Attami Skrevet 10. mars 2017 #31001 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, Anonym90059005 skrev: "I dag har jeg treningsfri, så nå er jeg klar allerede", sier den travle og stressede fotballfruen kl. 09.55... Og hva med fotballfruemannen, vil de noen gang miste disse titlene. Fotballfruen har startet på mangt og mye. Hun fullfører sjelden 100 %. Vil hun fullføre dette løpet hun snakker om? Halvmaraton når man bare løper inne på mølle... Det er noe helt annet å feks å sykle ute enn å delta på spinning inne. Regner med at det samme gjelder jogging på mølle vs jogging ute i vær og vind. 11
BlendaSensitive Skrevet 10. mars 2017 #31002 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, Anonym90059005 skrev: "I dag har jeg treningsfri, så nå er jeg klar allerede", sier den travle og stressede fotballfruen kl. 09.55... Jøsses! Jeg var alene med barn, men rakk trene til og med innen klokken 09.45. Jaggu ikke ofte jeg slår frua på det punktet. (at det er 1 uke siden forrige trening behøver vi ikke nevne. ) 13
pautina Skrevet 10. mars 2017 #31003 Skrevet 10. mars 2017 12 minutter siden, Attami skrev: Og hva med fotballfruemannen, vil de noen gang miste disse titlene. Fotballfruen har startet på mangt og mye. Hun fullfører sjelden 100 %. Vil hun fullføre dette løpet hun snakker om? Halvmaraton når man bare løper inne på mølle... Det er noe helt annet å feks å sykle ute enn å delta på spinning inne. Regner med at det samme gjelder jogging på mølle vs jogging ute i vær og vind. Jeg har løpt halvmaraton flere ganger uten å trene løping ute i det hele tatt, bare spinning og styrke inne, går så fint at, er kondisen som må være med og så mye vær og vind er det ikke i Oslo i september.... 1
Gjest kattehviskeren Skrevet 10. mars 2017 #31004 Skrevet 10. mars 2017 4 minutter siden, pautina skrev: Jeg har løpt halvmaraton flere ganger uten å trene løping ute i det hele tatt, bare spinning og styrke inne, går så fint at, er kondisen som må være med og så mye vær og vind er det ikke i Oslo i september.... Det går sikkert fint, det. Men da blir det nok ikke så raskt som det hadde blitt hvis man hadde trent på konkurranseunderlaget. Nå skriver hun jo at hun skal løpe mer ute og, det tror jeg blir bra. Det jeg stusser over er at hun skriver at hun skal gjøre det løpeprogrammet, og så løpe det om igjen når det er over. Det er jo helt idiotisk, hun skal jo ikke begynne på det nivået igjen da, det er jo progresjon i slike programmer. Det syns jeg var underlig, hun burde da vite sånt?
penny_ Skrevet 10. mars 2017 #31005 Skrevet 10. mars 2017 57 minutter siden, kattehviskeren skrev: Det går sikkert fint, det. Men da blir det nok ikke så raskt som det hadde blitt hvis man hadde trent på konkurranseunderlaget. Nå skriver hun jo at hun skal løpe mer ute og, det tror jeg blir bra. Det jeg stusser over er at hun skriver at hun skal gjøre det løpeprogrammet, og så løpe det om igjen når det er over. Det er jo helt idiotisk, hun skal jo ikke begynne på det nivået igjen da, det er jo progresjon i slike programmer. Det syns jeg var underlig, hun burde da vite sånt? Jeg har ikke sett programmet, men det er sikkert sånn at man starter på det nivået man er på.
Isola2 Skrevet 10. mars 2017 #31006 Skrevet 10. mars 2017 7 timer siden, pautina skrev: Jeg har løpt halvmaraton flere ganger uten å trene løping ute i det hele tatt, bare spinning og styrke inne, går så fint at, er kondisen som må være med og så mye vær og vind er det ikke i Oslo i september.... Det pleier å være varmt....og kø løping.... 1
Tørst Skrevet 10. mars 2017 #31007 Skrevet 10. mars 2017 34 minutter siden, Isola2 skrev: Det pleier å være varmt....og kø løping.... Eller regn og vind. Særlig langs kaia. Uansett er Oslo maraton mitt favorittløpsarrangement! Kult hvis frua løper det. Tipper hun løper på 1:45.
Tørst Skrevet 10. mars 2017 #31008 Skrevet 10. mars 2017 8 timer siden, pautina skrev: Jeg har løpt halvmaraton flere ganger uten å trene løping ute i det hele tatt, bare spinning og styrke inne, går så fint at, er kondisen som må være med og så mye vær og vind er det ikke i Oslo i september.... Alle mennesker klarer jo å bevege seg et halvmaraton. Syns uansett det er mer realt å trene spesifikt til det man melder seg på, istedenfor å komme i ettertid og "unnskylde" dårlig tid/gjennomføring/resultat med at man "ikke har trent". Litt som forskjellen mellom de som gjorde lekser, og de som ikke gjorde dem, liksom. 2
Tørst Skrevet 10. mars 2017 #31009 Skrevet 10. mars 2017 8 timer siden, kattehviskeren skrev: Det går sikkert fint, det. Men da blir det nok ikke så raskt som det hadde blitt hvis man hadde trent på konkurranseunderlaget. Nå skriver hun jo at hun skal løpe mer ute og, det tror jeg blir bra. Det jeg stusser over er at hun skriver at hun skal gjøre det løpeprogrammet, og så løpe det om igjen når det er over. Det er jo helt idiotisk, hun skal jo ikke begynne på det nivået igjen da, det er jo progresjon i slike programmer. Det syns jeg var underlig, hun burde da vite sånt? Kan jo hende hun tar en revurdering på det etter ni uker? Syns hun for en gangs skyld gjør ting litt riktig med treninga, jeg. Begynner i mars å forberede langdistansekonkurranse i september, helt perfekt, spør du meg. Istedenfor å bare gønne på et løp i april og ende opp syk og skadet og overtrent. Må bare komme seg bort fra den mølla! Og det skal hun vel også, hvis føret blir litt bedre. Er det ikke noen baner i Særp? 3
Fantastica Skrevet 10. mars 2017 #31010 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, Tørst skrev: Alle mennesker klarer jo å bevege seg et halvmaraton. Vel. Jeg måtte nok ha hatt en overnatting, minst. 21
fruBeist Skrevet 10. mars 2017 #31011 Skrevet 10. mars 2017 Tråden er ryddet for avsporing, og innlegg som omhandler barn. fruBeist/mod
Pearl2.0 Skrevet 10. mars 2017 #31012 Skrevet 10. mars 2017 Folkens, ikke noe problem å trene for halvmaraton med hovedsakelig inneløping. Jeg gjør det samme, og løper fortere når jeg tester meg ute. Legger inn noen turer ute for å gjøre beina vant til belastningen, men ellers foregår den seriøse treningen inne. Sist jeg løp 21 km ute løp jeg på under 1.35😁😁 6
Gjest kattehviskeren Skrevet 11. mars 2017 #31013 Skrevet 11. mars 2017 (endret) 11 timer siden, Pearl2.0 skrev: Folkens, ikke noe problem å trene for halvmaraton med hovedsakelig inneløping. Jeg gjør det samme, og løper fortere når jeg tester meg ute. Legger inn noen turer ute for å gjøre beina vant til belastningen, men ellers foregår den seriøse treningen inne. Sist jeg løp 21 km ute løp jeg på under 1.35😁😁 Ja, men du legger jo nettopp til noen turer ute, akkurat det folk sier hun bør. og det gjør hun sikkert. Har du løpt ordentlige løp? veldig god tid, jeg har ikke kommet meg under 1.40. Endret 11. mars 2017 av kattehviskeren
Tørst Skrevet 11. mars 2017 #31014 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, kattehviskeren skrev: Ja, men du legger jo nettopp til noen turer ute, akkurat det folk sier hun bør. og det gjør hun sikkert. Har du løpt ordentlige løp? veldig god tid, jeg har ikke kommet meg under 1.40. Niks, ikke noe problem å løpe inne, selvsagt. Men det er rart å påstå at man er glad i å løpe, og så bare løpe inne, sommer som vinter. Da de bodde i Oslo, kjørte cbe til Sognsvann, løp 2-3 ganger rundt, og kjørte tilbake. Det blir litt vel fantasiløst, spør du meg. Mølle og Sognsvann. De fleste jeg kjenner som løper, løper jo fordi det er greia med å løpe, så trener de noen økter inne. Neppe de rolige totimersturene man burde ha i beina, så kjedelig det må være å gjøre det på mølla! Har også under 1:40 på halv! Men det løpet gikk ikke helt som planlagt. Var 25000 andre (i veien) og 25 grader mer enn jeg var akklimatisert for. I mars. (Utlandet) 😂 Ingenting galt med mølla, altså. Nå som jeg har flyttet på bygda slik som cbe bodde før, har jeg selv måtte ty mer til mølla. Livsfarlige veier uten fortau, glatt, kaldt og mørkt uten gatelys, da blir mølla best utenfor dagslystida. Men nå bor jo cbe i byen, som hun i tillegg kjenner kjempegodt, midt i en park, hvis jeg har forstått det rett. Og hun har muligheten til å løpe mens det er lyst. Da blir det litt snodig å insistere på iallfall rolige langturer inne. 5
