Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Da bør hun også å kritisere og moralisere andre influencere,  kropppress etc, når hun atferden og holdninger hennes er så og si identisk

Hadde hun vert en influencer som hadde vert med på denne plakaten hadde jeg forstått kritikken men ikke viss hun ikke er med og jeg kan ikke se henne på den listen der og viss hun ikke er på listen gjør hun hva hun vil 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Yng Plyng

Bare det at en blogger som lever av å selge kroppen sin ikke er med på Sunn Fornuft-plakaten sier jo sitt. Penger og oppmerksomhet framfor å spre sunne idealer. Jeg skulle ønske bloggere av HD sitt kaliber tenkte litt mer på hva de gjør med leserne sine en på egen navle. Det er mange gode influencere som sprer kroppspositivisme med nakenbilder. Smakfulle morsomme bilder uten å holde inn magen, presse opp puppene og helt uten å stå i snurr for å se tynnest mulig ut. I tillegg skriver de aldri om antall kilo ned. Dette kunne HD med fordel ha lært av. Jeg tror de aller fleste ville fått en mye større respekt for henne om hun fikk større respekt selv for arbeidet hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
13 minutter siden, Yng Plyng skrev:

Men det burde hun ha gjort om hun skulle vært en god influencer. Nå sprer hun kroppspress, der er virkelig ikke bra. Fokuset på kropp burde være på sunn kropp, ikke antall kilo og pupper. 

Hun sprer ikke kropps press hun legger ut kunst bilder av kroppen sin som er det mest naturligste på denne jord. Fokuset jeg tolker bildene er at man skal vere stolt av kroppen sin uansett hvordan vi ser ut. Det er min egen tolkning som er sannhet for meg selv om hun har sagt at hun gjør det for og få oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
8 minutter siden, Yng Plyng skrev:

Bare det at en blogger som lever av å selge kroppen sin ikke er med på Sunn Fornuft-plakaten sier jo sitt. Penger og oppmerksomhet framfor å spre sunne idealer. Jeg skulle ønske bloggere av HD sitt kaliber tenkte litt mer på hva de gjør med leserne sine en på egen navle. Det er mange gode influencere som sprer kroppspositivisme med nakenbilder. Smakfulle morsomme bilder uten å holde inn magen, presse opp puppene og helt uten å stå i snurr for å se tynnest mulig ut. I tillegg skriver de aldri om antall kilo ned. Dette kunne HD med fordel ha lært av. Jeg tror de aller fleste ville fått en mye større respekt for henne om hun fikk større respekt selv for arbeidet hun gjør.

Nå kritiserer du Helene Drage sine bilder når du skriver - Smakfulle morsomme bilder uten å holde inn magen, presse opp puppene og helt uten å stå i snurr for å se tynnest mulig ut. Slik kritikk er ikke greit i mine øyne og jeg ser det på som mobbing for du kritiserer utseende hennes 🤬

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Birdo skrev:

Noen burde kanskje roe ned littegrann her inne..

Jeg blir sint når noen kritiserer Helene Drage på denne måten som dette eksempelet - Smakfulle morsomme bilder uten å holde inn magen, presse opp puppene og helt uten å stå i snurr for å se tynnest mulig ut.

Det er for meg ikke ok og akseptabelt. og det er og kritisere utseende på Helene Drage og jeg reagerer når en bruker kritiserer Helene Drage for og ta slanke operasjon. Det er ikke greit i det hele tatt i mine øyne og jeg støtter den som jeg ser blir urettferdig behandlet. 

Jeg hadde reagert mye mer viss det var en av dem kjente mamma bloggerne som hadde lagt ut slike bilder for dem har barn som dem skal vere gode forbilder til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å forstå forargelsen HDs selveksponering vekker her. HD viser på ingen måte mer hud eller mer sexy positurer enn brorparten av influencere nå til dags. Jeg har ingen trang til å se kløften til HD like lite som jeg har tilsvarende til andre bloggere. Det er dessvere en greie i tiden at folk med eksponeringstrang legger ut seksualiserte bilder til offentlig beskuelse. Ikke min greie...

Når det er sagt synes jeg HD er befriende i innrømmelsen av at hun liker oppmerksomheten får med slike bilder. Samme med at hun klart indikerer hun gjerne vil ha den typen oppmerksomheten fra menn med blant annet måten hun deler det på. Hun skjuler det ikke under dekke av å "være på date med mannen/kjæresten", "tilfeldigvis ha på en bluse som overlater ekstremt lite til fantasien på en familegreie" eller "viser fram siste reklameoppdrag krydret med kom-å-ta-meg-blikk". Så poeng fra meg for å si rett ut hun liker oppmerksomhet om kroppen sin (gjerne fra menn) i stedet for å late som om hun bare  henvender seg til unge jenter eller høytutdannede småbarnsmødre eller andre patetiske bortforklaringer. Og heldigvis er det ingen barn blandet sammen med kroppseksponeringen slik andre bloggere ynder å gjøre. 👍

