Gå til innhold

Hva i all verden bruker folk pengene på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da en helt vanlig lønn? Eller var du ironisk?

Anonymkode: 778ce...f8b

Ganske vanlig med 32k ja. Trenger ikke utdannelse av betydning heller, bare å ha en jobb som gir tillegg for f.eks kvelds- og nattjobbing, helgejobbing og slikt. Tipper f.eks en konduktør på togene fort nærmer seg den summen etter noen få års ansettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

32000 som snekker? Da må han jobbe 60 t uker? Jeg har 5 år utdannelse og får 26000.

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Jeg er yrkessjåfør og har rundt 28-32 utbetalt i mnd, den siste lønna mi var på 40 utbetalt.

Anonymkode: 193fb...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

5000 i strøm:hoho:

Anonymkode: 949cf...315

Ja... vi har 3 airconmaskiner og hjemmekino og vasker og tørker klær  hver dag etc... da blir det sånn - akkurat der får vi ikke spart inn 

Anonymkode: be075...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, skrue skrev:

Nå er innlegget du svarer på et trolleinnlegg. Men, å bruke 5000 eller mer pr. måned er ikke noe problem i et stort hus på vinteren med mange aktive mennesker osv. Kjenner flere som er der, uten at det er et problem for dem.

Hææææ? Hvorfor kaller alle meg troll her inne? Jeg sa helt ærlig hva vi bruker på visse ting, men trodde ikke dere skulle reagere så veldig. Det sier seg selv at vi kan bruke så mye når vi har to ansatte som hjelper til med å holde hjemmet rent 5 dager i uka. Hjelp...

Anonymkode: be075...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa.. Jeg opplever at husleie/nedbetaling av boliglån kan være mye mer en 10-12k. Vet ille hvor du bor, men her i Oslo er iallefall prisene stive! 3,5 mil ca for en treroms på Bryn feks. 

Leieprisene er også ganske ille.

Anonymkode: 1eef7...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja... vi har 3 airconmaskiner og hjemmekino og vasker og tørker klær  hver dag etc... da blir det sånn - akkurat der får vi ikke spart inn 

Anonymkode: be075...698

Hehe, 5000 i strøm er 60.000,- i året. Nesten umulig å få til i en normal enebolig. Vi har 270m2 fordelt på to bygninger som varmes opp til 24 grader, 3 kjøleaggregater som brukes på sommeren, to elbiler å lade, to husholdninger (har utleieleilighet) å forsyne med strøm til husholdningsapparater osv. Ingen vedfyring, kun strømbasert. Årlig strømregning lå på rundt 20-24.000,-  tidligere, etter at vi installerte solcelleanlegg på taket ligger den nå på 10-14.000,- pr. år.

Hjemmekino bruker minimalt med strøm, så lite at det ikke merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, -jk- skrev:

Hehe, 5000 i strøm er 60.000,- i året. Nesten umulig å få til i en normal enebolig. Vi har 270m2 fordelt på to bygninger som varmes opp til 24 grader, 3 kjøleaggregater som brukes på sommeren, to elbiler å lade, to husholdninger (har utleieleilighet) å forsyne med strøm til husholdningsapparater osv. Ingen vedfyring, kun strømbasert. Årlig strømregning lå på rundt 20-24.000,-  tidligere, etter at vi installerte solcelleanlegg på taket ligger den nå på 10-14.000,- pr. år.

Hjemmekino bruker minimalt med strøm, så lite at det ikke merkes.

OK... men min er på 5 og vi har over 1000kvm. Shit som dere skal krangle med min lille kommentar 

Anonymkode: be075...698

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 21.20, AnonymBruker skrev:

Venninnegjengen møttes i jula, der ble økonomi tema, alle får utbetalt mellom 26.000 - 32.000 netto kroner. Det jeg stusset over var kommentarer som: jeg har nesten ikke noe etter faste utgift er betalt, jeg får ikke spart noe, jeg har avdragsfrihet på lånet, vi har ikke så god lønn, jeg har kredittgjeld... osv.

Jeg forstår ikke, de færreste har vel over max 12.000 pr pers i boutgift, alle har samboere å dele andre utgifter som strøm, internett, tv osv med. Hva er det folk bruker pengene på?? Noen som kjenner seg igjen å kan forklare? Jeg ønsker bare å forstå :)

Anonymkode: 02684...9b1

Jeg var en av disse personene før. Pengene gikk til alt mulig rart, men hovedsakelig bil og byturer og da kan jeg love deg de ikke varer lenge...

Kunne ønske jeg var mer fornuftig den gang, men har i det minste fått øya opp nå😁

Bedre sent enn aldri er det ikke så 🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre utgifter, som jeg tror er helt normale - to voksne, ett barn, ett hus, en bil:

- huslån 9000,-

- barnehage 3500,-

- strøm og fyring, ca 2000,- i snitt pr måned i løpet av året

- bilutgifter, ca 3000,- i snitt (bensin, EU-kontroll, avgifter/forsikring, bomringer, nye dekk)

- mat og husholdning 3000-5000,- i måneden

- kommunale avgifter: 1000,-

- telefon, internett, netflix (har ikke TV) 1500,-

Da har vi brukt opp nesten alt av én lønn på ca 25.000. I tillegg kommer klær, møbler, leker, fritidsaktiviteter, utgifter til kjæledyr (alt fra mat til veterinær), ferier, gaver, medisin/lege/tannlege, velvære (sminke, frisør), bilreperasjoner, vedlikehold av hus, og helst en sparekonto for oppgradering av bil/hus samt sparekonto for barna... 

