og ser ut på småfuglene og er fornøyde med det, men mine besteforeldre hevder heller ikke å være noe annet enn det de er, så i kontrast til paret i Sarpsborg så har de heldigvis troverdigheten og folks respekt i behold. Ikke bryter de internasjonale barnekonvensjoner eller andre lover, lurer lesere eller sutrer til seg sponsing på nærmest daglig basis heller, så selv om de ikke tjener flere millioner i året så tror jeg alt i alt at besteforeldrene mine har det mye bedre. :)

Skrevet

Tenk om hun heller kunne skrevet noe ala; Jeg fikk tid til en treningsøkt i dag tidlig, fordi vi er så heldige å ha en fleksibel hverdag og en pappa som tar seg av barna på morgenen! Heldige meg... Så fantastisk mye mer sympatisk det ville vært! Det må være utrolig slitsomt å være på jakt etter denne bekreftelsen hele, absolutt hele tiden...

• Liker 37
Gjest Skribent
Skrevet
20 minutter siden, Max Potente skrev:

Den rare, litt "Yoda style"-syntaksen i setningene begynner jeg å forvente fra journalisten, men hva er "uæ" med det hun skriver? At det snart er påske? At hun skal til Oslo og på møter? 

Bloggen pr. i dag er en kjerringblogg, om jeg som mann kan tillate meg å si det. Med det mener jeg at tekst, klesstil og interiør kombinert med resten av livsstilen som vises i bloggen er ganske satt, forutsigbar og kjedelig. De to bak bloggen lever, til tross for at de har småbarn, omtrent som mine besteforeldre med sin hjemmeværende og svært stabile tilværelse.

Hver dag er en "Groundhog Day" der en tur til frisøren pluss litt hagearbeid blir det store samtaleemnet den uka. De sitter med kaffekoppen og ser ut på småfuglene og er fornøyde med det, men mine besteforeldre hevder heller ikke å være noe annet enn det de er, så i kontrast til paret i Sarpsborg så har de heldigvis troverdigheten og folks respekt i behold. Ikke bryter de internasjonale barnekonvensjoner eller andre lover, lurer lesere eller sutrer til seg sponsing på nærmest daglig basis heller, så selv om de ikke tjener flere millioner i året så tror jeg alt i alt at besteforeldrene mine har det mye bedre. :)

Spot on :ler: og ja, det er til de grader en kjerringblogg, helt på linje med kjerringblader, bare med dårligere kvalitet og påfallende mangel på kunnskap.

Gjest Max Potente
Skrevet
22 minutter siden, Skribent said:

Spot on :ler: og ja, det er til de grader en kjerringblogg, helt på linje med kjerringblader, bare med dårligere kvalitet og påfallende mangel på kunnskap.

CBE.no er Norsk Ukeblad, og Annebrith.blogg.no er Allers. 

:sFun_sleeping:

Gjest formula
Skrevet
29 minutter siden, Max Potente skrev:

Synes faktisk et realt kjerringblad er langt å foretrekke foran denne bloggen. Der finner man tradisjonelt både oppskrifter, håndarbeid, hagetips, DIY etc.,og klær som faktisk blir båret av forskjellige modeller, og på forskjellige måter. Altså et mye mer variert innhold enn på bloggen, som kun bruker en modell som igjen har et repertoar på max tre ansiktsutrykk, og som har en klesstil uten alt for mye variasjoner. Oppskriftene er "lånt" av andre, og DIY-prosjektene begrenser seg til hvitmaling av ferdigkjøpt nisseby til jul, og å lime krimskrams på pappegg til påske.

Nei, gi meg et kjerringblad:tekola:

Gjest Skribent
Skrevet
14 minutter siden, formula skrev:

Nei, gi meg et kjerringblad:tekola:

Tiltres :ler: 

Gjest MajaKaja
Skrevet

Programlederne i P3-radioprogrammet "Norske tilstander" har testa den berømte intimdeoen, og dommen er knusende :fnise: Anbefaler å høre dagens innslag om dette! Bloggerne som reklamerer for produktet får passet sitt påskrevet :)

Skrevet
14 minutter siden, MajaKaja skrev:

Programlederne i P3-radioprogrammet "Norske tilstander" har testa den berømte intimdeoen, og dommen er knusende :fnise: Anbefaler å høre dagens innslag om dette! Bloggerne som reklamerer for produktet får passet sitt påskrevet :)

Takk for tipset. Er det noen som vet når det blir lagt ut - https://radio.nrk.no/serie/norske-tilstander/MYNN05102818/22-03-2018 ? :) 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...