Wenda Skrevet 29. november 2017 #6261 Skrevet 29. november 2017 Eller man kanskje rett og slett bare er en uheldig person som ofte blir syk? Kjenner flere sunne, spreke, aktive, herlige mennesker med en god psyke, men som likevel blir syke bare de går ut døra 1
Jelly333 Skrevet 29. november 2017 #6262 Skrevet 29. november 2017 Overvekt og dårlig kosthold spiller en rolle, spesielt sistenevnte. Min overvektige søster er veldig mye syk, hun tar ikke vare på seg selv, sover for lite og spiser for mye/usunn mat. Hvis jeg som normalvektig har en "fråtsehelg" hvor jeg koser meg, spesielt når jeg spiser smågodt, så får jeg influensafølelse i kroppen og kan bli ordentlig syk 1-2 dager senere. Sukker svekker immunforsvaret. Jeg er slank og spiser ett plantebasert vegetarisk kosthold til vanlig. Derfor merker jeg det veldig godt på kroppen hva sukker og junkfood gjør, når jeg en sjelden gang spiser det. Det er som gift for kroppen. Dermed blir man også lettere syk. 4
Hollie Skrevet 29. november 2017 #6263 Skrevet 29. november 2017 Jeg er overvektig, og er veldig sjelden syk, men nå er det heller ikke sukker som er min last. Det med å bli syk ofte/sjeldent er vel individuelt som alt annet men tviler selvfølgelig ikke på at det har en sammenheng med livsstil og kosthold. 4
Silje92 Skrevet 29. november 2017 #6264 Skrevet 29. november 2017 11 minutter siden, Jelly333 skrev: Overvekt og dårlig kosthold spiller en rolle, spesielt sistenevnte. Min overvektige søster er veldig mye syk, hun tar ikke vare på seg selv, sover for lite og spiser for mye/usunn mat. Hvis jeg som normalvektig har en "fråtsehelg" hvor jeg koser meg, spesielt når jeg spiser smågodt, så får jeg influensafølelse i kroppen og kan bli ordentlig syk 1-2 dager senere. Sukker svekker immunforsvaret. Jeg er slank og spiser ett plantebasert vegetarisk kosthold til vanlig. Derfor merker jeg det veldig godt på kroppen hva sukker og junkfood gjør, når jeg en sjelden gang spiser det. Det er som gift for kroppen. Dermed blir man også lettere syk. Sukker svekker ikke immunforsvaret i så små mendger over en helg 27
Miranda16 Skrevet 29. november 2017 #6265 Skrevet 29. november 2017 Hun går jo på jobb som om det var sommer ute i korte skjørt etc så overrasker meg ikke at hun er syk. Hun har jo vært utrolig stresset de siste ukene. Kan jo være at det er en sammenheng? 8
Nutz Skrevet 29. november 2017 #6266 Skrevet 29. november 2017 On 11/26/2017 at 3:57 AM, Perle said: Ja, det er det samme som gjentar seg ca. annenhver uke. At hun ikke har kontroll, at hun er lei av å «være drittlei», at hun bare har lyst til å legge ned bloggen og insta, at hun mangler motivasjon, at hun er blitt syk og at døgnet har for få timer. I mellom disse utbruddene er det daglige snapper, podcaster og innlegg om hvor «awsome» hun føler seg. Jeg tror hun er veldig dramatisk som person, og er en person som lar seg vippe av pinnen veldig lett. Døgnet har ikke mindre timer for henne enn for oss andre. Hun er voksen, leier en leilighet og har ikke et stort hus og vedlikehold å bekymre seg for, de har heller ingen barn. Hun jobber og blogger, og har egentlig bare seg selv og hunden å tenke på. Synes virkelig hun burde tatt en pause fra fra alt dette «awsome» greine. Bare vært helt vanlig «uawsome», og forsøke å finne en balanse og en flyt. Problemt hennes er vel at hun er avgengig av oppmerkdomhet, nesten på grensen til det ekshibisjonistiske. Hun skaper med dette et press på seg selv som hun tydelig ikke tåler, og som gjør at hun alltid blir hengene etter, tar dårlige valg og ikke klarer å få til den livstilsendringen hun så sårt trenger. Det der var virkelig spot on! 3
