Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folkens, jeg tror det er på tide at vi "moover on" :) dette får ikke flere konsekvenser og saken har blitt tatt så langt den kommer. Frua tar minimalt (egentlig ingen) selvkritikk, de svarer ikke på henvendelser fra media (kun korte svar fra LK der han kommenterer kun en brøkdel), og de mest kritikkverdige forholdene blir ikke nevnt av media. Hun får massiv støtte av sin kjernemålgruppe. Annonsørene fortsetter. Vi får bare chille litt og vente på neste flause :-)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden inneholder mange interessante innlegg om bedriften Fotballfrue/Caroline Berg Eriksen. Når man begynner å skrive om at daglig leder heller burde "fokusere på å bli en bedre fotballspiller" eller diskutere hvorvidt noen brukere hetser eller ikke, så syns jeg det er synd fordi debatten sporer av.

Nettsiden Caroline Berg Eriksen er med sine titusentalls daglige lesere en stor norsk mediebedrift. De er kanskje den største på sitt område; livsstil og "feel good" for kvinner i alderen 15-30. At denne bedriften er bygget opp av en ung kvinne syns jeg er både imponerende og ganske kult. Dette har gjort at jeg tidligere hadde stor respekt for bloggen, jeg var imponert over hvordan Caroline Berg Eriksen selv med hjelp av mannen har klart å bygge en millionbedrift fra bunnen før hun når 30 år. Man kan stille seg kritisk til hva hun har gjort for å oppnå dette - for meg personlig virker bloggen ganske manipulerende ved at Caroline Berg Eriksen blir brukt som frontfigur og "venninne" - innleggene er et sammensurium av alt fra ren reklame til svært private innlegg om dødsfall i egen familie eller sin egen fødsel - til noe midt i mellom der det ikke er lett å vite om det er reklame eller privat informasjon. Kanskje det er nettopp dette som gjør bloggen så fascinerende.

Når det så kommer fram at bedriften har jukset ganske mye: bilderedigering og falske titler - blir jeg ganske skuffet. Selfølgelig har dette sammenheng med inntektene deres! De har jo bygget opp et eget "univers", man kan ikke ta ut enkeltdeler og si at disse "er uvesentlige".

Men det som jeg syns er verst er måten hun forsvarer seg på - bedriften spiller på følelsene våre ved å si at frontfiguren Caroline ikke sover eller spiser, bedriften sier at det er vi som lesere som har fått privatpersonen Caroline til å ikke føle seg god nok. Dette gjør at jeg mister ALL respekt.

Selvfølgelig er det vanskelig når livsverket ditt blir heftig kritisert i media - det er jo dette som skjer for ekteparet Eriksen. Men hvor er svaret fra bedriften?? Jeg som forbruker (dvs en av bloggleserene som bidrar til de 50000 treff om dagen og dermed enorme reklameinntekter) vil ha svar FRA BEDRIFTEN.

For å dra en parallell: dersom jeg er misfornøyd og skuffet over et falskt produkt fra en bedrift og klager på dette, så vil jeg ha et profesjonelt svar med unnskyldning og kanskje pengene tilbake eller et gavekort. Jeg vil ikke ha et tåredryppende brev fra selgeren om at hun er kjempelei seg og ikke spiser etter at det kom frem at produktet var falskt.

Fantastisk bra kommentar! Kudos til deg :blomst:

Edit: Jeg var også veldig imponert over CBE av samme grunner som deg. Hun har en viljestyrke av jern, utrolig gjennomføringsevne, og hun gir aldri opp. Jeg synes fortsatt hun er formidabel - som medieaktør, som en som har knekt koden til den nye mediehverdagen.

Men når det gjelder redaktøransvar, synes jeg hun (og mannen) har feilet TOTALT, på alle fronter. Det er nesten ikke mulig å få det verre. Det jeg synes er aller verst, er gårdagens sippeinnlegg med fullstendig ansvarsfraskrivelse. Som "Mamsi" skriver i sin nyeste bloggpost får det leserne til å få dårlig samvittighet, når de egentlig ønsket å stille kritiske spørsmål og hadde rett til å få fornuftige svar.

Endret av Bloggleseren
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, jeg tror det er på tide at vi "moover on" :) dette får ikke flere konsekvenser og saken har blitt tatt så langt den kommer. Frua tar minimalt (egentlig ingen) selvkritikk, de svarer ikke på henvendelser fra media (kun korte svar fra LK der han kommenterer kun en brøkdel), og de mest kritikkverdige forholdene blir ikke nevnt av media. Hun får massiv støtte av sin kjernemålgruppe. Annonsørene fortsetter. Vi får bare chille litt og vente på neste flause :-)

For en unødvendig ting å si.. La oss nå heller håpe det ikke blir noen flere flauser. At bloggen har lært av dette og beveger seg videre :) denne bloggen kan være en kjempe fin inspirasjonskilde for mange, og å håpe på at den feiler er barnslig. skadefryd er utrolig umodent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å dra en parallell: dersom jeg er misfornøyd og skuffet over et falskt produkt fra en bedrift og klager på dette, så vil jeg ha et profesjonelt svar med unnskyldning og kanskje pengene tilbake eller et gavekort. Jeg vil ikke ha et tåredryppende brev fra selgeren om at hun er kjempelei seg og ikke spiser etter at det kom frem at produktet var falskt.

