Gå til innhold

Æ - hva 10% besparelse på de 10 produktene du bruker mest penger på kan bety for en familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lettmelk Tine x 365 x 16,10 = 5876,50 = 587,65 (1 liter per dag er helt normalt forbruk for en kjernefamilie), noe vi bruker het.

Her ønsker jeg dere skal fortsette til vi har ti ting på listen. Frukt og grønt er i utgangspunktet ikke et tema i denne tråden, hvis utgangspunktet er samme pris er Kiwis 15% mer fordelaktig og uinteressant ifb med Æ.

 

Anonymkode: 6c269...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lettmelk Tine x 365 x 16,10 = 5876,50 = 587,65 (1 liter per dag er helt normalt forbruk for en kjernefamilie), noe vi bruker het.

Her ønsker jeg dere skal fortsette til vi har ti ting på listen. Frukt og grønt er i utgangspunktet ikke et tema i denne tråden, hvis utgangspunktet er samme pris er Kiwis 15% mer fordelaktig og uinteressant ifb med Æ.

 

Anonymkode: 6c269...6a4

"Æ - hva 10% besparelse på de 10 produktene du bruker mest penger på kan bety for en familie"

Blir ikke dette litt feil?

Man får vel ikke 10% på de 10 produktene som man bruker mest penger på, men 10 % på de varene som man kjøper oftest.

Det kan hende at man bruker mer penger på varer som er dyrere og som man kjøper sjednere (og som man derfor ikke får 10% på)

Nei, om jeg skulle hatt appen og handlet på Rema, ville jeg valgt å kjøpe kun 10 varer der hver gang, som er billigst på rema. Og de andre varene hadde jeg kjøpt andre steder.

Anonymkode: d1707...b72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Æ - hva 10% besparelse på de 10 produktene du bruker mest penger på kan bety for en familie"

Blir ikke dette litt feil?

Man får vel ikke 10% på de 10 produktene som man bruker mest penger på, men 10 % på de varene som man kjøper oftest.

Det kan hende at man bruker mer penger på varer som er dyrere og som man kjøper sjednere (og som man derfor ikke får 10% på)

Nei, om jeg skulle hatt appen og handlet på Rema, ville jeg valgt å kjøpe kun 10 varer der hver gang, som er billigst på rema. Og de andre varene hadde jeg kjøpt andre steder.

Anonymkode: d1707...b72

Nei, det blir ikke feil, man får 10% på de varer man bruker mest penger på.

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir ikke feil, man får 10% på de varer man bruker mest penger på.

Anonymkode: 6c269...6a4

Ok. Takk! Har du link til der Rema1000 opplyser om dette?

Anonymkode: d1707...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk! Har du link til der Rema1000 opplyser om dette?

Anonymkode: d1707...b72

www.rema.no

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir ikke feil, man får 10% på de varer man bruker mest penger på.

Anonymkode: 6c269...6a4

Det er ikke slik jeg tolker uttalelsen fra Ole Robert Reitan, sitert på Rema.no:

Sitat

– Her er det ingen lokketilbud eller bonussystemer som gjør det komplisert å følge med. Vi kutter prisene på det du handler mest – rett i kassa.

https://www.rema.no/artikler/nyheter/rema-1000-ruster-til-priskrig-med-personlige-priser/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir ikke feil, man får 10% på de varer man bruker mest penger på.

Anonymkode: 6c269...6a4

Nei, det er feil. Du får 10 % på de 10 varene du kjøper OFTEST. 

