Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Syns synd på henne , men bare fordi penger og berømmelse er viktige enn familie,selvfølelse og omdømme.

Hva kan man forvente , når man lever av å utlevere nesten hele livet sitt? Det finnes syke mennesker her i verden , selv om hun nok har pyntet kraftig på dette området i sist innlegg, så tviler jeg ikke på at hun får mye negativ . Det kan ikke være lett,alikevel har det alt i alt ingen verdens ting med denne saken å gjøre.

Når du synker så lavt , så er det på tide å legge ned hele dritten. For ærlig talt, her er det verken snakk om en lege eller advokat som blir truet på livet og det ikke er bare bare å gå fra hele karrieren sin , men en blogg. Livet ditt er ikke over om du må skaffe deg en ordentlig jobb. Hvis 3 millioner i året er verdt trusler og at du i en alder av snart 30 er redd for å være alene hjemme, så kjør på. Trist nok så er det tydeligvis det .

Endret av blondina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor synes hun det var greit å hetse bloggeren Blondinbellla da lurer jeg på?

Logikken dems blir man vel aldri klok på.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvis CBE i årevis har mottatt så mange kommentarer, og det angiveligvis har vært så mye hets i disse kommentarene, klarer jeg ikke å forstå hvorfor hun ikke:

a) Fjernet muligheten for kommentarfelt - for å unngå mulig netthets.

b) La om formatet på kommentarfeltet slik at man kun kunne kommentere via f.eks. FB-profil - for å gjøre det vanskeligere for nett-troll å kommentere (de fleste tastaturtøffinger gidder ikke bruke tiden sin til å opprette falske FB-kontoer).

c) Åpnet kommentarfeltet fullstendig - slik at alle fikk innblikk i denne netthetsen.

Jeg tror på CBE når hun hevder at hun har mottatt hetsende meldinger/kommentarer, men det forundrer meg at det først er hun tar tak i det - etter at det viser seg at hun har visst om sin ektefelles kommentarer hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun fortsetter å blogge, om det er så ille at hun ikke kan være alene hjemme lenger. Det er jo heller ikke slik at de mister hjemmet og blir uteliggere om hun slutter.

Ifølge dem selv skulle de ha nok penger til å klare seg uten å jobbe resten av livet om et par år, så om de gir seg nå og får vanlige jobber tror jeg ikke de lider noen nød. Så hvorfor fortsetter de med bloggen om det går på liv og helse løs?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun fortsetter å blogge, om det er så ille at hun ikke kan være alene hjemme lenger. Det er jo heller ikke slik at de mister hjemmet og blir uteliggere om hun slutter.

Ifølge dem selv skulle de ha nok penger til å klare seg uten å jobbe resten av livet om et par år, så om de gir seg nå og får vanlige jobber tror jeg ikke de lider noen nød. Så hvorfor fortsetter de med bloggen om det går på liv og helse løs?

Jeg skjønner ikke at dette er så vanskelig å forstå.

1. Det er en stor del av deres levebrød

2. Caroline elsker å blogge

3. Mannen hennes er glad i fotografering/redigering osv.

Med andre ord de kan begge drive med en hobby de liker, samtidig som de tjener gode penger, har mange fordeler, får hele livet sponset og masse gratis og gøye opplevelser følger med.

Jeg tror du kan sammenligne det litt med et ekteskap hvor den ene parten er voldelig. Du elsker, selv om du blir mishandlet. Du holder ut, fordi det også i alt finnes goder og gode dager. Du blir, fordi du alltid har et håp om at ting skal bli bedre. Jepp, sånn tror jeg litt det er :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dersom jeg ikke hadde taklet kommentarene på min blogg, nå får jeg hyggelige da, så hadde jeg stengt feltet generelt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg starte med å si at jeg ikke har lest igjennom de nå (svimlende) 175 sidene med innlegg her inne. Så hvis jeg sier noe som er sagt tidligere, eller min kritikk er uberettiget mot noen av dere – så beklager jeg det med en gang. Jeg vil også understreke at til tross for at jeg har noen kritiske ord å komme med, så betyr det ikke at det er ment til alle. Ta det til seg den som vil, de som mener dette ikke gjelder dem kan pent skrolle videre.

Det er sjeldent jeg lar meg hisse meg opp over kommentarer i forum og kritikk mot bloggere. La meg gjøre det klart med en gang; kritikk mot bloggere er helt greit. Ikke bare er det greit, men det er også nødvendig. I disse dager er ikke blogg lenger bare en ”online-dagbok”, men et firma med forretningsplaner og inntekter i millionklassen. Det er derfor helt i orden å være kritisk til bloggere, og hvordan de jobber.