BlendaSensitive Skrevet 11. mars 2017 #31015 Skrevet 11. mars 2017 Hun ser jo på film mens hun løper... Også det er rart om man elsker å løpe. JEG hater og løper og må ha musikk og underholdning, men mannen som elsker å løpe løper gjerne ute og absolutt ikke mens han ser på film. Han synes flow under løpningen er bra nok "underholdning". 12
Tørst Skrevet 11. mars 2017 #31016 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, BlendaSensitive skrev: Hun ser jo på film mens hun løper... Også det er rart om man elsker å løpe. JEG hater og løper og må ha musikk og underholdning, men mannen som elsker å løpe løper gjerne ute og absolutt ikke mens han ser på film. Han synes flow under løpningen er bra nok "underholdning". Haha! Jeg kan til nød se på sportsarrangementer eller dagsrevyen hvis jeg løper inne, men det er ikke snakk om å klare å se noen film! Og musikk blir jeg akutt lei etter en time eller to. Syns som regel det er best uten,men det kommer jo selvfølgelig an på økta. Rolig langtur i skogen = det aller aller beste, og tar jeg med bikkja i tillegg er det underholdning nok for meg. By-tettstedløping på asfalt kan jo lyktestolpetelling være litt kjedelig i lengden, og da er det kanskje greit med litt musikk? Mitt inntrykk er at frua løper til musikk og tv, og så lenge det funker for henne er vel det helt greit. Jeg er veldig spent på halvmaratonen til frua, altså! Tenk hvis hun overrasker oss alle sammen og beiner inn i mål på 1:28. Respekt. 1
Gjest kattehviskeren Skrevet 11. mars 2017 #31017 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, Tørst skrev: Haha! Jeg kan til nød se på sportsarrangementer eller dagsrevyen hvis jeg løper inne, men det er ikke snakk om å klare å se noen film! Og musikk blir jeg akutt lei etter en time eller to. Syns som regel det er best uten,men det kommer jo selvfølgelig an på økta. Rolig langtur i skogen = det aller aller beste, og tar jeg med bikkja i tillegg er det underholdning nok for meg. By-tettstedløping på asfalt kan jo lyktestolpetelling være litt kjedelig i lengden, og da er det kanskje greit med litt musikk? Mitt inntrykk er at frua løper til musikk og tv, og så lenge det funker for henne er vel det helt greit. Jeg er veldig spent på halvmaratonen til frua, altså! Tenk hvis hun overrasker oss alle sammen og beiner inn i mål på 1:28. Respekt. Da skal jeg ærlig si at jeg for første gang hadde blitt misunnelig på henne! Tipper hun klarer det på rundt 1.45-1.50. Hun er jo veldig lett, det er en fordel, men jeg er spent på hvordan hun takler en lengre distanse.
Safiye Skrevet 11. mars 2017 #31018 Skrevet 11. mars 2017 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler barn - Pavilion, mod
Anonym90059005 Skrevet 12. mars 2017 #31019 Skrevet 12. mars 2017 Ser hun har gjennomført 14km rolig langkjøring på 5 min/km i dag, det må jeg si, her kan vi forvente en knalltid på halvmaraton om det er marsfarten hennes på langkjøring. Og hun sier selv hun ikke er i så god form enda. Jaja, tenker heller frua har løpt de 14km ca så fort hun klarer jeg, altså langt i fra noen rolig langkjøring. 5
Gjest kattehviskeren Skrevet 12. mars 2017 #31020 Skrevet 12. mars 2017 16 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Ser hun har gjennomført 14km rolig langkjøring på 5 min/km i dag, det må jeg si, her kan vi forvente en knalltid på halvmaraton om det er marsfarten hennes på langkjøring. Og hun sier selv hun ikke er i så god form enda. Jaja, tenker heller frua har løpt de 14km ca så fort hun klarer jeg, altså langt i fra noen rolig langkjøring. Ja, da virker det ikke helt som om hun har fått med seg at disse langkjøringene skal være klart saktere enn vanlig løping. Løp hun det ute? Men det bør hun i det minste klare HM på rundt 1.45. Blir spennende å se.
Fremhevede innlegg