 

I vårt tilfelle har vi 1-2 fellesferier i året, vanligvis til "Syden", bor og reiser relativt billig, blir allikevel 10-20.000 for en ferie. I tillegg har mannen en guttetur i året som kommer på iallefall 5000. Og med et litt eldre hus der ting må byttes eller flikkes på med jevne mellomrom, kommer det stadig vekk overraskelsesregninger som er både 4- og 5-sifrede derfra også.

 

 

Anonymkode: bf183...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er rare. Bry seg så mye. Noen har investert i hus og fam og det koster.

25000 er da søren meg ikke mye lønn.

Boliglån 12000

Mat           3000

Strøm 1300

Kom avg 1500

Forsikring 1300

Bil   1000

Diverse 1000

Sparing 2000

Anonymkode: 0e4d7...a8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 21.20, AnonymBruker skrev:

Venninnegjengen møttes i jula, der ble økonomi tema, alle får utbetalt mellom 26.000 - 32.000 netto kroner. Det jeg stusset over var kommentarer som: jeg har nesten ikke noe etter faste utgift er betalt, jeg får ikke spart noe, jeg har avdragsfrihet på lånet, vi har ikke så god lønn, jeg har kredittgjeld... osv.

Jeg forstår ikke, de færreste har vel over max 12.000 pr pers i boutgift, alle har samboere å dele andre utgifter som strøm, internett, tv osv med. Hva er det folk bruker pengene på?? Noen som kjenner seg igjen å kan forklare? Jeg ønsker bare å forstå :)

Anonymkode: 02684...9b1

Jeg svarer uten og ha lest de andre svarene.

De av mine venninner som "alltid e blakke" til tross for til dels høye lønninger, har en fyr som tar den økonomiske støyten og fikk dermed lov til å bruke pengene sine på seg selv. Og det er akkurat hva de gjør også ja. 9000kr i lommepenger i mnd som går til skit og kanskje 3 tusen til sparing, om de i det hele tatt har sparekonto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/6/2017 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker 3400kr per barn for BHG , 4000 på vaskedame, 4000 på nanny, 5000 i strøm, 1000 Internett, : da er vi oppe i 20400 før lånet, mat, båten, bensin, klær, tlf ... det går penger altså!

Anonymkode: be075...698

5000kr i støm? du må jo like å betale. 1000 i internett er tull 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt de ikke trenger. Men det betaler uføretrygden min, så jeg er fornøyd.

Anonymkode: 76b2f...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får utbetalt 11000 kr og jeg klarer å spare :)

Anonymkode: a24f6...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at folk bruker opp lønna si og er blakk for neste lønning. Jeg blir derimot faktisk irritert når jeg hører at noen har avdragsfrihet på lånet. Seriøs, har du ikke råd å betale avdrag når det er under 3% i rente burde du ikke ha huslån! Det er slike som får bobla til å vokse og å sprekke til slutt.

Anonymkode: 13ac9...c1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Men altså må virkelig renholder og nanny koste så masse? Der kunne du spart endel tenker jeg. 

Anonymkode: 0521a...714

En aupair koster mer enn 4000 i mnd så syns det var billig, en renholdere pris er avhengig av hvor stor areal som skal rengjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg betaler ca 6400kr på bolig lån. 4000kr på fellesutgifter. 1700 på studielån. Sparer ca 5000/6000kr i mnd. ca 2500kr på bensin, 3000kr på mat, 1500kr på forsikringer også sånn ca 5000kr som går til div andre regninger som mobil, tv, strøm osv. I mellom alle utgiftene så prøver jeg å leve litt ved siden av også, sosialt som ut å spise/kino av og til, frisør, hudpleie, klær. Alle mnd drar. men har bestemt meg for å bli flink å spare mer penger. og bor alene:)

Anonymkode: 46791...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker 3400kr per barn for BHG , 4000 på vaskedame, 4000 på nanny, 5000 i strøm, 1000 Internett, : da er vi oppe i 20400 før lånet, mat, båten, bensin, klær, tlf ... det går penger altså!

Anonymkode: be075...698

Hvem bruker kr 5000 i strøm pr mnd....

Anonymkode: a1ced...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2017 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Hææææ? Hvorfor kaller alle meg troll her inne? Jeg sa helt ærlig hva vi bruker på visse ting, men trodde ikke dere skulle reagere så veldig. Det sier seg selv at vi kan bruke så mye når vi har to ansatte som hjelper til med å holde hjemmet rent 5 dager i uka. Hjelp...

Anonymkode: be075...698

Hvorfor har dere valgt å betale kr 1000 for Internett når det kan fås for kr 285,- - 450,-?

Anonymkode: a1ced...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2017 den 0.04, -jk- skrev:



Hjemmekino bruker minimalt med strøm, så lite at det ikke merkes.

Da er det heller ingen hjemmekino. Å koble til noen høyttalere og bruke en svær tv er ingen hjemmekino. Hjemmekino er et rom som er bygget  som en tro kopi av en kino. 

Anonymkode: 193fb...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...