Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Mulig jeg blir halshugd nå.. Men jeg synes ikke den "han burde fått en kule i pannen" kommentaren kvalifiserer som drapstrussel.. Ser det er flere som skriver at han har drevet med drapstrusler .. Det er en ufyselig måte å fremme et poeng på, men ikke en drapstrussel synes jeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå som det ser ut som hun vil blogge som før, så vil de fleste lesere kanskje vær litt mer kritisk til den perfekte bloggfasaden hun viser utad. Jeg sier ikke at hun fortjener hets, men fenomenet fotballfrue vil være at det faktisk er et glosset magasin, og ikke det at hun er en venninne til alle lesere som kun er ute etter og skaffe de beste tilbudene til sine fantastiske lesere, men at hun faktisk gjør en god del kalkuleringer i formuleringer, produkter og bilder til enhver tid. Jeg likte sammenligningen til tv-shop som en bruker hadde her inne. Det ble nesten litt for godt til å være sant.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sluttet å følge henne og mannen overalt. Favoritter og bokmerker er slettet. Ymse bedrifter som sponser FF er blokkert.

Nå er det nok penger i kassa til henne fra meg.

Håper mange fler er med meg!

Jeg er også med. Hele denne greia provoserer meg så voldsomt, at jeg rett og slett er nødt til å legge det fra meg. At de har benyttet seg av beskyttede titler for å underbygge sine egne påstander, er hårreisende. At de blokkerer alle veier "inn" når de blir ferska i det, gjør den ellers lange lunta mi ganske kort. At Caroline skriver et innlegg på bloggen om hvor synd det er på henne som blogger og kone av en tydeligvis overbeskyttende mann, gjør meg helt dårlig.

Jeg syns det er fantastisk at man finner ut av juks og bedrag. Denne tråden har vært flott (og takket være en aktiv moderator ryddig og konstruktiv, blomst til deg! :blomst: ), og jeg har satt stor pris på å følge med fra sidelinjen.

At hun i siste innlegg skriver "dette er bare en blogg" fremstår for meg som at forfatteren fornekter at det hun driver er big business. Det er ikke "bare" en blogg, det er en millionbedrift! I mine øyne bør man være sterk nok og redelig nok når man driver en millionbedrift, og ikke peke fingeren mot inntektskilden når man har blitt tatt for å være uredelig.

Takk for meg, både til den ene og den andre. De fleste her gjør en fabelaktig jobb (og fortjener en blomst de også!) :blomst::blomst:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Som Caroline skriver at hun har mottatt.

Noe som er viktig å nevne her, er at disse truslene hun har mottatt siles ut, og kommer ikke på bloggen.

Alle toppbloggere får trusler! Jeg forsvarer det ikke - men det er dessverre realiteten.

Og disse truslene hører hjemme hos politiet. Det hadde i grunn vært interessant å høre fra en politijurist hva de tenker om alle påstandene som slenges fra høyre og venstre her.

• Trusler
  • Mobbing
  • Hets (som har gått både leser --> FF og FF (under falskt flagg) --> leser
  • Bruk av beskyttede titler

Synes også det er rart at ingen medier har innhentet en kommentar fra Isabella Löwengrip som har vært utsatt for grove trusler og som har anmeldt flere forhold.

Nuvel. Det blir interessant å se om dette får noen langsiktige konsevenser i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Mulig jeg blir halshugd nå.. Men jeg synes ikke den "han burde fått en kule i pannen" kommentaren kvalifiserer som drapstrussel.. Ser det er flere som skriver at han har drevet med drapstrusler .. Det er en ufyselig måte å fremme et poeng på, men ikke en drapstrussel synes jeg

Det er en oppfordring til vold, og er dermed straffbart.

Selv om det ikke var LKE som forfattet denne kommentaren, burde han - som eier og redaktør av bloggen - i det minste ha fjernet den. Ved å la den stå, samtykket han indirekte til voldsoppfordringen - uavhengig av om det var han selv eller andre som skrev kommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som nå fortsatt forsvarer slik opptreden vi har vært vitne til mener jeg ikke er i stand til eller ønsker å tenke igjennom hva det er de faktisk støtter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sluttet å følge henne og mannen overalt. Favoritter og bokmerker er slettet. Ymse bedrifter som sponser FF er blokkert.

Nå er det nok penger i kassa til henne fra meg.

Håper mange fler er med meg!

Tja....dere har jo hjulpet henne å doble lesere......

http://www.nettavisen.no/na24/til-himmels-etter-a-ha-bli-tatt-med-buksene-nede/8530010.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mye som kan sies om kritikken av CBE, men det er særlig en ting jeg merker irriterer meg, og det er ulike påstander om at CBE og blogger er irrelevante, og at man derfor kun bryr seg fordi man er en slags lavkulturell sladrekjerring, gjerne uten interesse og kapasitet til å ta innover seg sånt som nyheter og aktuelle saker.

Jeg skjønner det ser slik ut, men det er ikke fordi jeg føler meg truffet. Hva noen smartinger på internett tror om meg, mitt liv, mine interesser og min evne til å orientere meg, er egentlig revnende likegyldig for meg personlig.

Grunnen er at bloggere ikke er irrelevante. Og det irriterer meg faktisk at såpass mange enda ikke ser at bloggere er en del av media, at de har makt, at mediene våre er holdningsskapende, at det en blogger som CBE formidler har en større gjennomslagskraft enn hva svigermora deres skriver på FB, at det faktum at bloggere styrer hvilken kritikk de skal motta på egen blogg gjør at det er nødvendig og nyttig å rette kritikk mot bloggere på andre arenaer osv.

Så får det være deres egen sak når noen mener at det ikke er innafor å bruke 5kcal på å diskutere CBE, fordi hun er irrelevant, harry, rosa og glattpolert og derfor uinteressant. Hvis det er analysen deres av bloggere som CBE, så ser jeg et visst paradoks i påstandene deres om andres manglende evne/vilje til å sette seg inn i aktuelle saker. Likevel har jeg jo et håp om at flere får opp øynene for at det er et faretegn at store, kommersielle blogger, rettet mot en ung målgruppe (som sannsynligvis er ukritiske og lettpåvirkelige), blir så til de grader undervurdert, av mange.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ikke havnet i denne situasjonen, om hun hadde vært litt mer ydmyk, og litt mindre ansvarsfraskrivende. Hadde også vært en fordel om hun hadde laget et mer realistisk bilde av seg selv fra starten av. Mannens løgnaktige kommentarer hjelper heller ikke. Situasjonen hadde ikke eskalert slik om de hadde vært litt mer jordnære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mye som kan sies om kritikken av CBE, men det er særlig en ting jeg merker irriterer meg, og det er ulike påstander om at CBE og blogger er irrelevante, og at man derfor kun bryr seg fordi man er en slags lavkulturell sladrekjerring, gjerne uten interesse og kapasitet til å ta innover seg sånt som nyheter og aktuelle saker.

Jeg skjønner det ser slik ut, men det er ikke fordi jeg føler meg truffet. Hva noen smartinger på internett tror om meg, mitt liv, mine interesser og min evne til å orientere meg, er egentlig revnende likegyldig for meg personlig.

Grunnen er at bloggere ikke er irrelevante. Og det irriterer meg faktisk at såpass mange enda ikke ser at bloggere er en del av media, at de har makt, at mediene våre er holdningsskapende, at det en blogger som CBE formidler har en større gjennomslagskraft enn hva svigermora deres skriver på FB, at det faktum at bloggere styrer hvilken kritikk de skal motta på egen blogg gjør at det er nødvendig og nyttig å rette kritikk mot bloggere på andre arenaer osv.

Så får det være deres egen sak når noen mener at det ikke er innafor å bruke 5kcal på å diskutere CBE, fordi hun er irrelevant, harry, rosa og glattpolert og derfor uinteressant. Hvis det er analysen deres av bloggere som CBE, så ser jeg et visst paradoks i påstandene deres om andres manglende evne/vilje til å sette seg inn i aktuelle saker. Likevel har jeg jo et håp om at flere får opp øynene for at det er et faretegn at store, kommersielle blogger, rettet mot en ung målgruppe (som sannsynligvis er ukritiske og lettpåvirkelige), blir så til de grader undervurdert, av mange.

Dette. Amen!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Det jeg ikke forstår er dette: Hun visste mannen skrev kommentarene, hun likte det ikke, men allikevel godkjente hun dem og noen av dem svarte hun til og med på. Hun kunne ha satt foten ned og slettet dem med en gang. I mine øyne var hun med på leken. Kanskje hun til og med skrev noen selv.

