Gå til innhold

Hva i all verden bruker folk pengene på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

32000 som snekker? Da må han jobbe 60 t uker? Jeg har 5 år utdannelse og får 26000.

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Akkord jobbing. Og ja, han jobber veldigveldig mange timer i uka. Minst 50 hver uke.

Anonymkode: 0521a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har rundt 40.000 til overs hver måned etter at alt av regjeringer er betalt. Vi har en solid buffer, men den kunne vært mange ganger så stor. 

Vi prioriterer heller å reise masse, kjøpe design og skikkelige klær og utstyr til barna. Vi har også to nye biler.

Jeg vil heller bruke penger og nyte livet, fremfor å dø med flere millioner på sparekontoen.

Anonymkode: 41628...8b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

32000 som snekker? Da må han jobbe 60 t uker? Jeg har 5 år utdannelse og får 26000.

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Hva har du studert?

Anonymkode: 2a270...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

32000 som snekker? Da må han jobbe 60 t uker? Jeg har 5 år utdannelse og får 26000.

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Hvordan klarer du å tjene så lite på 5 års utdannelse?

Jeg har 6 års utdannelse (lege) og har 40 000 utbetalt i mnd

Anonymkode: 15edc...b09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du studert?

Anonymkode: 2a270...cfd

Økonomi. 4 år arbeidserfaring.

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å tjene så lite på 5 års utdannelse?

Jeg har 6 års utdannelse (lege) og har 40 000 utbetalt i mnd

Anonymkode: 15edc...b09

40000? Det er 800 i året?

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi. 4 år arbeidserfaring.

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Siviløkonom fra BI eller NHH? :O trodde begynnerlønnen var på snaue 500 jeg? 

Anonymkode: 2a270...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

40000? Det er 800 i året?

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Ja?

Det er etter skatt. Har ikke spesialisert meg enda. Blir mere utbetalt etter spesialisering. 

Jobber i helseforetaket, så er forespeilet ei årsinntakt på ca 1,6. Ville blitt mere hadde jeg jobbet privat. 

Anonymkode: 15edc...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siviløkonom fra BI eller NHH? :O trodde begynnerlønnen var på snaue 500 jeg? 

Anonymkode: 2a270...cfd

Samf.øk fra blindern. Ja det er ca det jeg har 

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til TS: henger du med finansfolk eller? 32000 utbetalt??

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Det er da en helt vanlig lønn? Eller var du ironisk?

Anonymkode: 778ce...f8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på AAP og får 11 000 hver måned. Sparer 2000 hver måned \o/

Anonymkode: a6bff...5cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til TS: henger du med finansfolk eller? 32000 utbetalt??

Anonymkode: 8d1ef...d1d

Sånn til info så kjører min stefar lastebil og har utbetalt langt over 32 000 i mnd.

Ikke bare finansfolk som kan ha god lønn😉

Anonymkode: 5b2af...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

5000 i strøm:hoho:

Anonymkode: 949cf...315

Nå er innlegget du svarer på et trolleinnlegg. Men, å bruke 5000 eller mer pr. måned er ikke noe problem i et stort hus på vinteren med mange aktive mennesker osv. Kjenner flere som er der, uten at det er et problem for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg var tidligere blakk og i minus hver måned. Akkurat som det å spare og å gå i pluss hver måned blir en vane, er det å leve på kreditt og gå i minus en vane (eller vond sirkel). Første steg på veien til den vonde sirkelen er kredittkortbruk der man ikke betaler ned hele beløpet hver måned. Dette skjer som regel som følge av en "her og nå" tankegang der en ønsker å opprette en levestandard en ikke har råd til (ref. mat i kantinen, ferier på kreditt, osv) istedenfor å leve nøkternt til en har bedre råd.

Jeg gjorde også den feilen å sammenligne meg med andre. Hadde de råd, måtte jo jeg også ha det. For noen år siden fikk jeg endelig betalt ned den dyre forbruksgjelden og det er sjokkerende hvor god råd jeg plutselig har. Jeg har valgt å sette meg på en ganske streng sparing (jeg sparer egenkapital til investering i min neste bolig) istedenfor å øke forbruket. For meg har dette blitt en holdningsendring: her spares det før man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi sparer ca 35000kr i mnd, og kunne sikkert spart 20000 til, men vi har valgt å heller nyte og kose oss hver mnd uten å telle på kronene. Det har vi gjort nok av under studietiden. Er vi på storbyreiser eller på ferie, får pengene bein å gå på. Siste storbytur brukte jeg alene 80 000kr på shopping og opplevelser. Det er heldigvis ikke så ofte vi er på tur, siden jeg liker meg mest hjemme. Vi har ingen barn. 

Anonymkode: 3bd49...2dd

Jadaaaaa:hoho:

Anonymkode: 949cf...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og folk lurer på hvorfor ting er dyrt i dette landet når folk har latterlige høye lønninger i forhold til jobben som utføres. 

Anonymkode: 239e0...8c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har rundt 40.000 til overs hver måned etter at alt av regjeringer er betalt. Vi har en solid buffer, men den kunne vært mange ganger så stor. 

Vi prioriterer heller å reise masse, kjøpe design og skikkelige klær og utstyr til barna. Vi har også to nye biler.

Jeg vil heller bruke penger og nyte livet, fremfor å dø med flere millioner på sparekontoen.

Anonymkode: 41628...8b5

Ja men det er noe annet, dere velger jo dette selv, tråden handler om det å ikke klare å spare på utbetalte 26 -32.000 kr fordi dem mener de ikke har råd til det, at alt går til nødvendigheter. Dere kunne jo fint klart å spare et par hundre pr måned om dere hadde ønsket det.

Anonymkode: 02684...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne får ca like mye utbetalt per måned, og har omtrent det samme i faste kostnader som tlf, bolig osv. Alikevel har jeg alltid mye mer enn henne igjen per måned fordi hun har pådratt seg gjeld ved å alltid skulle gjøre ting med en gang i stedet for å vente til hun faktisk har råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jadaaaaa:hoho:

Anonymkode: 949cf...315

Det er absolutt ikke vanskelig når samlet nettoinntekt er 80 000 og månedlig utgifter er på rundt 25000kr. 

Anonymkode: 3bd49...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...