Anonymkode: 32c10...f59

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosalie skrev:

Det er ikke slik jeg tolker uttalelsen fra Ole Robert Reitan, sitert på Rema.no:

https://www.rema.no/artikler/nyheter/rema-1000-ruster-til-priskrig-med-personlige-priser/

Hva du tolker er uinteressant. Det er slik det ER.

https://www.rema.no/ae/

Anonymkode: 6c269...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosalie skrev:

Det er ikke slik jeg tolker uttalelsen fra Ole Robert Reitan, sitert på Rema.no:

https://www.rema.no/artikler/nyheter/rema-1000-ruster-til-priskrig-med-personlige-priser/

Det trodde jeg også først, men nå ser jeg på listen min at en ting jeg kjøpte som kostet 59 kr ligger på andre plass. Kesam, som jeg har kjøpt to stk av, ligger på 5. plass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter litt mer leting: Det er en både-og-greie, faktisk.

Sitat

Hva betyr det at jeg sparer penger på "det jeg handler mest?

 

Varene som ligger i din 10-på-10-liste er de du bruker mest penger på til sammen. For eksempel er én pakke kaffe dyrere enn én kartong melk, men ti melk sammenlagt koster mer enn for eksempel to pakker kaffe.

https://www.rema.no/artikler/ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosalie skrev:

Og etter litt mer leting: Det er en både-og-greie, faktisk.

https://www.rema.no/artikler/ae

Ok. Men i det eksempelet, er det melka eller kaffen som kommer på din ti%liste da?

Anonymkode: d1707...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosalie skrev:

Og etter litt mer leting: Det er en både-og-greie, faktisk.

https://www.rema.no/artikler/ae

Aha. Så hvis jeg kjøper 10 melk så kommer den på 10%listen fordi de 10 melkene koster mer enn en pakke kaffe?

Anonymkode: d1707...b72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men i det eksempelet, er det melka eller kaffen som kommer på din ti%liste da?

Anonymkode: d1707...b72

I det eksempelet vil kaffen være over melk helt til vedkommende hsr brukt mer penger på melk enn kaffe. Det er altså hva du bruker mest penger på som teller.

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aha. Så hvis jeg kjøper 10 melk så kommer den på 10%listen fordi de 10 melkene koster mer enn en pakke kaffe?

Anonymkode: d1707...b72

Selvsagt.

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mye bryderi.

Husk å sjekke førprisene på rema1000, og regn ut hva du må betale (masse bryderi). Det kan hende at det blir billigst på KIWI uansett :)

Anonymkode: d1707...b72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Æ listen din automatisk basert på de 10 siste gangene du har handlet. Dette gjør Æ for at du skal få dine personlige kutt på det du til enhver tid bruker mest penger på."

Det er ikke totalthandlen med andre ord, men kun de 10 siste...

 

"Æ ønsker å sikre at du sparer mest mulig penger. For at listen din ikke skal fylles med varer du normalt ikke handler, som for eksempel varer til engangshendelser som bursdager og lignende, kommer en vare først på listen når du har kjøpt den minst to ganger."

 

"Varene som ligger i din 10-på-10-liste er de du bruker mest penger på til sammen. For eksempel er én pakke kaffe dyrere enn én kartong melk, men ti melk sammenlagt koster mer enn for eksempel to pakker kaffe."

 

Anonymkode: 570de...b80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette blir mye bryderi.

Husk å sjekke førprisene på rema1000, og regn ut hva du må betale (masse bryderi). Det kan hende at det blir billigst på KIWI uansett :)

Anonymkode: d1707...b72

Nei. Prisene er fortsatt identiske med Kiwi sine. For en gjennomsnittsfamilie kan dette bety et redusert matbudsjett på mange tusen i året. Men nå var uansett ikke dette poenget med tråden, og jeg håper folk kan fortsette der den startet?

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Prisene er fortsatt identiske med Kiwi sine. For en gjennomsnittsfamilie kan dette bety et redusert matbudsjett på mange tusen i året. Men nå var uansett ikke dette poenget med tråden, og jeg håper folk kan fortsette der den startet?

Anonymkode: 6c269...6a4

Ok. Beklager avsporingen.

Anonymkode: d1707...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Beklager avsporingen.

Anonymkode: d1707...b72

:)

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...