Gå til innhold

Æ - hva 10% besparelse på de 10 produktene du bruker mest penger på kan bety for en familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grinete betjening gir heller ikke stor lyst til å gå dit...

Anonymkode: d1707...b72

Da bør du bare holde deg hjemme egentlig, for grinete betjening finner du i alle kjeder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var po rema 1000 I gor Hun as 10'/, prosent po dem varene du kjoper mest

Anonymkode: 84f46...f89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Poenget er å ha kunder man tjener penger på. Hvis man kun har omsetning uten tilstrekkelig avanse betyr det tap. 

Anonymkode: 6c269...6a4

Det er veldig sjelden en kunde kun kjøper varer som selges med tap, det er derfor butikkene kan selge noen vare med tap. En kunde vil alltid dra med seg en vare med god fortjeneste på. Derfor vil rema etter hvert tape penger på at det kommer mindre kunder til butikken. For de tjene penger på cola, knorr, palmolive osv også, alle disse varene selges ikke med tap. 

Anonymkode: 6955f...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig sjelden en kunde kun kjøper varer som selges med tap, det er derfor butikkene kan selge noen vare med tap. En kunde vil alltid dra med seg en vare med god fortjeneste på. Derfor vil rema etter hvert tape penger på at det kommer mindre kunder til butikken. For de tjene penger på cola, knorr, palmolive osv også, alle disse varene selges ikke med tap. 

Anonymkode: 6955f...cc4

Litt manglende kunnskap her. Om du kjøper 5 produkter nærmezt uten avnse for deretter å plukke opp to varer med lav pris, og dermed høy avanse, men lite fortjeneste i kroner så har man brukt masse penger på å håndtere et salg som ikke monner. Tro meg, alle butikksjefer er glad for å bli kvitt oss kunder som er slik.

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter egentlig i hele Æ - kommer nok til å laste ned, men bryr meg ikke nevneverdig. Var ikke noen superfantastisk nyhet i mine øyne. For min del handler jeg litt på KIWI og litt på Rema. Det har jeg gjort i mange år. Jeg liker f.eks. ansiktsserviettene og rundstykkene til Rema best, mens saft og frossenmat handler jeg alltid på KIWI. 

Synes derimot det er tøft av Rema å tydelig gå en egen vei. Ja, de fjerner en del produkter og erstatter dem med andre produsenters. Men det er svært få dagligvarer jeg MÅ ha av ett bestemt merke - kanskje typ Coca Cola, Jarlsberg-ost og melkesjokolade. Om Findus sine kanelboller forsvinner, så er jeg helt åpen for å prøve merke X sine. 

Og til dere som klager: Newsflash, Rema bryr seg kun om å tjene penger. Selvfølgelig! Og nå tar de et dristig grep for å prøve å hevde seg i konkurransen med Coop og NG. Jeg synes det er stilig. Dere som kun har én butikk i nærheten - too bad, da har dere ikke noe reelt valg. Rema bryr seg ikke. Og om dere har f.eks. en KIWI og en Rema - ja vel, handle på KIWI da. Skjønner ikke at det er noe å hisse seg opp over. 

Dessuten er min spådom følgende: Folk skal harselere og rase litt på Facebook og i kaffebesøk en 2-3 uker til. Så er alt glemt, å så fort noen finner ut at "disse nye kanelbollene til merke X er like gode som Findus sine, og en tier billigere!" vil folk flokke til REma igjen. 90% av norske forbrukere bryr seg KUN om pris når de handler dagligvarer. En Rema og Meny kan ligge vegg i vegg, og Remaen være verdens skitneste, rotete butikk med de tregeste, sureste ansatte. Men når handekurven på Meny koster 2-300 kroner mer, ender folk flest opp på Rema.

Anonymkode: 1f351...a8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driter egentlig i hele Æ - kommer nok til å laste ned, men bryr meg ikke nevneverdig. Var ikke noen superfantastisk nyhet i mine øyne. For min del handler jeg litt på KIWI og litt på Rema. Det har jeg gjort i mange år. Jeg liker f.eks. ansiktsserviettene og rundstykkene til Rema best, mens saft og frossenmat handler jeg alltid på KIWI. 

Synes derimot det er tøft av Rema å tydelig gå en egen vei. Ja, de fjerner en del produkter og erstatter dem med andre produsenters. Men det er svært få dagligvarer jeg MÅ ha av ett bestemt merke - kanskje typ Coca Cola, Jarlsberg-ost og melkesjokolade. Om Findus sine kanelboller forsvinner, så er jeg helt åpen for å prøve merke X sine. 

Og til dere som klager: Newsflash, Rema bryr seg kun om å tjene penger. Selvfølgelig! Og nå tar de et dristig grep for å prøve å hevde seg i konkurransen med Coop og NG. Jeg synes det er stilig. Dere som kun har én butikk i nærheten - too bad, da har dere ikke noe reelt valg. Rema bryr seg ikke. Og om dere har f.eks. en KIWI og en Rema - ja vel, handle på KIWI da. Skjønner ikke at det er noe å hisse seg opp over. 

