Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er beklagelig at hun kaller det en "utstyrsguide", når realiteten er at det er en ren annonse for konkrete produkter. Ordet "utstyrsguide" får meg til å tenke at her kommer det en oversikt over flere gode løsninger til ( i dette tilfellet) foreldre som vil ha babyen på soverommet. Så på bloggen til Vanessa Rudjord de samme produktene, og den samme argumentasjonen. Men i en "utstyrsguide" forventer jeg flere alternative løsninger, f.eks Troll dropside seng som etter min mening er et mye bedre produkt enn noen av disse som bloggerne anbefaler, hvis målet er trygg samsoving og enkel amming.

bare et hjertesukk - jeg forstår at det er en annonse, og jeg ser at den er merket som annonse. Dette er bare min generelle irritasjon over content marketing, for det er nok mange som går rett på og synes Caroline og  Vanessa kommer med strålende babytips,

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, men der har du igjen spørsmålet; hva med troverdigheten? Er dette produkter som er gode eller er de bare vist frem fordi babyshop ønsker å selge dem? Som kunde blir jeg usikker. Ikke at jeg handler hos babyshop lengre, da. 

En utstyrsguide bør selvsagt inneholde ulike produkter feks flere typer senger, kall det heller utstyr, en guide er det ikke. 

• Liker 11
Skrevet

Hmmm...jeg som ikke er i gravid-målgruppen bør nok følge med på bloggen igjen fremover. Bloggen hadde mistet sin relevans for min del, blitt en kjedelig annonsemaskin i likhet med Sparkjøp-katalogen med utallige, identiske bilder av frontfigur og tredjepart med unnasluntring av merking, produktplassering, selvmotsigelser og mange sutreinnlegg. Bloggen er rett og slett blitt utidig og usympatisk.

Som ikke-gravidhormonell og uten behov for alle disse babyproduktene må det være enkelt å fange opp alle de motstridende uttalelsene, produktplasseringen, manglende merking, annonselenkene, og det ikke-miljøbevisste overforbruket bloggen fronter. Om ikke FO kan ta dette i år, har de vel en plan for neste år.

Jeg har rett og slett ikke sett maken til arroganse.

• Liker 13
Gjest SelinaKyle
Skrevet
3 timer siden, Linde skrev:

Foruten overforbruket så merker jeg at jeg reagerer på uttalelsen om at hun er lettet over at utstyret er på plass, fordi da hadde det ikke gjort noe om hun kom i morgen.. Fint at alt det materielle er på stell, men hva med at babyen i så fall vil være prematur da? :klo: 

Altså, det er mye å ta CBE på, men det får da være måte på å lete etter feil. Det er bare en talemåte, har sagt noe lignende da jeg selv var gravid, betyr jo ikke at man bagatelliserer eller ønsker å få et prematurt barn. Betyr bare at man er glad for å få ting på plass. 

Skrevet
2 timer siden, SelinaKyle skrev:

Altså, det er mye å ta CBE på, men det får da være måte på å lete etter feil. Det er bare en talemåte, har sagt noe lignende da jeg selv var gravid, betyr jo ikke at man bagatelliserer eller ønsker å få et prematurt barn. Betyr bare at man er glad for å få ting på plass. 

Jada, for all del! Jeg tror jo selvfølgelig ikke at hun ikke bryr seg for babyens ve og vel. Men lell..

• Liker 2
Skrevet

Takk til Ultiva, LilleSnupp, Francis, Bergensia, Pøbelsara, Sobril og dere andre som klarer å ta ting på kornet og fører diskusjonen på rett spor igjen når enkelte andre prøver febrilsk å kverulere og opponere på fakta som f.eks. hvor mange innlegg cbe.no har hver dag/ukentlig på bloggen og det bloggeier prøver å gi inntrykk av. Ja, vi kan telle, for å bruke Sobrils ord!

• Liker 14
Skrevet (endret)
47 minutter siden, FruRosa skrev:

Er det "lek med språket" når hun i dette innlegget 
http://www.carolinebergeriksen.no/2016/07/24/utstyrsguide-del-i/ 
skriver  "for du sover jo litt på pinner i starten" ? ...der hun skriver om babynest...

Tror nok vi kan anse det som lek med språket ja. På samme måte som at CBE velger å kalle innlegget for en "utstyrsguide", på tross av at det er et renspikket reklameinnlegg med bildebonanza av dyre babyprodukter.

Endret av Ultiva
  • Liker 8
Skrevet

Som en leser med alt annet enn kreativ og journalistisk bakgrunn så er det godt mulig jeg ikke har fått med meg det aller siste og "kule" på ord og uttrykk-kanten. Men uansett så høres det ikke godt ut, "å sove på pinner" altså...  ;-) 

• Liker 6
Skrevet
21 timer siden, Francis skrev:

Vask med gallesåpe, CBE, det tar slike flekker.

Håper en forhandler av gallesåpe sender sitt produkt til CBE, leserne hennes og CBEs troverdighet trenger at hun reklamerer for noe man faktisk har behov for som småbarnsforeldre!

• Liker 5
Gjest Lillemøy
Skrevet

Hva er greia med poseringen til CBE på alle gravid mage-bildene? Har aldri sett noen venners gravidbilder hvor de lener seg så ekstremt tilbake på den måten, de fleste holder derimot hendene under magen etc. Har aldri vært gravid selv så ingen ekspert her, syns bare det ser underlig ut, nesten som om hun tipper bakover, jo.

Skrevet

Anbefaler å prøve posituren foran speilet, og se hva som skjer.

For min del fikk jeg vondt i korsryggen og strekk under brystbenet av den ekstremt tilbakelente vridningen.

• Liker 5
Gjest Bergensia
Skrevet

Men er det ikke pga den eeeekstreeeeme svaien i ryggen da?:ironi:

Skrevet

Kan folk( spesielt kjendiser) slutte å kalle ungene sine for prinser og prinsesser!? Så sukkersøtt at jeg spyr. På forhånd takk. 

• Liker 23
Gjest hulderjenta
Skrevet

Stakkars Mette Marit og Sonja.. Kan ikke være så gøy at Harald og Haakon løper rundt og sprer avleggere overalt. :tongue:

Skrevet
Den 24.7.2016 at 19.23, Shopgirl2014 skrev:

CBE er sin egen sjef og kan ta ferie så lenge hun vil. Hva angår kapasitet og overskudd til, det være seg trening eller "farting hit og dit", har ingen noe med - det styrer hun helt selv. 

Jada, men før CBEDL skrider til verket burde de kanskje få med seg hva kritikken går ut på? Innlegget du siterte nevnte for eksempel av bedriften åpenbare lyver om grunnen til at det er dårlig med innlegg.

• Liker 4
Skrevet
Den 25.7.2016 at 10.12, Linde skrev:

Foruten overforbruket så merker jeg at jeg reagerer på uttalelsen om at hun er lettet over at utstyret er på plass, fordi da hadde det ikke gjort noe om hun kom i morgen.. Fint at alt det materielle er på stell, men hva med at babyen i så fall vil være prematur da? :klo: 

Her tror jeg du leser litt mer inn i det enn det hun faktisk mente. Hun brukte det sannsynligvis som et vanlig uttrykk, ikke for å si at hun bokstavelig talt hadde syntes det var uproblematisk med prematur fødsel.

• Liker 6
Skrevet

Ser hun skriver på bloggen at isen hennes har solgt over 100 000 eks. Imponerende

synes isen er god (selv om det bare er frossen fruktsaft :) ) 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Fredrik29 skrev:

Ser hun skriver på bloggen at isen hennes har solgt over 100 000 eks. Imponerende

synes isen er god (selv om det bare er frossen fruktsaft :) ) 

Jeg synes den var god de første 2 bitene. Deretter ble den kvalmende :P 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...