Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Forumassistent

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brudd på kopiretten, samt svar til dette.
Hanne Mari, forumansvarlig

Ryddemelding redigert og spesifisert
HM

Endret av HanneMari Egmont
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vedr. kommentarjukset: 

I "Typen til Caroline Berg Eriksen" viser CBE kommentarfeltet på sin skjerm - https://tv.nrk.no/serie/typen-til/MYNT17000413/sesong-1/episode-4#t=19m01s.  Når man ser hvor god oversikt hun hadde over bl.a. ip-adresser og mailadresser, er det rart at hun aldri oppdaget juksekommentarene. Spesielt siden hun selv svarte samtidig, rett før og rett etter juksekommentarer: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=353&tab=comments#comment-20172948 .  Men vi får vel "tro på" bloggeren....  Samtidig vet vi at bloggeren løy om at hun ikke redigerte bildene, og først innrømte det, når bevisene ble for mange, jfr. . https://imgur.com/a/s5fSj

Endret av Asti
Oppdatert med kildehenvisning under hvert bilde på imguren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
3 minutter siden, Asti skrev:

Vedr. kommentarjukset: 

I "Typen til Caroline Berg Eriksen" viser CBE kommentarfeltet på sin skjerm - https://tv.nrk.no/serie/typen-til/mynt17000413/sesong-1/episode-4#t=19m01s .  Når man ser hvor god oversikt hun hadde over bl.a. ip-adresser og mailadresser, er det rart at hun aldri oppdaget juksekommentarene. 

Avsløringen må jo ha vært grenseløst pinlig og ydmykende for dem, spesielt for henne, som som fikk en diger ripe i den lakkerte overflaten. Tror det er vanskelig for "vanlige folk" å forstå hvor ydmykende dette måtte være. 

Var nok et strategimøte den gangen også, der de forhandlet seg fram til hvordan hun skulle framstå mest mulig uskyldig og plettfri, og hvor han, som ikke er bloggens ansikt utad, tar på seg all skyld.

At hun er en kontrollfreak har hun jo ofte fortalt selv, og har nok stålkontroll på bloggen, også på ip-og mail adresser. Så det er vel neppe tvil om at hun visste om det/var med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tidligere leser av bloggen og likte Caroline godt, men da alt kom ut om både bilderedigeringen og kommentarjuks så mistet jeg helt interessen. Jeg syntes hele bloggen er så tilgjort og falsk. Før hun fikk det første barnet så sa hun at hun var skeptisk til å dele bilder av barnet, men så fikk hun tydeligvis tilbudt mye penger og da har hun ikke vært vanskelig om å be. Jeg syntes det er noe så kynisk over å tjene penger på barna sine. En ting er å brette ut seg selv for hele verden, men å gjøre det mot barna som ikke kan si noe på det og ikke vet hva det dreier seg om, det syntes jeg er usmakelig. Var nylig innom instagramen hennes og der var det ikke få bilder av barna. Jeg syntes faktisk ikke det burde vært lov å offentliggjøre barna på denne måten.  Når det gjelder barna sine så burde griskheten etter penger ikke råde. 

Reagerer også på at mange ser på Caroline som et sunt forbilde. Dette er ei dame som mener hun «skeier ut» hvis hun spiser tre smågodt biter eller drikker en sjokolademelk midt i uka. Enhver med litt åpne øyne burde jo skjønne at dette er ei som har et anstrengt forhold til kroppen sin. Hun har redigert seg selv tynnere og dette gjorde hun til og med da hun var gravid. Det siste sier sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
13 minutter siden, GANT skrev:

Jeg var tidligere leser av bloggen og likte Caroline godt,

Jeg likte også bloggen før, synes hun skrev godt, og hadde en morsom og humoristisk tone. Bildene var "perfekte" da også, men hun hadde et stort og ekte smil. Synes hun var ganske sjarmerende faktisk :)

Men, jo mer penger de har fått mellom hendene, jo mer har bloggen tapt seg dessverre. Ikke mye ekte igjen, bare en stiv maske, og et liv der alt handler om penger og materielle goder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, formula skrev:

Avsløringen må jo ha vært grenseløst pinlig og ydmykende for dem, spesielt for henne, som som fikk en diger ripe i den lakkerte overflaten. Tror det er vanskelig for "vanlige folk" å forstå hvor ydmykende dette måtte være. 

