Gjest ane_luise87 Skrevet 22. februar 2018 #50621 Skrevet 22. februar 2018 Kjenner jeg blir provosert av CBE. Jeg skrev en kommentar på bloggen hvor jeg lurte på om hun kunne ha en sånn Ukens spørsmål-spalte som Pilotfrue. Det kunne jo blitt interessant. Hun svarer så hyggelig og takket for tipset og ville at jeg skulle fortelle mer om denne spalten. Det har gått to dager, og hun har fremdeles ikke publisert kommentaren min der jeg svaret henne tilbake. Er det kun et spill for galleriet? Later de som de er interessert for å virke så hyggelige og takknemlige for tilbakemeldinger, når se egentlig driter i hva leserne mener? Der mistet hun en leser. Har lenge lurt på om hun faktisk er så kynisk som hun blir fremstilt her, og nå fikk jeg svaret.
Scorpion57 Skrevet 22. februar 2018 #50622 Skrevet 22. februar 2018 46 minutter siden, Mnjah skrev: I frykt for å virke som hun som forsvarer CBE (er på ingen måte for eksponering av barn og holdningen om at du er ikke tynn fordi du ikke gidder, bare synes denne tråden er grenseløs usaklig til tider), så må jeg si at jeg kan forstå at Fotballfrues blogg kan ta lenger tid og mer arbeid enn de andre bloggene. Jeg var innom Pilotfrue for første gang nå, da du brukte det som referanse, og kvaliteten på f.eks. bildene er noe helt annet enn den CBE presenterer. Hun og mannen forsøker å presentere bloggen som et ...hva var det? Livsstilsmagasin, samt tydeligvis en reklamekatalog. Det tar nok tid å detaljstyre hvert innlegg slik at det bygger seg opp til en fremtidig annonse (feks at de snikinnfører et plagg i et "uskyldig" ut på tur med familien-innlegg), samt påse at datterens hår ligger helt perfekt på plass før hvert bilde av bakhodet... I siste innlegg skriver CBE hvor dagens antrekk er kjøpt. Bl.a. jakke fra HM. Innlegget er ikke merket. Sponset eller ei...jeg ser på det som reklame. 6
Gjest formula Skrevet 22. februar 2018 #50623 Skrevet 22. februar 2018 15 minutter siden, ane_luise87 skrev: Kjenner jeg blir provosert av CBE. Jeg skrev en kommentar på bloggen hvor jeg lurte på om hun kunne ha en sånn Ukens spørsmål-spalte som Pilotfrue. Det kunne jo blitt interessant. Hun svarer så hyggelig og takket for tipset og ville at jeg skulle fortelle mer om denne spalten. Det har gått to dager, og hun har fremdeles ikke publisert kommentaren min der jeg svaret henne tilbake. Er det kun et spill for galleriet? Later de som de er interessert for å virke så hyggelige og takknemlige for tilbakemeldinger, når se egentlig driter i hva leserne mener? Der mistet hun en leser. Har lenge lurt på om hun faktisk er så kynisk som hun blir fremstilt her, og nå fikk jeg svaret. Jeg kommenterte en gang og hun svarte med et oppfølgingsspørsmål, samtidig som hun fjernet alternativet "svar". Jeg svarte da i kommentarfeltet nederst, og det ble aldri godkjent.(Det dreide seg ikke om kritikk, men et spørsmål) Så ja, har en mistanke om at det kanskje ikke interesserer dem så mye hva leserne mener. De kjører sitt eget løp, og velger utifra hva som gir mest penger i kassa.
Surikatt Skrevet 22. februar 2018 #50624 Skrevet 22. februar 2018 20 minutter siden, formula skrev: Jeg kommenterte en gang og hun svarte med et oppfølgingsspørsmål, samtidig som hun fjernet alternativet "svar". Jeg svarte da i kommentarfeltet nederst, og det ble aldri godkjent.(Det dreide seg ikke om kritikk, men et spørsmål) Så ja, har en mistanke om at det kanskje ikke interesserer dem så mye hva leserne mener. De kjører sitt eget løp, og velger utifra hva som gir mest penger i kassa. Det er nettopp dette som blir så falskt. Hun vil ha dialog med leserne sier hun, derfor kommentarfelt. Men bare når det passer henne, skal alltid ha siste ordet og fjerner ofte svar muligheten. Det er ikke dialog hun driver med men er sted hun kan få dekket sitt daglige behov for bekreftelse og skryt. 13
Liver Skrevet 22. februar 2018 #50625 Skrevet 22. februar 2018 Skulle ønske bedriften frontet kvalitet fremfor kvantitet. Siden hun må ha flere av samme type genser og tights, så kan ikke kvaliteten være bra. Ønsker ikke å kjøpe noe som må brukes sjelden siden det tydeligvis ikke tåler mye vask. 8
Gjest Sirkustjukk Skrevet 22. februar 2018 #50626 Skrevet 22. februar 2018 6 minutter siden, Surikatt skrev: Det er nettopp dette som blir så falskt. Hun vil ha dialog med leserne sier hun, derfor kommentarfelt. Men bare når det passer henne, skal alltid ha siste ordet og fjerner ofte svar muligheten. Det er ikke dialog hun driver med men er sted hun kan få dekket sitt daglige behov for bekreftelse og skryt. Jupp, husker godt en diskusjon om manglene annonsemerking og hun bad om å få eksempler. Kommentaren med linker til innleggene ble selvsagt ikke publisert (det ble lagt ut skjermdump av kommentaren som stod til modereringen her inne)
Miranda16 Skrevet 22. februar 2018 #50627 Skrevet 22. februar 2018 Så 19 februar linker hun til klær, men har ikke merket som reklame.... 5
Kleenex Skrevet 22. februar 2018 #50628 Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, ane_luise87 skrev: Kjenner jeg blir provosert av CBE. Jeg skrev en kommentar på bloggen hvor jeg lurte på om hun kunne ha en sånn Ukens spørsmål-spalte som Pilotfrue. Det kunne jo blitt interessant. Hun svarer så hyggelig og takket for tipset og ville at jeg skulle fortelle mer om denne spalten. Det har gått to dager, og hun har fremdeles ikke publisert kommentaren min der jeg svaret henne tilbake. Er det kun et spill for galleriet? Later de som de er interessert for å virke så hyggelige og takknemlige for tilbakemeldinger, når se egentlig driter i hva leserne mener? Der mistet hun en leser. Har lenge lurt på om hun faktisk er så kynisk som hun blir fremstilt her, og nå fikk jeg svaret. Jeg har lest kommentaren din, så den er nok publisert. 1
virkelig Skrevet 22. februar 2018 #50629 Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, Scorpion57 skrev: I siste innlegg skriver CBE hvor dagens antrekk er kjøpt. Bl.a. jakke fra HM. Innlegget er ikke merket. Sponset eller ei...jeg ser på det som reklame. Så lenge hun har kjøpt tingene selv, og det ikke er annonse linker så er det ikke reklame som skal merkes . Det er fullt lovlig å si hvor en har kjøpt tingne uten at det er reklame som skal merkes. Uansett om du ser det som reklme eller ei 4
Skogspike Skrevet 22. februar 2018 #50630 Skrevet 22. februar 2018 (endret) 6 minutter siden, virkelig skrev: Så lenge hun har kjøpt tingene selv, og det ikke er annonse linker så er det ikke reklame som skal merkes . Det er fullt lovlig å si hvor en har kjøpt tingne uten at det er reklame som skal merkes. Uansett om du ser det som reklme eller ei Det er bare det at denne bloggeren har null troverdighet. Kjøpt selv - tror ikke det finnes mye av det der i gården. Det er i alle fall inntrykket jeg sitter med som tilskuer. Bedriften har ingen troverdighet. Kalkulert, beregnende, gråsoner, lovbrudd, kroppsfokus, avsindig forbruk, eksponering av barn, iscenesatt hverdag, glosset reklamemagasin. Ingen troverdighet. Tilføyelse: Det som eventuelt er kjøpt selv er i så fall et ledd i en forretningsplan etter sponsor/samarbeidspartner. Tenker jeg. (Asti har dokumentert mye av dette.) Endret 22. februar 2018 av Skogspike Tilføyelse 14
Gjest formula Skrevet 22. februar 2018 #50631 Skrevet 22. februar 2018 13 timer siden, Irja skrev: Hun var fin i dag da. Enig. Skikkelig fin, stilige klær.
virkelig Skrevet 22. februar 2018 #50632 Skrevet 22. februar 2018 6 minutter siden, Skogspike skrev: Det er bare det at denne bloggeren har null troverdighet. Kjøpt selv - tror ikke det finnes mye av det der i gården. Det er i alle fall inntrykket jeg sitter med som tilskuer. Bedriften har ingen troverdighet. Kalkulert, beregnende, gråsoner, lovbrudd, kroppsfokus, avsindig forbruk, eksponering av barn, iscenesatt hverdag, glosset reklamemagasin. Ingen troverdighet. Tilføyelse: Det som eventuelt er kjøpt selv er i så fall et ledd i en forretningsplan etter sponsor/samarbeidspartner. Tenker jeg. (Asti har dokumentert mye av dette.) Det mener du, men det mener ikke jeg. Trenger ikke overtolke, spekulere og mistro eller dra inn eksponering av barn etc.når det var snakk om noen kjøp fra bla HM. Hvorfor leser du bloggen om den er alt dette da ? Noe må den jo fenge siden du bruker tid og energi på den 2
