Safiye Skrevet 15. april 2016 #24661 Del Skrevet 15. april 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger og kommentarer til modereringen. Kommentarer rettet mot modereringspraksis tas på "Ris og Ros", avsporinger om barn&databruk er splittet fra denne tråden og ligger nå her: - Pavilion, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 16. april 2016 Forfatter #24662 Del Skrevet 16. april 2016 Den 15.4.2016 at 2.08, Hr Petter skrev: Barn slanker seg syke. Derfor er det ikke en bagatell at voksne jukser seg tynnere. Ekstra alvorlig er det når den voksne i tillegg lyver og hevder redigering ikke har funnet sted, slik tilfellet beviselig var i CBEs tilfellet før det ble avslørt. Gode forbilder bidrar ikke til at barn forakter kroppen sin. Trygge voksne redigerer ikke en gravid mage mindre. Det er et forkvaklet signal å sende til unge, andre gravide, samfunnet forøvrig og ikke minst til sitt ufødte barn. https://imgur.com http://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/330-halvparten-av-norske-jenter-pa-15-ar-mener-de-er-for-tykke http://mobil.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620 http://www.tv2.no/a/3527245 Flere tankevekkende artikler: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html "Slanking og kroppspress har nådd helt til livmoren. I enkelte miljøer er det status å føde barn som veier under tre kilo, mener allmennlege Kari Løvendahl Mogstad og leder i Jordmorforbundet, Norsk Sykepleierforbund, Hanne Schjelderup-Eriksen." http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article10057019.ece "Psykolog Heidi Furre Østgårder har doktorgrad i nevrovitenskap og forsket på langtidskonsekvenser av å være født med lav fødselsvekt til termin. Hun har sett på hjerneutvikling og kognisjon. - Jeg vet ikke om hvorvidt det å aktivt gå inn for å få et barn med lav fødselsvekt faktisk er en økende trend, men det er flere risikofaktorene ved å føde barn med lav fødselsvekt, sier forskeren." http://www.klikk.no/foreldre/fodselsvekt-hos-babyer-1443433.ece "Svangerskap er blitt en konkurranse der målet er å vise minst mulig at man er gravid, til tross for at man er gravid. Det er viktig å trene, spise sunt og holde seg i form, men målet kan ikke være at man skal dra på joggetur i åttende måned og ikke merke noen forskjell. Det er jo helt absurd, sier Hanne. - Skal vi virkelig gå og holde inn magen i sjette måned? Babyen bryr seg jo ikke om du har sprettrumpe i uke 40 eller flat mage en måned etter fødselen. Fokuset ser ut til å ligge på trening, vekt og prestasjon. Bør vi ikke heller nyte tiden og fokusere på det fantastiske ved å bli foreldre? spør hun." Kanskje noen nå ønsker å tillegge meg meninger og si at "skal alle kvinner sykemelde seg og legge seg på sofaen og spise snop fra de tester positivt da??" Nei, det er overhodet ikke det jeg mener. Jeg mener nøyaktig det samme som Helsedirektoratet: https://helsedirektoratet.no/folkehelse/graviditet-fodsel-og-barsel Jeg ønsker til lykke med svangerskapet og håper at vi denne gangen slipper forminskende redigering av gravidmagen og oppmerksomhetssøkende magebilder i undertøyet 4 dager etter fødsel. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 16. april 2016 #24663 Del Skrevet 16. april 2016 Likte veldig godt den videoen de hadde laget. Kreativt og morsomt :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødame Skrevet 16. april 2016 #24664 Del Skrevet 16. april 2016 Er det bare jeg som reagerer på dette sitatet hennes fra vg: Siden vi bare har hatt positive erfaringer med Nelia, tenkte vi: Hvorfor ikke få en til. Et barn er jo ikke noe man vurderer i ettertid om var en positiv eller negativ erfaring. Det høres ut som om de snakker om en valp eller ny bil. Hvor lenge skal de vurdere om Nelia var en positiv eller negativ opplevelse? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 16. april 2016 #24665 Del Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, Snødame skrev: Er det bare jeg som reagerer på dette sitatet hennes fra vg: Siden vi bare har hatt positive erfaringer med Nelia, tenkte vi: Hvorfor ikke få en til. Et barn er jo ikke noe man vurderer i ettertid om var en positiv eller negativ erfaring. Det høres ut som om de snakker om en valp eller ny bil. Hvor lenge skal de vurdere om Nelia var en positiv eller negativ opplevelse? haha, enig, det var helt utrolig klønete formulert; jeg tenkte det samme som deg. Men jeg går jo ut fra at hun ikke mener det slik hun skriver det! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melba123 Skrevet 16. april 2016 #24666 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Endret 18. april 2016 av Melba123 Slettet innlegg da jeg har bedre ting å bruke tiden min på:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 16. april 2016 #24667 Del Skrevet 16. april 2016 Nå ville nok aldri ff klaget eller sagt at det er slitsomt med barn. I hennes rosa verden så skinner jo alt og det meste er perfekt. Så neste barn blir nok like perfekt. Alt er perfekt på internett vet dere 😊 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødame Skrevet 16. april 2016 #24668 Del Skrevet 16. april 2016 23 minutter siden, Melba123 skrev: Hei! Veldig enig med Snødame! Var det en bil eller en ny mascara eller barnet deres?? "Siden vi bare har hatt positive erfaringer med Teslaen, tenkte vi : Hvorfor ikke få en til." Hadde passet bedre. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. april 2016 #24669 Del Skrevet 16. april 2016 Uttrykket er hentet fra videoen, det sies med alvorlig stemme, men rett før blir det også sagt at barnet har gjort livet deres rikere enn de trodde var mulig. Så det var ikke det eneste de uttalte, riktignok. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 16. april 2016 #24670 Del Skrevet 16. april 2016 1 time siden, Snødame skrev: Er det bare jeg som reagerer på dette sitatet hennes fra vg: Siden vi bare har hatt positive erfaringer med Nelia, tenkte vi: Hvorfor ikke få en til. Et barn er jo ikke noe man vurderer i ettertid om var en positiv eller negativ erfaring. Det høres ut som om de snakker om en valp eller ny bil. Hvor lenge skal de vurdere om Nelia var en positiv eller negativ opplevelse? Reagerte litt på det jeg og, mest fordi det ikke er en selvfølge for alle å kunne få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 16. april 2016 #24671 Del Skrevet 16. april 2016 Det er nok bare lek med språket.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellimassi Skrevet 16. april 2016 #24672 Del Skrevet 16. april 2016 Jeg stusser stadig over CBEs forhold til løgn/sannhet. I dagens innlegg skriver hun at hun ikke har sminke på brynene, men man ser jo tydelig at det er lagt skygge på brynene. En bagatell sammenlignet med andre løgner hun har kommet med, men allikevel. Hvorfor lyve? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 16. april 2016 #24673 Del Skrevet 16. april 2016 42 minutter siden, mellimassi skrev: Jeg stusser stadig over CBEs forhold til løgn/sannhet. I dagens innlegg skriver hun at hun ikke har sminke på brynene, men man ser jo tydelig at det er lagt skygge på brynene. En bagatell sammenlignet med andre løgner hun har kommet med, men allikevel. Hvorfor lyve? Men når man farger brynene, så kommer det vel sikkert litt på huden også..? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellimassi Skrevet 16. april 2016 #24674 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) 4 minutter siden, penny_ skrev: Men når man farger brynene, så kommer det vel sikkert litt på huden også..? Godt poeng, men litt merkelig å presisere at brynene er fri for sminke hvis huden har så tydelige rester av fargingen. Det vil jo i praksis gi samme effekt som sminke. Endret 16. april 2016 av mellimassi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyher Skrevet 16. april 2016 #24675 Del Skrevet 16. april 2016 Viktig å vise frem den flate magen sin nå som hun er halvveis. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollipops Skrevet 16. april 2016 #24676 Del Skrevet 16. april 2016 51 minutter siden, mellimassi skrev: Godt poeng, men litt merkelig å presisere at brynene er fri for sminke hvis huden har så tydelige rester av fargingen. Det vil jo i praksis gi samme effekt som sminke. Hjelpe meg, alt dere henger dere opp i altså. Hun skriver jo at hun har farget brynene, og vil vise disse fram på bildene. Da er det jo vesentlig at brynene ikke har sminke på seg, slik at man får sett fargingen! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellimassi Skrevet 16. april 2016 #24677 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) 20 minutter siden, Lollipops skrev: Hjelpe meg, alt dere henger dere opp i altså. Hun skriver jo at hun har farget brynene, og vil vise disse fram på bildene. Da er det jo vesentlig at brynene ikke har sminke på seg, slik at man får sett fargingen! Som jeg skrev, hvis huden er så tydelig farget at det ser ut som om hun har sminket dem er effekten den samme som sminke. Endret 16. april 2016 av mellimassi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollipops Skrevet 16. april 2016 #24678 Del Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, mellimassi skrev: Som jeg skrev, hvis huden er så tydelig farget at det ser ut som om hun har sminket dem tar jo det bort hele poenget med at brynene er usminkede på fotoet. Hun har jo tatt permanent brynsfarging! Vet du i det hele tatt hva det er for noe? Huden rundt blir jo selvfølgelig litt farget også, men dette går bort etterhvert. Og som sagt, grunnen til at hun skrev at brynene var sminkefri var for å vise fram fargingen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 16. april 2016 #24679 Del Skrevet 16. april 2016 16 minutter siden, mellimassi skrev: Som jeg skrev, hvis huden er så tydelig farget at det ser ut som om hun har sminket dem er effekten den samme som sminke. Hva så? Det er jo litt av poenget med farging, extension og tatovering. Det skal se ut som man har fyldige øyenbryn og vipper eller at man har sminket seg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellimassi Skrevet 16. april 2016 #24680 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) 48 minutter siden, Lollipops skrev: Hun har jo tatt permanent brynsfarging! Vet du i det hele tatt hva det er for noe? Huden rundt blir jo selvfølgelig litt farget også, men dette går bort etterhvert. Og som sagt, grunnen til at hun skrev at brynene var sminkefri var for å vise fram fargingen. Ja, jeg har skjønt hva du skriver. Poenget mitt, som jeg snart ikke gidder å gjenta flere ganger, er at bryn med tydelig farget hud under i praksis ser sminkede ut. Når hun da presiserer at brynene er usminkede og skal reklamere for behandlingen synes jeg det blir litt feil når den fargede huden under gjør at resultatet er likt det det ville vært om hun hadde skyggelagt brynene med sminke. Endret 16. april 2016 av mellimassi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg