Gå til innhold

Hvorfor er et multikulturelt samfunn bra?

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, QATAR skrev:

Problemet med folket i Norge. Dere tror på alt som blir servert i statskanalen NRK. Husk at NRK er et propaganda apparat for den norske stat og at media i Norge taler politikernes sak. De taler ikke folkets sak, men politikernes sak. I tillegg er det helt frivillig å bruke hijab og muslimske klær. Nå må dere også huske at Marocco er 99% islamsk nasjon, men prinsessen bruker ikke hijab.  Nå klikker det for motstanderne av islam fordi dette stemmer ikke helt med deres verdensbilde.

Hvor har du der ifra at vi tror på alt som vises på NRK?

Om NRK var et propagandaapparat for den norske stat så gjør jo ikke det noe, så lenge vi har frie stortingsvalg og konkurrerende media.

Det vi derimot har, så er det evnen til å stille spørsmål og være kritiske. Vi avviser også alle nyheter som spres via Youtube, nettopp fordi vi er kritiske og ikke hjernevaskede.

Anonymkode: e1b09...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du, Druid? Dette er den type oppfatninger "helt vanlige" muslimer har. Er det rart jeg er redd for påvirkningen om det blir mange?

Anonymkode: 9732d...739

Dette er tankene til en spesifik muslim, en som faktisk er akkurat så tanketom, historieløs og kunnskapsløs som den jevne islammotstander. Det var direkte fornøyelig å se denne i aksjon.

Poenget du har, er at det er ett problem om vi ikke tar tak i det. Og siden du forutsetter at vi ikke kan ta tak i det, skjønner jeg at du er bekymret. Jeg VET det kan løses, så min fokus er på verktøyene som får dem til å gjøre som vi vil samtidig som de føler seg  som virkelige muslimer.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Druid skrev:

Poenget du har, er at det er ett problem om vi ikke tar tak i det. Og siden du forutsetter at vi ikke kan ta tak i det, skjønner jeg at du er bekymret. Jeg VET det kan løses, så min fokus er på verktøyene som får dem til å gjøre som vi vil samtidig som de føler seg  som virkelige muslimer.

Nei, du *tror* det kan løses. Det er lite som tyder på at du har rett til nå, så det rasjonelle ville være å bremse innvandringen til dere som påstår slike ting har bevist noe annet.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du *tror* det kan løses. Det er lite som tyder på at du har rett til nå, så det rasjonelle ville være å bremse innvandringen til dere som påstår slike ting har bevist noe annet.

Vi fikk nå innvandringsstopp i 1975...

https://snl.no/innvandring

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk nå innvandringsstopp i 1975...

https://snl.no/innvandring

Synes du den er reell når innvandringen i mellomtiden har ført til at Norges befolkningen har økt med 25%?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du den er reell når innvandringen i mellomtiden har ført til at Norges befolkningen har økt med 25%?

Ja selvsagt. Innvandringsstoppen er i aller høyeste grad reel.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja selvsagt. Innvandringsstoppen er i aller høyeste grad reel.

Først vil jeg beklage at tallet er litt feil, det er i underkant av 20%. Så må jeg spørre deg hvor mange du mener måtte kommet før man ikke lenger kan si at vi har innvandringsstopp?

Skrevet

Anonymkode: f1eba...d7f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først vil jeg beklage at tallet er litt feil, det er i underkant av 20%. Så må jeg spørre deg hvor mange du mener måtte kommet før man ikke lenger kan si at vi har innvandringsstopp?

Først må du lære deg forskjell på innvandring og flyktninger.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først må du lære deg forskjell på innvandring og flyktninger.

Det er ingen forskjell i dag siden flyktningbegrepet har blitt fullstendig utvannet.

Skrevet

Det er ingen forskjell i dag siden flyktningbegrepet har blitt fullstendig utvannet.

Så alle svensker som er å jobber her i landet, de er flyktninger?

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle svensker som er å jobber her i landet, de er flyktninger?

Ja, de er økonomiske flyktninger akkurat som mange av dem som kommer fra Afrika og Midtøsten.

