AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #101 Skrevet 24. januar 2017 6 timer siden, Druid skrev: Dette svaret gjør meg så deprimert, for det forteller oss hvor lite folk skjønner. Det er så alt for mange som bærer disse misoppfatningene, og de er så livsfarlige, spesielt den siste. Jeg mener akkurat det samme om dine meninger. 6 timer siden, Druid skrev: 2. IS er noe nytt. IS er en ny organisasjon, islamismen den bygger på er like gammel som islam. Det finnes ingen kulturer som bygger på islam som er i nærheten av like siviliserte som de fleste vestlige land. Alt du skriver er en bekreftelse av det, men samtidig et forsøk på å bortforklare det. Anonymkode: 9732d...739
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #102 Skrevet 24. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener akkurat det samme om dine meninger. IS er en ny organisasjon, islamismen den bygger på er like gammel som islam. Det finnes ingen kulturer som bygger på islam som er i nærheten av like siviliserte som de fleste vestlige land. Alt du skriver er en bekreftelse av det, men samtidig et forsøk på å bortforklare det. Anonymkode: 9732d...739 At IS representerer islam er som å si at KKK representere kristendommen. Hverken KKK eller IS bygger på de religionene, men de skjuler seg bak de og har ingen verdier slikt de religionene har. Anonymkode: e1b09...576 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #103 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: At IS representerer islam er som å si at KKK representere kristendommen. Hverken KKK eller IS bygger på de religionene, men de skjuler seg bak de og har ingen verdier slikt de religionene har. Anonymkode: e1b09...576 Vet du virkelig ikke at samfunnet Muhammed skapte hadde veldig mye mer til felles med det IS har laget enn det vi har i Norge? Anonymkode: 9732d...739 1
Druid Skrevet 25. januar 2017 #104 Skrevet 25. januar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du virkelig ikke at samfunnet Muhammed skapte hadde veldig mye mer til felles med det IS har laget enn det vi har i Norge? Anonymkode: 9732d...739 Jo, men jeg vet også at det å implementere Kristendom i Norge hadde liten gjøre med kristendom i begynnelsen. Kirke, uansett religion tilpasser seg geografi. Islam tilpasser seg, ellers dør de ut. Islamister dør ut, det er kun muslimer som lever videre. Ikke fordi vi justerer oss, men fordi de tilpasser seg Endret 25. januar 2017 av Druid 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #105 Skrevet 25. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du virkelig ikke at samfunnet Muhammed skapte hadde veldig mye mer til felles med det IS har laget enn det vi har i Norge? Anonymkode: 9732d...739 Snakk om skivebom her nå i ditt tilsvar. Du er milevis unna å komme med noen kommentar til det jeg skrev. MILEVIS.. ha ha. Anonymkode: e1b09...576
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #106 Skrevet 25. januar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk om skivebom her nå i ditt tilsvar. Du er milevis unna å komme med noen kommentar til det jeg skrev. MILEVIS.. ha ha. Anonymkode: e1b09...576 Ja, hvis du mener at Muhammed har like lite med islam å gjøre som KKK har med kristendommen så stemmer selvsagt det. Anonymkode: 9732d...739
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #107 Skrevet 25. januar 2017 9 timer siden, Druid skrev: Islam tilpasser seg, ellers dør de ut. Islamister dør ut, det er kun muslimer som lever videre. Ikke fordi vi justerer oss, men fordi de tilpasser seg Det er nettopp det som ikke kommer til å skje siden islam er islam. Man må se bort fra mye mer av islams lover og regler for å få et norsk samfunn enn fra kristne. Det er bare å se hvor vanskelig det var å få han som ville bli ordfører for Venstre (et av de mest liberale partiene) i Oslo til å ta klar avstand fra diskriminering av homofile. Muslimenes tilpassing går i bølger, og vil på grunn av islams iboende ekstremitiet skape mange ekstremister i all framtid. Å tro noe annet er naiv ønsketenkning. Også de som sees på som "vanlige" (fredelige) muslimer vil ha mange holdninger som nordmenn flest ser på som fullstendig uakseptable, men det vil slike som deg fortsette å feie under teppet for å kunne fortsette