Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Jeg lar meg stadig overraske over innleggene hennes. Er det å ha mensen tabu? Det er 2017 ikke 1947. HD er snart 30 og synes det er pinlig å kjøpe bind. 

Det er et bra tema å ta opp. Mange jenter syns det er flaut å kjøpe bind og mensen er fortsatt et tabu på mange måter for mange mennesker

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Carina Maria said:

Jeg liker bloggern godt og jeg synes hun er flink blogger og jeg tror hun er stor motivasjon for andre som sliter med overvekt. 

På hvilken måte da egentlig?

• Liker 6
Gjest Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, filifjonka skrev:

På hvilken måte da egentlig?

Hun er til motivasjon for andre bloggere til og trene og det er min mening. 

Skrevet
28 minutter siden, Miranda16 skrev:

Jeg lar meg stadig overraske over innleggene hennes. Er det å ha mensen tabu? Det er 2017 ikke 1947. HD er snart 30 og synes det er pinlig å kjøpe bind. 

Jeg skjønner godt du blir overrasket hvis det er dette du fikk ut av innlegget. Det står ikke noe sted at hun synes det er pinlig å kjøpe bind. Ikke at det å ha mensen er tabu heller.

Skrevet (endret)
11 hours ago, Carina Maria said:

Hun er til motivasjon for andre bloggere til og trene og det er min mening. 

Til å trene? Ser ikke at hun trener i det hele tatt, men det er kanskje snakk om omvendt psykologi,  slik går det om du ikke trener liksom...

Endret av filifjonka
  • Liker 13
Skrevet (endret)
11 timer siden, ti10 skrev:

Jeg skjønner godt du blir overrasket hvis det er dette du fikk ut av innlegget. Det står ikke noe sted at hun synes det er pinlig å kjøpe bind. Ikke at det å ha mensen er tabu heller.

"det mange som opplever det som både flaut, tabu og litt hemmelig"

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Miranda16 skrev:

"det mange som opplever det som både flaut, tabu og litt hemmelig"

"Den siste tiden har det surret og gått en kampanje fra Libresse som tar sikte på å normalisere mensen, og vise at det er en naturlig del av hverdagen. 50% av jordas befolkning har jo faktisk mensen, allikevel er det mange som opplever det som både flaut, tabu og litt hemmelig. "

Dette er begynnelsen på innlegget, som basert på  budskapet til Libresse handler om at hun mener at jenter og kvinner generelt ikke burde være flau over å snakke om å ha mens, men hun kan styre seg for disse "mensbildene" folk legger ut. Hvordan noen får dette til å bety at Helene Drage personlig både betrakter temaet mens som tabu OG synes det er pinlig å kjøpe bind, det lurer jeg på. Det må jeg si er en i overkant kreativ tolkning av teksten.

Gjest Carina Maria
Skrevet
6 timer siden, filifjonka skrev:

Til å trene? Ser ikke at hun trener i det hele tatt, men det er kanskje snakk om omvendt psykologi,  slik går det om du ikke trener liksom...

Det er min mening om bloggern og jeg synes hun er inspirerende blogger. 

Skrevet (endret)

Selv syns jeg at Helene sitt innlegg om mensen var forfriskende etter flere innlegg fra andre bloggere som åpenbart har staget situasjoner hvor de later som de har blødd igjennom. 

Endret av Renate89
Feilskrivning
  • Liker 8
Skrevet (endret)
19 timer siden, slipset skrev:

Nok en evig rant på snap..

Ja, det er det samme som gjentar seg ca. annenhver uke. At hun ikke har kontroll, at hun er lei av å «være drittlei», at hun bare har lyst til å legge ned bloggen og insta, at hun mangler motivasjon, at hun er blitt syk og at døgnet har for få timer. I mellom disse utbruddene er det daglige snapper, podcaster og innlegg om hvor «awsome» hun føler seg. 

Jeg tror hun er veldig dramatisk som person, og er en person som lar seg vippe av pinnen veldig lett. Døgnet har ikke mindre timer for henne enn for oss andre. Hun er voksen, leier en leilighet og har ikke et stort hus og vedlikehold å bekymre seg for, de har heller ingen barn. Hun jobber og blogger, og har egentlig bare seg selv og hunden å tenke på.

Synes virkelig hun burde tatt en pause fra fra alt dette «awsome» greine. Bare vært helt vanlig «uawsome», og forsøke å finne en balanse og en flyt. Problemt hennes er vel at hun er avgengig av oppmerkdomhet, nesten på grensen til det ekshibisjonistiske. Hun skaper med dette et press på seg selv som hun tydelig ikke tåler, og som gjør at hun alltid blir hengene etter, tar dårlige valg og ikke klarer å få til den livstilsendringen hun så sårt trenger. 

Endret av Perle
  • Liker 20
Skrevet
17 timer siden, Perle skrev:

Ja, det er det samme som gjentar seg ca. annenhver uke. At hun ikke har kontroll, at hun er lei av å «være drittlei», at hun bare har lyst til å legge ned bloggen og insta, at hun mangler motivasjon, at hun er blitt syk og at døgnet har for få timer. I mellom disse utbruddene er deg dalige snapper, podcaster og innlegg om hvor «awsome» hun føler seg. 

Jeg tror hun er veldig dramatisk som person, og en person som lar seg vippe av pinnen veldig lett. Døgnet har ikke mindre timer for henne enn for oss andre. Hun er voksen, leier en leilighet og har ikke et hus og vedlikehold å bekymre seg for, de har ingen barn. Hun jobber og blogger og har egentlig bare seg selv og hunden å tenke på.

Synes virkelig hun burde tatt en pause fra fra all dette «awsome» greine. Bare vært helt vanlig «uawsome» og forsøke å finne en balanse og flyt. Problemt hennes er vel at hun er avgengig av oppmerkdomhet, nesten på grensen til det ekshibisjonistiske. Hun skaper med dette et press på seg selv som hun tydelig ikke tåler og som gjør st hun alltig blir hengene etter, tar dårlige valg og ikke klarer å få til den livstilsendringen hun så sårt trenger. 

Spot on! Skulle ønske hun kunne se dette selv (eller i det minste akseptere det)

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, Butternut skrev:

Spot on! Skulle ønske hun kunne se dette selv (eller i det minste akseptere det)

Eller at noen av hennes nærmeste kunne hjulpet henne å se det/ta tak i det! Det som er beskrevet er så sant, og en oppskrift for henne å kunne ta tak i....

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, Perle skrev:

Ja, det er det samme som gjentar seg ca. annenhver uke. At hun ikke har kontroll, at hun er lei av å «være drittlei», at hun bare har lyst til å legge ned bloggen og insta, at hun mangler motivasjon, at hun er blitt syk og at døgnet har for få timer. I mellom disse utbruddene er det daglige snapper, podcaster og innlegg om hvor «awsome» hun føler seg. 

Jeg tror hun er veldig dramatisk som person, og er en person som lar seg vippe av pinnen veldig lett. Døgnet har ikke mindre timer for henne enn for oss andre. Hun er voksen, leier en leilighet og har ikke et stort hus og vedlikehold å bekymre seg for, de har heller ingen barn. Hun jobber og blogger, og har egentlig bare seg selv og hunden å tenke på.

Synes virkelig hun burde tatt en pause fra fra alt dette «awsome» greine. Bare vært helt vanlig «uawsome», og forsøke å finne en balanse og en flyt. Problemt hennes er vel at hun er avgengig av oppmerkdomhet, nesten på grensen til det ekshibisjonistiske. Hun skaper med dette et press på seg selv som hun tydelig ikke tåler, og som gjør at hun alltid blir hengene etter, tar dårlige valg og ikke klarer å få til den livstilsendringen hun så sårt trenger. 

Hun skal ha kred for å dele ar livet og situaskonen hennes er vanskelig! Hun ønsker nok en endring og mer kontroll i livet, men det ER vanskelog å endre et livsmønster. Jeg har hatt et problematisk forhold til mat siden jeg var barn. Jeg er anorektiker, builimiker/overspiser (ja hele pakka nå om dagen!). Jeg får behandling, men som regel er det ikke selve maten eller kropp (for tynn/tykk og vil slanke seg) som var/er årsaken til mine spiseforstyrrelser - det er et forsøk på å ta kontroll over livet, angst, vonde følelser og traumer. I mine anorektiske perioder føler jeg meg alltid på topp når det kommer til kontroll over eget liv og effektivitet - nesten som en rus! Stolt av å mestre å kontrollere om jeg skal spise eller ikke - masse adrenalin. Som overspiser/builimiker føler jeg at alt er ute av komtroll - rett og slett kaos, og det er gjerne kombinert med dårlig selvfølelse og samvittighet, avsky, dystre/mørke tanker om meg selv og depresjon. Så... ble mye om meg, så sorry avsporing, men poenget mitt er at den livsendringen og behandlingen det tar å bli frisk fra sf ved å omstille tanker/følelser knyttet til mat og å  lærr å mestre å takle kriser og nedgang i livet med noe annet enn økt eller redusert matinntak eller oppkast det er en laaang prosess som er enormt krevende og vanskelig og tar gjerne år med flere tilbakefall på veien!

• Liker 15
Skrevet (endret)
2 timer siden, Monky skrev:

Hun skal ha kred for å dele ar livet og situaskonen hennes er vanskelig! Hun ønsker nok en endring og mer kontroll i livet, men det ER vanskelog å endre et livsmønster. Jeg har hatt et problematisk forhold til mat siden jeg var barn. Jeg er anorektiker, builimiker/overspiser (ja hele pakka nå om dagen!). Jeg får behandling, men som regel er det ikke selve maten eller kropp (for tynn/tykk og vil slanke seg) som var/er årsaken til mine spiseforstyrrelser - det er et forsøk på å ta kontroll over livet, angst, vonde følelser og traumer. I mine anorektiske perioder føler jeg meg alltid på topp når det kommer til kontroll over eget liv og effektivitet - nesten som en rus! Stolt av å mestre å kontrollere om jeg skal spise eller ikke - masse adrenalin. Som overspiser/builimiker føler jeg at alt er ute av komtroll - rett og slett kaos, og det er gjerne kombinert med dårlig selvfølelse og samvittighet, avsky, dystre/mørke tanker om meg selv og depresjon. Så... ble mye om meg, så sorry avsporing, men poenget mitt er at den livsendringen og behandlingen det tar å bli frisk fra sf ved å omstille tanker/følelser knyttet til mat og å  lærr å mestre å takle kriser og nedgang i livet med noe annet enn økt eller redusert matinntak eller oppkast det er en laaang prosess som er enormt krevende og vanskelig og tar gjerne år med flere tilbakefall på veien!

Jeg kan desverre relatere jeg også. Matmisbruk og ekstrem restriksjon er to sider av samme sak. Det er en form form selvskading og en måte å «temme» ytre kaos på. Det går ofte hånd i hånd. Det blir alltoppslukende og det suger all energi. 

Det er derfor jeg mener at HD bør «skrelle» bort alt det eksterne presset hun pålegger seg selv. Presset om å være påtatt «happy-happy» og «awsome», stresset med positive innlegg, podder og photoshoots og dette med å dra titalls mil for vipper og negler annenhver uke.

Hun hadde et dønn ærlig innlegg i fjor vinter om at hun sliter med overspising. Et innlegg hun fikk kjemperespons på. Alle heiet på henne, og hun hadde en gyllen mulighet til å komme på rett spor. Desverre ble det med den ene postem, og diden durte hun  på i samme tralten som før. Synd, det er kjempemange som kan relatere til henne. I stedet for å sette dette på dagsordnen, har hun valgt en annen misjon, nemlig å «elske seg selv» slik som hun er. Det er jo kjempefint det, bare at det i hennes tilfelle neppe stemmer, og at hun i bunn og grunn er dypt fortvilt over egen situasjon.

Igjen jeg tror det som spenner bein på henne er at hun er helt avhengig av bekreftelsen oppmerksomheten gir henne. Og at lever i en «illusjon».

Å slite slik hun gjør, og i tilegg jobbe med klær, møte kunder fysisk hver dag på jobb smilende, kvittre på snap og å poste «awsome» bilder på insta må være helt ekstremt utmattende.

Jeg håper hun finner ut det hele. Virkelig.

Endret av Perle
  • Liker 15
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Skrevet
På 27.11.2017 den 3.02, Perle skrev:

Jeg kan desverre relatere jeg også. Matmisbruk og ekstrem restriksjon er to sider av samme sak. Det er en form form selvskading og en måte å «temme» ytre kaos på. Det går ofte hånd i hånd. Det blir alltoppslukende og det suger all energi. 

Det er derfor jeg mener at HD bør «skrelle» bort alt det eksterne presset hun pålegger seg selv. Presset om å være påtatt «happy-happy» og «awsome», stresset med positive innlegg, podder og photoshoots og dette med å dra titalls mil for vipper og negler annenhver uke.

Hun hadde et dønn ærlig innlegg i fjor vinter om at hun sliter med overspising. Et innlegg hun fikk kjemperespons på. Alle heiet på henne, og hun hadde en gyllen mulighet til å komme på rett spor. Desverre ble det med den ene postem, og diden durte hun  på i samme tralten som før. Synd, det er kjempemange som kan relatere til henne. I stedet for å sette dette på dagsordnen, har hun valgt en annen misjon, nemlig å «elske seg selv» slik som hun er. Det er jo kjempefint det, bare at det i hennes tilfelle neppe stemmer, og at hun i bunn og grunn er dypt fortvilt over egen situasjon.

Igjen jeg tror det som spenner bein på henne er at hun er helt avhengig av bekreftelsen oppmerksomheten gir henne. Og at lever i en «illusjon».

Å slite slik hun gjør, og i tilegg jobbe med klær, møte kunder fysisk hver dag på jobb smilende, kvittre på snap og å poste «awsome» bilder på insta må være helt ekstremt utmattende.

Jeg håper hun finner ut det hele. Virkelig.

Enig med deg!😊

• Liker 1
Skrevet

Altså, hun er jo kronisk syk? 

• Liker 5
Skrevet
12 timer siden, Jolanda skrev:

Altså, hun er jo kronisk syk? 

For å sammenligne med meg selv da, så er jeg stort sett syk 1 eller 2 ganger i året når influensaen herjer som verst. Ellers ingenting. Noen er kanskje oftere syke, men jeg synes jeg leser at hun er syk omtrent hele tiden..

• Liker 4
Skrevet

Fysisk helse henger ofte sammen med hvordan man har det. Og hun har vært ganske tydelig på at hun ikke har det særlig bra for tiden, så da er det ikke så rart at hun er en del syk. Det er mye lettere å ta seg sammen og ikke la en forkjølelse knekke en når hodet er på plass.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...