Keaton Skrevet 21. februar 2018 #50601 Skrevet 21. februar 2018 Trodde hun var på lunsj med Hilton og på IKEA? 14
På besøk Skrevet 21. februar 2018 #50602 Skrevet 21. februar 2018 27 minutter siden, Kollontaj skrev: Trodde hun var på lunsj med Hilton og på IKEA? Jajaja, syyykt hektisk hvertfall. Må du alltid lese det verste og finne pirk? 7
Keaton Skrevet 21. februar 2018 #50603 Skrevet 21. februar 2018 28 minutter siden, På besøk skrev: Jajaja, syyykt hektisk hvertfall. Må du alltid lese det verste og finne pirk? Nei, altså, det var det hun snappet. 😶 8
På besøk Skrevet 21. februar 2018 #50605 Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: Nei, altså, det var det hun snappet. 😶 Prøvde meg på skriftlig ironi 🙈 hu har ikke posta no på bloggen siden i morres, så skikkelig produktiv og hektisk dag! 😛 3
Mnjah Skrevet 21. februar 2018 #50606 Skrevet 21. februar 2018 2 timer siden, Cavatina skrev: Virkelig slitsom dag? Prøv apostlenes hester en halvtime til toget, daglig pendling t/r Oslo, en produktiv dag på jobb, apostlenes hester fra toget til trening, fra trening og hjem med en avstikker innom Kiwi, lage middagen først, spise middagen kl 18:30, og deretter "fritid" frem til leggetid uten whiskey sour i biblioteket - for her mangler både whiskey, sour og bibliotek. Og jeg er ennå ikke trøtt. CBE, dette er for dumt og virkelighetsfjernt. Skal du tjene penger på en tilnærming til det virkelige livet, må en finger stikkes ganske dypt i den frosne jorden før det skrives mer vås av denne typen. #alternativvirkelighetja Får hun ikke være trøtt heller nå, uten at alle andre skal ramse opp sine dager og be henne ta seg ei bolle? Hvem blir ikke trøtt av IKEA, liksom... 2
Keaton Skrevet 21. februar 2018 #50607 Skrevet 21. februar 2018 31 minutter siden, Irja skrev: Hun var fin i dag da. Ja, lurer på om hun ikke kikket litt på den ene motebloggen jeg la ut. ☺️ 5
Korsihalsen Skrevet 21. februar 2018 #50608 Skrevet 21. februar 2018 8 minutter siden, Mnjah skrev: Får hun ikke være trøtt heller nå, uten at alle andre skal ramse opp sine dager og be henne ta seg ei bolle? Hvem blir ikke trøtt av IKEA, liksom... Aldri blitt trøtt av ikea, kanskje det ble for mange kjøttboller. 4
monkey business Skrevet 21. februar 2018 #50609 Skrevet 21. februar 2018 Jeg blir trøtt bare jeg tenker på IKEA. 5
Ultiva Skrevet 21. februar 2018 Forfatter #50610 Skrevet 21. februar 2018 (endret) 27 minutter siden, Mnjah skrev: Får hun ikke være trøtt heller nå, uten at alle andre skal ramse opp sine dager og be henne ta seg ei bolle? Hvem blir ikke trøtt av IKEA, liksom... Men hvem andre enn CBE kan tillate seg å dra på IKEA midt i arbeidstiden sin? Jeg husker forøvrig en annen av CBEs supertravle arbeidsdager i Oslo i desember; hvor hun skrev at hun kun rakk å kaste i seg litt nøtter og klementiner mellom slagene. "Arbeidsdagen" ble brukt til to møter samt private ærend som tannlegebesøk og henting av tapet til huset. En annen hektisk arbeidsdag for ekteparet i Oslo i fjor besto av ett møte samt private ærend som babyfotografering hos fotograf, håndkleshopping og kjøp av cupcakes. Og sånn går no' disse utrolig stressende og travle arbeidsdagene for frua, som etter cupcake-jakten skrev at hun heldigvis "elsker å ha mye å gjøre, selv om det innebærer tungt hode og bæreposer under øynene til tider"... Det oser ikke akkurat arbeidsmoral eller effektivitet av CBE. Noe som er trist da hun har vært en av landets største og mest overbetalte influencere/påvirkere siden 2011. Endret 21. februar 2018 av Ultiva 38
monkey business Skrevet 21. februar 2018 #50611 Skrevet 21. februar 2018 6 minutter siden, Ultiva skrev: hun har vært en av landets største influencers/påvirkere siden 2011. Dette må være det tristeste av alt. 😢 19
Populært innlegg Mrs O'Donell Skrevet 21. februar 2018 Populært innlegg #50612 Skrevet 21. februar 2018 Jeg tror faktisk at følelsen av å ha det travelt er reell. Jeg var en lang periode sykemeldt pga dårlig rygg, og om det ble mer enn en avtale i tillegg til ukentlige fysioterapi og trening ble jeg stresset og følte jeg hadde det grusomt travelt. Det samme når jeg var i permisjon - helsestasjon OG tannlege på samme dag, det var knapt gjennomførbart. Nå jobber jeg 8 t hver dag og får tid til både fysio og trening i tillegg til å ta meg av hus og hjem. Så at hun er sliten av å være på farten i 8 t en dag tror jeg på. Hvor smart det er å dele med stort sett utearbeidende kvinner er en annen sak. 60
SusieDerkins Skrevet 21. februar 2018 #50613 Skrevet 21. februar 2018 8 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Jeg tror faktisk at følelsen av å ha det travelt er reell. Jeg var en lang periode sykemeldt pga dårlig rygg, og om det ble mer enn en avtale i tillegg til ukentlige fysioterapi og trening ble jeg stresset og følte jeg hadde det grusomt travelt. Det samme når jeg var i permisjon - helsestasjon OG tannlege på samme dag, det var knapt gjennomførbart. Nå jobber jeg 8 t hver dag og får tid til både fysio og trening i tillegg til å ta meg av hus og hjem. Så at hun er sliten av å være på farten i 8 t en dag tror jeg på. Hvor smart det er å dele med stort sett utearbeidende kvinner er en annen sak. ja, det er jo et kjent fenomen det der med at man får mer gjort når man har mye å gjøre, og omvendt. Jeg husker jeg gikk rett fra 50-timersuker som student, til noen ukers arbeidssøking, og det var sjokkerende hvor fort det gikk å komme til det punktet hvor det å vaske håret ble et dagsprosjekt. Samme med permisjon og sykemelding som du sier. Men de fleste har vel selvinnsikt nok til å forstå hva som skjer - man driver ikke og blogger om hvor travelt det er. 37
LilleSnupp Skrevet 21. februar 2018 #50614 Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: Ja, lurer på om hun ikke kikket litt på den ene motebloggen jeg la ut. ☺️ Prikk lik Lene Orvik (jf. Espen Hilton sin IG). Trodde først det var cbe. 2
Alice123 Skrevet 21. februar 2018 #50615 Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, MissLucy skrev: ja, det er jo et kjent fenomen det der med at man får mer gjort når man har mye å gjøre, og omvendt. Jeg husker jeg gikk rett fra 50-timersuker som student, til noen ukers arbeidssøking, og det var sjokkerende hvor fort det gikk å komme til det punktet hvor det å vaske håret ble et dagsprosjekt. Samme med permisjon og sykemelding som du sier. Men de fleste har vel selvinnsikt nok til å forstå hva som skjer - man driver ikke og blogger om hvor travelt det er. Det kommer vel litt ann på sammenligningsgrunnlaget. Jeg var mellom to jobber en periode (planlagt), og kjenner godt til den der "vaske håret som dagsprosjekt". Men jeg var jo vant til full jobb og vel så det, og visste jo med meg selv hvor tullete det var (og holdt klokelig kjeft om hvor "travel" jeg var). Men om man aldri har hatt vanlig 40-timers uke, med faste arbeidstider OG pendling, så har man ikke det sammenligningsgrunnlaget. Om man i tillegg er så avkoblet fra hvordan resten av samfunnet fungerer som CBE fremstiller seg på bloggen, så... 14
caskerette Skrevet 22. februar 2018 #50616 Skrevet 22. februar 2018 I tillegg til at det er litt status å ha det travelt, og muligens litt flaut å ha lite å fylle dagene med, fordi samfunnet kan fordømme dette og forbinde det med tristhet, latskap, ensomhet, tomhet, meningsløst osv, noe som også er blitt sagt om cbe. Alle kjenner vel en pensjonist som "aldri har hatt det så travelt". 24
Mme Blavatsky Skrevet 22. februar 2018 #50617 Skrevet 22. februar 2018 (endret) Det sitter nok langt inne for paret å eventuelt måtte innrømme at de selv er blitt til "folk med litt mye fritid". Endret 22. februar 2018 av Ovnsbakt Paprika 19
Populært innlegg Ultiva Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Populært innlegg #50618 Skrevet 22. februar 2018 (endret) 7 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Det sitter nok langt inne for paret å eventuelt måtte innrømme at de selv er blitt til "folk med litt mye fritid". Det mest merkverdige er vel at CBE av flere hylles som "superkvinne", selv om det er tydelig at over halvparten av arbeidsdagene brukes på private gjøremål som f eks gratis PT-trening (gjerne sammen med bedriftens andre halvdel) og sponsede skjønnhetsbehandlinger. Jeg applauderer det faktum at CBE har vært i stand til å skape slike drømmedager for både seg og mannen sin; de tjener godt og betaler forhåpentligvis sin skatt. Hun var uten tvil på rett sted til rett tid når rosablogg-boblen oppsto. Men at de hardnakket påstår å ha lengre og mer krevende arbeidsdager enn andre, når arbeidstiden beviselig brukes til både frisør, håndkleshopping, tapet-henting og bhg-levering (som alle andre arbeidstakere må ta seg av i tillegg til å gjennomføre 8 t arbeidsdag + reisevei til og fra jobb), nei det blir for dumt. Trenger vi virkelig friske påvirkere på 30 år som formidler at det er greit å bli sliten av 2-3 timer lange arbeidsdager? Toppbloggeren Pilotfrue er i det minste ærlig om sine avslappende dager, og hun er bedre til å merke reklame enn sin 5 år eldre kollega CBE; selv uten å ha fulltidsansatt mannen sin i selskapet. Endret 22. februar 2018 av Ultiva 50
Mnjah Skrevet 22. februar 2018 #50619 Skrevet 22. februar 2018 2 timer siden, Ultiva skrev: Trenger vi virkelig friske påvirkere på 30 år som formidler at det er greit å bli sliten av 2-3 timer lange arbeidsdager? Toppbloggeren Pilotfrue er i det minste ærlig om sine avslappende dager, og hun er bedre til å merke reklame enn sin 5 år eldre kollega CBE; selv uten å ha fulltidsansatt mannen sin i selskapet I frykt for å virke som hun som forsvarer CBE (er på ingen måte for eksponering av barn og holdningen om at du er ikke tynn fordi du ikke gidder, bare synes denne tråden er grenseløs usaklig til tider), så må jeg si at jeg kan forstå at Fotballfrues blogg kan ta lenger tid og mer arbeid enn de andre bloggene. Jeg var innom Pilotfrue for første gang nå, da du brukte det som referanse, og kvaliteten på f.eks. bildene er noe helt annet enn den CBE presenterer. Hun og mannen forsøker å presentere bloggen som et ...hva var det? Livsstilsmagasin, samt tydeligvis en reklamekatalog. Det tar nok tid å detaljstyre hvert innlegg slik at det bygger seg opp til en fremtidig annonse (feks at de snikinnfører et plagg i et "uskyldig" ut på tur med familien-innlegg), samt påse at datterens hår ligger helt perfekt på plass før hvert bilde av bakhodet... 9
_Malene Skrevet 22. februar 2018 #50620 Skrevet 22. februar 2018 9 timer siden, Mrs O'Donell skrev: Jeg tror faktisk at følelsen av å ha det travelt er reell. Jeg var en lang periode sykemeldt pga dårlig rygg, og om det ble mer enn en avtale i tillegg til ukentlige fysioterapi og trening ble jeg stresset og følte jeg hadde det grusomt travelt. Det samme når jeg var i permisjon - helsestasjon OG tannlege på samme dag, det var knapt gjennomførbart. Nå jobber jeg 8 t hver dag og får tid til både fysio og trening i tillegg til å ta meg av hus og hjem. Så at hun er sliten av å være på farten i 8 t en dag tror jeg på. Hvor smart det er å dele med stort sett utearbeidende kvinner er en annen sak. Spot on! 2
Fremhevede innlegg