Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Amafalathiel skrev:

ikke hvis hun ikke ville kjøpt produktene selv for det de faktisk koster i butikk.

Så det hun egentlig sier når hun insisterer på at hun ikke har tjent på dem, er jo at hun ikke ville kjøpt dem selv.

Flott reklame :ironi:

Hun fremstår utrolig barnslig og utakknemlig. Hvis jeg brukte et steindyrt produkt og fikk det gratis i mot å betale inn skatt, ville jeg vært noe mer musikalsk i omtalen av produktet.

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Amafalathiel skrev:

ikke hvis hun ikke ville kjøpt produktene selv for det de faktisk koster i butikk.

Så det hun egentlig sier når hun insisterer på at hun ikke har tjent på dem, er jo at hun ikke ville kjøpt dem selv.

Flott reklame :ironi:

:ler: 

Nei, klart - hvis hun ikke gjør noe annet enn å posere med produktet og lyve om bruken sin av det for så å kaste hele tuben, da blir vel den skatten en utgift, i og for seg.

Og i så fall bør hun vel heller ikke røre i vei om naturalytelser i kommentarfeltet, dvs hvis hele saken er mer heft enn ytelse.

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, Ultiva skrev:

Her er det vel 2 alternativer.

1) CBE skjønner faktisk ikke at de 90 % hun sparer på alle sponsede varer = lønn.

2) CBE skjønner veldig godt at de 90 % hun sparer på alle sponsede varer = lønn. Men hun er helt avhengig av sine godtroende fans som ikke skjønner at dette er reklame (på tross av tydelig reklamemerking). CBE påstår derfor at hun ikke tjener noe som helst på å anbefale x og y og at dette innlegget med velmente tips har hun laget til sine søte venninne-lesere bare fordi hun er så hjertegod 💘

Selvfølgelig vet hun det, men å fronte dette blir jo helt feil ift narrativet.

Absolutt alt omskrives/omdefineres til egen vinning. 

Og det er helt umulig at de faktisk skatter av alt de mottar som spons, ref skattelistene. 

• Liker 9
Skrevet

DNB har en helt gratis bok som heter Oppstart, der står alt man trenger å vite når man skal starte egen bedrift og styre den best mulig. Enkelte bør skaffe seg en kopi av den hver og en gul markeringstusj...

• Liker 19
Skrevet (endret)
29 minutter siden, FrkIA skrev:

Tja, kan jeg spørre hvorfor det er uprofesjonelt at flere bloggere reklamerer for det samme? Om bedriften ønsker at både CBE og Komikerfrue skal annonsere for deres produkt, hva er det som gjør UI uprofesjonelt i det?

Jeg skrev vel «ikke så profesjonelt», ikke «uprofesjonelt». 

Nå har vel Komikerfrue og CBE omtrent samme målgruppe i følge UI, men da Farrisreklamen tapetserte alle bloggflater sommeren 2016, burde de kanskje advart Farris mot den kritikken som kunne komme, selv om enkelte av bloggerne som plutselig elsket Farris ikke tilhørte UI. (CBE, Damli, Riise, Kvam var noen av Farrisdiggerne, husker ikke alle.) 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/blogg/kjendisenes-overdrevne-lyst-paa-farris/a/23774665/

Endret av Kollontaj
Ordfeil😳
  • Liker 11
Gjest Topptur
Skrevet
På 6. desember 2017 den 20.24, millemåne1 skrev:

(Beklager, får ikke bort siteringen)

Jeg postet et enkelt regnestykke som viser at hun ikke betaler for å reklamere for produktene selv om hun skatter for det. Alle vi andre skatter FØRST av det vi tjener før vi går i butikken og betaler 100 % for varene   

Ble jammen ikke godkjent. 

Skrevet

Hei, er ny her, og har fulgt tråden siden opprettelsen. Er mye som ikke henger på greip hos CBE, og dere dokumenterer og argumenterer svært bra.

Vedr reklamen om hudpleie, så kommenterte jeg på bloggen da jeg lurer på hvordan ytelser hun i stedet mottar, i om med at hun ikke mottar økonomisk godtgjørelse for reklamen. Håper hun svarer da det er oppklarende, tvitvi:)

• Liker 15
Skrevet
1 hour ago, Ultiva said:

Her er det vel 2 alternativer.

1) CBE skjønner faktisk ikke at de 90 % hun sparer på alle sponsede varer = lønn.

2) CBE skjønner veldig godt at de 90 % hun sparer på alle sponsede varer = lønn. Men hun er helt avhengig av sine godtroende fans som ikke skjønner at dette er reklame (på tross av tydelig reklamemerking). CBE påstår derfor at hun ikke tjener noe som helst på å anbefale x og y og at dette innlegget med velmente tips har hun laget til sine søte venninne-lesere bare fordi hun er så hjertegod 💘

Hun mener vel at de 10% med arbeidskraft som hun og mannen legger inn på å ta bilder og å skrive et klisjeaktig innlegg veier opp? :vetikke: Det er tross alt mye mer stress og arbeid og hektisk hverdag enn det normale mennesker med en 8-16 hverdag legger inn, så takk Gud for at hun har tid for et avbrekk til velvære nå og da (les: annenhver dag).

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, gjest:) skrev:

Ikke nok med at hun bryter markedsføringsloven, men hun bryter også legemiddelforskriften når hun skryter av denne reseptbelagte kremen hun bruker mot melasmaen sin. Reklame for reseptbelagte legemidler er forbudt når det er rettet mot andre enn medisinsk personell.

Hun har sikkert løpende dialog med helsedirektoratet:ironi:

spøk til alvor, jeg har meldt det inn. Mindre enn to uker siden jeg meldte om brudd på alkohollovgivningen.

• Liker 32
Skrevet
12 minutter siden, Mrs Bella skrev:

Hei, er ny her, og har fulgt tråden siden opprettelsen. Er mye som ikke henger på greip hos CBE, og dere dokumenterer og argumenterer svært bra.

Vedr reklamen om hudpleie, så kommenterte jeg på bloggen da jeg lurer på hvordan ytelser hun i stedet mottar, i om med at hun ikke mottar økonomisk godtgjørelse for reklamen. Håper hun svarer da det er oppklarende, tvitvi:)

Kun sitt gode hjerte og at hun ofte skriver om ting hun ikke får betalt for. (Rart, i og med at bloggen er basert på annonser, men de «trenger» også andre innlegg innimellom all reklamen ellers rømmer enda flere lesere.)

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Feminisme kommer i mange former og farger, men jeg klarer bare ikke sette det CBE gjør sammen med noen former for feminisme jeg kjenner til.

• Liker 31
Skrevet

Kaller leseren nettroll... Kjører på med alle virkemidler for å hisse opp fansen - eventuelt LKE. 

• Liker 47
Skrevet (endret)
33 minutter siden, Kollontaj skrev:

Litt mange sure whiskeyer i biblioteket, tydeligvis.
CBE kvier seg jo for å kalle seg feminist, ærlig talt.
Det er tross alt hvordan man tolker som er avgjørende.

Kilde: https://www.nrk.no/ytring/jeg-kvier-meg-for-a-kalle-meg-feminist-1.12841702

Jeg klarer bare ikke å fri meg fra litt fnising, da det private (aka LKE har tatt på vegne av bloggen) illustrasjonsbildet brukt til kronikken også er brukt i et blogginnlegg med tittelen "Hysj, jeg fargelegger".
Et innlegg som omhandler fargeleggingsbøker for voksne, med blant annet følgende sitat:
"I tillegg valgte jeg annen fargebok som heter kreativ fargelegging, fordi den også var så innmari pen :-) "

Her snakker vi tjukk feminismelitteratur av typen "brenn BH'en" og "Likelønn/likeverd" og "Ta natta tilbake"

Direktelenke: http://www.carolinebergeriksen.no/2015/08/11/hysj-jeg-fargelegger/

Endret av Cavatina
Lagt til lenker
  • Liker 28
Skrevet
6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Kaller leseren nettroll... Kjører på med alle virkemidler for å hisse opp fansen - eventuelt LKE. 

Slik går det når man lar mannen skrive kommentarer under sitt eget navn. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
40 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun har sin egen definisjon for mange ting,  hun Carro.  Virkelighet,  feminisme, norske lover, uredigerte bilder, jul...

Endret av Rubella
  • Liker 35
Skrevet

Det irriterer meg mer enn det bør at hun omtrent bare kan knipse med fingrene så er det hun etterlyser så pent hvor man kan få kjøpt, plutselig i hus. Ref nå julestrømpestang på peisen.

Det gikk riktignok litt lenger tid denne gangen, enn da hun lurte på hvor i Særp man kunne få fatt i en GHD rettetang da hennes hadde tatt kvelden. Det gikk vel knapt et døgn før det plutselig dukket opp en på døren hennes.

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, Sølv_dugg skrev:

Det irriterer meg mer enn det bør at hun omtrent bare kan knipse med fingrene så er det hun etterlyser så pent hvor man kan få kjøpt, plutselig i hus. Ref nå julestrømpestang på peisen.

Det gikk riktignok litt lenger tid denne gangen, enn da hun lurte på hvor i Særp man kunne få fatt i en GHD rettetang da hennes hadde tatt kvelden. Det gikk vel knapt et døgn før det plutselig dukket opp en på døren hennes.

Eller hvor i særp det var best å fikse neglene. Poff hadde hun fast negledame og gratis (skattbare??) negler.

• Liker 19
Gjest Hold the door
Skrevet

Håper det neste hun etterlyser og knipser i fingrene etter er luke 7 fra i fjor, for jeg lurer fortsatt på hva som egentlig skjedde og hvor den ble av.

Skrevet (endret)

Hehe, snart får vi se hvem som sponser julepynten i 2.etasje også, jeg gir det over helga. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 27
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...