Skrevet
På ‎19‎.‎01‎.‎2017 den 18.14, Jolene skrev:

Jeg har ingen tro på multikultur.

Nei vel. Alle nye handlevarer og nye ting som du bruker i hverdagen er et resultat av multikulturisme. Uavhengig av om det kommer fra Øst,Vest, Sør eller Nord. Globaliseringen er viktig for at mennesket skal utvikle seg. Hvis det ikke var multikulturisme, så hadde du bare levd på kjedelig norsk mat uten krydder.

Anonymkode: dccaf...723

Skrevet
På ‎28‎.‎01‎.‎2017 den 9.11, Klossmajor skrev:

Du møter deg selv i døra flere ganger i denne kommentaren. Først sier du at de som ikke er muslimer setter alle muslimer i samme bås, eske og gruppe. Hva gjelder ditt snevre syn på Norges delaktighet i avsettingen av Gaddafi må du huske på at når Norge bombet Libya, så var det en politisk avgjørelse som ble tatt på vegne av alle norske statsborgere….også de muslimske. Det inkluderer vel også deg, vil jeg tro. Muslimske norske statsborgere er like skyldige i denne bombingen som resten av de norske statsborgerne. Når du hevder du ikke forstår hvorfor befolkningen i Norge stemmer på Høyre/FrP og Ap på grunnlag av at du mener disse partiene støtter bombing av islamske nasjoner, så har du foretatt en generalisering av disse nasjonene som er temmelig lik det du beskriver som problemet der de som ikke er muslimer setter alle muslimer i samme bås.

Hva har vel ellers det at muslimer lager musikk med noe som helst å gjøre?

Når det gjelder flyktningekrisen i Midtøsten er den ikke verdenshistoriens største i sitt slag. I hvert fall ikke helt ennå. Men det nærmer seg. Den har på papiret i antall så vidt forbigått flyktningekrisen som fulgte av andre verdenskrig. Nå er det snakk om flyktninger og også andre som registrerer seg som asylsøkere. Men blant sistnevnte er det en stor andel som ikke er reelle flyktninger, men egentlig heller velferdsmigranter.

De bakenforliggende årsakene for hva som har foregått i Midtøsten er komplekse. Din anklage overfor Norges deltakelse i militæraksjonene mot Gaddafi er forsimplet. Man stod overfor en situasjon hvor det ville bli betydelig negative konsekvenser uansett hva norske myndigheter hadde valgt. Hvordan tror du at du selv ville reagert hvis Norge hadde valgt å forbli på sidelinjen og ikke bidratt til motstand overfor det som framstod som Gaddafis angrep på sivilbefolkningen?

Noen muslimer feirer sikkert jul. Når du skriver at "vi muslimer" feirer jul begår du en generalisering av muslimer av samme sort som du kritiserer ikke-muslimer for å gjøre.

Islam Net er den største muslimske ungdomsbevegelsen i Norge med en Facebook-gruppe som visstnok teller noe sånt som 16 000 medlemmer, selv om denne nok inneholder noen meningsmotstandere og bivånere også. Det rapporteres at Islam Net representerer en trend der unge norske muslimer i økende grad søker seg mot salafisme. Norge har for øvrig i underkant av 150 000 personer registrert i muslimske trossamfunn. Hvor mange det er utover dette er det ingen som vet med noen sikkerhet. Du trenger nok ikke bekymre deg så mye for at nordmenn skal bli hjernevasket av denne gjengen som du bør være bekymret for at unge muslimer i Norge skal la seg påvirke.

Det finnes de som hevder Norge står overfor en trussel om muslimsk overtakelse en gang i framtiden. De er etter min oppfatning forsvinnende få. Derimot er det ganske så mange som bekymrer seg for hvordan den muslimske innvandringen påvirker det norske samfunnet. Holdninger blant mange muslimer man oppfatter som uheldig for det norske samfunnet. Du later til å være en kroneksempel i denne sammenhengen. Et eksempel på det er hvordan du selv ordlegger deg i oppfordringen "Dere nordmenn må ikke bli hjernevasket av islamnet". Jeg tror majoriteten av den norske befolkningen ønsker at innvandringen begrenses til folk som gjerne aspirerer til at, om ikke dem selv så i hvert fall deres barn skal bli en del av "dere nordmenn". Jeg tror det er forsvinnende få nordmenn som ønsker seg større diasporagrupper fra utlandet her i Norge.