Nettopp!!!!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at alle her inne som har reagert på det CBE&co har gjort boikotter bloggen hennes fremover, selv om det kanskje er fristende å klikke seg inn og sjekke om der er noe nytt. Husk på at det er vi lesere som sitter med makten - jo flere klikk fruen får, jo flere sponsere får hun trolig. Jeg tror vi er ganske mange som mener at oppførselen til LKE og CBE er uakseptabel, så hvis alle boikotter bloggen vil det nok merkes. Det de har gjort MÅ få konsekvenser! All PR er ikke nødvendigvis god PR, la oss vise CBE det.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns ikke at de skal få en ny sjangse til å forbedre seg? Og ifølge dem er det jo Lars-Kristian sin skyld alt det her, så hvorfor skal det gå ut over henne da?

Caroline B. Eriksen visste.

Og hun er ikke så uskyldig selv heller, ref: bilderedigering-saken.

Endret av HappyBunny
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Caroline spiller offerkortet for alt det er verdt, hun har ikke lagt seg flat slik hun burde ha gjort. Å spille på spiseforstyrrelse og å legge skylden på leserene sine (!!) - som tross alt er selve inntektskilden hennes er ikke å "be om unnskyldning".

Spar meg.

Har hun spilt på dette med spiseforstyrrelse? Isåfall er det litt komisk for da jeg diskuterte med hun engang ang lavkarbo så sa hun at hun aldri har hatt et anstrengt forhold til mat. Men nå har hun altså innrømmet å ha slitt med spiseforstyrrelse? Om hun sier dette for sympatiens del er det stygt gjort! Vet ikke hva man skal tro om hu der lenger....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Folkens, jeg tror det er på tide at vi "moover on" :) dette får ikke flere konsekvenser og saken har blitt tatt så langt den kommer. Frua tar minimalt (egentlig ingen) selvkritikk, de svarer ikke på henvendelser fra media (kun korte svar fra LK der han kommenterer kun en brøkdel), og de mest kritikkverdige forholdene blir ikke nevnt av media. Hun får massiv støtte av sin kjernemålgruppe. Annonsørene fortsetter. Vi får bare chille litt og vente på neste flause :-)

Har LK kommet med mer enn den mailen til VG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun spilt på dette med spiseforstyrrelse? Isåfall er det litt komisk for da jeg diskuterte med hun engang ang lavkarbo så sa hun at hun aldri har hatt et anstrengt forhold til mat. Men nå har hun altså innrømmet å ha slitt med spiseforstyrrelse? Om hun sier dette for sympatiens del er det stygt gjort! Vet ikke hva man skal tro om hu der lenger....

Nei hun har vel ikke det. Noen som kor litt vell fantasifulle av og til tror jeg. Godt gjort å tolke " jeg har ikke sovet, har ikke spist" til å bli til å spille på en spiseforstyrrelse..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men han er kanskje sikker på det fordi CBE har innrømmet å ha skrevet kommentarene selv? Som sagt har jeg ikke mye peiling på kildekoder og forskjellen på det og å skrive med epostadressen til CBE, men jeg siterer i alle fall bare det som står i kommentarfeltet. Jeg leste også dette, og det er ikke noen tvil på at hun har publisert noen av kommentarene selv, men det er ikke 100% sannsynlig at hun har publisert alle kommentarene som de blir anklaget for.

..ser ut til at du kan forestille deg sånn ca hvor mye tillit en hel haug med ungjenter kan ha til kommentarene fra PT-Åge, legen, erneringsfysiologen og you name it?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Så du syns ikke at de skal få en ny sjangse til å forbedre seg? Og ifølge dem er det jo Lars-Kristian sin skyld alt det her, så hvorfor skal det gå ut over henne da?

Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice.

Å gå på at alt er LK sin skyld er å bli lurt en tredje gang. Hadde de vist oppriktig anger kunne jeg kanskje vært enig i at de fortjener en sjanse til. Faktum er at de har oppført seg så velregissert hårreisende at de fortjener en hedersplass i internetts skammekrok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice.

Å gå på at alt er LK sin skyld er å bli lurt en tredje gang. Hadde de vist oppriktig anger kunne jeg kanskje vært enig i at de fortjener en sjanse til. Faktum er at de har oppført seg så velregissert hårreisende at de fortjener en hedersplass i internetts skammekrok.

Men da går det jo an å vente å se hva som skjer videre med bloggen. Kan jo være at bloggen tar en helt ny vending etter dette. Jeg tror nok at både hun og LK vokser på disse skandalene, på samme måte som alle lærer av sine feil. Jeg skal ikke tvinge deg til å fortsette å lese bloggen hennes, men er greit å tenke gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Greit nok at Caroline visste, og greit nok at hun kunne gjort noe med det, men spørsmålet er fortsatt det samme: skal vi ikke gi henne en ny sjangse?

Og samme gjelder bilderedigeringssaken: skal vi ikke gi henne en ny sjangse? :)

Men da går det jo an å vente å se hva som skjer videre med bloggen. Kan jo være at bloggen tar en helt ny vending etter dette. Jeg tror nok at både hun og LK vokser på disse skandalene, på samme måte som alle lærer av sine feil. Jeg skal ikke tvinge deg til å fortsette å lese bloggen hennes, men er greit å tenke gjennom.

Hvor mange sjanser skal bedriften Treasures få, da, synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på hvorfor ikke CBE og LK legger seg flate og innrømmer alt? Dere vet de mennene og kvinnene som er utro på mange vis men som nekter og lyver og vrir seg unna på de mest utrolige vis? Vel, det er ingen tvil om hvilke personligheter og holdninger disse to har, til sannheten og det å stå med rak rygg og stå for det man har gjort. Dessverre. Det tror jeg forklarer hvorfor disse to klarer å havne midt oppi dritten hver gang, og heldigvis for andre så kommer alltid sannheten for en dag.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...