Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Birdo skrev:

Men herlighet. Er humor bare lov fra nesen og opp om man ikke er tynn eller?

Hva var humoren i det? Forklar..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, Lin10 skrev:

Hva har det du skriver med saken å gjøre. Du misser poenget. Jeg har til dags dato ikke sett noen andre bloggere som viser seg frem på den måten hun gjør eller har hatt et slikt dobbelbudskap som denne blogger har hatt over lengre tid. Kan jo virke som hun omsider har innsett det selv, siden det tyder på en forandring på hva hun legger ut. Men, helt borte blir der nok ikke, når hun har en bedre halvdel som støtter henne på de litt mer seksualiserte poseringene.

Jeg ser til stadighet en annen blogger som både viser frem rumpe, mage og pupp, mens hun tilsynelatende er i barnebursdag, baker eller trener, og ikke minst, har en mann som fotograferer de litt mer seksualiserte poseringene. 
Men hun er jo skrapa på magen, og har silikonpupper som holder seg oppe av seg selv, så da er det greit? 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lin10 skrev:

Hva var humoren i det? Forklar..

Selvironi? Har du hørt om det? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Selvironi? Har du hørt om det? 

Ja, da var det nok det det var. Alt handler nok om selvironi når en skal vise rompe og pupper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Ja, da var det nok det det var. Alt handler nok om selvironi når en skal vise rompe og pupper. 

Men HVORFOR synes du det er så ille at hd gjør det? Når du liker så veldig godt at andre gjør det? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tilsynelatende mer ønskelig å skrive om hvordan CBE viser seg frem og poserer på bilder, og å peke på brukere man mener er dobbeltmoralske, enn å diskutere det tråden egentlig handler om. Skjer nesten hver gang jeg er innom. 

Endret av Fvonk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes man kan gi hd bittelitt av den endeløse godviljen man kan gi tynnere folk. Det er ingen dødssynd å være  feit. Men det er ganske slemt å fordømme folk som er det.  

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg synes man kan gi hd bittelitt av den endeløse godviljen man kan gi tynnere folk. Det er ingen dødssynd å være  feit. Men det er ganske slemt å fordømme folk som er det.  

 

Du følger tydeligvis ikke denne bloggen og vet hva det handler om, så en diskusjon blir nytteløs. Når du drar inn andre bloggere, så ser man jo det. Det er ingen her som har sagt at det er dødssynd å være feit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Du følger tydeligvis ikke denne bloggen og vet hva det handler om, så en diskusjon blir nytteløs. Når du drar inn andre bloggere, så ser man jo det. Det er ingen her som har sagt at det er dødssynd å være feit. 

Jeg følger bloggen og er enig med pøbelsara. Mener jeg vet like godt som deg hva det handler om, og er fortsatt uenig med deg. Dere må jo tåle motargumenter.

Når man bruker ord bevist for å være nedverdigende og man har en dobbeltmoral selv i diskusjonsforumet så mister man ganske enkelt all tyngde bak sine "argumenter".

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes man kan gi hd bittelitt av den endeløse godviljen man kan gi tynnere folk. Det er ingen dødssynd å være  feit. Men det er ganske slemt å fordømme folk som er det.  

 

Enig. Det er derfor denne tråden ofte ender i brukerdebatt. Det er provoserende å lese hvordan tynnhet hos enkelte gir frikort mens overvekt blir beskrevet som dødssynd. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, arnoyb skrev:

Jeg følger bloggen og er enig med pøbelsara. Mener jeg vet like godt som deg hva det handler om, og er fortsatt uenig med deg. Dere må jo tåle motargumenter.

Når man bruker ord bevist for å være nedverdigende og man har en dobbeltmoral selv i diskusjonsforumet så mister man ganske enkelt all tyngde bak sine "argumenter".

Motargumenter er helt fint, forstår ikke hvorfor andre bloggere skal diskuteres her inne i denne tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Motargumenter er helt fint, forstår ikke hvorfor andre bloggere skal diskuteres her inne i denne tråden. 

Poenget var vell at HD er dobbeltmoralsk i følge deg, men at når du selv argumenterer usaklig og dobbeltmoralsk så kan man ikke ta deg seriøst. Regner med du ser det å skjønner det egentlig selv om du gjør deg vanskelig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Jeg er kritisk til HD sin eksponering av kropp, men litt rumperisting er altså ikke det verste. Det viser jo faktisk at hun har den selvironien hun påstår. Å stå i vinkel med puppene fram er totalt ukult, men å deie en ærlig rumpe er faktisk noe helt annet. Da snakker vi å framme kropp framfor å skjule den i snåle posseringer. 

