Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Sølv_dugg skrev:

Det der misunnelseskortet ja...

Jeg skal innrømme det, jeg er misunnelig på all den tiden hun egentlig har i løpet av en dag, til å bruke på seg selv. Eller kunne valgt å bruke den på ungene nå når de er små. Jeg har tre barn, de to yngste i barnehagealder. Jeg kunne ønske at jeg var min egen sjef og kunne være så mye mer med ungene nå når de er små, og før de begynner på skolen og er faktisk nødt til å være der.

Men så slår det meg hva prisen CBE, og andre heltidsblogger, må betale for det. Null personlig stil hverken på klær eller interiør, men må velge ut i fra hvem som betaler mest, ferier lagt opp til hvem som sponser meg hvor, men hovedgrunnen min for at jeg overhode ikke er misunnelig, er at hun selger barndommen til podene til høystbydende. Det er ikke ET eneste godt argument for det i hele verden, at barna skal sørge for at hun og mannen kan ha den livsstilen de har. ( Jeg venter enda på dokumentasjon på at penger de tjener på kidsa går rett inn på deres konto.)

Såå det misunnelsesgreiene varer kanskje i toppen 8 sekunder for min del.

Uten at jeg kan bevise det, så er nok ikke ungene det hun tjener mest på. Det er vel en god blanding av klikk og reklame innslag, og de fleste omhandler da vitterlig ikke ungene. Så at det er barna som gjør at de har den livsstilen er nok helt klart feil.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Topptur
Skrevet

Tommel opp for et saklig og bra innlegg om detoxkuren hun testet ut. 

Veldig bra blogging, mer slik, takk. 

Gjest Skribent
Skrevet (endret)
5 minutter siden, virkelig skrev:

Men at det er noe mere bak enn eksponering og merking av reklame som styrer kritikerne,  er vel hevet over enhver tvil 

Jeg er nysgjerrig på hvordan du så skråsikkert kan påstå dette, og også hvordan det bidrar til diskusjonen. Men vi kan jo bidra til å spore tilbake igjen?

Endret av Skribent
Skrevet (endret)
2 minutter siden, virkelig said:

Uten at jeg kan bevise det, så er nok ikke ungene det hun tjener mest på. Det er vel en god blanding av klikk og reklame innslag, og de fleste omhandler da vitterlig ikke ungene. Så at det er barna som gjør at de har den livsstilen er nok helt klart feil.

Barna har blitt brukt bevisst for å holde interessen oppe helt fra CBE annonserte sin første graviditet. Ingen tvil om at hun har tjent mye penger på å bruke barna i bloggen slik hun har gjort og fremdeles gjør, både direkte gjennom reklameinnlegg knyttet opp mot barneklær og utstyr, men også indirekte gjennom at leserne har fulgt bloggen av nysgjerrighet.

Endret av ChiliCheese
  • Liker 16
Skrevet
7 timer siden, MissLucy skrev:

nevrotisk er ordet. Hun har fått utallige kommentarer om symmetrien, og svarer på dem at hun liker symmetri. Det er jo forsåvidt greitt nok å mene det. Men når jobben din er å drive med inspirasjon og influencing og sånn, virker det ganske tvungent å tviholde på en symmetri som mot alle faglige råd. Det framstår som du sier litt nevrotisk. 

De som jeg kjenner som har peiling sier at i interiør skal man ha oddetall. Dvs en eller tre av samme type ting, ikke to. Jeg er ingen ekspert, men får et mer harmonisk inntrykk når ikke alt er i partall.

• Liker 13
Gjest formula
Skrevet
10 minutter siden, Topptur skrev:

Enig i det. Her nevner hun også problemstillingen rundt at mor ikke spiser samme middag som resten av familien, samt innrømmer at hun var plaget av luft i magen, og konkluderer med at hun ikke vil anbefale en slik kur. Litt spesielt at hun presiserer at man kan drikke vann under kuren, men. Helt greit innlegg.

Dessuten synes jeg det er positivt at hun droppet resten av kuren til fordel for mat og vin med søsteren.

(Om hun virkelig har vært på detoxkur da, jeg er ikke overbevist)

Skrevet
3 timer siden, Lin10 skrev:

Dere får mene at hun både utlevere barna sine og selger barnas barndom. En sort/ hvitt tankegang er det mange som har. Andre som ser litt edruelig på det, ser at dette ikke stemmer. Det er en stor forskjell fra utlevering og det å selge  barnas barndom som enkelte kaller det,  til å dele enkelte bilder og nøytral tekst i bloggen. Når man har en blogg som omhandler familielivet, så ser man at det er helt naturlig at de minste nevnes og vises  av og til. Det er ingen sensitive opplysninger som legges ut om barna. Helt greit at man er imot at barn skal vises på bloggen, men rett skal være rett. Hun er tydelig veldig bevisst på hva som legges ut av tekst og bilder og hun tar affære og kontrollen hvis hun hører noen kommer med uriktige opplysninger. Sist nå, hvor en blogg valgte å fjerne en tekst som nøret opp om sladder og vås om den nest minste i familien. 