Jeg kritiserte HD for utalelsen hun kom med i 2011/12 (?) om overvektige. Det var ikke greit det hun sa. Jeg håper HD har lært og ikke ville gjøre det samme i dag. Jeg gir gjerne en blogger en ny sjangse og så får vi se om denne bloggeren fortjener den tiltroen. Bloggere flest gjør sjeldent det, men enn så lenge har jeg håp for HD tror jeg. :) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører på siste podcast. Kan virke som realiteten begynnere å innhente henne. Hun som har påstått at hun tok en slik operasjon KUN basert på å få en bedre helse og forebygging. Det var hun som sa at vektnedgang var en bivirkning! , og var det opp til henne så kunne like godt være overvektig, hvis det ikke gikk ut over helsa. Hun elsket jo sin store kropp. Dette budskapet har hun messet nå i flere år. Nå sier hun at hun ikke vil tilbake til den størrelsen hun var, og hun tror i dag at hun opplevde seg mindre ennn det som var realiteten var. ( jmf. Siste podcast)

Mitt oppfatning ut fra alt dette er at hun aldri har vært fornøyd, men har lurt seg til å tro det. En forsvarsmekanisme. 

Hun var også fornøyd over hun smilte på bilder hvor hun veide mere, fordi det betydde at hun var fornøyd. Akkurat som at man ikke kan fake et smil, og at det ikke er et alibi på hvordan man føler seg. Tipper det kommer flere og flere innrømmelse i nær fremtid om hvordan det egentlig er å ha fedme. For de fleste er det vanskelig situasjon å være i. HD har også sagt at kroppen ikke skal definere hvem du er som person, allikevel har det etter slankeoperasjoner kommet mer og mer lettkledde bilder. Det er ikke samsvar mellom liv og lære, og det man kunne påpeke når hun har en offentlig blogg. 

Endret av Lin10
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, Lin10 skrev:

Hører på siste podcast. Kan virke som realiteten begynnere å innhente henne. Hun som har påstått at hun tok en slik operasjon KUN basert på å få en bedre helse og forebygging. Det var hun som sa at vektnedgang var en bivirkning! , og var det opp til henne så kunne like godt være overvektig, hvis det ikke gikk ut over helsa. Hun elsket jo sin store kropp. Dette budskapet har hun messet nå i flere år. Nå sier hun at hun ikke vil tilbake til den størrelsen hun var, og hun tror i dag at hun opplevde seg mindre ennn det som var realiteten var. ( jmf. Siste podcast)

Mitt oppfatning ut fra alt dette er at hun aldri har vært fornøyd, men har lurt seg til å tro det. En forsvarsmekanisme. 

Hun var også fornøyd over hun smilte på bilder hvor hun veide mere, fordi det betydde at hun var fornøyd. Akkurat som at man ikke kan fake et smil, og at det ikke er et alibi på hvordan man føler seg. Tipper det kommer flere og flere innrømmelse i nær fremtid om hvordan det egentlig er å ha fedme. For de fleste er det vanskelig situasjon å være i. HD har også sagt at kroppen ikke skal definere hvem du er som person, allikevel har det etter slankeoperasjoner kommet mer og mer lettkledde bilder. Det er ikke samsvar mellom liv og lære, og det man kunne påpeke når hun har en offentlig blogg. 

Det viser at hun holder på og finne seg selv nå og hun får god hjelp til det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

For å si det slik - dette er verken mot HD spesifikt eller noen andre, men jeg kan faktisk ikke fatte og begripe hvorfor folk må dra av seg klærne for å få likes jeg. Uansett størrelse stor eller liten så er de alle med på å skape et kroppspress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Birdo skrev:

Jeg blir stadig overrasket over at folk her inne blir sjokkert over at Helene, på lik linje med de fleste andre bloggere, liker oppmerksomhet? Det er jo ingen tvil om at hun liker å vise frem kroppen sin, og helt ærlig så sliter jeg litt med å skjønne hvorfor man blir så fornærmet over det?

Fordi andre influencere har mindre pupper tror jeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lin10 skrev:

Som en annen storblogger som sa hun skulle bevise for andre kvinner at kroppen ikke endret seg etter fødsel, for deretter å legger inn silikon og benytter enhver anledning til å vise frem puppene. 

Endret av Mynona
Slettet sitat og svar er fjernet.
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Men til saken. 

HD legger ut halvnakne bilder av seg selv i vrengt positur. Skriver at man skal elske kroppen som den er. Følgere reagerer og skriver at det er rart hun står i vridd vinkel for å se tynnes mulig ut når hun promoterer å elske kroppen som den er? HD tar INGEN selvkritikk, men sammenligner det med at man ikke bruker joggebukse på jobb. Da har man virkelig ikke forstått verken hva kroppspress er eller at man selv er midt inne i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yng Plyng skrev:

Men til saken. 