Som blogger må man tåle mye dritt. Når det går så langt at man føler man må redigere seg tynnere, fylle på Restylane og skrive forsvarende kommentarer til seg selv så har det gått for langt. Det er frivillig å blogge, men for henne er jo dette en stor inntekt så jeg skjønner jo at det ikke "bare" er å slutte. De som faktisk fører til inntekten hennes er leserne, jeg har vært en av dem og da syntes jeg det er surt at dette kommer frem. Bare bilderedigeringen alene syntes jeg var trist, hun har tross alt uttalt flere ganger at man skal være glad i seg selv som man er og at alle kropper er vakre. Hvis hun er så fornøyd med seg selv og alle kropper er så vakre, hvorfor redigerer hun sin da? Jeg føler det hele blir så dobbeltmoralskt og i tillegg tar hun ikke skylden selv, men skylder på oss lesere. Takket være oss lever hun et luksusliv, leserne har hjulpet henne med det, men allikevel legger hun skylden på oss.

Jeg skjønner godt at hun blir frustrert over all dritten hun får, men det er faktisk henne som har seilt under falskt flagg og tatt seg vann over hodet. Hun har jo ikke alt på sitt rene og legger selv opp til at folk reagerer. Jeg kan selv uttale meg om at jeg som personlig har slitt med spiseforstyrrelser syntes det er trist at så mange unge jenter har henne som forbilde. Jeg tror det er disse unge naive jentene som sluker rått alt Fotballfrue skriver og som vil fortsette å lese bloggen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Så en artig en på twitter som skrev at om en klikker i vinkel fordi noen kritiserer kona di sin treningsteknikk burde man vurdere en digitaldetox😉

Det er jo sant, det er jo slike kommentarer LKE har svart på, er dette så grov netthets som han mener kona må forsvares mot?

Det jeg derimot har sett i kommentarfeltet er at en (litt) kritisk tilbakemelding kommer og så slippes minst 5 kommentarer fra ihuga fans løs.

Med tanke på at alle kommentarer må godkjennes kjøpe jeg ikke den forklaringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forslår at du neste gang tar dette DIREKTE med den du mener "hetser", "håner" og "godter" seg over at CBE blir "såret" (eller som jeg ville sagt det; blir lei seg fordi hun ble tatt i løgn og juks) og slutter og omtale dette som "dere" ditt og dere datt, hele tiden. Jeg står ikke for hva alle andre med en kritisk mening har sagt, og ikke de meg, så slutt å tillegg både meg og andre meninger vi ikke har!

Hvis du ikke har lest alle sidene kan du heller ikke uttale deg om dette, da skriver du basert på noe du antar og synser om, ikke det som faktisk fremkommer i tråden.

Om du ønsker å diskutere kommentarjuksing på generelt basis så foreslår jeg at du lager en ny tråd, for denne tråden heter "fotballfrue kritikk"enten du liker det eller ikke. Om du, som sagt, ikke takler dette forslår jeg at du slutter å lese isteden for å beskylde alle her inne for å bedrive "heksejakt". Den begynner å bi ekstremt oppbrukt nå...

Jeg er ikke så "oppslukt" av dette at jeg har tid til å sende mld til hver og en som hetser Caroline. Jeg vet ikke hva jeg skal omtale folk som, om du irriterer deg over min bruk av dere. Jeg sikter åpenbart til de drøyeste her inne. Jeg synes også det er litt vel tidskrevende å bruke nickene til hele gjengen jeg sikter til. Jeg kommer til å forsette å bruke "dere", så får de som føler seg truffet, føle seg truffet. Jeg har ikke uttalt meg om hva alle sidene handler om, men kommentert innlegg jeg faktisk har lest.

Jeg er ikke interessert å lage en ny tråd, når nivået på diskusjonene er slik som dette. Jeg har ytrningsfrihet som alle andre, og føler jeg har rett til å utrykke mine meninger. Uten ulike meninger og "kritikk" av andres kritikk, hadde det ikke vært noe poeng med et diskusjonsforum. Det med at jeg skal slutte å lese denne tråden for jeg kritiserer enkeltmenneskers meninger her inne, er som at jeg skal få dere til å slutte å lese bloggen/nyheter om fotballfrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som nå fortsatt forsvarer slik opptreden vi har vært vitne til mener jeg ikke er i stand til eller ønsker å tenke igjennom hva det er de faktisk støtter.

Jeg støtter på ingen måte feilene som har gjort, men jeg ser menneskene bak fasaden. Det er stor forskjell mellom å støtte folks handlinger, og å være der for folk når de trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om denne gjennomsiktige ansvarsfraskrivelsen oppfordrer til et falskere blogg Norge. Og det er synd at et slikt manipulerende pengejag skal vinne over god, gammeldags folkeskikk.

Tenk bare på hvilket oppstyr det hadde blitt dersom drapstrusselen hadde vært ment for en politiker.

Uansett vet vi nå at;

-produktet til fotballfamilien består delvis av løgn

-man kan drapstrue noen uten at det får etterspill

-de etisk ubevisste sponsorene som ikke trekker seg er kun ute etter penger, ikke redelighet

-medier som kommer til å fokusere like mye som før på produktet er medier som ikke kan sies å ta trusler og netthets særlig alvorlig

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det roer seg nok gaaanske fort :)

Og med det takker jeg for meg i denne tråden. Jeg vil ikke ikke ha noe mer med denne fake-blogg-snylte-penger-fra-lettpåvirkelige-jenter å gjøre i det hele tatt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kommer med hetsende kommentarer og diskuterer Caroline her bør gå litt inn i seg selv. Dere er tydeligvis svært opptatt av rett og galt, men glemmer helt å se på dere selv! Det er lett å se andres (Caroline sine) feil, men hva med dere selv? Deres oppførsel? Mener dere virkelig at det er helt ok å mobbe andre på nett? Komme med beskyldninger, grave etter feil, spre ryker osv.? Jeg trodde dette var noe man lærte at ikke er greit allerede på barneskolen!

I innlegget hvor Caroline svarer på kritikker skriver hun "Jeg ønsker ikke å forsvare det han har gjort, men jeg håper dette innlegget gjør at dere kan forstå hvordan det kunne skje. (...) Av og til er det vanskelig å tenke klart, det er lett å feile. Han lærer og vi lærer." Hun prøver altså ikke å støtte det LK har gjort, og de feilene han har gjort rettferdiggjør heller ikke deres hatmeldinger til dem/Caroline.

Dere mener videre at Caroline bør si unnskyld, men hun og LK er to forskjellige individer, og LK må stå for sine handlinger og Caroline kan ikke ta på seg skylden for det han gjør... Og om noen skal si unnskyld her, så bør virkelig alle dere som daglig sprer rykter, sender hetsende, sårende meldinger osv. også gi en unnskyldning til Caroline!

Til slutt; Jeg setter meg ofte ned å leser blogger for å slappe av og få positiv inspirasjon, og det er dette de fleste blogger er til for (i hvert fall så kalte rosablogger), så da forstår jeg ikke poenget med å lese en blogg dere tydeligvis ikke liker, hverken innleggene eller personen som skriver den? Dere velger selv å gå inn på bloggen hennes, og skriver i tillegg frekke kommentarer og diskuterer her på KG. Tid dere kunne brukt på mer fornuftige ting bruker dere altså på å mobbe andre! Jeg blir virkelig flau og lei meg for at voksne mennesker bruker tiden sin på dette!

Dere bør begynne å se etter det positive i folk, sette pris på ulikheter, og være gode medmennesker! Det gir mye mer glede å si/skrive noe hyggelig, både for mottakeren og dere selv! Vær voksne, ta ansvar for deres handlinger og slutt med nettmobbingen. Det er ikke greit selv om dere sitter gjemt bak et tastatur.

1. Jeg har kritisert ekteparet Eriksens forretningsdrift i denne tråden, og jeg har stilt dem saklige spørsmål på bloggen. Jeg har aldri mobbet noen av dem, så jeg anser meg ikke inkludert i "dere"-begrepet ditt.

2. I denne sammenhengen er ikke Eriksen og Eriksen to individer som du skriver, de er daglig leder og ansatt i sitt felles firma, og dette firmaet er ikke et menneske, medmenneske eller et individ med følelser - det er en juridisk person, som vi har lov å kritisere og diskutere, og det er verken mobbing eller hetsin å kritiske dem for ulovligheter og dårlig etikk.

