Gå til innhold

Æ - hva 10% besparelse på de 10 produktene du bruker mest penger på kan bety for en familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Prisene er fortsatt identiske med Kiwi sine. For en gjennomsnittsfamilie kan dette bety et redusert matbudsjett på mange tusen i året. Men nå var uansett ikke dette poenget med tråden, og jeg håper folk kan fortsette der den startet?

Anonymkode: 6c269...6a4

Kiwi har jo 15 % trumf på frukt og grønt, trippeltrumf enkelte torsdager, Joker har 5 % hver mandag osv.

Så hvor man velger å handle er egentlig ikke så viktig, så lenge man har rett bonusavtale eller app.

Anonymkode: ba3a3...556

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at denne Æ-appen vil bidra til at folk hamstrer inn mer mat enn de trenger.

Jeg selv var inne på hamstring av forbruksartikler for å utnytte 10%en, i et innlegg.

Dessverre kan Æ-app-brukende Rema1000-kunder komme til å kaste mye mat fremover + bruke penger som de ikke har (ved å låne penger for å hastre for å "spare").

Det er kjent at mange mister hodet når de får rabatt på kjøp, og kjøper mer enn de trenger.

Anonymkode: d1707...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at denne Æ-appen vil bidra til at folk hamstrer inn mer mat enn de trenger.

Jeg selv var inne på hamstring av forbruksartikler for å utnytte 10%en, i et innlegg.

Dessverre kan Æ-app-brukende Rema1000-kunder komme til å kaste mye mat fremover + bruke penger som de ikke har (ved å låne penger for å hamstre for å "spare").

Det er kjent at mange mister hodet når de får rabatt på kjøp, og kjøper mer enn de trenger.

Anonymkode: d1707...b72

 

Anonymkode: d1707...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiwi har jo 15 % trumf på frukt og grønt, trippeltrumf enkelte torsdager, Joker har 5 % hver mandag osv.

Så hvor man velger å handle er egentlig ikke så viktig, så lenge man har rett bonusavtale eller app.

Anonymkode: ba3a3...556

Det er jo akkurat bonusavtalene som gkør at hvor man haneler er økonomisk interessant...

Anonymkode: 6c269...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiwi har jo 15 % trumf på frukt og grønt, trippeltrumf enkelte torsdager, Joker har 5 % hver mandag osv.

Så hvor man velger å handle er egentlig ikke så viktig, så lenge man har rett bonusavtale eller app.

Anonymkode: ba3a3...556

Og dette gjelder da alle varer, ikke kun ti utvalgte.

Jeg vet at Rema som regel er billigst, men Kiwi har som regel identiske priser på det aller meste.

Trumf vil for meg være det mest gunstige uansett.

Anonymkode: ba3a3...556

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at denne Æ-appen vil bidra til at folk hamstrer inn mer mat enn de trenger.

Jeg selv var inne på hamstring av forbruksartikler for å utnytte 10%en, i et innlegg.

Dessverre kan Æ-app-brukende Rema1000-kunder komme til å kaste mye mat fremover + bruke penger som de ikke har (ved å låne penger for å hastre for å "spare").

Det er kjent at mange mister hodet når de får rabatt på kjøp, og kjøper mer enn de trenger.

Anonymkode: d1707...b72

Noen mennesker uten selvkontroll vil det alltid finnes.

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og dette gjelder da alle varer, ikke kun ti utvalgte.

Jeg vet at Rema som regel er billigst, men Kiwi har som regel identiske priser på det aller meste.

Trumf vil for meg være det mest gunstige uansett.

Anonymkode: ba3a3...556

Du kan også bruke kredittkort med cashback hos Rema, de beste gir 4%. Men obs ikke lov med kredittkort i Æ-appen, må enten via mobilepay eller betale med uregistrert kredittkort eyter scanning av app i kassen. Tungvindt, men regner med det er en økonomisk årsak til ar Rema vil begrense kredittkort direkte i app.

Anonymkode: 6c269...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo akkurat bonusavtalene som gkør at hvor man haneler er økonomisk interessant...

Anonymkode: 6c269...6a4

Og mitt poeng er at trumf slår Remas app langt nedi støvlene, mtp mitt forbruksmønster.

Jeg trenger ikke hamstre toalettpapir med 10 % avslag når jeg får trumf på alt jeg handler og så mye ekstra trumf på enkelte dager og frukt/grønt.

Anonymkode: ba3a3...556

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også bruke kredittkort med cashback hos Rema, de beste gir 4%. Men obs ikke lov med kredittkort i Æ-appen, må enten via mobilepay eller betale med uregistrert kredittkort eyter scanning av app i kassen. Tungvindt, men regner med det er en økonomisk årsak til ar Rema vil begrense kredittkort direkte i app.