Jeg vil uansett tro at arvingene får seg en stor overraskelse når de på skolen lærer om nettvett og får i oppgave å google seg selv. Jeg vil ikke akkurat si at bloggeieren skjermer barna sine ved å legge ut bilder av bakhodet deres. 

• Liker 20
Gjest tidevann
Skrevet
9 minutter siden, formula skrev:

Enig i det. Her nevner hun også problemstillingen rundt at mor ikke spiser samme middag som resten av familien, samt innrømmer at hun var plaget av luft i magen, og konkluderer med at hun ikke vil anbefale en slik kur. Litt spesielt at hun presiserer at man kan drikke vann under kuren, men. Helt greit innlegg.

Dessuten synes jeg det er positivt at hun droppet resten av kuren til fordel for mat og vin med søsteren.

(Om hun virkelig har vært på detoxkur da, jeg er ikke overbevist)

Enig i alt, bortsett fra det siste. Spekulering. Men ellers veldig fint skrevet :) tommel opp

Gjest tidevann
Skrevet
44 minutter siden, Topptur skrev:

Helt enig. Fin lesning fra henne :)

Skrevet (endret)

Trodde aldri jeg skulle ta del i en diskusjon her på KG, men nå var jeg plutselig her.

Blir rett og slett sjokka over hvor mye CBE utleverer barna sine, og at bedriften har tatt den avgjørelsen at de skal være med i reklamer.

Dette er det jeg vil kalle en livsstilblogg alla et ukeblad, der man har innslag av mat, interiør, trening og det personlige. MEN! det er livsstilen til CBE, en myndig person, ikkje to mindreårig. 

De mindreårige har ikkje mulighet å bidra på møtene som bestemmer hvilke reklamer som skal på bloggen, og om de ønsker å delta eller ikke. De evner ikke forståelse for hva de blir med på, noe som er veldig kritikkverdig av bedriften CBE. Tenk om den mindreårige er med på reklamer som en ikke ønsker å assosieres med i ungdommen?

Derfor er der viktig med innputs fra utsiden, og regelmessig etiske diskusjoner. Her blir mange av de etiske dilemmaer drøftet, noe som CBE skulle ha tatt en del i.

Et bilde fra CBEs insta profil har brent seg inn i netthinnen min. En av de mindreårige feirer bursdag, er rett og slett mega søt.... men teksten under begynner med reklame/spons, og da blir det bare trist. Dette får jeg vondt i magen av.

Endret av Liver
  • Liker 41
Gjest Skribent
Skrevet
1 time siden, tidevann skrev:

Da er det JAMMEN bra at CBE begynner å eksponere barna mindre. At hun nevner barna i innleggene sine er ikke eksponering synes jeg, alvorlig talt. Hvilken stue de leker i, at de er syke i ny og ne og hvilken prinsesser de liker er da vitterlig ikke noe å ta på vei for synes jeg. og det er min mening. 

Det var dette sitatet som hadde falt ut av det du siterte meg på, hvor jeg til slutt skrev at det er lov å ta feil. Du presiserer selv at det er din egen mening at eksponering av barn ikke er skadelig, og det er fair enough, men det er også feil, noe som er grundig dokumentert fra flere her. Dessuten, hvorvidt det er skadelig eller ei er i grunnen litt på siden av diskusjonen, for poenget er først og fremst at det faktisk er rene overtramp på barnas personlige integritet. Jeg oppmuntrer til å lese mer faglitteratur på temaet.

Gjest tidevann
Skrevet
4 minutter siden, Skribent skrev:

Det var dette sitatet som hadde falt ut av det du siterte meg på, hvor jeg til slutt skrev at det er lov å ta feil. Du presiserer selv at det er din egen mening at eksponering av barn ikke er skadelig, og det er fair enough, men det er også feil, noe som er grundig dokumentert fra flere her. Dessuten, hvorvidt det er skadelig eller ei er i grunnen litt på siden av diskusjonen, for poenget er først og fremst at det faktisk er rene overtramp på barnas personlige integritet. Jeg oppmuntrer til å lese mer faglitteratur på temaet.

Da må jeg nesten oppmuntre deg til å lese hva jeg virkelig skriver ikke tolke i hytt og pine. Jeg har ikke skrevet at det ikke er skadelig, dette kan diskuteres opp i mente, men jeg skrev min mening om at jeg ikke synes CBE eksponerer i noe særlig grad. Diskuter hva jeg skriver, ikke hva du ønsker at jeg skriver. 

Skrevet
3 minutter siden, Inocybe skrev:

Mye av engasjementet mitt drives av frustrasjon. Frustrasjon over at andre (her CBE) ikke også ønsker en bedre verden for alle andre og barna våre. CBE er en personifisering av selvopptatthet, egoisme, overforbruk og overfladiskhet. At hun får holde på år etter år gjør meg frustrert. 

Det gjør meg frustrert at hun utnytter barna sine og tar fra dem privatlivet deres. Dette er noe disse barna ALDRI kan få tilbake. Privatlivet har foreldrene sløst bort for ussel mammon. 

Det gjør meg frustrert at hun gang på gang unnlater eller feilmerker reklamen sin. Hennes påstand om at all reklame hun viser er merket er grunndig tilbakevist av FO. Hun lyver med andre ord leserne rett i trynet. 

Det gjør meg frustrert at hun ikke lar hensynet til andre gravide og barselskvinner veie tyngre enn hennes egen  tilfredsstillelse ved å vise fram det ene lettkleddbildet etter det andre før og etter fødsel. 

Det gjør meg frustrert at hun ikke tar hensyn til andre med spiseforstyrrelser, selv om ekspertene er veldig tydelige på at det hun skriver og bildene hun legger ut trigger.

Det gjør meg frustrert at overforbruket hennes og enda verre hennes oppmuntring til enda mer overforbruk snart har ødelagt jorden som barna våre skal vokse opp på. 

Det gjør meg frustrert at hun ikke tar ansvar for bilderedigeringen og kommentarjukset men i stedet skylder på andre. 

Det gjør meg frustrert at hun ikke ser verdien i historie og ødelegger alt som ikke passer dagens look.

Det gjør meg frustrert at en bedrift i den grad kan operere i lovenes gråsoner og etiske betenkeligheter uten konsekvens. Hver gang hun stilles til veggs så svarer hun enten med total taushet eller også er hun en stakkars liten pike som ikke vet bedre. 

Det irriterer meg at hun svarer leserne sine så surt og nebbete. Hun er en bedrifts ansikt utat og den frekkheten hun viser er ikke kledelig. 

Jeg ler av hvordan hun i sin alternative virkelighet tror at to møter, hente private varer og et tannlegebesøk er = en lang arbeidsdag. 

Til dere som mener at man må saumfare bloggen med lupe for å finne feil så tar dere feil. De få gangene jeg er på bloggen lyser det opp med feilmerking, barneeksponering  og løgner rett som det er. Trenger bare å åpne bloggen så har man rikelig med etisk betenkelige emner å ta for seg. 

Ba-dum-tssshj!

• Liker 32
Skrevet
4 minutter siden, Inocybe skrev:

Mye av engasjementet mitt drives av frustrasjon. Frustrasjon over at andre (her CBE) ikke også ønsker en bedre verden for alle andre og barna våre. CBE er en personifisering av selvopptatthet, egoisme, overforbruk og overfladiskhet. At hun får holde på år etter år gjør meg frustrert. 

Det gjør meg frustrert at hun utnytter barna sine og tar fra dem privatlivet deres. Dette er noe disse barna ALDRI kan få tilbake. Privatlivet har foreldrene sløst bort for ussel mammon. 

Det gjør meg frustrert at hun gang på gang unnlater eller feilmerker reklamen sin. Hennes påstand om at all reklame hun viser er merket er grunndig tilbakevist av FO. Hun lyver med andre ord leserne rett i trynet. 

Det gjør meg frustrert at hun ikke lar hensynet til andre gravide og barselskvinner veie tyngre enn hennes egen  tilfredsstillelse ved å vise fram det ene lettkleddbildet etter det andre før og etter fødsel. 

Det gjør meg frustrert at hun ikke tar hensyn til andre med spiseforstyrrelser, selv om ekspertene er veldig tydelige på at det hun skriver og bildene hun legger ut trigger.

Det gjør meg frustrert at overforbruket hennes og enda verre hennes oppmuntring til enda mer overforbruk snart har ødelagt jorden som barna våre skal vokse opp på. 

Det gjør meg frustrert at hun ikke tar ansvar for bilderedigeringen og kommentarjukset men i stedet skylder på andre. 

Det gjør meg frustrert at hun ikke ser verdien i historie og ødelegger alt som ikke passer dagens look.

Det gjør meg frustrert at en bedrift i den grad kan operere i lovenes gråsoner og etiske betenkeligheter uten konsekvens. Hver gang hun stilles til veggs så svarer hun enten med total taushet eller også er hun en stakkars liten pike som ikke vet bedre. 

Det irriterer meg at hun svarer leserne sine så surt og nebbete. Hun er en bedrifts ansikt utat og den frekkheten hun viser er ikke kledelig. 

Jeg ler av hvordan hun i sin alternative virkelighet tror at to møter, hente private varer og et tannlegebesøk er = en lang arbeidsdag. 

Til dere som mener at man må saumfare bloggen med lupe for å finne feil så tar dere feil. De få gangene jeg er på bloggen lyser det opp med feilmerking, barneeksponering  og løgner rett som det er. Trenger bare å åpne bloggen så har man rikelig med etisk betenkelige emner å ta for seg. 

Dette 👊💕

• Liker 20
Skrevet
2 timer siden, virkelig skrev:

Jeg har selv barn som har vært en del i media. Ikke noe de kunne brydd seg om i dag.  De er tenåringer , og tenåringer i dag har en annen forståelse av SOME enn det mange voksne har, de går ikke rundt og syntes alt er så forfedelig flaut

Kanskje de har vært i media for noe de selv har gjort da? Og ikke bare fordi mor synes de er søte og vil tjene penger? At "alle" i Norge vet hva de liker å spise når de er syke, sluttet med bleie? Har hatt våken netter og diverse? At barna som vokser opp nå kommer til å utvikle et annet forhold til SOME en genereasjonen til CBE.no tror jeg også,men jeg synes man ser en annen trend en at man ønsker å eksponere seg selv, heller det motsatte. At dine barn ikke synes det er flaut tror jeg er sjelden vare, rett og slett. 

• Liker 29
Skrevet
23 minutter siden, Liver skrev:

Trodde aldri jeg skulle ta del i en diskusjon her på KG, men nå var jeg plutselig her.

Blir rett og slett sjokka over hvor mye CBE utleverer barna sine, og at bedriften har tatt den avgjørelsen at de skal være med i reklamer.

Dette er det jeg vil kalle en livsstilblogg alla et ukeblad, der man har innslag av mat, interiør, trening og det personlige. MEN! det er livsstilen til CBE, en myndig person, ikkje to mindreårig. 

De mindreårige har ikkje mulighet å bidra på møtene som bestemmer hvilke reklamer som skal på bloggen, og om de ønsker å delta eller ikke. De evner ikke forståelse for hva de blir med på, noe som er veldig kritikkverdig av bedriften CBE. Tenk om den mindreårige er med på reklamer som en ikke ønsker å assosieres med i ungdommen?

Derfor er der viktig med innputs fra utsiden, og regelmessig etiske diskusjoner. Her blir mange av de etiske dilemmaer drøftet, noe som CBE skulle ha tatt en del i.

Et bilde fra CBEs insta profil har brent seg inn i netthinnen min. En av de mindreårige feirer bursdag, er rett og slett mega søt.... men teksten under begynner med reklame/spons, og da blir det bare trist. Dette får jeg vondt i magen av.

Veldig enig i det du skriver i innlegget her :Nikke: 

Hadde vært veldig interessant om CBE selv hadde deltatt diskusjonen om de etisk betenkelige dilemmaene bloggen hennes er så full av. At hun for eksempel ennå ikke har svart Aftenpostens Sara Sørheim er bare... ja du skjønner sikkert hvor jeg vil hen :) 

• Liker 15
Gjest Skribent
Skrevet
2 timer siden, tidevann skrev:

Da er det JAMMEN bra at CBE begynner å eksponere barna mindre. At hun nevner barna i innleggene sine er ikke eksponering synes jeg, alvorlig talt. Hvilken stue de leker i, at de er syke i ny og ne og hvilken prinsesser de liker er da vitterlig ikke noe å ta på vei for synes jeg. og det er min mening. 

Det er dette du skriver om eksponering av barn. Din mening, ikke begrunnet med noe som helst. Du synes ikke det ER eksponering, altså kan det heller ikke være skadelig, noe som var poenget her. Da påpeker jeg at du tar feil. Det CBE driver med, ER per definisjon eksponering, og jo, det ER potensielt svært skadelig. Du må gjerne prøve å avlede fra dette, men det viser bare at du ikke har forstått hva spørsmålet dreier seg om.

21 minutter siden, tidevann skrev:

Da må jeg nesten oppmuntre deg til å lese hva jeg virkelig skriver ikke tolke i hytt og pine. Jeg har ikke skrevet at det ikke er skadelig, dette kan diskuteres opp i mente, men jeg skrev min mening om at jeg ikke synes CBE eksponerer i noe særlig grad. Diskuter hva jeg skriver, ikke hva du ønsker at jeg skriver. 

Jeg ønsker deg hjertelig velkommen til å underbygge påstanden (dvs følelsen) om at det CBE driver med ikke er eksponering av barna.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...