3. argumentet med at vi bare kan la være å lese en blogg vi ikke liker, er etter min mening like dårlig og lettvint som sjalusikortet. Jeg leser mye jeg ikke liker. Jeg leser nyheter om overgrep mot mennesker og dyr, nyheter om krig, nyheter om terror osv osv - jeg leser ingen av disse tingene for å kose meg og slappe av - jeg gjør det for å følge med i medier som blir lest i samfunnet, om ting vi må følge med på, og jeg leser blogger som har makt gjennom det å være en stemme som blir hørt i samfunnet mine barn vokser opp i, uavhengig av om jeg liker det jeg leser.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så "oppslukt" av dette at jeg har tid til å sende mld til hver og en som hetser Caroline. Jeg vet ikke hva jeg skal omtale folk som, om du irriterer deg over min bruk av dere. Jeg sikter åpenbart til de drøyeste her inne. Jeg synes også det er litt vel tidskrevende å bruke nickene til hele gjengen jeg sikter til. Jeg kommer til å forsette å bruke "dere", så får de som føler seg truffet, føle seg truffet. Jeg har ikke uttalt meg om hva alle sidene handler om, men kommentert innlegg jeg faktisk har lest.

Jeg er ikke interessert å lage en ny tråd, når nivået på diskusjonene er slik som dette. Jeg har ytrningsfrihet som alle andre, og føler jeg har rett til å utrykke mine meninger. Uten ulike meninger og "kritikk" av andres kritikk, hadde det ikke vært noe poeng med et diskusjonsforum. Det med at jeg skal slutte å lese denne tråden for jeg kritiserer enkeltmenneskers meninger her inne, er som at jeg skal få dere til å slutte å lese bloggen/nyheter om fotballfrue.

Jammen, det er jo ingen i denne tråden som hetser og mobber, så hvem du krangler med , aner jeg ikke. Og hvordan du kan hevde at den gjør det når du ikke har lest hele tråden, blir litt merkelig.

Klart du har rett til å uttrykke dine meninger, men å henvende seg til stråmannen " dersombaremobberCaroline" blir rimelig dumt når vi andre faktisk diskuterer redelighet, løgn og manglende forretningsmoral.

Endret av pøbelsara
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår er dette: Hun visste mannen skrev kommentarene, hun likte det ikke, men allikevel godkjente hun dem og noen av dem svarte hun til og med på. Hun kunne ha satt foten ned og slettet dem med en gang. I mine øyne var hun med på leken. Kanskje hun til og med skrev noen selv.

Som blogger må man tåle mye dritt. Når det går så langt at man føler man må redigere seg tynnere, fylle på Restylane og skrive forsvarende kommentarer til seg selv så har det gått for langt. Det er frivillig å blogge, men for henne er jo dette en stor inntekt så jeg skjønner jo at det ikke "bare" er å slutte. De som faktisk fører til inntekten hennes er leserne, jeg har vært en av dem og da syntes jeg det er surt at dette kommer frem. Bare bilderedigeringen alene syntes jeg var trist, hun har tross alt uttalt flere ganger at man skal være glad i seg selv som man er og at alle kropper er vakre. Hvis hun er så fornøyd med seg selv og alle kropper er så vakre, hvorfor redigerer hun sin da? Jeg føler det hele blir så dobbeltmoralskt og i tillegg tar hun ikke skylden selv, men skylder på oss lesere. Takket være oss lever hun et luksusliv, leserne har hjulpet henne med det, men allikevel legger hun skylden på oss.

Jeg skjønner godt at hun blir frustrert over all dritten hun får, men det er faktisk henne som har seilt under falskt flagg og tatt seg vann over hodet. Hun har jo ikke alt på sitt rene og legger selv opp til at folk reagerer. Jeg kan selv uttale meg om at jeg som personlig har slitt med spiseforstyrrelser syntes det er trist at så mange unge jenter har henne som forbilde. Jeg tror det er disse unge naive jentene som sluker rått alt Fotballfrue skriver og som vil fortsette å lese bloggen hennes.

Er enig med deg. Hun burde ha satt en stopper for LKE sine kommentarer. I stedet unnskylder hun disse kommentarene med at han støttet henne. Samtidig gir hun uttrykk for at hun ikke likte det. Dette henger ikke på greip.

Når hun blogger på et slikt nivå som hun gjør, må man regne med stor oppmerksomhet. Hvis man i tillegg legger opp et slikt løp som hun har gjort, har hun kun seg selv å takke for at det har blitt slik. Å legge skylden på leserne er ikke bare drøyt og ansvarsfraskrivende, men rett og slett ufint. Er som du sier, hadde det ikke vært for leserne, hadde ikke hun tjent på langt nær den summen.

Veldig bekymringsverdig at unge mennesker har henne som forbilde. Slike holdninger som FF har, er svært ødeleggende. Om man skal høre på noen, burde det være noen med litt andre holdninger enn det hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...