Var nok et strategimøte den gangen også, der de forhandlet seg fram til hvordan hun skulle framstå mest mulig uskyldig og plettfri, og hvor han, som ikke er bloggens ansikt utad, tar på seg all skyld.

At hun er en kontrollfreak har hun jo ofte fortalt selv, og har nok stålkontroll på bloggen, også på ip-og mail adresser. Så det er vel neppe tvil om at hun visste om det/var med på det.

Det tror jeg du har rett i - og derfor tror jeg også de synes det er ekstra ille at folk ikke blir ferdig med det. Men jeg skjønner godt hvorfor folk ikke blir ferdig med det.

Da alt dette brøt løs, skrev hun et innlegg etter noen dager hvor hun skrev at hun var flau og lei seg og da tenkte jeg at  - fint, nå kan de gå videre. Men så plutselig var hun på TV2 og fortalte en annen historie hvor hun ikke visste noe og alt var mannen, og mannen fortsatte å bagatelliserte det hele - han innrømmet aldri noe mer enn at han hadde skrevet noen kommentarer - han sa ikke hvilke kommentarer og hvor mange, og han hevdet at det var for å beskytte. Og alle som har sett de kommentarene, vet jo at det er blank løgn. Han gjorde det for å få rett, for å vinne disksjoner og for å sette folk på plass. Og når Det Nye-intervjuet kom og hele kommentarfeltskandalen ble forklart med at folk med for mye fritid (vi som skriver om CBE her inne, faktisk) hadde funnet ut at noen med admintilgang hadde skrevet i kommentarfeltet hennes og utgitt seg for å være noen andre, Total ansvarsfraskrivelse - og overhodet ikke villig til å si sorry og gå videre. Og å skylde på at de som fant t dette har for mye fritid? Virkelig?!

det er årsaken til at jeg ikke lar den saken fare når jeg leser bloggen og diskuterer. Jeg går ut fra at andre føler det på samme måte.

Noen ganger er det lurt å si "dette er min feil, jeg dreit meg helt ut og tar dette på min kappe." Og så ferdig. Selv om det er vanskelig å innrømme at man tar feil.

Forøvrig er det jo helt trist at hun faktisk husket den hengelår-kommentaren så godt at hun fortalte om det til journalisten. Da har du ikke mye selvtillit. :( 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skribent

Det er det som blir så feil, dette med ansvarsfraskrivelsen. Det blir som hvis du er fersket i utroskap pga at partneren sjekker telefonen din, og problemet plutselig skal være den som sjekket telefonen - ikke utroskapen :roll: 

Angående å skeie ut med tre sjokoladebiter, kroppsfiksering osv, så synes jeg det temaet er vanskelig av flere grunner. Det er en kjensgjerning at vi blir tjukkere og tjukkere, drikker brus og spiser junk sju dager i uka og generelt har et nokså forvridd bilde av mat og næring - et velstandsproblem i et rikt land. Slik sett er det mer normalt og sunt å se junk food som unntak og som utskeielse. Det er i øyeblikket man kaller det «belønning» at det glir over i en tankegang som kan bli problematisk for noen, dersom de fra før har et komplisert forhold til kropp og mat. Det går tretten på dusinet av både matprogrammer og -blogger, det er et så ekstremt fokus på nytelse og forbruk i vårt rike land at det skal godt gjøres å være upåvirket selv for friske. Det er kanskje der CBE for mange blir en av dem som lykkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, pøbelsara skrev:

Nå skal de har for at de ikke hr hatt med ungene på bloggen siden den gradiose bursdgen, da. Kanskje det varer? Det hadde jo vært helt supert for jentene, selv om mor og far kanskje taper noen annonsekroner på det.

Fler og fler skjønner det med barns rett til privatliv - så det begynner å bli ganske ukult og drive med ellevill utlevering nå. Håper vi har sett det siste av BE-ungene i bloggen nå.

Håper virkelig den gode trenden fortsetter!

Ukult er det, i tillegg til at man mister respekt og troverdighet! 

Lenge nå har det vært fokus på barns rett til privatliv, barnas rettigheter som et selvstendig menneske. Man følger ikke mye med hvis man ikke har fått meg seg dette, i tillegg til fagpersoners advarsler. Likevel finnes det bloggere som fortsetter å trosse dette og utleverer barna sine i bilder og tekst. Oppegående foreldre driver ikke med denne utleveringen, de hadde sluttet tvert, og vært godt i gang med å slette bilder og utleverende tekster (som en annen nevnte her).