å tro det du tror. Anonymkode: 9732d...739 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #108 Skrevet 25. januar 2017 Multikulturpolitkken som føres i Norge er feilslått. Begrepet og teorien i seg selv er god, men slik den utføres i Norge er den destruktiv. I vellykkede multikulturelle land gis innvandrere rom til å være seg selv så lenge dette skjer innen eksisterende rammer som majoritetsbefolkningen historisk sett har satt. I Norge praktiseres multikultur slik at den bestående rammen for samfunnsnormer, eller samfunnskontrakten, endres slik at også innvandrere får være med å forme hva som skal være samfunnets rådende normer. Det gir seg utslag i for eksempel spørsmålet om likestilling. Tradisjonelt er likestilling oppfattet som at kjønn er irrelevant for muligheten for livsutfoldelse. For å gi innvandrere plass og gi de muligheten til å være med i samfunnet har denne definisjonen måttet bli endret. Slik at likestilling nå betyr at menn og kvinner har forskjellig plass i samfunn og hjem, men at de har lik verdi. Det finnes utallige eksempler på slike endringer av samfunnskontrakten for å tekkes innvandrere som truer med segregering hvis de ikke får det som de vil. Anonymkode: 0aff5...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #109 Skrevet 25. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis du mener at Muhammed har like lite med islam å gjøre som KKK har med kristendommen så stemmer selvsagt det. Anonymkode: 9732d...739 Jeg har ikke nevnt Mohammed, men IS. Var det uklart? Anonymkode: e1b09...576
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #111 Skrevet 25. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke nevnt Mohammed, men IS. Var det uklart? Anonymkode: e1b09...576 Og IS følger bare islam slik Muhammed sa de skulle gjøre. Anonymkode: 9732d...739
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #112 Skrevet 26. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og IS følger bare islam slik Muhammed sa de skulle gjøre. Anonymkode: 9732d...739 Jeezezz som å lære en delfin å snakke. IS er IKKE islam og heller ikke noen annen religion. Anonymkode: e1b09...576
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #113 Skrevet 26. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 0bde9...d9e When there is no room for other cultural. Anonymkode: e1b09...576
MajorasMaske Skrevet 26. januar 2017 #114 Skrevet 26. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeezezz som å lære en delfin å snakke. IS er IKKE islam og heller ikke noen annen religion. Anonymkode: e1b09...576 IS er selvfølgelig ikke muslimer. Når de roper til allah og sprenger seg selv så bare later de som. Det er egentlig bare en spøk. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #115 Skrevet 26. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: When there is no room for other cultural. Mhm. Ingen grafitti, ingen dop, ingen overfallsvoldekter, ingen muslimer som kjører trailere inn i folkemengder. Anonymkode: 0bde9...d9e 2
Klossmajor Skrevet 26. januar 2017 #116 Skrevet 26. januar 2017 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeezezz som å lære en delfin å snakke. IS er IKKE islam og heller ikke noen annen religion. Anonymkode: e1b09...576 IS følger sine tolkninger av islams skrifter, mens andre muslimer følger sine tolkninger av islams skrifter. Hva de uansett har til felles er at de alle kaller seg muslimer. Hvem som sitter på den rette fortolkningen av islams skrifter er det bare mulig å få svar på fra guden deres selv. Men for de som tror på Allah, har h*n dessverre ikke gitt lyd fra seg på halvannet millennium. Endret 26. januar 2017 av Klossmajor rettet skrivefeil
Klossmajor Skrevet 26. januar 2017 #117 Skrevet 26. januar 2017 På 24.1.2017 den 13.02, Druid skrev: Integrasjon betyr ikke at man legger vekk kulturen sin. Begrepet for det er Assimilasjon, og grunnen til at vi har droppet dette, er fordi vi har dårlig erfaring med det, ikke bare i Norge , men de fleste plasser i verden det har vært prøvd. Man kan vel kanskje klare å klekke ut former for assimileringsprosesser uten å gjenta feilene man tidligere har gjort? Det har vært mange assimileringsprosesser omkring i verden som ikke kritiseres noe i nærheten av hva som har skjedd i Vesten.