HD legger ut halvnakne bilder av seg selv i vrengt positur. Skriver at man skal elske kroppen som den er. Følgere reagerer og skriver at det er rart hun står i vridd vinkel for å se tynnes mulig ut når hun promoterer å elske kroppen som den er? HD tar INGEN selvkritikk, men sammenligner det med at man ikke bruker joggebukse på jobb. Da har man virkelig ikke forstått verken hva kroppspress er eller at man selv er midt inne i det. 

Helt enig med deg!

Hadde hun elsket kroppen sin og ville fremmet selvaksept, så hadde hun ikke fullstendig vrengt kroppen og stått i ekstremt unaturlige positurer på alle helfigurbilder.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Yng Plyng skrev:

Men til saken. 

Synes man ordlegger seg litt ufint ofte når det diskuteres HD, det ødelegger også debatten på lik linje med den usaklige positiviteten men det er mer godkjent her blant brukerne.

Men er enig i at HD legger ut bilder som er litt "glansbilde". Får et inntrykk av at hun oppriktig mener at hun elsker kroppen sin osv, men at hun (som de fleste andre) faktisk ønsker å se ut så nært som mulig dagens skjønnhetsidealer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
13 minutter siden, arnoyb skrev:

Synes man ordlegger seg litt ufint ofte når det diskuteres HD, det ødelegger også debatten på lik linje med den usaklige positiviteten men det er mer godkjent her blant brukerne.

Men er enig i at HD legger ut bilder som er litt "glansbilde". Får et inntrykk av at hun oppriktig mener at hun elsker kroppen sin osv, men at hun (som de fleste andre) faktisk ønsker å se ut så nært som mulig dagens skjønnhetsidealer. 

Når det kommer til Helene Drage er hun en influencer som når ut til eldre i forhold til Sophie Elise og dem yngre som når ut til unge jenter med et falskt utseende at det er greit og operere seg og ta en kosmetisk behandling. Det kroppsbildet er så ille som det går an og bli og derfor mener jeg at Helene Drage fremmer det som er naturlig hos en dame med former og som er en motpol for Sophie Elise. Derfor mener jeg at Helene Drage ikke har et usunt kroppsfokus siden hun når mer ut til voksne mennesker som kan tenke selv og dem over 30 år er voksne nok til og ikke la seg påvirke. 

Jeg følger Helene Drage gjennom team livs stil mitt inntrykk er at hun er dønn ærlig i snappene sine når hun snapper for dem og jeg liker at Helene Drage er mer personlig enn mange av dem andre. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, arnoyb skrev:

Nailed it. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Carina Maria skrev:

....

Jeg følger Helene Drage gjennom team livs stil mitt inntrykk er at hun er dønn ærlig i snappene sine når hun snapper for dem og jeg liker at Helene Drage er mer personlig enn mange av dem andre. 

Men hva får du ut av å følge henne? Hva gir det deg ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
37 minutter siden, tutsi123 skrev:

Men hva får du ut av å følge henne? Hva gir det deg ?

Skal prøve og svare deg så godt som råd er for jeg vil ikke at mine svar skal provosere deg viss. 

Hva jeg får av og følge hun på snap chat, instagram og blogg. På bloggen synes jeg hun er inspirerende og en motivator for andre og komme seg i form til og begynne og trene og det er flott og lese om den reisen hun har hatt og har før og etter slankeoperasjonen og for meg personlig er er hun inspirerende. Min mamma er er over vektig og hun følger Helene Drage og det var gjennom hun jeg begynte og følge med på hun på sosiale medier. 

På snap chat er hun også en motivator og inspirasjons kilde til fysisk aktivitet, jeg som er hunde menneske synes det er moro å følge med på hundene hennes og hun snapper for team livs stil en snap gruppe som mamma og jeg synes at hun er opplysende og ærlig om situasjonen sin rundt slanke operasjonen og hun deler både gode og dårlige dager og det er slike typer influencere jeg liker. Av og se på dem trenings snappere og trenings influencerne som Helene Dragee har jeg selv tatt fatt på treningen min på  nytt etter jeg fikk barn. 

Jeg håper svaret ditt ga deg mening for jeg prøvde så godt som mulig og forklare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Jeg har langt på vei forsvart HD i denne tråden, og nå som hun tydeligvis har roet ned på de unaturlige løfte-opp-genser-bildene følger jeg gjerne med videre. Dog må jeg si at denne tråden gikk helt over styr nå, og da orker jeg virkelig ikke engasjere meg.

With friends like these, who needs enemies..? Hadde jeg vært HD hadde jeg vært mer skremt av denne nesegruse beundringen enn all verdens kritikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...