At noen imamer har kjeftet på lederskikkelser i Islam Net tar jeg med en klype salt. Spørsmålet når det kommer til stykket er om deres egne holdninger skiller seg så merkbart fra Islam Net sine.

Helt uenig i din kommentar. Jeg er født og oppvokst i Norge med muslimsk bakgrunn. Har betalt skatt i alle disse årene, og vært en plikt oppfyllende borger. Jeg var jagerpilot i Forsvaret, og når sjefen bestemte at jeg skulle reise til Libya og bombe, så nektet jeg det. Dette er umoralsk i mine øyner sa jeg til ledelsen, og takket for min stilling. På det tidspunktet var det et vanskelig valg, for jeg måtte si opp min stilling, men det var et valg jeg tok, og er stolt av det. Ingen muslimer støtter bombing av Afghanistan og Libya. I Islam er det forbudt å drepe eller såre uskyldige mennesker, og som en praktiserende muslim og et oppegående person, så ville jeg ikke utføre denne barbariske handlingen.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vel. Alle nye handlevarer og nye ting som du bruker i hverdagen er et resultat av multikulturisme. Uavhengig av om det kommer fra Øst,Vest, Sør eller Nord. Globaliseringen er viktig for at mennesket skal utvikle seg. Hvis det ikke var multikulturisme, så hadde du bare levd på kjedelig norsk mat uten krydder.

For det første er ikke norsk mat kjedelig. For det andre, er det forskjell på multikulturalisme og handel mellom land. Man er ikke avhengig av multikulturisme for å ja handelsavtaler mellom land.

Skrevet
På 24/01/2017 den 22.15, AnonymBruker skrev:

At IS representerer islam er som å si at KKK representere kristendommen. Hverken KKK eller IS bygger på de religionene, men de skjuler seg bak de og har ingen verdier slikt de religionene har.

IS og Saudi-Arabia baserer seg på samme Wahabisme og Følger samme Sharia med 8 forskjeller, der en av forsjellene er om bruka som er forbudt i is siden dette var svært upragmatisk siden de ikke kunne sjekke for selvmordsbombere bland dem. Det som er forskjellen mellom kkk og IS er at 23.82% støtter dem blant den sunni muslimske populasjonen og under 0.1 støtter KKK blant vestlige pop. KKK har medlem antall under 5 tussen og er marginal.              

Skrevet

Dette er umoralsk i mine øyner sa jeg til ledelsen, og takket for min stilling.

Godt det skjedde før det ble en mer konkret konflikt mellom Norge og en muslimsk gruppering. Du er tydeligvis langt mer lojal mot Islam enn mot Norge. Personer som deg er grunnen til at mange er skeptiske til å ha muslimer i Forsvaret.

Skrevet
4 timer siden, Jolene skrev:

For det første er ikke norsk mat kjedelig. For det andre, er det forskjell på multikulturalisme og handel mellom land. Man er ikke avhengig av multikulturisme for å ja handelsavtaler mellom land.

Du er helt på blåbær tur. Hold deg til sild og poteter, du som er så glad i norsk. Husk å ikke bruke pepper, for de kommer fra Østen. Bon Apetitt !

Skrevet

Godt det skjedde før det ble en mer konkret konflikt mellom Norge og en muslimsk gruppering. Du er tydeligvis langt mer lojal mot Islam enn mot Norge. Personer som deg er grunnen til at mange er skeptiske til å ha muslimer i Forsvaret.

Norsk forsvar er bare spøk. Hvorfor skal man adlyde et forsvar som har ingen respekt for andres verdier. Sjefen kalte meg inn på kontoret og var forbanna fordi noen afghanere brente flagget. Hva har det med meg å gjøre. Dette kalles for ulojalitet mot dine underordnede, som gjør en jobb, men må forsvare andres handlinger. Død over norsk forsvar !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...