Så en oppfordring til bloggerne er; slutt med utleveringen nå, og start med slettingen! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Det tror jeg du har rett i - og derfor tror jeg også de synes det er ekstra ille at folk ikke blir ferdig med det. Men jeg skjønner godt hvorfor folk ikke blir ferdig med det.

Da alt dette brøt løs, skrev hun et innlegg etter noen dager hvor hun skrev at hun var flau og lei seg og da tenkte jeg at  - fint, nå kan de gå videre. Men så plutselig var hun på TV2 og fortalte en annen historie hvor hun ikke visste noe og alt var mannen, og mannen fortsatte å bagatelliserte det hele - han innrømmet aldri noe mer enn at han hadde skrevet noen kommentarer - han sa ikke hvilke kommentarer og hvor mange, og han hevdet at det var for å beskytte. Og alle som har sett de kommentarene, vet jo at det er blank løgn. Han gjorde det for å få rett, for å vinne disksjoner og for å sette folk på plass. Og når Det Nye-intervjuet kom og hele kommentarfeltskandalen ble forklart med at folk med for mye fritid (vi som skriver om CBE her inne, faktisk) hadde funnet ut at noen med admintilgang hadde skrevet i kommentarfeltet hennes og utgitt seg for å være noen andre, Total ansvarsfraskrivelse - og overhodet ikke villig til å si sorry og gå videre. Og å skylde på at de som fant t dette har for mye fritid? Virkelig?!

det er årsaken til at jeg ikke lar den saken fare når jeg leser bloggen og diskuterer. Jeg går ut fra at andre føler det på samme måte.

Noen ganger er det lurt å si "dette er min feil, jeg dreit meg helt ut og tar dette på min kappe." Og så ferdig. Selv om det er vanskelig å innrømme at man tar feil.

Forøvrig er det jo helt trist at hun faktisk husket den hengelår-kommentaren så godt at hun fortalte om det til journalisten. Da har du ikke mye selvtillit. :( 

Det er akkurat det som er med Caroline, hun har ikke mye selvtillit og er tydeligvis veldig opptatt av å være tynn. Ta bilde fire dager etter fødsel som et eksempel, vanligvis ville vel ikke en nybakt mor tenkt i de tanker når man har fått en liten en. Men til tross for å ha fått et lite mirakel så klarte hun ikke å legge kroppshysteriet på hylla for en liten stund. Neida, måtte knipse et bilde i undertøy for å bevise hvor slank hun var. Det er det som er SÅ viktig, være fin og slank. Og størrelse XS selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Skribent skrev:

Det er det som blir så feil, dette med ansvarsfraskrivelsen. Det blir som hvis du er fersket i utroskap pga at partneren sjekker telefonen din, og problemet plutselig skal være den som sjekket telefonen - ikke utroskapen :roll: 

Angående å skeie ut med tre sjokoladebiter, kroppsfiksering osv, så synes jeg det temaet er vanskelig av flere grunner. Det er en kjensgjerning at vi blir tjukkere og tjukkere, drikker brus og spiser junk sju dager i uka og generelt har et nokså forvridd bilde av mat og næring - et velstandsproblem i et rikt land. Slik sett er det mer normalt og sunt å se junk food som unntak og som utskeielse. Det er i øyeblikket man kaller det «belønning» at det glir over i en tankegang som kan bli problematisk for noen, dersom de fra før har et komplisert forhold til kropp og mat. Det går tretten på dusinet av både matprogrammer og -blogger, det er et så ekstremt fokus på nytelse og forbruk i vårt rike land at det skal godt gjøres å være upåvirket selv for friske. Det er kanskje der CBE for mange blir en av dem som lykkes. 

Men det er jo det siste du skriver der som er greia med Caroline. Grunnen til at hun «lykkes» er tydeligvis fordi hun har et anstrengt forhold til kroppen sin. Men mange ser ikke dette og ser istedenfor på henne som sunn og et forbilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Må jo bare si at jeg håper dette tydeligvis litt anstrengte forholdet til mat er noe hun er bevisst på, og jobber med, mtp familiesituasjonen hun faktisk er i nå. Man kan faktisk ikke bruke en pizzabit som PREMIE etter trening når man har barn i huset, i hvertfall ikke når de blir større. 

Så hun la ut bilde av burgeren LK skulle kose seg med i går, synes jeg leste mellom linjene at hun hadde lyst på en selv også. Men.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, formula skrev:

Må jo bare si at jeg håper dette tydeligvis litt anstrengte forholdet til mat er noe hun er bevisst på, og jobber med, mtp familiesituasjonen hun faktisk er i nå. Man kan faktisk ikke bruke en pizzabit som PREMIE etter trening når man har barn i huset, i hvertfall ikke når de blir større. 

Så hun la ut bilde av burgeren LK skulle kose seg med i går, synes jeg leste mellom linjene at hun hadde lyst på en selv også. Men.........

Det har vel skjedd mang en gang at hun har lagt ut bilde av hvor «gæææren» LK er når han koser seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jobbermedbarn skrev:

Håper virkelig den gode trenden fortsetter!

Ukult er det, i tillegg til at man mister respekt og troverdighet! 

Lenge nå har det vært fokus på barns rett til privatliv, barnas rettigheter som et selvstendig menneske. Man følger ikke mye med hvis man ikke har fått meg seg dette, i tillegg til fagpersoners advarsler. Likevel finnes det bloggere som fortsetter å trosse dette og utleverer barna sine i bilder og tekst. Oppegående foreldre driver ikke med denne utleveringen, de hadde sluttet tvert, og vært godt i gang med å slette bilder og utleverende tekster (som en annen nevnte her).

Så en oppfordring til bloggerne er; slutt med utleveringen nå, og start med slettingen! 

Det er alt for sent vil jeg si. Bildene er alt på nettet og de vil aldri forsvinne. Man vet ikke i hvilken sammenheng de kan bli brukt og du skal ikke langt opp i skolen før de googler seg selv og andre. Da er det kleint å finne tusenvis av treff på seg selv. Hun hadde vel ikke likt å finne dette av seg selv heller, spredt av andre. Men, de kan slutte å spre flere bilder, ihvertfall. Det gir nok et kick å stolt vise dem frem men det er virkelig ikke verdt prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkustjukk
12 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Er de i Paris for å se på kunst?

Det er ihvertall en sponset tur, hun har merket EN instastory og skriver at alle stories de neste dagene er #sponset🙄

(som om det skulle være tilstrekkelig)

Sikkert sånn internasjonal gråsone, hvordan sier man f*ck markedsføringsloven på fransk?

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2017 den 18.08, Anne B skrev:

Ja, det er totalt unødvendig å opplyse om hvilken størrelse hun bruker. Argumentet hun bruker henger ikke på greip. Det er umulig å se av et bilde om plagget ville passet meg fordi om hun oppgir høyden sin. Tviler sterkt på at det er XS hun bruker eller 34.

Jeg er uenig i at det er totalt unødvendig. Å oppgi størrelse tolker jeg ikke dithen at hun tviholder på et behov for å fortelle at hun bruker små størrelser. XS og S er små størrelser, ja, men det er fortsatt normale størrelser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpe meg, nå er det mye leie antrekk på bloggen.

Hun beskriver seg selv som lidenskapelig opptatt av mote (fra About på bloggen), men i Paris-innlegget mangler hun bare en baguette under armen før det grenser til ren komikk. Får også 100%-polyester-vibber av både topp og bukse. Samme med Gevir-antrekket og fra flyplassen - den røffe stilen får du bare ikke til CBE :overrasket:

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
23 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Er de i Paris for å se på kunst?

Hun skrev at de skulle til Paris på jobbtur. Må ikke tro at de er på "miniferie" eller noe sånt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Det er ihvertall en sponset tur, hun har merket EN instastory og skriver at alle stories de neste dagene er #sponset🙄

(som om det skulle være tilstrekkelig)

Sikkert sånn internasjonal gråsone, hvordan sier man f*ck markedsføringsloven på fransk?

Jeg kan en bedre:

#jesuismarkedsføringsloven

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er et godt eksempel på en som kaster seg på trender uten å vurdere om hun faktisk kler det. Hodeplagg f.eks. I dette tilfellet alpelue/r. Burde virkelig ikke bruke slike hodeplagg, hun kler det desverre svært dårlig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...