Anonym90059005 Skrevet 12. mars 2017 #31021 Skrevet 12. mars 2017 20 minutter siden, kattehviskeren skrev: Ja, da virker det ikke helt som om hun har fått med seg at disse langkjøringene skal være klart saktere enn vanlig løping. Løp hun det ute? Men det bør hun i det minste klare HM på rundt 1.45. Blir spennende å se. På mølle. Om hun løper 14km i rolig langkjøringstempo på 5 min/km, kort tid inn i opptreningen, så vil hun knuse tiden 1.45 på 21km. Da snakker vi under 1.30. Men som sagt, tviler sterkt på at hun holdt riktig tempo. 4
Gjest kattehviskeren Skrevet 12. mars 2017 #31022 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, Anonym90059005 skrev: På mølle. Om hun løper 14km i rolig langkjøringstempo på 5 min/km, kort tid inn i opptreningen, så vil hun knuse tiden 1.45 på 21km. Da snakker vi under 1.30. Men som sagt, tviler sterkt på at hun holdt riktig tempo. Ja, jeg gikk ikke ut i fra at å løpe i den farten er hennes 70-75% av makspuls, akkurat! Det er veldig vanlig å løpe de lange, rolige løpene for fort, typisk nybegynnerfeil. Kan hende hun skjønner det etterhvert. Men jeg har full tro på at hun kan få en anstendig HM-tid uansett, hun har jo et godt grunnlag og alle forutsetninger for det.
sofabord Skrevet 12. mars 2017 #31023 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 12km/t er ikke så fort på rolig langkjøring. Jeg har rundt det når jeg løper rolig ute, sone 1 puls, kanskje snuser på sone 2 i bakker. Ryddet for svar til slettet innlegg - Pavilion, mod Endret 12. mars 2017 av Pavilion
Gjest kattehviskeren Skrevet 12. mars 2017 #31024 Skrevet 12. mars 2017 2 timer siden, sofabord skrev: 12km/t er ikke så fort på rolig langkjøring. Jeg har rundt det når jeg løper rolig ute, sone 1 puls, kanskje snuser på sone 2 i bakker. Det er jo fort på rolig langkjøring, da er du åpenbart i veldig god form, eller så er det noe galt med pulsklokka di. Men ikke så relevant det, da.
Tørst Skrevet 12. mars 2017 #31025 Skrevet 12. mars 2017 4 timer siden, sofabord skrev: 12km/t er ikke så fort på rolig langkjøring. Jeg har rundt det når jeg løper rolig ute, sone 1 puls, kanskje snuser på sone 2 i bakker. Det er for fort for henne, mener jeg. På rolig langtur i sone 1. Jeg løp mitt forrige maraton i drøyt 12 km/t, og gjennomsnittspuls lå like under terskel. Det var perfekt disponert. Og krevde mange uendelig lange turer (3 t +) på lavpuls, og noen kortere på terskel (1-2 t). Hun snappet at klokka målte distansen, ikke mølla, så jeg aner som vanlig ugler i mosen. Da hun løp halvmaraton (som hun sier selv) på mølle en gang, løp hun på to timer, og var dausliten etterpå. Dette var før barn og etter å ha løpt 50 km i uka i årevis. Tror neppe hun er i enda bedre form enn det nå. Og så løper hun jo med kjeledress (genser 😵) inne! Med den farta. Saklig. 8
Inocybe Skrevet 12. mars 2017 #31026 Skrevet 12. mars 2017 Jeg applauderer at det endelig har kommet et mål med treningen og et treningsprogram. Jeg syns bilder av treningstights, pulsklokke og fra tid til annen en rosa kettlebell og det nærmest maniske forholdet til mølla er dørgende kjedelig og uinspirerende. Så jeg ser veldig fram til at halvmaratonmålet og veien dit kanskje kan skape mer innspirasjon enn det jeg har sett de siste årene. Mølle har absolutt sine bruksområder men jeg personlig får ikke følelsen av ekte løpeglede når jeg (nesten) bare hører om den. Håper hun får til noe mer løping ute nå som hun i følge seg selv bor et sted der det et bedre tilrettelagt for løping enn der hun bodde før (selv om jeg syns det er litt sært å ikke benytte seg mer av at man bodde rett ved skogen, men smak og behag vil jeg tro ). Sært forresten og stole på distansen på klokken når man løper på mølle. Virker litt til at stegene hennes et litt korte (har inntrykk av at man ofte får korte steg og blir dårlig til å løfte føttene når man løper mye på mølle, men det er bare en personlig observasjon) og da blir det jo krøll med tilbakelagt distansen. Den gangen hun begynte på PT-utdannelsen tenkte jeg "yes endelig noe annet enn mølle og kettlebell. Kanskje hun får inspirasjon til noe nytt og kanskje hun ikke lengre vil trenge PT-Åge til å forsvare seg når noen lurer på utførelsen av en øvelse". Men det viste det seg det bare var et simpelt reklamestunt. Så snart reklamekontrakten gikk ut var det ikke et ord mer om det og ikke et streif av nye tanker og inspirasjon om trening å spore. Jeg håper at dette halvmaraton ikke også viser seg å være en reklamegreie som vil være glemt om et par måneder. Hvis CBE ønsker å inspirere til trening må hun oppe seg og komme med noe annet enn manisk mølleløping. 14
sofabord Skrevet 12. mars 2017 #31027 Skrevet 12. mars 2017 48 minutter siden, Tørst skrev: Det er for fort for henne, mener jeg. På rolig langtur i sone 1. Jeg løp mitt forrige maraton i drøyt 12 km/t, og gjennomsnittspuls lå like under terskel. Det var perfekt disponert. Og krevde mange uendelig lange turer (3 t +) på lavpuls, og noen kortere på terskel (1-2 t). Hun snappet at klokka målte distansen, ikke mølla, så jeg aner som vanlig ugler i mosen. Da hun løp halvmaraton (som hun sier selv) på mølle en gang, løp hun på to timer, og var dausliten etterpå. Dette var før barn og etter å ha løpt 50 km i uka i årevis. Tror neppe hun er i enda bedre form enn det nå. Og så løper hun jo med kjeledress (genser 😵) inne! Med den farta. Saklig. Ok. Har ikke fått med meg hvor fort hun har løpt før osv. Leser ikke bloggen, har bare fått med meg at hun elsker å løpe og har gjort det i flere år. Da har hun hatt veldig lite progresjon syns jeg. Gratulerer med vel gjennomført maraton. 1
Attami Skrevet 12. mars 2017 #31028 Skrevet 12. mars 2017 Noen som virkelig tror at frua kommer til å fullføre halvmaraton? Akkurat det tror ikke jeg. Hva med fotballfruemannen, har han lagt opp med trening nå? 9
Tørst Skrevet 12. mars 2017 #31029 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg applauderer at det endelig har kommet et mål med treningen og et treningsprogram. Jeg syns bilder av treningstights, pulsklokke og fra tid til annen en rosa kettlebell og det nærmest maniske forholdet til mølla er dørgende kjedelig og uinspirerende. Så jeg ser veldig fram til at halvmaratonmålet og veien dit kanskje kan skape mer innspirasjon enn det jeg har sett de siste årene. Mølle har absolutt sine bruksområder men jeg personlig får ikke følelsen av ekte løpeglede når jeg (nesten) bare hører om den. Håper hun får til noe mer løping ute nå som hun i følge seg selv bor et sted der det et bedre tilrettelagt for løping enn der hun bodde før (selv om jeg syns det er litt sært å ikke benytte seg mer av at man bodde rett ved skogen, men smak og behag vil jeg tro ). Sært forresten og stole på distansen på klokken når man løper på mølle. Virker litt til at stegene hennes et litt korte (har inntrykk av at man ofte får korte steg og blir dårlig til å løfte føttene når man løper mye på mølle, men det er bare en personlig observasjon) og da blir det jo krøll med tilbakelagt distansen. Den gangen hun begynte på PT-utdannelsen tenkte jeg "yes endelig noe annet enn mølle og kettlebell. Kanskje hun får inspirasjon til noe nytt og kanskje hun ikke lengre vil trenge PT-Åge til å forsvare seg når noen lurer på utførelsen av en øvelse". Men det viste det seg det bare var et simpelt reklamestunt. Så snart reklamekontrakten gikk ut var det ikke et ord mer om det og ikke et streif av nye tanker og inspirasjon om trening å spore. Jeg håper at dette halvmaraton ikke også viser seg å være en reklamegreie som vil være glemt om et par måneder. Hvis CBE ønsker å inspirere til trening må hun oppe seg og komme med noe annet enn manisk mølleløping. Dette! 🙌 Har forresten flytta ut i skogen selv, og det er forbausende dårligere løpsforhold her enn på tettsteder/byen. Jeg har blitt bortskjemt med endeløse stier, runder, grusveier, fortau, hva man vil, når man vil og hvor man vil. Her? Her bor nesten bare vi, og skogen er ugjennomtrengelig, og der det faktisk går an å løpe blir det frem og tilbake samme vei. Ingen runder Så først nå skjønner jeg det der litt bedre. Men frua løp jo inne da hun bodde i byen også. Inne eller Sognsvann * 3. Veldig fantasiløst. Hun er muligens mer glad i følelsen etter man har trent, enn selve treninga/løpinga. Ingenting galt i det, altså, alle må jo ikke løpe. Men hun tok masse creds for den tulleløpinga/treninga, og "later som" hun løper og er glad i å løpe på ORDENTLIG. Jeg hadde aldri løpt på mølle før da jeg leste bloggen hennes, så jeg prøvde det. Sånn sett inspirerte hun meg til å klare å trene på den kjipe måten, iallfall. Trodde ikke det skulle gå an å jogge i timevis på mølla, og det er nesten ikke så det går an heller, men jeg klarte det etter hvert. Fordi hun klarte det. Men å like det på den måten hun gjør er det ikke snakk om! 1
Safiye Skrevet 12. mars 2017 #31030 Skrevet 12. mars 2017 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler barn - Pavilion, mod
Inocybe Skrevet 12. mars 2017 #31031 Skrevet 12. mars 2017 9 minutter siden, Tørst skrev: Dette! 🙌 Har forresten flytta ut i skogen selv, og det er forbausende dårligere løpsforhold her enn på tettsteder/byen. Jeg har blitt bortskjemt med endeløse stier, runder, grusveier, fortau, hva man vil, når man vil og hvor man vil. Her? Her bor nesten bare vi, og skogen er ugjennomtrengelig, og der det faktisk går an å løpe blir det frem og tilbake samme vei. Ingen runder Så først nå skjønner jeg det der litt bedre. Men frua løp jo inne da hun bodde i byen også. Inne eller Sognsvann * 3. Veldig fantasiløst. Hun er muligens mer glad i følelsen etter man har trent, enn selve treninga/løpinga. Ingenting galt i det, altså, alle må jo ikke løpe. Men hun tok masse creds for den tulleløpinga/treninga, og "later som" hun løper og er glad i å løpe på ORDENTLIG. Jeg hadde aldri løpt på mølle før da jeg leste bloggen hennes, så jeg prøvde det. Sånn sett inspirerte hun meg til å klare å trene på den kjipe måten, iallfall. Trodde ikke det skulle gå an å jogge i timevis på mølla, og det er nesten ikke så det går an heller, men jeg klarte det etter hvert. Fordi hun klarte det. Men å like det på den måten hun gjør er det ikke snakk om! Jo fler folk jo bedre stier er det som oftest. Personlig syns jeg det er kjempemoro å løpe på små stier, dyretråkk og uten for stier. Man må fokusere veldig når terrenget er vanskelig og det er noe meditativt over å løpe slike steder. Det jeg syns er problematisk er å få høy fart over lengre tid på slike steder. Nå bor jeg heldigvis slik at jeg har mulighet for begge deler Beklager avsporing. 1
Donpedro Skrevet 12. mars 2017 #31032 Skrevet 12. mars 2017 Herlighet. Hvor folk liker best å løpe er da individuelt. 16
Inocybe Skrevet 12. mars 2017 #31034 Skrevet 12. mars 2017 4 minutter siden, Donpedro skrev: Herlighet. Hvor folk liker best å løpe er da individuelt. Absolutt. Det jeg prater om er inspirasjon. Eller mangel på samme... Det er visst ikke bare jeg som syns at mølleløping er dørgene kjedelig å lese om, og at en blogger som beskriver seg selv som treningsinspirator burde ha fler brikker å spille med. 6
Pearl2.0 Skrevet 13. mars 2017 #31035 Skrevet 13. mars 2017 På 11.3.2017 den 2.33, kattehviskeren skrev: Ja, men du legger jo nettopp til noen turer ute, akkurat det folk sier hun bør. og det gjør hun sikkert. Har du løpt ordentlige løp? veldig god tid, jeg har ikke kommet meg under 1.40. Sant, sant😊 Skal løpe et snart, veldig spent på hvordan det går☺ må jo prøve når formen er så god😄 1
Tørst Skrevet 13. mars 2017 #31036 Skrevet 13. mars 2017 7 timer siden, Inocybe skrev: Jo fler folk jo bedre stier er det som oftest. Personlig syns jeg det er kjempemoro å løpe på små stier, dyretråkk og uten for stier. Man må fokusere veldig når terrenget er vanskelig og det er noe meditativt over å løpe slike steder. Det jeg syns er problematisk er å få høy fart over lengre tid på slike steder. Nå bor jeg heldigvis slik at jeg har mulighet for begge deler Beklager avsporing. Det syns jeg også! Det må fremdeles være noe fremkommelig, og det er det ikke her. Så ut som jeg var mishandlet en gang jeg prøvde snarveien gjennom skogen hjem, istedenfor livsfarlig, svingete 80-sonevei (der man helst kjører i minst hundre), uten fortau. Og det blir ikke akkurat løping, mer tur. Morsomt å gjøre litt, og veldig moro hvis frua hadde prøvd, men ikke der jeg legger igjen hovedøktene, altså. Iallfall ikke i treninga til laaange gateløp, det blir helt uten relevans. 1
Tørst Skrevet 13. mars 2017 #31037 Skrevet 13. mars 2017 12 timer siden, sofabord skrev: Ok. Har ikke fått med meg hvor fort hun har løpt før osv. Leser ikke bloggen, har bare fått med meg at hun elsker å løpe og har gjort det i flere år. Da har hun hatt veldig lite progresjon syns jeg. Gratulerer med vel gjennomført maraton. Takk! Det er dessverre lenge siden nå. Det var det året jeg persa på alle distanser, ble ikke skadet, knapt nok syk, og så toppet vi det med å lage en unge på tampen av året., når alt jeg skulle gjøre på løpefronten var gjennomført. Et veldig bra år. Kommer tilbake dit, men det er mindre tid til tretimersturer i marka nå gitt. Syns det er sprekt av frua å satse på langdistansekonkurranse midt i småbarnsstria, men hun har jo muligheten til det, så hvorfor ikke. Hadde jeg også gjort, om jeg kunne prioritere det. Isteden løper jeg bare for gøy, og fordi jeg blir helt umulig å ha i hus uten 😁 2
Populært innlegg Oz- Skrevet 13. mars 2017 Populært innlegg #31038 Skrevet 13. mars 2017 Jeg foreslår at de som ønsker å diskutere sin egen og andre debattanters løping oppretter egne tråder for det, for eksempel treningsdagbøker. 66
caskerette Skrevet 13. mars 2017 #31039 Skrevet 13. mars 2017 11 timer siden, Donpedro skrev: Herlighet. Hvor folk liker best å løpe er da individuelt. Ja!! Og hun løp faktisk ute i Siljan, det ble grundig dokumentert, hun hadde løpebarnevogn og alt mulig, men vi bor i Norge, begrenset hvor store deler av året det er ok ute, og da er jo mølle kjempekjekt. Synes også det er litt smålig å mene at hun ikke har "ekte" treningsglede med mølle og serier. Noen synes faktisk det er fantastisk gøy, og blir drita glad av det, og hvor mye mer ekte skal gleden være da? Hun skal ikke være med i OL. 13
J.. Skrevet 13. mars 2017 #31040 Skrevet 13. mars 2017 Hun må ha gjort noe riktig den siste tiden,da det eneste hun kritiseres for de siste 3-4 sidene er løpingen hennes ....... 20
Fremhevede innlegg