Dessuten er min spådom følgende: Folk skal harselere og rase litt på Facebook og i kaffebesøk en 2-3 uker til. Så er alt glemt, å så fort noen finner ut at "disse nye kanelbollene til merke X er like gode som Findus sine, og en tier billigere!" vil folk flokke til REma igjen. 90% av norske forbrukere bryr seg KUN om pris når de handler dagligvarer. En Rema og Meny kan ligge vegg i vegg, og Remaen være verdens skitneste, rotete butikk med de tregeste, sureste ansatte. Men når handekurven på Meny koster 2-300 kroner mer, ender folk flest opp på Rema.

Anonymkode: 1f351...a8e

Veldig enig enig. Skjønner ikke hvorfor folk er så sinte og liksom skal begynne å boikotte Rema. 

Denne kommentaren på Facebook er spot on:

Sitat

Opplever du å få alt av alle typer på feks Prix? Jeg gjør ikke det. Da har jeg valget med å kjøpe fra en annen produsent eller gå til en annen butikk. Dette klarer jeg fint uten å lage fakkeltog tilstander.

Alle roper at det blir mindre utvalg uten å 
ha sett en eneste butikk med nye oppsettet, men når rema forteller at det blir mer fra fler mindre produsenter, så tror dere ikke på det. Hvis du absolutt må ha Kim chips eller Bliv håndsåpe, så gå på en annen butikk? Helst uten å skrive om det på facebook.

Dessuten all historikk tilsier at der 10 sier de aldri mer skal handle et sted lengre, så er det kortvarig pisspreik.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man kjøper en vare på tilbud, vil man da få 10% neste gang man handler den til full pris?

Anonymkode: 14960...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke obs på at jeg burde kjøpe alle de 10 varene jeg vil ha 10% på den første gangen. Noen som har prøvd å slette brukeren også starte på nytt? Får man fortsatt velkomstbonusen da og at varene havner på lista selv om man bare kjøpte én? 

Anonymkode: 752a4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke obs på at jeg burde kjøpe alle de 10 varene jeg vil ha 10% på den første gangen. Noen som har prøvd å slette brukeren også starte på nytt? Får man fortsatt velkomstbonusen da og at varene havner på lista selv om man bare kjøpte én? 

Anonymkode: 752a4...d75

Det går ikke. Du får heller bare kjøpe varene du vil ha på lista flere ganger

Anonymkode: 3fb42...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke. Du får heller bare kjøpe varene du vil ha på lista flere ganger

Anonymkode: 3fb42...cfb

Er du helt sikker? :) Står jo at de skal slette all brukerdata og at det ikke vil være mulig å gjenopprette brukerprofilen, men at man kan opprette en ny bruker om man vil. Så da sletter de ikke alt, men lagrer nok til å vite at jeg har vært bruker og derfor mottatt den velkomstbonusen tidligere? 

Anonymkode: 752a4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker? :) Står jo at de skal slette all brukerdata og at det ikke vil være mulig å gjenopprette brukerprofilen, men at man kan opprette en ny bruker om man vil. Så da sletter de ikke alt, men lagrer nok til å vite at jeg har vært bruker og derfor mottatt den velkomstbonusen tidligere? 

Anonymkode: 752a4...d75

Ja de ser at mobilnr ditt har vært brukt tidligere, ellers kunne alle jukse til seg 10000 velkomstkjøp

Anonymkode: 3fb42...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker? :) Står jo at de skal slette all brukerdata og at det ikke vil være mulig å gjenopprette brukerprofilen, men at man kan opprette en ny bruker om man vil. Så da sletter de ikke alt, men lagrer nok til å vite at jeg har vært bruker og derfor mottatt den velkomstbonusen tidligere? 

Anonymkode: 752a4...d75

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de ser at mobilnr ditt har vært brukt tidligere, ellers kunne alle jukse til seg 10000 velkomstkjøp

Anonymkode: 3fb42...cfb

Er du riktig ivrig kan du jo bestille et kontantkortabonnement med nytt nummer (som du kan få gratis).

 

Anonymkode: 9c3f0...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som stusser over at en gir en privat matvarekjede full tilgang til  NØYAKTIG hva du bruker penger på? Hvilke vaner du har, hvor mye du drikker, om du er en overspiser eller kjøper kondomer hver helg? Hvor kraftig mens du har og om du røyker? I tillegg kan de følge med hvor du beveger deg via stedtjenester, og skreddersyr all reklame til deg, uansett om du er på SoMe, mail, eller rett i snegleposten. Systemene er ikke tryggere enn dem som bruker dem, og jeg kunne aldri tenke meg å brette ut livet mitt på denne måten for å spare noen få kroner på å være lojal mot en enkelt kjede. Jeg synes det er en skummel utvikling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12. januar 2017 den 9.59, penny_ skrev:

Da bør du bare holde deg hjemme egentlig, for grinete betjening finner du i alle kjeder.

Men ikke i alle butikker. :) 

Jeg går kun til dem som har blide ansatte: det er mer enn nok av dem. Det er 1 stk (av 2) bunnpris, 2 stk spar (av 3) og 1 av 3 kiwi-butikker. Coop har selvbetjening, så der er kassadamen (meg) alltid en fornøyelse. Rema er 0 av 3. Sure folk og råtne grønnsaker og jeg nekter tro at 3 av 3 er tilfeldig (og det er ikke de ansatte sin feil, altså. De har helt åpenbart ikke fått skikkelig opplæring og vet ikke noe en spør dem om og er usikre og skvetne hele tida på jobb. Klart en blir sur av sånt. Pluss: kunder kjefter når tomatene er råtne og det gjør neppe dagen bedre)

 

1 time siden, Mousj skrev:

Ingen som stusser over at en gir en privat matvarekjede full tilgang til  NØYAKTIG hva du bruker penger på? Hvilke vaner du har, hvor mye du drikker, om du er en overspiser eller kjøper kondomer hver helg? Hvor kraftig mens du har og om du røyker? I tillegg kan de følge med hvor du beveger deg via stedtjenester, og skreddersyr all reklame til deg, uansett om du er på SoMe, mail, eller rett i snegleposten. Systemene er ikke tryggere enn dem som bruker dem, og jeg kunne aldri tenke meg å brette ut livet mitt på denne måten for å spare noen få kroner på å være lojal mot en enkelt kjede. Jeg synes det er en skummel utvikling.

I motsetning til eierne av e-postservere (som har tilgang til alt du skriver), Facebook, Google, etc? Eller leverandøren din av mobiltjenester, som hvert øyeblikk av hver dag vet hvor du er..? Jeg tror Rema er av de kandidatene du bør tenke minst på.

 

i forhold til om det uroer meg at et firma vet mine vaner? Nei. Jeg kjøper ingenting som jeg ville betalt penger eller tjenester for at naboen (eller mammaen min) ikke får vite om. Inkludert kondomer. Og folk har skreddersydd reklame til meg i 10 år. Det er helt strålende å slippe hjernedøde plakater for alt mølet jeg aldri kjøper. Det mest pinlige jeg kjøper er faktisk plukkegodt og Disneyfilmer for barn. Og det vet folk om. Det bør kun uroe deg om denne infoen utgjør et våpen. Det andre der vet kollegaene dine om deg også. Det uroer meg derimot at myndigheter vet hvor jeg er og hva jeg gjør. For demokrati er aldri evig.

Anonymkode: aa793...5cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel ha kostet temmelig store summer å få til denne appen. Pluss all reklamen på tv og radio, internett og så videre.

Dersom Rema 1 000 hadde satt ned prisene, istendfor alt dette tullet med ÆÆÆÆÆÆ. Så kunne de faktisk ha blitt billigere enn deres konkurrenter, og dermed kunne de sikkert ha dratt inn langt fleire kunder enn med alt dette Æ-tullet deres...

Anonymkode: eec6d...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må vel ha kostet temmelig store summer å få til denne appen. Pluss all reklamen på tv og radio, internett og så videre.

Dersom Rema 1 000 hadde satt ned prisene, istendfor alt dette tullet med ÆÆÆÆÆÆ. Så kunne de faktisk ha blitt billigere enn deres konkurrenter, og dermed kunne de sikkert ha dratt inn langt fleire kunder enn med alt dette Æ-tullet deres...

Anonymkode: eec6d...2c2

Tvilsomt.

Anonymkode: 6c269...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Mousj skrev:

Ingen som stusser over at en gir en privat matvarekjede full tilgang til  NØYAKTIG hva du bruker penger på? Hvilke vaner du har, hvor mye du drikker, om du er en overspiser eller kjøper kondomer hver helg? Hvor kraftig mens du har og om du røyker? I tillegg kan de følge med hvor du beveger deg via stedtjenester, og skreddersyr all reklame til deg, uansett om du er på SoMe, mail, eller rett i snegleposten. Systemene er ikke tryggere enn dem som bruker dem, og jeg kunne aldri tenke meg å brette ut livet mitt på denne måten for å spare noen få kroner på å være lojal mot en enkelt kjede. Jeg synes det er en skummel utvikling.

Jeg bryr meg rett og slett ikke om Rema vet hva jeg handler hvor. Det er faktisk ikke viktig for meg. Dessuten vil jeg tro jeg er helt gjennomsnittlig; handler normalt sunn mat, litt godteri, litt for mye lightbrus, aldri kondomer, aldri røyk/snus/alkohol. Handler kun på min lokale Rema eller på Trondheim Torg. 

Synes det grenser til paranoia om man bekymrer seg for at Rema vet om du bruker rosa tamponger. Og er det så nøye så er det jo bare å ikke scanne på de varene som Rema ikke skal vite at du handler?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...