Goodheart<3 Skrevet 13. januar 2015 #6281 Del Skrevet 13. januar 2015 Men nå eksisterer ikke de trådenen lenger. De som kommenterte i de trådene henger ikke nødvendigvis i denne tråden. Denne tråden har så vidt jeg har forstått handlet om et kritisk blikk på hvordan bloggen framstår. Ikke Caroline som person. Å trekke fram en helt annen tråd bare fordi det handler om en av personene i denne tråden ( denne tråden handler jo om fotballfrue som firma og Ikke personen Caroline ) Er enig med seg i deg du sier om å være motbydelig på nett.. Men vær og forsiktig med bruken av ordet DERE .. Det finnes stort flertall av mennesker i denne tråden som har diskutert dette saklig.. At du tar opp noe som skjer i en annen tråd og knytte det til det som skjer i denne tråden gir jo ikke mening..fordi andre tråder har blitt usaklige og kjipe, så betyr det ikke at denne er det. Og de andre trådene fikk jo sin straff ( de er stengt) så dette er ikke egentlig relevant og virker mer som en rettferdiggjørelse av firmaet deres i dette tilfellet, dette handler om firmaet fotballfrue ( eller treasures eller hva det nå heter.. ) her står både LK og CBE ansvarlig for det som blir skrevet på bloggen.. Om det nå bare var han som skrev kommentarene eller om det var en cover up for å redde ansikt og hun også har skrevet de. Det er likefullt ikke ok, samme hva slags hets de har mottatt. Hvordan blir man bedre selv om man synker ned til samme nivå som enkelte folk på Internett? ( enkelte er da disse hetserene ) da er man jo like ille selv. Er deg ok å mobbe fordi man blir mobbet selv? Edit: dum autocorrect Har ikke lest så mye i denne tråden, men anntok at det var like mye drittslenging her som tidligere, men da beklager jeg. Jeg skrev forøvrig "dere som hetser og skriver negative kommentarer til Caroline", og ikke dere som i generelt alle som har skrevet i denne tråden. Det var altså ikke rettet mot de som skriver saklig, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 13. januar 2015 #6282 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Som Caroline skriver at hun har mottatt. Noe som er viktig å nevne her, er at disse truslene hun har mottatt siles ut, og kommer ikke på bloggen. Alle toppbloggere får trusler! Jeg forsvarer det ikke - men det er dessverre realiteten. De få kommentarene som får stå, er noen som spør litt om kostholdet, eller stiller seg kritisk til at barnet kommer mye på bloggen osv. Det er ikke hets eller mobbing, men KONSTRUKTIV kritikk! Og disse kommentarene fra ekte personer, besvares av falske caroline-diggere som er enige med alt CBE og LKE gjør, og dermed har vi ødelagt en stor del av saklige diskusjoner i kommentarfeltet. Det som er kjipt her, er at nå diskuterer vi noe helt annet enn CBE som person, og truslene hun får er irrelevante, fordi vi diskuterer bedriften hennes. Vi diskuterer millionbedriften, som ved hjelp av fake profiler og falske "kundeomtaler" eller hva man skal kalle det (når CBE eller LKE kommenterer at produktene er gode, eller lurer på hvor diverse møbler er fra slik at neste innlegg kan handle om møbel-reklame osv osv) Du er alt for opphengt i den ene artikkelen VG la ut, basert på hennes siste blogginnlegg! Få opp øynene! Det er faktisk snakk om juks, tukling med beskyttede titler for å vinne diskusjoner, reklame og kundemisbruk. Det at hun inntar offerrollen er jeg ikke overrasket over, men skuffet, det er jeg. Endret 13. januar 2015 av vestia 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodheart<3 Skrevet 13. januar 2015 #6283 Del Skrevet 13. januar 2015 Selv om de er to ulike individer så driver de en bedrift med millionomsetning sammens, sammens utgjør de Caroline Berg Eriksen bloggen. Det at Caroline viste om hans kommentarer og ikke gjorde noe med det, og attpåtil lot han fortsatte, er uetisk og kan være straffbart mtp hvem de(bedriften) utga seg for å være og innholde i noen av de mest støtende meldingene. Bak enhver bedrift er det mennesker med følelser, men det betyr vell ikke at vi ikke skal fortsette å avdekke juks og forfalskning? En bedriftseiers ansvar er å sørge for at bedriften drives på en etisk måte og har man ikke kontroll over sine ansatte har man feilet i denne jobben. Er helt enig i dette, men prøver bare å få fram at de som er så opptatt av lov og rett - og som i tillegg hetser Caroline bør gå inn i seg selv og se om deres egne handlinger er "rette" og moralske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodheart<3 Skrevet 13. januar 2015 #6284 Del Skrevet 13. januar 2015 Noe som er viktig å nevne her, er at disse truslene hun har mottatt siles ut, og kommer ikke på bloggen. Alle toppbloggere får trusler! Jeg forsvarer det ikke - men det er dessverre realiteten. De få kommentarene som får stå, er noen som spør litt om kostholdet, eller stiller seg kritisk til at barnet kommer mye på bloggen osv. Det er ikke hets eller mobbing, men KONSTRUKTIV kritikk! Og disse kommentarene fra ekte personer, besvares av falske caroline-diggere som er enige med alt CBE og LKE gjør, og dermed har vi ødelagt en stor del av saklige diskusjoner i kommentarfeltet. Det som er kjipt her, er at nå diskuterer vi noe helt annet enn CBE som person, og truslene hun får er irrelevante, fordi vi diskuterer bedriften hennes. Vi diskuterer millionbedriften, som ved hjelp av fake profiler og falske "kundeomtaler" eller hva man skal kalle det (når CBE eller LKE kommenterer at produktene er gode, eller lurer på hvor diverse møbler er fra slik at neste innlegg kan handle om møbel-reklame osv osv) Du er alt for opphengt i den ene artikkelen VG la ut, basert på hennes siste blogginnlegg! Få opp øynene! Det er faktisk snakk om juks, tukling med beskyttede titler for å vinne diskusjoner, reklame og kundemisbruk. Det at hun inntar offerrollen er jeg ikke overrasket over, men skuffet, det er jeg. Ja, vi diskuterer visst to forskjellige ting... Jeg diskuterer hetsen Caroline har blitt utsatt, og du/dere det LK har gjort (som jeg er enig i at er forkastelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 13. januar 2015 #6285 Del Skrevet 13. januar 2015 Er helt enig i dette, men prøver bare å få fram at de som er så opptatt av lov og rett - og som i tillegg hetser Caroline bør gå inn i seg selv og se om deres egne handlinger er "rette" og moralske. Ja, det er ingen her inne som støtter mobbing og hets. Men det er ikke kjernen i saken. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 13. januar 2015 #6286 Del Skrevet 13. januar 2015 Ja, vi diskuterer visst to forskjellige ting... Jeg diskuterer hetsen Caroline har blitt utsatt, og du/dere det LK har gjort (som jeg er enig i at er forkastelig). Dette kan du kanskje lage en egen tråd om. Denne handler ikke om hetsen. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodheart<3 Skrevet 13. januar 2015 #6287 Del Skrevet 13. januar 2015 Ja, det er ingen her inne som støtter mobbing og hets. Men det er ikke kjernen i saken. Ok, da har jeg misforstått. Burde ha lest flere av innleggene her inne før jeg svarte. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 13. januar 2015 #6288 Del Skrevet 13. januar 2015 Ok, da har jeg misforstått. Burde ha lest flere av innleggene her inne før jeg svarte. Ok 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 13. januar 2015 #6289 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg undrer meg litt over at disse lovbruddene ble anmeldt til Nordlys, VG og Dagbladet. Skulle de ikke vært anmeldt til politiet som drapstrusler og til den norske legeforening?Eller har jeg misforstått noe, at de norske avisene nå har begynt å behandle lovbrudd også? Det er ikke noe som heter å anmelde til medier, det heter tips. Formålet til nyhetsmedier er som du vet ikke å behandle saker, men å informere balansert om saker som antas å ha offentlig interesse. Bloggen til Eriksens er en maktfaktor i form av størrelse og påvirkningskraft. De tar seg godt betalt for å påvirke folk, og da må man kunne forlange og forvente at det er redelig og etterrettelig informasjon de kommer med, og at de behandler folk med samme respekt som de ønsker for seg selv. Bedriftseiere skal ikke drive med juks og lureri. Nå er det jo sånn at det er den som blir utsatt for lovbrudd som evt. må anmelde til politiet. Hvis det nå er bevist at ekteparet har kommet med drapstrusler, er det sikkert noen som vurderer å anmelde. Det var så vidt jeg husker en mann og blogger som hadde oppdaget bilde av sin 4-år gamle sønn på bloggen til LKE, som LKE hadde lagt inn der etter en debatt som eskalerte voldsomt. Han vurderer å engasjere advokat, skrev han her på KG. Om dette stemmer kjenner jeg ikke til. Men i og med at du tar opp temaet, regner jeg med at du vet dette bedre enn meg. Legeforeningen kan det vel tenkes at ble informert før mediene, hva vet vi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 13. januar 2015 #6290 Del Skrevet 13. januar 2015 Som Caroline skriver at hun har mottatt. Hva har det med denne tråden å gjøre? De truslene CBE sier hun har mottatt hører hjemme hos politiet. Dette er en forumtråd som har dokumentert juks med bilderedigering og falske kommentarer. Her er det altså ikke rykter, men bevis for at CBE og LKE har løyet til leserne og selv drevet med netthets. Du kan ikke gi de som har kommentert i denne tråden ansvaret for udokumenterte trusler mot CBE som vi ikke vet noe om hva de går ut på eller i hvilken sammenheng de har kommet fram. Ingen skal trenge å motta hets eller trusler, men hittil har vi ikke sett noe som tyder på at CBE mottar mer av sånt enn kjente personer flest. Hvis det er en sammenheng mellom denne tråden og hets/trusler mot CBE så må du nok peke på konkrete eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaMa Skrevet 13. januar 2015 #6291 Del Skrevet 13. januar 2015 Ok, da har jeg misforstått. Burde ha lest flere av innleggene her inne før jeg svarte. Vi kan såklart ikke kontrollere alle som kommenterer her og det kommer inn no rusk en gang iblandt, men en stor del av de kommentarene på div nettsider og på hennes instagram er konstruktive. Dessverre forsvinner de kommentarene av alle som roper; jantelov, sjalusi osv. Caroline har aldri svart på innholdet i kommentarene og det er det som er spennendes i denne saken. Hvorfor utgi seg for å være beskyttede titler i kommentarer som er konstruktive? Det er nok en grunn til at det "gode kontaktet" Caroline har hatt med VG har vært gjennom mail og ikke tlf og irl (som VG sier at hun ikke vil) det er for å ha kontroll på en situasjon de ikke vet åssen de skal få kontroll over (if that makes sense?) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gjest Citronella Skrevet 13. januar 2015 Populært innlegg #6292 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg vil gå så langt som å si at det CBE bedriver er manipulering av sin unge fanskare. Ved å spille på spiseforstyrrelsen ("jeg spiser ikke") og ved å gjøre seg selv til offer ved skylde på netttroll og nettmobbere, samt legge opp til et klassisk element hvor mannen på sin hvite hest kommer som en ridder og forsvarer henne fra alt som er vondt og fælt. Og måtten hun presenterer dette på, er i en intim og direkte tone slik at leserne føler at de taler til akkurat dem, som en betrodd venninne. Det er bare å lese i kommentarfeltet på hennes innlegg dagen etter avsløringen, så ser man hvordan fansen biter på denne suppa av en kjærlighetshistorie, hvor mannen tar kvinnen i forsvar og kjærligheten overvinner alt! Nei, dette er spekulativt fra ende til annen. Jeg håper det er foreldre rundt omkring som tar tak og samtaler med sine barn i disse dager. Det er ikke lov å jukse, CBE er en forretningskvinne og ikke en venninne, hun tjener grovt på penger på dette og det er jobben hennes. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah87 Skrevet 13. januar 2015 #6293 Del Skrevet 13. januar 2015 Det som gjør meg ordentlig provosert er at det ropes SJALUSI hver gang noen sier at de ikke liker CBE. Det gjelder for så vidt ikke bare angående henne, men så å si alle kvinnelige kjendiser. Er du jente, og ikke liker en kjendis av samme kjønn, ja da er du sjalu. Dette gjør meg ordentlig irritert, jeg trives veldig godt med mitt eget liv, og ser ikke en grunn til å være sjalu på andre. Nå er det helt sikkert noen som skriver at når man må si at man ikke er sjalu, da er man sjalu. Men, det stemmer altså ikke. Det går fint an å ikke synes noe om en person uten at man må være misunnelig på vedkommende. Jeg vet! Det er så teit og latterlig. Slik er det på KG å. Hvis noen legger ut et bilde av en jente de synes er kjempe pen og hvis noen er uenige, så blir man kalt for sjalu "hvordan er det mulig å ikke synes hun er pen? Du må være sjalu" ja jøss kjempe sjalu. Jeg er heller ikke sjalu på FF. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 13. januar 2015 #6294 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg vil gå så langt som å si at det CBE bedriver er manipulering av sin unge fanskare. Ved å spille på spiseforstyrrelsen ("jeg spiser ikke") og ved å gjøre seg selv til offer ved skylde på netttroll og nettmobbere, samt legge opp til et klassisk element hvor mannen på sin hvite hest kommer som en ridder og forsvarer henne fra alt som er vondt og fælt. Og måtten hun presenterer dette på, er i en intim og direkte tone slik at leserne føler at de taler til akkurat dem, som en betrodd venninne. Det er bare å lese i kommentarfeltet på hennes innlegg dagen etter avsløringen, så ser man hvordan fansen biter på denne suppa av en kjærlighetshistorie, hvor mannen tar kvinnen i forsvar og kjærligheten overvinner alt! Nei, dette er spekulativt fra ende til annen. Jeg håper det er foreldre rundt omkring som tar tak og samtaler med sine barn i disse dager. Det er ikke lov å jukse, CBE er en forretningskvinne og ikke en venninne, hun tjener grovt på penger på dette og det er jobben hennes. Jeg er helt enig med deg. Men jeg synes det skal understrekes at det også påvirker de som er ferdig med tenåringsstadiet, kanskje også like mye. Alle har ulik kompetanse, og når "leger" blant annet uttaler seg i kommentarfeltet at fettprosent og graviditet ikke har sammenheng, så er det faktisk ikke bare tenåringer som lar seg påvirke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg lepus Skrevet 13. januar 2015 Populært innlegg #6295 Del Skrevet 13. januar 2015 Dere som kommer med hetsende kommentarer og diskuterer Caroline her bør gå litt inn i seg selv. Dere er tydeligvis svært opptatt av rett og galt, men glemmer helt å se på dere selv! Det er lett å se andres (Caroline sine) feil, men hva med dere selv? Deres oppførsel? Mener dere virkelig at det er helt ok å mobbe andre på nett? Komme med beskyldninger, grave etter feil, spre ryker osv.? Jeg trodde dette var noe man lærte at ikke er greit allerede på barneskolen! I innlegget hvor Caroline svarer på kritikker skriver hun "Jeg ønsker ikke å forsvare det han har gjort, men jeg håper dette innlegget gjør at dere kan forstå hvordan det kunne skje. (...) Av og til er det vanskelig å tenke klart, det er lett å feile. Han lærer og vi lærer." Hun prøver altså ikke å støtte det LK har gjort, og de feilene han har gjort rettferdiggjør heller ikke deres hatmeldinger til dem/Caroline. Dere mener videre at Caroline bør si unnskyld, men hun og LK er to forskjellige individer, og LK må stå for sine handlinger og Caroline kan ikke ta på seg skylden for det han gjør... Og om noen skal si unnskyld her, så bør virkelig alle dere som daglig sprer rykter, sender hetsende, sårende meldinger osv. også gi en unnskyldning til Caroline! Til slutt; Jeg setter meg ofte ned å leser blogger for å slappe av og få positiv inspirasjon, og det er dette de fleste blogger er til for (i hvert fall så kalte rosablogger), så da forstår jeg ikke poenget med å lese en blogg dere tydeligvis ikke liker, hverken innleggene eller personen som skriver den? Dere velger selv å gå inn på bloggen hennes, og skriver i tillegg frekke kommentarer og diskuterer her på KG. Tid dere kunne brukt på mer fornuftige ting bruker dere altså på å mobbe andre! Jeg blir virkelig flau og lei meg for at voksne mennesker bruker tiden sin på dette! Dere bør begynne å se etter det positive i folk, sette pris på ulikheter, og være gode medmennesker! Det gir mye mer glede å si/skrive noe hyggelig, både for mottakeren og dere selv! Vær voksne, ta ansvar for deres handlinger og slutt med nettmobbingen. Det er ikke greit selv om dere sitter gjemt bak et tastatur. Men litt av poenget er at unnskyldningen ikke passer helt til påstanden. At mannen vil skrive støttende kommentarer til fruen er kanskje litt kleint- men ikke noe mer- og jeg tror at de aller fleste på KG synes at det er problemfritt. Unnskyldningen hun kommer med er mtp falske og støtende kommentarer mannen kommer med i respons til støtende/hetsende kommentarer. - og det er dette han unnskylder seg for- at han har gått ned til nettrollenes nivå. det som blir diskutert her og som det virker som mange ikke helt ser, er at de fleste av mannens sine falske og støtende kommentarer kommer i respons til helt valide spørsmål/kommentarer/kritikk. "den oppskriften er ikke den samme som hellstrøms" svar "du er mentalt tilbakestående" i tillegg er det bruk av beskyttede titler som konsekvent blir brukt i respons til faglige spørsmål/kritikk. "jeg mistet mensen av å trene så mye" svar "nei, du mister ikke mensen av det, hilsen "lege"". Disse to eksemplene er klare bruk av hersketeknikker med motiv for å vinne argumenter/påvirke leserne/få utløp for generell frustrasjon. Den hilsen lege og ernæringsfysiolog er både lang og godt skrevet og det er absolutt ingen spor av "impuls" "frustrasjon". Han beklager dårlig impulskontroll- og ja det er noen av kommentarene som lider av det; Men, flertallet av kommentarene lider ikke av dårlig impulskontroll. De er kalkulerende, bevisste, uærlige og ulovlige. Disse tar ikke han eller hun noe ansvar for. jeg vil også påpeke- likhet med bilderedigeringen har de ansatt IT-eksperter for å fjerne bevisene med engang dette ble kjent. man vet derfor ikke hvor utbredt dette er. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 13. januar 2015 #6296 Del Skrevet 13. januar 2015 Noe som er viktig å nevne her, er at disse truslene hun har mottatt siles ut, og kommer ikke på bloggen. Alle toppbloggere får trusler! Jeg forsvarer det ikke - men det er dessverre realiteten. De få kommentarene som får stå, er noen som spør litt om kostholdet, eller stiller seg kritisk til at barnet kommer mye på bloggen osv. Det er ikke hets eller mobbing, men KONSTRUKTIV kritikk! Og disse kommentarene fra ekte personer, besvares av falske caroline-diggere som er enige med alt CBE og LKE gjør, og dermed har vi ødelagt en stor del av saklige diskusjoner i kommentarfeltet. Det som er kjipt her, er at nå diskuterer vi noe helt annet enn CBE som person, og truslene hun får er irrelevante, fordi vi diskuterer bedriften hennes. Vi diskuterer millionbedriften, som ved hjelp av fake profiler og falske "kundeomtaler" eller hva man skal kalle det (når CBE eller LKE kommenterer at produktene er gode, eller lurer på hvor diverse møbler er fra slik at neste innlegg kan handle om møbel-reklame osv osv) Du er alt for opphengt i den ene artikkelen VG la ut, basert på hennes siste blogginnlegg! Få opp øynene! Det er faktisk snakk om juks, tukling med beskyttede titler for å vinne diskusjoner, reklame og kundemisbruk. Det at hun inntar offerrollen er jeg ikke overrasket over, men skuffet, det er jeg. Jeg synes denne artikkelen tok poenget http://www.dagbladet.no/2015/01/12/kultur/meninger/debatt/kommentar/caroline_berg_eriksen/37143438/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini Skrevet 13. januar 2015 #6297 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg vet! Det er så teit og latterlig. Slik er det på KG å. Hvis noen legger ut et bilde av en jente de synes er kjempe pen og hvis noen er uenige, så blir man kalt for sjalu "hvordan er det mulig å ikke synes hun er pen? Du må være sjalu" ja jøss kjempe sjalu. Jeg er heller ikke sjalu på FF. Sjalusi og også jantelov. "Jeg syns det er galt å kalle andre mennesker mentalt tilbakestående anonymt i kommentarfeltet på egen blogg." "JANTELOV". Det virker som om det ikke finnes en eneste kritisk betraktning som ikke kan bortforklares med sjalusi og jantelov. Å rett og slett bare være uenig er vistnok ikke et alternativ lengre. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 13. januar 2015 #6298 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg synes denne artikkelen tok poenget http://www.dagbladet.no/2015/01/12/kultur/meninger/debatt/kommentar/caroline_berg_eriksen/37143438/ "Caroline Berg Eriksen er ikke lei seg for at hun har løyet. Hun er lei seg for at hun er ferska. " På kornet!!! 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^littletoomuch Skrevet 13. januar 2015 #6299 Del Skrevet 13. januar 2015 Nå har jeg sluttet å følge henne og mannen overalt. Favoritter og bokmerker er slettet. Ymse bedrifter som sponser FF er blokkert. Nå er det nok penger i kassa til henne fra meg. Håper mange fler er med meg! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. januar 2015 #6300 Del Skrevet 13. januar 2015 Det sier muligens noe om evnen til å forstå ord når de som hårdnakket drar dette kortet om sjalusi og jantelov ennå ikke har lært seg forskjellen på det å være sjalu vs. det å være misunnelig. Personlig er jeg ikke sjalu på CBE. Hva er det å være sjalu for? At hun er gift med en person som truer andre på livet? Og jeg er heller ikke misunnelig, bare for å ha det sagt. Og hva Janteloven angår: Helt utrolig hvor mange som gir seg ut for å kjenne den i sin helhet, men som åpenbart ikke har lest "En flyktning krysser sitt spor" eller ser i hvilken kontekst Janteloven oppstod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg