Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler barn

- Pavilion, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, skruf skrev:

Hun har flere ganger skrevet at de venter på et rødt gulvteppe fra slettvoll som de skal ha under spisestua i det mintgrønne rommet. 

Fatter ikke hvorfor de skal dra inn rødt i den stua 😱

• Liker 6
Skrevet

Jeg får assosiasjoner til toalettene på disse 90-tallsdiskotekene/restaurantene som forsøkte å virke classy, med mørke vegger og kraner i gull/messing. Synes jeg kjenner den umiskjennelige lukten av offentlig toalett når jeg ser på bildene.

• Liker 24
Skrevet

Kunne vært stilig på en dramatisk måte. Men er flere ting som skurrer og da tenker jeg på imgur bildet som Ultiva la ut, ovenfor.

(ps. farger/vinkel på bildet kan jo gi skjev fremstilling, men tar utgangspunkt i bildet. Regner jo med Photoshop proffene legger ut så rett bilde som mulig)

- Skap/vask benken er høyere enn vinduene. Kunne fungert om det var plassert mye mer til venstre. Planta man ser litt av kunne vært mellom vask og vundu. Det hadde skapt med balanse.

- Speilet burde kontrastert mer mot veggen, nå er det en sånn mellomting: verken lik eller kontrasterende. Bare tacky.

- Det hvite på skapet er for hvitt. En kremfarget hvit hadde passet bedre inn. Ser ut som dårlig DIY der man har gått inn i malebutikken, sagt hvit og fått hvit som man ellers har på lister og dørkarmer. (kanskje de brukte overskuddsfarge??)

- Speilet er for lavt, den går nesten kant i kant med krana. Enten burde speile vært større og gått nesten helt ned eller plassert ovenfor kranene.

- Som flere allerede har påpekt, vaskene er for nær hverandre - plass finns jo!!

Hva i all verden er den hvite trekanten eller hva det er på veggen halvveis bak speilet på høyre side???

Summasumarum: det ser IKKE ut som at et profesjonelt baderoms firma har montert baderommet. For mange småfeil som skaper et rotete og DIY inntrykk. Men hva vet jeg, kanskje de VILLE ha det sånn?

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Malassezia Furfur skrev:

Jeg får assosiasjoner til toalettene på disse 90-tallsdiskotekene/restaurantene som forsøkte å virke classy, med mørke vegger og kraner i gull/messing. Synes jeg kjenner den umiskjennelige lukten av offentlig toalett når jeg ser på bildene.

Ja! Lurte sånn på hva det var det minte meg om, takk for at du satte ord på det. Kjenner nesten lukta jeg også, en blanding av parfyme, tiss++ og industrivaskemidler. Det eneste som mangler er den obligatoriske vaskelista på veggen. Før noen sier det; ja dette er veldig slemt av meg, men det er faktisk det dette badet minner meg om.

I tillegg til at det virker utrolig upraktisk mtp feks sminking (men hun har kanskje et eget sminkebord uansett)

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, Malassezia Furfur skrev:

Ah👍 Det var det det var... visste det var noe, det var min høytid på byen👍😄 Takk😉

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Kunne vært stilig på en dramatisk måte. Men er flere ting som skurrer og da tenker jeg på imgur bildet som Ultiva la ut, ovenfor.

(ps. farger/vinkel på bildet kan jo gi skjev fremstilling, men tar utgangspunkt i bildet. Regner jo med Photoshop proffene legger ut så rett bilde som mulig)

- Skap/vask benken er høyere enn vinduene. Kunne fungert om det var plassert mye mer til venstre. Planta man ser litt av kunne vært mellom vask og vundu. Det hadde skapt med balanse.

- Speilet burde kontrastert mer mot veggen, nå er det en sånn mellomting: verken lik eller kontrasterende. Bare tacky.

- Det hvite på skapet er for hvitt. En kremfarget hvit hadde passet bedre inn. Ser ut som dårlig DIY der man har gått inn i malebutikken, sagt hvit og fått hvit som man ellers har på lister og dørkarmer. (kanskje de brukte overskuddsfarge??)

- Speilet er for lavt, den går nesten kant i kant med krana. Enten burde speile vært større og gått nesten helt ned eller plassert ovenfor kranene.

- Som flere allerede har påpekt, vaskene er for nær hverandre - plass finns jo!!

Hva i all verden er den hvite trekanten eller hva det er på veggen halvveis bak speilet på høyre side???

Summasumarum: det ser IKKE ut som at et profesjonelt baderoms firma har montert baderommet. For mange småfeil som skaper et rotete og DIY inntrykk. Men hva vet jeg, kanskje de VILLE ha det sånn?

Enig med deg. 

På toppen av alt har de "designet" benkeplaten selv! Hvor vanskelig kan dét være å bestille en benkeplate etter mål i den sjatteringen en ønsker ? Designet og designet fru Blom! 

• Liker 19
Gjest Loffeliten
Skrevet

Litt som når Fruen "designer" vesker og sko, tenker jeg. "Den der var fin, den tar vi! I svart!" 

Skrevet
41 minutter siden, Vikinggirl skrev:

Enig med deg. 

På toppen av alt har de "designet" benkeplaten selv! Hvor vanskelig kan dét være å bestille en benkeplate etter mål i den sjatteringen en ønsker ? Designet og designet fru Blom! 

Ja den lurte jeg også på. Er vel temmelig vanlig å spesialbestille benktopper, gjør man jo også på IKEA, for eksempel. Er ikke ett dugg spesielt med dette. En helt vanlig rektangulær benkeplate er ikke akkurat rocket science å bestille. ;) 

Noe annet er når man skal ha flere, med fasede kanter i annet material, avrundede hjørner i en spesiell vinkel/grad.

(been there, done that - til og med matte-idioten meg klarte få det på millimeteren rett)

• Liker 10
Skrevet

En ting er nå 90-talls-utested-stilen (jepp jeg har også frekventert min del av liksom-pompøse utesteddoer :fnise:) men det jeg gremmer meg over er speilet.

Hvem i sin villeste fantasi henger et antikt speil på et våtrom? Høy luftfuktighet, vannsprut og hard rengjøring (tannkremsprut og såpeflekker setter seg mer enn støvet det hadde fått i et annet rom). Det har til og med gått opp for CBE at speilet ikke er helt klart (surprise!) så hun lurer på om hun virkelig skal maltraktere det skikkelig een gang for alle og bytte speilet til et nytt. Hvorfor i allverden kjøper denne historieløse damen et slikt hus med lokalhistorie når hun tilsynelatende ikke setter pris på gamle ting? Hvorfor må alt originalt hun kommer over ødelegges for å tilfresstille hennes umiddelbare behov (som neppe varer lengre enn noen år)? Gulv, skap, glass i døren og nå også speilet. Jeg blir matt!

• Liker 31
Skrevet

Og når vi snakker om speilet..... Er det bare jeg som reagerer på at hun er ute etter spons igjen? Hun ber jo leserene sine "skrike ut", om noen vet om det finnes hjelp i Sarpsborg eller Fredrikstad, til å få fikset det speilet. Er vel mer et skrik om spons, spør du meg.

• Liker 19
Skrevet
46 minutter siden, Inocybe skrev:

En ting er nå 90-talls-utested-stilen (jepp jeg har også frekventert min del av liksom-pompøse utesteddoer :fnise:) men det jeg gremmer meg over er speilet.

Hvem i sin villeste fantasi henger et antikt speil på et våtrom? Høy luftfuktighet, vannsprut og hard rengjøring (tannkremsprut og såpeflekker setter seg mer enn støvet det hadde fått i et annet rom). Det har til og med gått opp for CBE at speilet ikke er helt klart (surprise!) så hun lurer på om hun virkelig skal maltraktere det skikkelig een gang for alle og bytte speilet til et nytt. Hvorfor i allverden kjøper denne historieløse damen et slikt hus med lokalhistorie når hun tilsynelatende ikke setter pris på gamle ting? Hvorfor må alt originalt hun kommer over ødelegges for å tilfresstille hennes umiddelbare behov (som neppe varer lengre enn noen år)? Gulv, skap, glass i døren og nå også speilet. Jeg blir matt!

Jeg tenker akkurat det samme som deg; historieløst.

Debatten om oppussingen har jeg stort sett holdt meg unna, i håp om at det skal bli bra tilslutt. Men som de raserer den ærverdige, nydelige boligen! Jeg blir lei meg av all skaden de gjør.

Om de er helt clueless så kan de vel innrømme at de trenger konsulenthjelp, og ta det derfra!  Dette er jo bare dumt å bivåne! Som med gulvet, f.eks.. Alle skjønner vel at et gammelt tregulv på over hundre år trekker maling på en annen måte enn et helt nytt et?! 

Men nei, ikke disse folka som tilsynelatende tror at alt de tar i blir til gull! Men det stemmer jo ikke ! Det er denne oppussingen et tydelig bevis på! 

Stakkars, stakkars huset!

• Liker 20
Gjest Trudealutt
Skrevet

Jeg liker ikke stilen deres i det hele tatt, men det er nok mange hus som er historieløse på innsiden i forhold til fasaden utvendig. 

Skrevet
2 minutter siden, Trudealutt skrev:

Jeg liker ikke stilen deres i det hele tatt, men det er nok mange hus som er historieløse på innsiden i forhold til fasaden utvendig. 

Det er det nok. Men hvorfor aktivt gå inn få å lage enda et slik CBE gjør?

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, Trudealutt skrev:

Tror de fleste som kjøper et slikt hus ønsker å bevare. CBE kunne like gjerne kjøpt et nyere hus hvis de ønsket et mer tidsriktig hjem.

• Liker 8
Skrevet

Ja, det var virkelig på tide at hun tok seg en tur til frisøren igjen! Sist hun var der var hun tross alt 29 år!

• Liker 14
Skrevet

Ja, det er ikke verdens vanskeligste googlesøk å finne en glassmester eller noe, som kan skaffe et nytt speil etter mål. 

Har akkurat de samme do- og fritidsklubb-assosiasjonene til den interiørstilen og de svarte og mørke veggene. Ikke minst da lister og stikkontakter også var malt.

• Liker 10
Gjest Trudealutt
Skrevet
10 minutter siden, Miranda16 skrev:

Tror de fleste som kjøper et slikt hus ønsker å bevare. CBE kunne like gjerne kjøpt et nyere hus hvis de ønsket et mer tidsriktig hjem.

Men spiller det noen rolle for oss hvordan de har det på innsiden? For meg kan det gjerne se ut som om det er nyrike russere som bor der siden jeg aldri skal sette mine bein der.  Men for all del, det er så langt fra min smak som det kan bli.

Det sagt, så synes jeg at "alle" har grå møbler og hvite vegger, og det er  kjedelig - så det skiller seg ut fra mengden.

Skrevet
25 minutter siden, Trudealutt skrev:

Men spiller det noen rolle for oss hvordan de har det på innsiden? For meg kan det gjerne se ut som om det er nyrike russere som bor der siden jeg aldri skal sette mine bein der.  Men for all del, det er så langt fra min smak som det kan bli.

Det sagt, så synes jeg at "alle" har grå møbler og hvite vegger, og det er  kjedelig - så det skiller seg ut fra mengden.

Mulig jeg er over middels opptatt av arkitektur, historie og interiør derfor synes jeg det er trist å ødelegge et hus som for meg nærmest er "verneverdig", men vi er forskjellige.

• Liker 13
Skrevet (endret)
1 time siden, Miranda16 skrev:

boligmarkedet i Sarpsborg er elendig og det er få eneboliger på markedet. Så de valgte vel det huset som tiltalte de mest når de var på husjakt. 

Endret av amadine
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...