Endret av Yng Plyng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forøvrig aldri heiet på kroppsfokus hos noen, men jeg synes det er helt merkverdig hvor mye fatshaming som kommer igjennom og får bli stående i denne  tråden kontra andre tråder. Deg er liksom helt greit å shame hd hele tiden - uansett om hun sier at hun er venner med kroppen sin eller når hun gjør en helhjertet innsats for å bli mindre. Det er lov å prøve å like seg selv selv om man stadig får neskejd om at man er vulgær, uapetittlig og et dårlig forbilde. Det er vanskelig å få det til, fordi det liksom er helt greit å fatshame folk, men det for søren lov å prøve å like seg selv. Og influencere deler adskillig verre ting fra sitt eget privatliv enn hd gjør. Gi meg en risterumpe fremfor en uvitende toåring anyday. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg har forøvrig aldri heiet på kroppsfokus hos noen, men jeg synes det er helt merkverdig hvor mye fatshaming som kommer igjennom og får bli stående i denne  tråden kontra andre tråder. Deg er liksom helt greit å shame hd hele tiden - uansett om hun sier at hun er venner med kroppen sin eller når hun gjør en helhjertet innsats for å bli mindre. Det er lov å prøve å like seg selv selv om man stadig får neskejd om at man er vulgær, uapetittlig og et dårlig forbilde. Det er vanskelig å få det til, fordi det liksom er helt greit å fatshame folk, men det for søren lov å prøve å like seg selv. Og influencere deler adskillig verre ting fra sitt eget privatliv enn hd gjør. Gi meg en risterumpe fremfor en uvitende toåring anyday. 

Fatshaming argumenter er ganske oppbrukt her inne..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan bare tenke seg hvor mye kroppsfokus det blir nå som vekta går nedover og hun blir så fornøyd med kroppen sin, slik hun har beskrevet om forrige massive vektnedgang. Vær ærlig, og si at jeg elsker å vise meg frem, istedenfor budskap som høres fint ut på papiret. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg oppfatter også denne shamingen som veldig problematisk, og får inntrykk av at enkelte ønsker å latterliggjøre utseendet til Helene Drage samtidig som de utrykker seg så delikat som mulig så de selv ikke fremstår som de eksepsjonelt lite sympatiske og empatiske menneskene de åpenbart er. 

Lurer ingen. 

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen komme med konkrete eksempler fra tråden som inneholder fatshaming? Takk på forhånd.

Og før noen leser (feil) mellom linjene: Nei, jeg spør ikke fordi jeg mener det ikke forekommer her; jeg spør fordi jeg lurer på hva dere som diskuterer i denne tråden legger i ordet. Følger ikke tråden til vanlig, leser som regel kun de siste innleggene som er skrevet når jeg er innom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Er ikke sikkert du får noe svar. Ser det er flere her  inne som er mer interessert i å diskutere en annen blogger. Hun er slank, så henne er det innenfor å Shame..

Jeg har ALDRI shamet henne på noen måte for kroppen hennes. Jeg har kritisert henne for at hun på tross av 10 års erfaring i bransjen, strever med p skjønnw reglene for reklamemerking og for at hun eksponerer ungene sine. Jeg har aldri bodyshamet henne ellernoen andre kvinner. 

Og jeg har sitert innlegget ditt fra i morges med eksempel på din fatshaming. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg har ALDRI shamet henne på noen måte for kroppen hennes. Jeg har kritisert henne for at hun på tross av 10 års erfaring i bransjen, strever med p skjønnw reglene for reklamemerking og for at hun eksponerer ungene sine. Jeg har aldri bodyshamet henne ellernoen andre kvinner. 

Og jeg har sitert innlegget ditt fra i morges med eksempel på din fatshaming. 

Vel, å påstå og spekulere om at en blogger suger magen inn på HVERT bilde, er vel noe annet en fokus på riktig reklamemerking. Slutt å gjør deg selv til en helgen..

At rompa til HD disser på den snapen mannen legger ut, er ihverfall ikke en spekulasjon. Hun ønsker selv den effekten ved at hun utfører den handlingen. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...