Det jeg får vondt langt inn i sjelen av, er at vi som lesere har så fryktelig lett for å kaste stein i glasshus og portretterer oss selv som det perfekte menneske som aldri har gjort noe galt. F.eks la oss trekke likheter med det Lars-Kristian har gjort til våre egne liv. Han har sittet å skrevet kommentarer under falske navn og utgitt seg for å være en han ikke er, med kompetanse han ikke innehar. Det er jeg helt enig i at er feil, og dette skal han ha kritikk for. MEN, er det ikke det samme mange av oss lesere sitter å gjør hver bidige dag? Vi kommenterer med falske navn, eller bare som anonyme. Vi påstår ting vi ikke har noe grunnlag for, og vi skyr ingen midler for å få frem våre poeng. Det virker som om mange tror at vi som lesere kan unnskylde oss med at vi er de bloggerne tjener penger på, og vi derfor kan oppføre oss akkurat slik vi vil. Men hvis en blogger gjør den samme feilen – nei da skal vi sitte rundt i stuene våre i hele Norge og skrive kommentarer over hvor skuffet vi er og at nå bør de virkelig skamme seg.

Her kommer så klart agrumentet; ”men hun er jo blogger – det er ikke vi, ergo kan det ikke sammenlignes!!”. Men det syntes jeg faktisk det kan. Fordi bak millionforretningen, bak den veldig pent pyntet fasaden så befinner det seg et enkeltmenneske. Akkurat som deg og meg. Hun føler ikke ting annerledes og hun er ikke født med tykkere hud. Når hun lukker pc’n for kvelden så er hun ”bare” en mor og en kone. (Dere skjønner poenget mitt right?) Og som et enkeltmenneske så gjør hun feil. Og ikke bare en feil, men mange. Akkuratt som resten av oss. Vi driter oss ut, vi sier unnskyld så bra vi kan og vi prøver å gå videre. At hun ikke unnskylder seg på ”riktig måte” eller valgte å unnlate å kommentere noe er helt likegyldig. Hun sa unnskyld på sin måte – take it or leave it. På samme måte som når jeg krangler med mine venner, vi ender ikke alltid opp med å bli enige – men vi klarer fortsatt å se at vi er forskjellige mennesker som reagerer på forskjellige ting – og tilgir hverandre.

Det jeg prøver iherdig å få frem her, er ikke at det verken LK eller Caroline har gjort er greit. Men jeg syntes at måten vi som lesere og forumbrukere reagerer på gjør at vi ikke er bedre enn de er. Vi velger ikke å vise at vi er bedre med å bruke vårt fulle navn og bilde. Vi velger ikke å heve oss over nedsettende kommentarer med saklig argumentasjon. Nei vi sitter fortsatt bak pc skjermene våre med aliaser og smålig kommentarer. Vi føler oss berettighet til å kalle henne det ene og det andre, kommentere hvordan hun lever sitt liv (uten å nevne vårt eget) og heier på hverandre mens vi leker nettpoliti. Er vi virkelig noe bedre enn dem da? Noen her skriver at de er så stolte fordi en gjeng damer kom sammen og fant ut av noe så skrekkelig som at LK har kommentert anonymt (forkortet tiltale). For de av dere som føler stolthet – gratulerer med å ha oppnådd noe i livet. Bra for deg. Men tenk hva denne gjengen kunne gjort for saker som virkelig burde få samme behandling som dere har gitt Caroline og Lars Kristian. Hva med å gå sammen mot de virkelige mobberne på nettet? De som får unge jenter til å ha lyst til å ta livet av seg selv, de som sitter bak pc’ene sine og skriver at noen ikke fortjener å leve fordi de er så stygge? Tenk hva en hel gjeng av dere kunne utrettet da!

Sist men ikke minst; det er som jeg sa innledningvis viktig å være kritisk. Kritisk mot presse. Kritisk mot mennesker som skal være forbilder. Og viktigst; kritisk mot oss selv og hvordan vi selv fremtrer. Hvis en person irriterer deg så mye at du ikke klarer å holde tilbake stygge kommentarer, så vis nok selvbeherskelse at du holder deg unna denne personens blogg. Er det grunnlag for kritikk, så vær kritisk – men husk på at bak hver bloggers nettside så sitter det en person å leser hver bidige mening vi lier av oss på forum og i kommentarfelt. Og anonyme kommentarer sårer. Og jeg tror vel til syvende og sist ikke at noen av dere her inne har lyst til å virkelig såre et annet menneske? La oss være kritiske med gode argumenter - og vise at vi holder oss for gode til personangrep og vonde kommentarer. :vin:

Endret av sommerfugl88
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med antall klikk som blir gitt bloggen nå, er det ingen sponsorer som kommer til å kutte samarbeidet i hvertfall.

Folk er så dumme at jeg får vondt. Igjen blir moralen at det lønner seg med juks og bedrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje en av få som synes at Ørjan Burøe og pappahjerte er slettes ikke noen moroklumper. Virker som om de fryder seg over dette. Jeg har gjennom hele tråden kritisert frua, men når disse svarer med slikt føler jeg de er like ille. Alle bloggere, pluss Marna er nå sån superflinke, ærlige bloggere, bare fordi Caroline ble tatt på fersken. Føler bare at de to ( pappahjerte og Burøe) dukker opp hver gang frua spytter ut med noe, sån at de da skal fremstå mye bedre. Bare teit. Jeg er for at bloggere skal kritisere henne på en skikkelig måte, ikke svare med latterliggjøring.

Signerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner en ting veldig suspekt. I kommentarfeltet på bloggen (under ryggsekk-innlegget) spurte jeg henne om hun kunne fremlegge bevis som støttet hennes påstand om at en It-ekspert mente at mange av kommentarene etter all sannsynlighet ikke var skrevet av LK. Hun hadde visst slike bevis på e-post. Men ifølge henne selv var det ikke noe behov for å dele dette med leserne sine nå.

Jaja, tolk det som dere vil..

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Det jeg får vondt langt inn i sjelen av, er at vi som lesere har så fryktelig lett for å kaste stein i glasshus og portretterer oss selv som det perfekte menneske som aldri har gjort noe galt. F.eks la oss trekke likheter med det Lars-Kristian har gjort til våre egne liv. Han har sittet å skrevet kommentarer under falske navn og utgitt seg for å være en han ikke er, med kompetanse han ikke innehar. Det er jeg helt enig i at er feil, og dette skal han ha kritikk for. MEN, er det ikke det samme mange av oss lesere sitter å gjør hver bidige dag? Vi kommenterer med falske navn, eller bare som anonyme. Vi påstår ting vi ikke har noe grunnlag for, og vi skyr ingen midler for å få frem våre poeng. Det virker som om mange tror at vi som lesere kan unnskylde oss med at vi er de bloggerne tjener penger på, og vi derfor kan oppføre oss akkurat slik vi vil. Men hvis en blogger gjør den samme feilen – nei da skal vi sitte rundt i stuene våre i hele Norge og skrive kommentarer over hvor skuffet vi er og at nå bør de virkelig skamme seg.

Snakk om å påstå ting -du- ikke har noe grunnlag for. Hvis du gjør det selv kan du skrive i jeg-form.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forkastelig å dra inn barn, spiseforstyrrelser og alt som er for å unnskylde det som har skjedd. Det blir lite troverdig når hun dagen før hun skrev "unnskyld innlegget" skrev om hvor topp helg de hadde hatt, med lutefisklag og diverse for å så plutselig snu det om til at hun ikke sov, ikke spiste og hadde det forferdelig. Det henger jo ikke på greip når hun samtidig sier at hun hadde mottat kommentarer på dette siden fredag. LE sier nettrollene kom under huden på ham men hvorfor legges det ikke mer fokus på hva han egentlig har svart på i affekt som han sier det? Det er snakk om spørsmål om matoppskrift og treneteknikker? Skal litt mer enn det for min del iallefall før jeg kaller noen mentalt tilbakestående.. Og dersom alt dette var for å forsvare kona si; hvor kommer hans egen blogg inn i dette da? Det er direkte pinlig å se ham diskutere med seg selv i eget kommentarfelt om hvor flink HAN selv er til å skrive innlegg og hvor saklig han er. Ingen fortjener hets men dette er saklig kritikk og nå må snart fansen få øyene opp over hvor manipulerende og falsk den bedriften er!

Signerer!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den unnskyldningen er jo langt ute på vidda.

For all del: Netthets er grusomt og en ekstrem belastning. Jeg kjenner flere som har opplevd det og som nesten gikk i kjelleren på grunn av det. Og hvis lesere kommer på døra deres så hun må ringe politiet er jo det helt forferdelig. Det er ikke vanskelig å forstå.

Det som er vanskelig å forstå er hva det har med forfalskede kommentarer å gjøre. Hva har et ustabilt menneske på døra å gjøre med at de anonymt roser sine egne innlegg?

Dette var vel det beste de klarte å finne på.

Slik jeg ser det har de to isolerte problemer:

1) Netthets, plagsomme lesere. Alvorlig problem som de bør finne en løsning på.

2) Deres egen manglende evne til å ta kritikk og ønsket om å fremstå som perfekte. Dette gjør at de ikke engang klarer å unnskylde seg ordentlg.

Hvorfor ikke bare legge seg ordentlig langflat? Da ville alt dette her vært glemt i morgen, deter jo ikke akkurat Clinton/Lewinsky-saken, dette her.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende av Tjomlid. Meningsløst innlegg...

Så med en gang noen ser dette fra et perspektiv som ligger litt nærmere CBE/LKs eget, da er innlegget meningsløst?

Bilder blir manipulert hver dag, og anonyme nettroll florerer det av på nettet. Enig i at CBE/LK har gjort noen feil, men folkens, hun er et menneske hun også. Har hun ikke fått nok tyn nå. Er det virkelig nødvendig å angripe noen son tar henne litt i forsvar?

Kan vi ikke i stedet fortsette diskusjonen, med hva vi forventer av en blogger - hvor går grensen for hva son er greit og hva som ikke er greit.

Det er ikke sikkert det er så lett å se ting så klart når det stormer om egen person.

Kanskje vi kan invitere noen av bloggerne (inkl CBE) med på diskusjonen - eller oppfordre til at de formulerer sine egne etiske retningslinjer for bloggere. Da blir det lettere for CBE, og andre, å ta de rette valgene i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...