Kartoffel Skrevet 29. november 2017 #6267 Skrevet 29. november 2017 Det er ingenting som er så befriende som å innse sin egen middelmådighet. Husker ikke hvem som sa det, men synes det er fantastisk godt sagt. Det der med å være så awesome og dritbra osv, stå i speilet å si at man er så utrolig vakker etc, det tror jeg ikke nødvendigvis er så lurt, selv om tanken er god. Rett og slett fordi det ikke er virkeligheten, og det føles litt falskt. De aller fleste ser jo at det skinner igjennom for Helene også, at det er noe hun så gjerne VIL tro på, men ikke helt får det til. Da blir forskjellen mellom de dagene man elsker seg selv og hater seg selv en veldig stor kontrast. Kan man ikke bare... være? Være fornøyd? Tilfreds? Akseptere seg selv? Må man egentlig elske seg selv og synes at man er så sinnsykt awesome til en hver tid? Jeg gjør iallefall ikke det, men har et veldig godt liv likevel. Vi er jo alle bare... folk. Med gode og dårlige egenskaper, som alle andre. 18
Halloi Skrevet 29. november 2017 #6268 Skrevet 29. november 2017 24 minutter siden, Kartoffel skrev: Det er ingenting som er så befriende som å innse sin egen middelmådighet. Husker ikke hvem som sa det, men synes det er fantastisk godt sagt. Det der med å være så awesome og dritbra osv, stå i speilet å si at man er så utrolig vakker etc, det tror jeg ikke nødvendigvis er så lurt, selv om tanken er god. Rett og slett fordi det ikke er virkeligheten, og det føles litt falskt. De aller fleste ser jo at det skinner igjennom for Helene også, at det er noe hun så gjerne VIL tro på, men ikke helt får det til. Da blir forskjellen mellom de dagene man elsker seg selv og hater seg selv en veldig stor kontrast. Kan man ikke bare... være? Være fornøyd? Tilfreds? Akseptere seg selv? Må man egentlig elske seg selv og synes at man er så sinnsykt awesome til en hver tid? Jeg gjør iallefall ikke det, men har et veldig godt liv likevel. Vi er jo alle bare... folk. Med gode og dårlige egenskaper, som alle andre. Enig. Jeg tror det gjerne ble en greie fordi så mange snakker ned om seg selv. Men jeg, som har et helt middelmådig utseende, kler på meg det jeg føler meg vel i, sminker meg og ordner håret slik at jeg føler meg bra. Og jeg har det helt fint med meg selv. Jeg har ca 15 kilo mer enn en helt normalvektig person veier, men føler meg fortsatt ikke feit, eller stresser med å gå ned i vekt. Jeg prøver likevel å ta sunne avgjørelser, jeg trener og jeg spiser snop😊 sjeldent syk, er jeg også🙊 5
Gjest eksiltronder Skrevet 29. november 2017 #6269 Skrevet 29. november 2017 Ja, selvfølgelig er hun syk fordi hun er tjukk 🙄 Kjekt å ha en knagg å henge alt på gitt!
Hattivatti Skrevet 29. november 2017 #6270 Skrevet 29. november 2017 Jeg er helt normalvektig, men like ofte syk som Helene. Legen vet ikke hvorfor jeg er så mottagelig for sykdom, så jeg antar at noen bare er uheldige og er slik. Det er dritkjipt og enda kjipere når folk mistror meg og mener jeg skaper meg/syter, når realiteten er at jeg faktisk er syk og ikke bare litt snufsete eller ønsker oppmerksomhet. Stress kan nok kanskje være en faktor da. Jeg blir lettere syk i hektiske perioder, kanskje det er det samme for Helene? 5
Silje92 Skrevet 29. november 2017 #6271 Skrevet 29. november 2017 Synes det blir for dumt å kun skylde på kostholdet hennes om årsak til mye sykdom. Jeg er normalvektig og har slitt vannvittig mye med sykdom de siste årene. På det verste hadde jeg forkjølelse en gang i mnd. med bihulebetennelse og antibotikakur. HVER bidige mnd. Jeg trente og spiste godt da. Dette kunne jeg ikke gjøre noe med selv, det endte jo opp med operasjon tilslutt. Hadde også kranglete mandler som førte til at jeg fjernet mandelene. Årsaken til hyppigheten av infeksjoner vet man jo ikke, men det var ihvertfall ikke pga. dårlig kosthold eller fysisk aktivitet. Likevel skal man ikke legge under en stol at sunn kost styrker helsa Blir bare dumt å skylde på kostholdet som hovedårsak til sykdom, for det kan være så mange ting eller kombinasjon av flere faktorer. 6
tutsi123 Skrevet 29. november 2017 #6272 Skrevet 29. november 2017 Det er vel dette hun ønsker.... oppmerksomhet også når hun er syk,og dere biter på og gir henne det.Jeg er ikke vant til sånt sutter om sykdom og alt annet som er galt.Og synes det er meget synd at ei ung dame sliter såpass som hun gir uttrykk for.Mat,jobb,sykdom,trening det meste er jo negativt,og dette forsterkes nok og gjør det verre for henne når hun blogger.Hadde jeg vært henne hadde jeg trukket meg tilbake og søkt hjelp for å få skikk på livet mitt for min egen del.Men hun er kanskje blitt avhengig av oppmerksomheten bloggingen gir,og må kanskje ha hjelp for å avvennes med det å.Jeg vet ikke,men synes det gjør vondt langt inn i sjela å se hvordan hun strever med å holde fasade og innimellom så sprekker alt. 5
filifjonka Skrevet 29. november 2017 #6273 Skrevet 29. november 2017 4 hours ago, Kartoffel said: Det er ingenting som er så befriende som å innse sin egen middelmådighet. Husker ikke hvem som sa det, men synes det er fantastisk godt sagt. Det der med å være så awesome og dritbra osv, stå i speilet å si at man er så utrolig vakker etc, det tror jeg ikke nødvendigvis er så lurt, selv om tanken er god. Rett og slett fordi det ikke er virkeligheten, og det føles litt falskt. De aller fleste ser jo at det skinner igjennom for Helene også, at det er noe hun så gjerne VIL tro på, men ikke helt får det til. Da blir forskjellen mellom de dagene man elsker seg selv og hater seg selv en veldig stor kontrast. Kan man ikke bare... være? Være fornøyd? Tilfreds? Akseptere seg selv? Må man egentlig elske seg selv og synes at man er så sinnsykt awesome til en hver tid? Jeg gjør iallefall ikke det, men har et veldig godt liv likevel. Vi er jo alle bare... folk. Med gode og dårlige egenskaper, som alle andre. Jeg spør meg virkelig det samme, enten elsker de kroppen eller så hater de den. Enten er de så awsom eller helt ræva. Om oppmersksomhet skal de ha uansett, stakkars folk. 4
Gjest Gillians Skrevet 2. desember 2017 #6274 Skrevet 2. desember 2017 Tenk at en dame gikk inn i butikken og skjelte henne ut for å ha på seg det hun hadde på seg. (Ref. Insta) For en utrolig kjip ting å gjøre. Føler med henne at hun må oppleve sånt, altså. Det bildet av ryggen, (også insta) er det nytt? Hun ser temmelig fit ut på det.
tutsi123 Skrevet 2. desember 2017 #6275 Skrevet 2. desember 2017 39 minutter siden, Gillians skrev: Tenk at en dame gikk inn i butikken og skjelte henne ut for å ha på seg det hun hadde på seg. (Ref. Insta) For en utrolig kjip ting å gjøre. Føler med henne at hun må oppleve sånt, altså. Det bildet av ryggen, (også insta) er det nytt? Hun ser temmelig fit ut på det. Det er nok et eldre bilde,"noen" kilo lettere vil jeg anta.Angående hva denne damen skal ha sagt,så sluker jeg ikke det rått sånn uten videre.Enten var det en psykisk syk dame,eller for alt vi vet fantasi kun for å få sympati.Hvem vet??? 6
Kelsi Skrevet 2. desember 2017 #6276 Skrevet 2. desember 2017 Skulle ikke forundre meg om det stemmer at en dame kommenterte antrekket hennes. Jeg opplevde selv at en eldre dame kom inn i butikken jeg jobbet i og sa at jeg var uanstendig kledd. Hadde på meg singlet og skjørt, som var arbeids-uniform vi hadde fått utdelt. 6
Butternut Skrevet 2. desember 2017 #6277 Skrevet 2. desember 2017 Hun har vel tidligere uttalt at hun var lystløgner før, så vet ikke om jeg kjøper den. Men folk lirer jo av seg så mye rart så. Det bildet av ryggen er forresten gammelt. 8
lenemor1 Skrevet 2. desember 2017 #6278 Skrevet 2. desember 2017 Hvordan er det mulig å være så ofte syk🙄 4
Hattivatti Skrevet 2. desember 2017 #6279 Skrevet 2. desember 2017 Hun går slik på jobb, inne på et kjøpesenter(antar jeg, aner ikke hvor butikken ligger). Jeg vil tro det er/blir varmt der og klarer ikke å skjønne hvorfor bare bein er ille da. Bedre det en at hun skal stå å svette tenker jeg. 5
Gjest Gillians Skrevet 2. desember 2017 #6280 Skrevet 2. desember 2017 Jeg syns bare bein i desember for så vidt ser rart ut. Jeg har jobbet på mange kjøpesentere og aldri drømt om å gå uten strømpebukse i desember. Det er ikke SÅ varmt på kjøpesentre. Men siden hun er såpass stor kan det kanskje hende hun veldig fort blir varm, eller at strømpebukser er ubehagelig. DEn kommentaren har jeg ikke noe problem med å tro på, det er en del drittfolk der ute som bare tror de folk gjør folk en tjeneste med å slenge drit.
Fremhevede innlegg