Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Etter det som ble sagt av Caroline i intervjuet så kan man jo begynne å lure på om det faktisk er "Karen" som har skrevet denne kommentaren:

Karen says:

September 28, 2014 at 00:34

Leit at du røk ut idag med tanke på hvor mye det så ut som du koste deg! Helt ærlig må jeg si at jeg ikke stemte på deg fordi jeg likte bloggigen før du ble med så utrolig mye bedre. Samtdigig unnet jeg deg å nå langt :-) Gleder meg masse til jevne oppdateringer og ikke minst oppskrift-onsdag

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er Caroline Berg Eriksen flink til å danse? Nei. Var det rettferdig at hun røk ut? Nei. Det er klart at hun ikke ligger i toppen når det kommer til dans, men det er jo også klart at både Idar Vollvik og Zahid Ali er mye dårligere enn henne. Zahid Ali er morsom, og har noe et bredere publikum enn Caroline som "kun" har bloggleserene sine. Og Idar mistet jo nylig sønnen sin, så helt ærlig får han nok litt sympati stemmer. Zahid skulle ha gått ut denne gangen, så Idar, og SÅ Caroline, mener jeg.

Anonymous poster hash: 26a51...86a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Caroline Berg Eriksen flink til å danse? Nei. Var det rettferdig at hun røk ut? Nei. Det er klart at hun ikke ligger i toppen når det kommer til dans, men det er jo også klart at både Idar Vollvik og Zahid Ali er mye dårligere enn henne. Zahid Ali er morsom, og har noe et bredere publikum enn Caroline som "kun" har bloggleserene sine. Og Idar mistet jo nylig sønnen sin, så helt ærlig får han nok litt sympati stemmer. Zahid skulle ha gått ut denne gangen, så Idar, og SÅ Caroline, mener jeg. Anonymous poster hash: 26a51...86a

Jaja, men tydligvis så mente ikke fansen hennes, og seerne generelt, det samme og derfor: Vips er hun ute av SVD :).

Og noe naturtalent var hun vel egentlig ikke.

Anonymous poster hash: b4265...dc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten av sesongen stemmer folk etter hjertet sitt - ikke hvem som nødvendigvis er den beste danseren. De alle beste går alltid videre, men de som ligger fra midten og nedover er like utrygge alle mann. Selv om folk på Kvinneguden er ekstremt opptatt av Fotballfrue er det vitterlig ikke så mange der ute i den virkelig verden som verken er interessert eller nysgjerrig på henne. Det var helt riktig at hun gikk ut på dette tidspunktet, men jeg skulle helt ærlig sett at Zahid gikk ut først. Fotballfrue er ingen flink danser, men han er jo på et helt annet nivå av crapness henne.

Anonymous poster hash: 6317d...d2f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men tydligvis så mente ikke fansen hennes, og seerne generelt, det samme og derfor: Vips er hun ute av SVD :).

Nei, hun er absolutt ikke noe naturtalent, men det er en av grunnene til at SVD blir et dumt program. Det skal liksom handle om hvem som er best, men til syvende og siste har det ingenting å si da det er seerne som stemmer. Nå har vi jo sett både Fam og Caroline gå før Idar og Zahid, og det er jo ingen tvil om at de er mye flinkere til å danse enn dem. Spesielt Fam.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er absolutt ikke noe naturtalent, men det er en av grunnene til at SVD blir et dumt program. Det skal liksom handle om hvem som er best, men til syvende og siste har det ingenting å si da det er seerne som stemmer. Nå har vi jo sett både Fam og Caroline gå før Idar og Zahid, og det er jo ingen tvil om at de er mye flinkere til å danse enn dem. Spesielt Fam.

Ja det er sånn hver sesong, men utover vil seerne faktisk stemme på de som er best. Jo færre de blir jo viktigere er det at man blir bedre og viser fremgang fra show til show. Slik er det hvert år altså.

Men jeg er enig med mange som mener at det til syvende og sist burde vært dommerne som bestemte hvem som gikk ut i duell. Da mister TV2 enormt mye av inntektene sine så det er noe som aldri kommer til å skje. Syntes det er mye bedre slik det er i X-factor. Der bestemmer dommerne hvem som går ut av de to som fikk færrest stemmer av publikum. Dog ville ikke den løsnngen reddet Caroline særlig lenge da. Hvis dommerne hadde bestemt ville hun gått ut i en av de første programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette programmet har ingenting med hvem som er best å danse dersom ingen har utpreget seg spesielt. I går var Caroline bedre enn Idar, og hun hadde i tillegg en vanskeligere koreografi - det skrev også Christer Tornel (tidligere mangeårig Skal vi danse-dommer) i en avis.

Ingen av årets deltakere utpreger seg spesielt, ingen av dem kan sammenlignes med tidligere vinnere som for eksempel Tshawe,da han vant. Den gang var det klart fra første stund hvem som kom til å vinne til slutt, selv om svært mange ikke hadde hørt om Tshawe og Madcon tidligere.

I år er det enda flere deltakere som er ukjent for folk flest. Fotballfruen, Linnea, Irvoll og Kash King er ikke akkurat velkjente navn for folk som har levd en stund. Jeg hadde ikke hørt om Linnea og Kash King tidligere.

Fotballfrue hadde jeg hørt om fra en av mine svigerdøtre - ellers ukjent for meg. Fam Irvoll har jeg hørt om fordi jeg er interessert i mote - de som ikke er det har neppe hørt om henne.

Dette programmet må man se på som ren underholdning. Det er sjeldent å se de helt store danseferdighetene blant deltakerne - og utstemmingen virker å være ren lotto.

Jeg tipper denne omgangen blir den siste i rekken .. det er tydeligvis ikke flere kjendiser som ønsker å delta. I år har de derfor vært nødt til å hente inn mennesker som ikke er så kjente blant folk flest.

Anonymous poster hash: 8bc40...80f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper denne omgangen blir den siste i rekken .. det er tydeligvis ikke flere kjendiser som ønsker å delta. I år har de derfor vært nødt til å hente inn mennesker som ikke er så kjente blant folk flest.

Nå ser ikke jeg på skal vi danse, men TV2 ønsker nok å tiltrekke seg en yngre målgruppe og derfor henter de inn bloggerne. Tipper det er mange A/B/C-kjendiser som står i kø for å delta. De er avhengig av markedsføring for å greie seg og SKV ser ut til å være et veldig bra springbrett.

Anonymous poster hash: c7681...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke at dette blir siste sesong av SVD.

Nei, de har vel ikke hatt med Petter Pilgaard og Carina Dahl enda?

(kom dessverre til å se på norske Masterchief)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har vel ikke hatt med Petter Pilgaard og Carina Dahl enda? (kom dessverre til å se på norske Masterchief) Anonymous poster hash: 8bc40...80f

Ja, jeg også :(.

Orker ingen av de og skrudde rimelig fort av igjen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at hun ikke var dårligst. Allikevel er dette et program som går på trynefaktor og dermed nådde hun ikke opp. Hun bydde nok ikke nok på seg selv eller hadde nok sjarm til å slå Idar. Han vekker nok mye mer sympati enn Caroline. Ali er nok også en fyr som er lite selvhøytidelig og som vinner mye på sjarm og humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud sjekk kommentarfeltet hva angår redigering av bilder. En leser spør om hun redigerer mye på bloggen, siden hun og mange andre ikke kjenner igjen FF på tv vs bloggen. Da svarer Caroline at hun IKKE redigerer(!!!) i tillegg skriver fansen og forsvarerne tusen kommentarer under om hvor slem den kommentaren var og at FF hvertfall ikke redigerer...

Da tenker jeg: 1. Hvor uvitende/blinde er den normale fanskaren hennes egentlig? 2. Hvor dumme tror hun de som leser bloggen hennes er? 3. Er det slemt å spørre om noen redigerer bildene på bloggen sin?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så merkelig å lese..Forrige helg når CBE fikk veldig gode tilbakemeldinger så var det tydelig at det provoserte en del folk her inne. Det var fordi hun lurte dommerne, ved å endelig smile, løfte blikket og på grunn av den kjolen hun brukte (mye av disse kommentarene er vel slettet nå tror jeg).

Nå når hun ryker ut, i et danseprogram, så er det i følge mange her på sin rette plass fordi hun har ikke sjarm. Og folk gir uttrykk for at de forstår sånn sett at Vollvik og Zahid går videre, på grunn av sjarm og humor. Selv om det fremdeles er ett danseprogram.

Altså, så når CBE benyttet sjarm så var det galt. Men nå var det på sin rette plass at hun røk ut fordi hun ikke hadde sjarm.

Jeg blir ikke helt klok på dette jeg..

Anonymous poster hash: dbffd...e43

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så merkelig å lese..Forrige helg når CBE fikk veldig gode tilbakemeldinger så var det tydelig at det provoserte en del folk her inne. Det var fordi hun lurte dommerne, ved å endelig smile, løfte blikket og på grunn av den kjolen hun brukte (mye av disse kommentarene er vel slettet nå tror jeg).

Nå når hun ryker ut, i et danseprogram, så er det i følge mange her på sin rette plass fordi hun har ikke sjarm. Og folk gir uttrykk for at de forstår sånn sett at Vollvik og Zahid går videre, på grunn av sjarm og humor. Selv om det fremdeles er ett danseprogram.

Altså, så når CBE benyttet sjarm så var det galt. Men nå var det på sin rette plass at hun røk ut fordi hun ikke hadde sjarm.

Når det er nærmere 200 stk som er innom en tråd samtidig sier det seg selv at folk har ulike meninger.

De som mener ditten denne gangen, trenger ikke å ha ment datten forrige gang...

Med mindre du har noen konkrete eksempler, synes jeg kommentaren din er litt snorketisnork og temmelig tatt ut av sammenheng

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du siterer hva jeg skrev i forrige innlegg?

Jeg har ikke skrevet om hennes utstråling eller sjarm tidligere i konkurransen. Så det er jo i grunn ikke så motstridende det er bare mange forskjellige som ytrer sine meninger.

Dessuten så sier jo jeg at ut i fra danseferdigene så danser hun bedre enn Vollevik og Ali. Så dermed så tror jeg de andre to vinner stemmer ut i fra andre faktorer. Som da mest sannsynlig er trynefaktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette programmet har ingenting med hvem som er best å danse dersom ingen har utpreget seg spesielt. I går var Caroline bedre enn Idar, og hun hadde i tillegg en vanskeligere koreografi - det skrev også Christer Tornel (tidligere mangeårig Skal vi danse-dommer) i en avis.

Ingen av årets deltakere utpreger seg spesielt, ingen av dem kan sammenlignes med tidligere vinnere som for eksempel Tshawe,da han vant. Den gang var det klart fra første stund hvem som kom til å vinne til slutt, selv om svært mange ikke hadde hørt om Tshawe og Madcon tidligere.

I år er det enda flere deltakere som er ukjent for folk flest. Fotballfruen, Linnea, Irvoll og Kash King er ikke akkurat velkjente navn for folk som har levd en stund. Jeg hadde ikke hørt om Linnea og Kash King tidligere.

Fotballfrue hadde jeg hørt om fra en av mine svigerdøtre - ellers ukjent for meg. Fam Irvoll har jeg hørt om fordi jeg er interessert i mote - de som ikke er det har neppe hørt om henne.

Dette programmet må man se på som ren underholdning. Det er sjeldent å se de helt store danseferdighetene blant deltakerne - og utstemmingen virker å være ren lotto.

Jeg må ærlig si at dette ikke henger på greip. Norge er et lite land og om man har et snev av interesse for finans og kultur vet man veldig godt hvem samtlige deltagere er. Man trenger ikke å ha klikket seg inn på nyheter om Linnea for å vite hvem hun er, og man trenger ikke å ha lest Kapital for å få med seg noe av historien til Vollvik. Sistnevnte har hatt en noe spesiel karriere med konkurser, overskudd, underskudd og gudene vet hva, så hvis man har en smule kulturkapital bak seg vet man godt hvem han er.

Men for å være helt ærlig var det to personer jeg ikke hadde hørt om selv og det er Roar Strand og Kash King. Jeg har ikke barn og ser derfor ikke på barne-TV og er flaut lite opptatt av sport. Burde selvsagt vist hvem Roar er, men det gjorde jeg altså ikke.

Når det er sagt så bør du vite at å delta på Skal vi danse har en markedsverdi på rundt 2 millioner kroner per kjendis. Å takke nei til en slik mulighet er dumskap og noe de færreste ville gjort. Om du ser tilbake på tidligere sesonger er det faktisk Norges aller mest kjente mennesker som har deltatt, og flere seonger kommer det til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er nærmere 200 stk som er innom en tråd samtidig sier det seg selv at folk har ulike meninger.

De som mener ditten denne gangen, trenger ikke å ha ment datten forrige gang...

Med mindre du har noen konkrete eksempler, synes jeg kommentaren din er litt snorketisnork og temmelig tatt ut av sammenheng

Da er det litt rart at det er få som sier seg uenig i all kritikken CBE får. For å kaste et stort blikk på hele fenomenet CBE har blitt her på kg;man ser da lett hvilke innlegg som får pluss og hvilke som ikke får det (og derav ser man jo hva flesteparten mener om saken) Det er også merkelig at ikke flere påpeker hva jeg vil kalle ironien/hykleriet i forhold til sjarmen hos Zahid og Vollvik når den ble så dårlig motatt når CBE skrudde den på.

Ved å fremdeles ha det store blikket; Det er svært få ganger jeg leser innlegg som evner å se to sider av denne saken (da tenker jeg fotballfrue generelt). Innlegg som forsøker å vise andre vinkler blir ikke plusset eller sagt seg enig i. Innlegg som viser til at CBE gjør feil og galt og er usmakelig uansett derimot blir plusset og hyllet.

Det er det eneste svaret jeg konkret kan gi deg. Å begynne å flette sammen ett svar bestående av blandt annet ulike anonyme id brukere sier seg selv blir helt umulig også ettersom disse endrer seg fra tråd til tråd.

For å ta ett eksempel da (basert på kulturen her inne) Forrige lørdag når CBE skrudde på sjarmen og benyttet vlikkontakt, smil og en fordelsaktig kjole så ble dette påpekt som noe negativt ved CBE - slike antydende innlegg høstet mye pluss.

Nå når hun ikke gikk videre men Vollvik og Zahid gjorde det blir det påpekt at det er jo selvfølgelig på grunn av sjarm og at CBE mangler dette. Innleggene som antyder dette høster fremdeles pluss.

Så hva sitter vi igjen med? Jo, mange er enige i at det var sleipt at CBE gikk videre på grunn av sin sjarm forrige helg. Mange er enige i at det var bra (uttrykker stor lettelse over) at Zahid og Vollvik gikk videre denne helgen på grunn av sjarm.

Poenget mitt er at hun kan ikke vinne uansett hva hun gjør. Og at mange her inne snur etter vinden når det kommer til hva de kan kritisere henne for. Det blir feil -uansett- hva hun gjør.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du siterer hva jeg skrev i forrige innlegg?

Jeg har ikke skrevet om hennes utstråling eller sjarm tidligere i konkurransen. Så det er jo i grunn ikke så motstridende det er bare mange forskjellige som ytrer sine meninger.

Dessuten så sier jo jeg at ut i fra danseferdigene så danser hun bedre enn Vollevik og Ali. Så dermed så tror jeg de andre to vinner stemmer ut i fra andre faktorer. Som da mest sannsynlig er trynefaktor!

Hadde det vært myntet spesifikt på deg hadde jeg quotet deg :) Forstår at du tolker det dithen, men det er basert på et generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det heller er lett å overse/glemme de innleggene som er nøytrale til Fotballfrue. Det er liksom så mye mer interessant å enten plusse de man er enig i eller hisse seg opp over det man syntes er på tryne. Hvis du vil ha en kommentar om saken fra en som verken elsker eller hater henne, så skal du få det.

Fotballfrue har ikke vært spesielt flink til å danse og hun har ikke vist noe særlig forbedring sammenlignet med f.eks Vollvik og Linnea. Hun var nok også uheldig med de første dansene sine med tanke på at hun ikke kunne smile og vise positiv energi. Folk tolket det kanskje som at hun var sur og hoven. Det hjalp jo heller ikke at hun og mannen skrev et par kommentarer på Fcaebook/twitter om at dommerne ikke ga konstruktiv kritikk. Nordmenn liker ydmykhet.

Forrige lørdag var hun bedre, hun hadde en mer positiv energi og hun strålte på scenen. Så ikke så streng ut. Likevel var hun ikke god nok til å få åtte av alle dommerne, for om man skal se det i forhold til de andre som har fått samme poengsumm ligger hun under deres nivå. Så jeg tror rett og slett at siden uttrykket forrige lørdag var såppas annerledes og friskt ble dommerne litt satt ut og "lurt" til å tro at dansen var bedre enn den egentlig var. Jeg sier ikke at den var dårlig, men det var heller ikke veldig bra.

I går var hun tilbake til sitt gamle jeg, og det holdt ikke mål. Hun er litt for stiv og har ikke dansen i kroppen og slikt er det vanskelig å gjøre noe med. Selv om det var rettferdig at hun gikk ut på dette tidspunktet, er det ikke rettferdig at hun røk før Zahid. Men på den andre siden var det heller ikke rettferdig at Fam røk før Fotballfrue.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...