Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Snøsøta

Jeg mente jeg hadde lest noe av dette før:

http://carolinebergeriksen.no/2015/03/22/a-gjore-litt-ikke-alt/

Hun skrev mye av det samme om dyrevelferd for under et år siden. Da var minst en kjøttfri dag i uken hennes bidrag til dyrevelferd sammen med å ikke bruke pels http://imgur.com/UQyrTba

EDIT: hun bruker akkurat samme argumentasjon som i det nye kjøttinnlegget om at hvis alle gjør litt (så slipper hun å gjøre mye..)

Om bloggen ikke er så miljøvennlig så driver hun i alle fall resirkulering av innlegg om samfunnsengasjement! :)

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CecilieX skrev:

Merkelig. Finner ikke verken CP eller CBE på hjemmesiden til UI. Ikke i statistikken, og ikke i anbefalte innlegg. En ting er jo at de beholder oppsettet og ikke skal reklamere for andre i bloggfellesskapet, men når UI har jobbet for å få dem med på laget så skulle man jo tro at de ville fremme dem på egen hjemmeside. Ja, ja, nok gnag om dette fra min side. 

Jeg har lurt på det samme selv... :)     Kanskje noen andre vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må droppe mye biff for å veie opp for alle budbilene som valfarter til Siljan med pakker og leveranser. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
24 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jaja, er det noen andre som husker hvordan CBE-bloggen forfektet synet at kjøtt hverken var helseskadelig eller miljøfiendtlig da LCHF-trenden raste som verst på bloggen? 

Ouch. Minn meg på å holde meg inne med deg Lafemmemauvaise. Denne kommentaren var det snert over. Og det verste er at du har jo helt sikkert rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest morgenful

Hva i helsikke! Nå finner hun ut at hun vil slutte å spise kjøtt for å kompensere for all shoppingen hun fronter og bedriver. Hva med oss vanlige som ikke kjøper veske og sko i fleng - la oss få spise kjøttet vårt. Mest patetiske innlegget jeg har lest. "La oss slutte å spise kjøtt, dere!". Hun kan gjerne slutte å spise kjøtt, men ikke plag oss andre med din samvittighet. Er så lei av disse bloggerne som skal være selektivt miljøbevisste og styres mer av trender enn ektefølte interesser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
2 minutter siden, morgenful skrev:

Hva i helsikke! Nå finner hun ut at hun vil slutte å spise kjøtt for å kompensere for all shoppingen hun fronter og bedriver. Hva med oss vanlige som ikke kjøper veske og sko i fleng - la oss få spise kjøttet vårt. Mest patetiske innlegget jeg har lest. "La oss slutte å spise kjøtt, dere!". Hun kan gjerne slutte å spise kjøtt, men ikke plag oss andre med din samvittighet. Er så lei av disse bloggerne som skal være selektivt miljøbevisste og styres mer av trender enn ektefølte interesser. 

Har hun kommet med det i et innlegg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
12 minutter siden, CecilieX skrev:

Ouch. Minn meg på å holde meg inne med deg Lafemmemauvaise. Denne kommentaren var det snert over. Og det verste er at du har jo helt sikkert rett. 

Neida, ingenting å frykte fra denne kanten. Jeg er stort sett snill og medgjørlig, men når folk bedriver løgn og lureri, selvmotsigelser og svindleri, hets og hykleri - og det med viten og vilje - da blir jeg litt "småsur".

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeeeen.. sånn seriøst! Håper virkelig ikke noen unge blåøyde blodfans kutter ut kjøttet fordi idolet sier så! Caroline.. slutt å gi kostholdsråd! Du har ingen formell kompetanse til å uttale deg - verken du eller din mann! Ta å pynt noen sukkerfrie cupcakes eller pynt en bowl med blåbær og nøtter!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
14 minutter siden, morgenful skrev:

Hun sa det samme da hun skulle fronte dyrevern i fjor. Hun har allerede minst en kjøttfri dag i uken i følge henne selv, og har oppfordret alle andre til å gjøre det samme, akkurat det samme som dagens innlegg. Det er altså bare ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, RompeRusk skrev:

"Ikke kjøpe pels"? Det er jo ikke såååå lenge siden hun mente det var ok å kjøpe jakker med pelskrager, så lenge man tok av pelsen før bruk? 

Seriøst? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hun vært smart hadde hun oppfordret til å bytte ut 2-3 kjøttmiddager med fisk, og henvist til at oljeproduksjonen vil avta og Norge må overleve på andre næringer. Da kunne hun til og med fått omtale hos Norges Råfiskelag om hun ba rosafansen begynne å spise fisk og støtte norsk fiskeindustri! 

Tenk på det du, Caroline! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Asti skrev:

Du er rå, @Asti:)
Hva bruker du til å ta skjermbilde av hele siden?
Mitt program virker ikke godt nok til det, så trenger tips om noe annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Neida, ingenting å frykte fra denne kanten. Jeg er stort sett snill og medgjørlig, men når folk bedriver løgn og lureri, selvmotsigelser og svindleri, hets og hykleri - og det med viten og vilje - da blir jeg litt "småsur".

:klem1:

Småsur på en veldig raffinert måte, jeg bøyer meg i støvet. Du oppsummerer siste dagers diskusjon om troverdighet og samfunnsengasjement i den kommentaren. Jeg skal ikke fremstå som hyklersk medfølende, men om det var meg som hadde prøvd meg med  et omprofilering av bloggen og fått den kommentaren så tror jeg at jeg hadde rødmet av skam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Cornucopia skrev:

Du er rå, @Asti:)
Hva bruker du til å ta skjermbilde av hele siden?
Mitt program virker ikke godt nok til det, så trenger tips om noe annet.

Takker. :)

Har lastet ned https://chrome.google.com/webstore/detail/awesome-screenshot-screen/nlipoenfbbikpbjkfpfillcgkoblgpmj  :)

Tilføyelse: Sjekk evt. også ut det som ligger under "relatert" (inne på lenken over). Jeg fant der - https://chrome.google.com/webstore/detail/capture-explain-and-send/mdddabjhelpilpnpgondfmehhcplpiin - som skal testes ut. :)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt satt ut av det kjøttinnlegget (og jeg er egentlig opptatt av saken, 1 kg rødt kjøtt krever cirka 15000 L vann for å produseres, lite miljøvennlig mat), men jeg klarer liksom ikke bejuble CBEs forsøk på samfunnsengasjement. Det blir så hult.

Endret av Francis
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bare litt høyt her: har dere sett dokumentaren Cowspiracy?  Om dere har det, så er det vel ikke så negativt å tipse andre i å spise mindre kjøtt?

http://m.utviklingsfondet.no/nyheter/kjttforbruk_engasjerer

Ifølge de siste tallene fra FNs organisasjon for mat og ernæring (FAO) kommer 14,5% av alle menneskeskapte klimagassutslipp direkte fra husdyrproduksjon. Det vil si at de globale utslippene fra husdyrproduksjon er omtrent like høye som fra all transport.

I tillegg er husdyrproduksjonen ansvarlig for 1/3 av verdens forbruk av ferskvann, skyld i at mange havområder er nesten uten liv og avskoging – blant annet. Så mye som 80 % av avskogingen i regnskogen i Amazonas skyldes storfeproduksjon – skogen hugges ned for å etablere beiteområder og for å produsere dyrefôr, hovedsakelig soya.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...