Skogspike Skrevet 22. februar 2018 #50633 Skrevet 22. februar 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Det mener du, men det mener ikke jeg. Trenger ikke overtolke, spekulere og mistro eller dra inn eksponering av barn etc.når det var snakk om noen kjøp fra bla HM. Hvorfor leser du bloggen om den er alt dette da ? Noe må den jo fenge siden du bruker tid og energi på den Jeg leser ikke bloggen. Jeg har aldri fulgt den fast, men tittet av og til innom før. Ikke fordi jeg identifiserer meg med noe der, har aldri kjent meg igjen i noe, men fordi jeg var fascinert av at livet kan fremstilles på denne måten. Det er veldig få som lever et slikt liv som dette. Etterhvert som tiden har gått får jeg ikke til å bare le og riste på hodet lenger, og å bruke det som lett underholdning i lunsjpausen, hvor denne bloggen ikke utløste stort annet enn vantro og fnising. Fordi denne bloggen fremstiller en alternativ virkelighet på en uredelig måte. Det er det mange eksempler på. Det provoserer meg når jeg tenker på unge jenter som kanskje følger denne bedriften og har dette som forbilde. For livet er ikke slik det fremstår i dette glansede reklamemagasinet. Det er så mange aspekter ved denne bedriften som gjør at jeg ikke kan støtte dette. Det er viktig at man bruker stemmen sin og sier fra, slik at den som tror på dette iscenesatte dagbokeventyret ser kynismen bak. (Igjen vil jeg nevne @Asti som har åpnet øynene til mange. Utrolig viktig jobb hun har lagt ned.) 23
virkelig Skrevet 22. februar 2018 #50634 Skrevet 22. februar 2018 5 minutter siden, Skogspike skrev: Jeg leser ikke bloggen. Jeg har aldri fulgt den fast, men tittet av og til innom før. Ikke fordi jeg identifiserer meg med noe der, har aldri kjent meg igjen i noe, men fordi jeg var fascinert av at livet kan fremstilles på denne måten. Det er veldig få som lever et slikt liv som dette. Etterhvert som tiden har gått får jeg ikke til å bare le og riste på hodet lenger, og å bruke det som lett underholdning i lunsjpausen, hvor denne bloggen ikke utløste stort annet enn vantro og fnising. Fordi denne bloggen fremstiller en alternativ virkelighet på en uredelig måte. Det er det mange eksempler på. Det provoserer meg når jeg tenker på unge jenter som kanskje følger denne bedriften og har dette som forbilde. For livet er ikke slik det fremstår i dette glansede reklamemagasinet. Det er så mange aspekter ved denne bedriften som gjør at jeg ikke kan støtte dette. Det er viktig at man bruker stemmen sin og sier fra, slik at den som tror på dette iscenesatte dagbokeventyret ser kynismen bak. (Igjen vil jeg nevne @Asti som har åpnet øynene til mange. Utrolig viktig jobb hun har lagt ned.) Tror ikke en skal bekymre seg veldig for at unge jenter leser denne bloggen. Hvor unge mener du de er som vi skal bekymre oss for ? Jeg har tenårings jenter og de leser ikke bloggen, og det gjør ingen som de kjenner heller . Den appelerer nok ikke så veldig til unge jenter, en gift tobarns mamma på 31 år ? Tror ikke det, er nok andre bloggere som jeg virkelig ville bekymret meg for at mine døtre leste ihvertfall, med operasjoner, fest og fyll. Så tror ikke det er det som provoserer, beklager. Har vanskelig for å tro at ei jente på 15-17 leser denne bloggen og tenker at dette var spennende eller noe. De tenker at hun er "gammel" og lite interessant 5
På besøk Skrevet 22. februar 2018 #50635 Skrevet 22. februar 2018 Underlivsparfyme, dere. Jeg har ikke flere ord. 24
Rubella Skrevet 22. februar 2018 #50636 Skrevet 22. februar 2018 (endret) 9 minutter siden, På besøk skrev: Underlivsparfyme, dere. Jeg har ikke flere ord. Jeg trodde du tulla, så måtte inn på bloggen og se. Anbefaler IKKE å gi klikk for dette. Hun skriver bare om skrævparfyme, og at hun liker den i lukten "honolulu breeze" for den får høna til å få en MAGISK lukt av kokos og sommer. Endret 22. februar 2018 av Rubella 29
Gjest Touchy Skrevet 22. februar 2018 #50637 Skrevet 22. februar 2018 Nå skal det lukte kokos og sommer fra der nede. De har for menn også, og jeg lurer på hva de skal lukte. Jøje meg!
Gjest Asti Skrevet 22. februar 2018 #50638 Skrevet 22. februar 2018 (endret) 27 minutter siden, På besøk skrev: Underlivsparfyme, dere. Jeg har ikke flere ord. Bedriften må slite med å få annonsører, når de omtaler produktet gratis. Deo Doc har tidligere betalt andre bloggere for å skrive om det: https://imgur.com/a/ffM3D Endret 22. februar 2018 av Asti
Hollie Skrevet 22. februar 2018 #50639 Skrevet 22. februar 2018 2 minutter siden, På besøk skrev: Underlivsparfyme, dere. Jeg har ikke flere ord. Til 229(!) kr!!! 9
Rubella Skrevet 22. februar 2018 #50640 Skrevet 22. februar 2018 1 minutt siden, Touchy skrev: Nå skal det lukte kokos og sommer fra der nede. De har for menn også, og jeg lurer på hva de skal lukte. Jøje meg! Barbeque breeze! 20
Fremhevede innlegg