Anonymkode: 6c269...6a4

Jeg gidder ikke cashback uansett, men takk for tips. Og hvis Rema uansett har sperret for det? 

Anonymkode: ba3a3...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke cashback uansett, men takk for tips. Og hvis Rema uansett har sperret for det? 

Anonymkode: ba3a3...556

Rema har ikke sperret for det.

Anonymkode: 6c269...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rema har ikke sperret for det.

Anonymkode: 6c269...6a4

Du skrev jo det. Kan ikke bruke kredittkort i appen?

 

Anonymkode: ba3a3...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og mitt poeng er at trumf slår Remas app langt nedi støvlene, mtp mitt forbruksmønster.

Jeg trenger ikke hamstre toalettpapir med 10 % avslag når jeg får trumf på alt jeg handler og så mye ekstra trumf på enkelte dager og frukt/grønt.

Anonymkode: ba3a3...556

Jeg trenger ikke det jeg helker, men kan jeg spare 5000 kroner i året, så gjør jeg det. Men ærlig talt, nå er vi på side 3 og enda har ikke noen klart å følge opp åpningsinnlegget. Det er for dårlig.

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skrev jo det. Kan ikke bruke kredittkort i appen?

 

Anonymkode: ba3a3...556

Ikke i appen nei, men du kan da fortsatt bruke det i MP og butikken.

 

Anonymkode: 6c269...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke det jeg helker, men kan jeg spare 5000 kroner i året, så gjør jeg det. Men ærlig talt, nå er vi på side 3 og enda har ikke noen klart å følge opp åpningsinnlegget. Det er for dårlig.

Anonymkode: 6c269...6a4

Men du sparer jo ikke mer med denne appen enn ved å handle på for eksempel Kiwi og utnytte trumfen deres? 

Ti utvalgte varer er jo ingenting sammenlignet med 15 % trumf på alt av frukt og grønt osv. Som jeg skrev, det er dager med ekstra trumf også.

Anonymkode: ba3a3...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen summer, men vil tro at de fleste handler ganske ofte og bruker mye penger på:

Brød/ knekkebrød

Pålegg

Kaffe

Middagsmat

Hunde/ kattemat

Bleier

 

Anonymkode: d1707...b72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du sparer jo ikke mer med denne appen enn ved å handle på for eksempel Kiwi og utnytte trumfen deres? 

Ti utvalgte varer er jo ingenting sammenlignet med 15 % trumf på alt av frukt og grønt osv. Som jeg skrev, det er dager med ekstra trumf også.

Anonymkode: ba3a3...556

Jo, jeg sparer omtrent ti ganger mer. Er ikke vegeterianer, hanfler ei heller kun på en torsdag i mnd.

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke det jeg helker, men kan jeg spare 5000 kroner i året, så gjør jeg det. Men ærlig talt, nå er vi på side 3 og enda har ikke noen klart å følge opp åpningsinnlegget. Det er for dårlig.

Anonymkode: 6c269...6a4

 

Ey, jeg har skrevet

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine 10 dyreste (samlet) ting du handler på butikken?

En liten brainstorm her :)

- Kaffe (espresso)

- Hvitost (kg-pakke selvsagt)

- fisk

- Matfløte (går flere pakker i uka, tenker da totalprisen)

- kyllingfilet

- bacon (høyt forbruk)

-

Går bare ett brød her i uka, kanskje to pakker melk.

Søren, har ikke obs her :(

Har coop prix, mega og extra her (en av hver). Kiwi, 2 stk rema og en bunnpris. Det er utvalget her...

Anonymkode: 570de...b80

 

 

Anonymkode: 570de...b80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i appen nei, men du kan da fortsatt bruke det i MP og butikken.

 

Anonymkode: 6c269...6a4

Jeje, jeg har regnet litt på mine siste handlekurver og kommet frem til at jeg holder meg til Kiwi og trumf, så kan jeg heller kjøpe tilbudsvarer på Rema når det er interessant.

Æ-appen høres i utgangspunktet veldig bra ut, men den er ikke det.

Anonymkode: ba3a3...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg sparer omtrent ti ganger mer. Er ikke vegeterianer, hanfler ei heller kun på en torsdag i mnd.

Anonymkode: 6c269...6a4

Så fint da, jeg nekter å tro at du sparer ti ganger mer bare ved å få litt avslag på ti varer. Men ok :)

Anonymkode: ba3a3...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det fungerer ikke sånn, varen registreres bare en gang selv om du kjøper flere. Man får altså 10% på en vare per gang.

Nei, det er feil. Jeg har appen, og når jeg har kjøpt flere av samme vare får har jeg fått 10 % på ALLE SAMMEN. 

Anonymkode: 32c10...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...