Gjest Bossa Nova Skrevet 26. januar 2017 #118 Skrevet 26. januar 2017 På 19.1.2017 den 17.27, AnonymBruker skrev: Jeg har problemer med å forstå hvorfor mennesker skal flytte seg til andre siden av jorden, når deres forfedre ikke var ment til å være der? Jeg er ikke rasist, trenger bare hjelp til å forstå hvorfor et multikulturelt samfunn er så fantastisk. Det som skjer i andre land er vel deres problem? Vi kan jo ikke redde alle... Høres jeg helt syk ut nå? Eller har noen samme tanker? Anonymkode: 0bf15...996 Fantastisk er det ikke hvis man ikke tror på en utopi da. Men jeg tror på at det er bra for et samfunn med impulser fra forskjellige kulturer. Et dynamisk samfunn. Skal vi være et satt folkeslag, med kulde, mistenksomhet og masse fordommer? Er det noe bedre?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #119 Skrevet 26. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeezezz som å lære en delfin å snakke. IS er IKKE islam og heller ikke noen annen religion. Anonymkode: e1b09...576 Lyver du eller vet du så lite om koranen og hadithene at du tror dette er riktig? Anonymkode: 9732d...739
Druid Skrevet 26. januar 2017 #120 Skrevet 26. januar 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lyver du eller vet du så lite om koranen og hadithene at du tror dette er riktig? Anonymkode: 9732d...739 Er Jehovas Vitner kristne? Hva med Mormonere? Begge regner seg som de endelige og riktige kristne religionene, skal vi da dømme kristendom ut i fra hva de preiker. I så fall, må vi med en gang få på plass støtte for flerkoneri, og bli kvitt mesteparten av helligdagene våre. Har IS en knytning til Islam. Jepp. På samme måte som du leser Koranen, kan de lese koranen og finne tekst de kan bruke. Men det er ingen andre Muslimske grupper som anser dem for å være Muslimer. Til det er de altfor liberale (Jepp, liberale) i bruken av skriften. De leser Koranen som fanden leser bibelen. Hvis jeg begynte å lage en menighet basert på Jesu lille brune (en sitatbok fra bibelen med Jesus sine mindre flaterende uttalelser direkte oversatt fra hebraisk), ville jeg kunne kalle meg en dyp fundemental kristen. Ingen andre ville gjordt det. Religion har kun plass i ett samfunn hvis de kan integreres på en akseptabel måte. Vi aksepterer at Jehovas Vitne ikke vil innrulleres i forsvaret. Vi aksepterer at Sikher får bruke turban istedet for hjelm i forsvaret, vi aksepterer at Jøder og muslimer får importere noe kjøtt som ikke er slaktet i samsvar med norske krav. Dette er tilpassninger vi gjør i bytte for at de aksepterer vårt felles regelverk og lever innenfor dette. Vi krever ikke at de skal være enig, eller like det, vi krever ikke at de skal akseptere homofile, eller være tilhenger av likestilling eller abort, men de får ikke lov til å velte murvegger over homofile , slå kona eller drepe abortleger. Religionene som klarer å tilpasse seg på denne måten, er de vi annerkjenner. Det er dette som ER Islam, kristendom, jøder og Jehovas Vitner. De andre regnes ikke som del av det, for de fungerer ikke innenfor det sekulære samfunn: de leker ikke pent med andre. Derfor aksepterer vi ikke å kalle IS for muslimer. De får ikke være med å definere den Islam vi er villig til å akseptere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå