Gå til innhold

Meg og babyen min:)


*Heidi*

Anbefalte innlegg

ok, takk for beroligende svar søndagsengel med så fin avatar :)

Nå bekymrer jeg meg mer for malingen, mannen min holder på å male babyrommet, og det blir sååå fint men det er så sterk lukt :hår: Fordi vi har panel på veggen så må han bruke olje maling oxo. Vi sover riktig nok i stua, og jeg oppholder meg bare nede men det hjelper ingen ting, lukten er vannvittig sterk her nede.

Mamma sa til meg at det kom til å være bekymringer fra dag 1 når det gjelder barnet, og jeg må nok innrømme at hun har rett!

I dag har jeg vært sammen med en annen venninne som oxo skal ha baby, i mai, sånn som meg :)

Kjempekoselig! Vi var innom ligningskontoret for å hente engangstønad søknaden men det måtte man gjøre på trygdekontoret og det var selvfølgelig stengt! Må få søkt snart, jeg kan jo få pengene i februar og vi trenger dem virkelig! Har en elektriker regning på 32 ooo!!!! :o Dyre disse håndtverkerne..

Er forresten litt redd for at jeg ikke skal få engangsstønad pengene alikevell, fordi jeg kanskje har tjent over 58 000.. La oss si at jeg har tjent 60 000 da, hvor tragisk er ikke det.. :sjokk: Da får jeg sikkert en sum i måneden som er kjempeliten! Jeg får se når selvangivelsen kommer! Er vikar så jeg har tjent 10 000 her og 10 000 der, derfor jeg ikke har kontroll på det.. men noen som vet hvor mange måneder de regner med? hørt det er de seks siste månedene, men jeg lurer på hvem seks måneder det gjelder? Siden jeg føder i mai,og da får permisjon fra slutten av april, gjelder det månedene fra september/oktober da?? Syns sånne ting er så vanskelig å sette seg inn i.. er så mye regler :o Slitsomme greier!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er babyen seks måneder :rosasmil: Utrolig hvor for tiden går, bare tre måneder igjen :Nikke: Eller kanskje denne passer bedre :sjokk: TRE måneder!!!! Til fødselen jeg tenker på med gru.. Men jeg får jo møte den lille babyen etter disse mye omtalte smertene, og detgleder jeg meg veldig til :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What a day.. Er så sliten ass.. Masse stress og masse kynnere! Deilig å endelig sette seg i senga og slappe av.

Var innom babyshop i dag, det er så utrolig mye søte klær der! og nå er masse på halv pris, sånn som mexx klærne som er så kule! Men de er ikke så søte når man ikke vet kjønnet.. Kjipt :veldigsur: Jaja, får handle på januar salget neste år istedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå sitter jeg på jobb, fredag kveld og utrolig lite å gjøre..

Sitter å gleder meg til etterpå, da skal jeg møte bestevenninnen min, og vi skal gjøre siste innspurt til bryllupet hennes, som er i MORGEN :)

Gleder meg veldig til å være forlover i morgen.. Gifte bort bestevenninnen min... :hjertesmil: Litt trist egentlig.. eller ikke trist,det var feil ord,man blir bare litt følelses ladet liksom.. Men de er veldig gode venner av oss,så da blir det vell litt sånn..

Kunne skylt på at jeg var gravid, men til og med mannen min slet med å ikke felle en tåre i går, når han skrev ferdig talen sin. Han er liveredd for at han skal begynne å gråte når han skal holde den.. :) hehe søt da..

nei, alt er i boks, så det er bare å dra å møte venninnen min, og roe ned hennes nerver i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bryllupet gikk kjempe fint og nå har de reist til Tailand og India for en bryllupsreise på fire uker!! Misunner dem ja.. Har sååå lyst til å reise til syden nå, kanskje fordi det er så mange jeg kjenner som akkurat har vært ute å reist (mamma,svigers osv) Men vi må nok bare vente gitt.

Jobber den siste uken i svangerskapet denne uken, deilig for jeg begynner å bli rimelig trøtt om dagen.. dagene går veldig sakte nå oxo, få kunder, men det er jo vinterferie.

I morgen skal jeg bestille vognen :) Håper det ikke er så veldig lang leveringstid, selv om det ikke er så stress enda.

I dag har jeg sitti og lest opp og ned på KG,fordi det har vært så lite og gjøre her, vannvittig hvor mange timer man kan fordrive på KG..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Hei hei jenter :)

Kanskje på tide at jg skriver litt her nå ja.. :oops:

Lenge siden sist! Men jeg får liksom aldri satt meg ned og skrevet..

Uansett, alt er bra med meg og babyen :) Vi er allerede i uke 32, tiden går fort. Har fått vite at det er en liten gutt i magen min, fikk helt sjokk jeg, var helt helt sikker på at det var en jente! Men det er jo veldig koselig med en liten gutt! Mannen min ble jo overlykkelig, ønsket seg nok en gutt veldig fælt. Jeg var på majorstua klinikken, anbefales. Litt dyrt da, betalte 1000 kr, men jeg syns alikevell det var verdt det. Vi fikk se den lille gutten vår i 3d, noe som var veldig spesielt. Oxo fikk vi med oss bilder og film, han er veldig søt på filmen, sutter på hånden sin! Fikk vite at han veide 1650 g og kom til å veie 3500 med 10% i pluss eller minus. Så det er ikke så ille da, føler meg så stor så jeg var redd for å presse ut en gigant baby :)

Mye er blitt handlet inn nå og vi gjør siste finishen i andre etage. Jeg har fått kjøpt meg vogn, en marineblå vogn fra basson roma. Også har vi kjøpt seng, en nydelig seng i mahogny med himmelseng over, også stellebord.. Og endel klær! Masse blått nå som vi vet at det er en gutt! Vet jeg ikke bør satse fullstendig på det, men vi så det sååå klart alle sammen(hadde med bestemødrene) og legen garanterete meg det hundre % at det var en gutt han så! Han skal hete Mathias Natanael.. Mannen min vil ha Mathias og jeg Natanael så da gjør vi det sånn!

Deilig med fri nå i påsken og så fint vær det er! Jeg og mannen var ute og gikk en lang tur i stad,det var deilig. Faktisk han som foreslo det og jeg som pleier og måtte dra han ut. Det var koselig. I dag pakker vi, vi reiser på fjellet i morgen. Misunner mannen min som skal i bakken, jeg elsker og stå på snowboard! Men jeg får kose meg inntil fjellveggen jeg, prøve å få litt farge kanskje :) Hadde ikke skada akkurat!

Blir uansett deilig å være på hotell noen netter, bare slappe av og ikke tenke på mat eller opppussing.

Nå gleder jeg meg fælt til babyen kommer, var hos en venninne som fikk tvilinger her om dagen, de var jo så nydelige.. sukk :hjerte: Hadde lyst å ta de med meg hjem! Samtidig har angsten for å føde nådd meg litt.. Alle sier jo at det er såååå vondt.. Gruer meg og gleder meg på samme tid!

Uanett så må jo babyen ut :)

Får gå og sette igang en pizza jeg, etter mannens ønske :wink: Han mener han bør få pizza hver fredag men jeg vet ikke helt hvor enig jeg er i det, blir litt lei! Kjipt det ikke er idol i kveld da, har liksom blitt ett fast innslag på fredager det da.. men det er vell noe annet gøy!

Snakkes snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var laaange hærlige dager på fjellet og en solfyllt påske over :veldigsur: Drømmer meg tilbake til den deilige solveggen.. men men, tilbake til virkeligheten ja!

Var virkelig deilig å komme seg ut og bort fra opppussingen, selv om det stresser meg litt at vi "sløste" bort 3-4 dager hvor mye kunne vært gjort.. men men, vi trengte det! Spesielt mannen min som står med hodet oppe i malingsboksen hele tiden.. han koste seg fælt i bakken med den første utepilsen ja :wink:

Men været er forsatt veldig godt da :briller: Kan jo nyte det her hjemme,selv om vi ikke er på fjellet! Blir så utrolig glad og i godt humør nå som sommeren nærmer seg.. har til og med lagt om til sommer dekk!! Det er jo et godt vær tegn!

I dag har jeg hatt besøk av to venninner som ikke har vært her før, det var kjempekoselig. De kom klokken 14.00 og vips så var klokken 21.00, tiden hadde gått så fort. Jeg hadde egentlig planlagt å ta meg en tur på bibloteket når de dro jeg, men når jeg så på klokken da, var den jo ni!! Rart hvor fort tiden kan gå når man har mye å snakke om!

Tenkte meg på bibloteket fordi jeg skal leie en film om fødsel, fikk nemlig beskjed fra ahus at alt av svangerskapskurs frem til min termin var fullt, slik at jeg måtte ringe noen andre hvis jeg ville på kurs..

Fant derfor ut at jeg kanskje skulle leie en film, sånn at mannen min fikk litt innblikk i hva som ville skje! Går vi glipp av mye når vi ikke går på svangerskapskurs,dere som har vært der?

I morgen skal jeg på boligmessen på exporama og se om jeg finner noe fint til huset, elsker messer :)

Sov godt alle sammen :ironi::sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og god helg til deg oxo :)

I dag har vært en ganske fin dag.. Jeg stod opp og møtte en vennine på senteret, og vi hadde lunsj sammen og koste oss litt! Så hentet jeg mannen på toget, så dro vi hem, snekra litt i huset og koste oss med hjemmelagde hamburgere og hamburger brød mens vi så idol! Syns at Mari røyk ut i dag, men hun var en av de dårligste.. Jeg heier helt klart på Jorunn,men syns Alehandro (eller hvordan det skrives) er helt nydelig.. og Cindy! De tre heier jeg på :) Men jeg håper det blir en jente som vinner i år da!

Fra neste uke av skal jeg begynne å gå til legen en gang i uka, det betyr at det nærmer seg... :) Gleder meg vilt til å få ut gullgutten min!

Denne uken har vi vært rundt og sett på kjøkken, vi skal ha nytt nå. Vi har solgt vårt og det blir snart hentet, så vi har litt dårlig tid, litt kjipt å leve uten kjøkken liksom.. men vi har bestemt oss for å bestemme oss i begynnelsen av neste uke, da har vi fått inn alle tilbudene oxo, så vi kommer til å bestille da! Blir gøy :)

Håper bare det ikke er så lang leveringstid, litt kjedelig å komme hjem med en nyfødt, uten kjøkken liksom! Men tror nok det går greit, de fleste har sagt 2 uker til oss..

Mannen min driver å snekrer han(som vanlig) men nå skal jeg dra han med meg ned i stua og se "kjærlighet før første blikk" den fødsels filmen.. Gleder meg til å se den :wink:

Ha en kjempefin helg alle sammen :)

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg gleder meg sånn til å bli gravid og få barn!!! :hjerter::babysmokk: Blir spennende å høre om både baby og nytt kjøkken i tiden framover! :-) Er du helt klar for fødselen, eller gruer du deg litt også? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tide å skrive litt her ja.. :)

Nå er det bare fire uker igjen, jeg er 36 uker på vei i dag! Gleder meg sååååå til å få denne babyen ut, har så sinnsyke smerter i ryggen og ribb beina for tiden så jeg begynner å bli rimelig lei :)

Men det er jo bare bra for da er ikke fødselen så skummel å tenke på lenger..

Søndagsengel: Du må bare glede deg sååå mye, det er helt fantastisk! Så utrolig og nydelig :) Helt ubeskrivelig.. Har du noen planer for når du har lyst å begynne å tenke på barn eller? Som sagt så er det bare å glede seg.. selv om svangeskapet kan være litt tungt noen ganger, men det er verdt det når du kjenner den lille hånda hans stikke ut, eller merker alt livet inne i deg.. :wink:

Ting er litt tyngre en de kunne ha vært for meg da, fordi nå har jeg ikke noe kjøkken, og gulvet i stuen holder på å rives opp :o Slitsomt for å si det sånn.. Håper virkelig ikke den lille kommer før vi er ferdig her, men kommer han til terminen så vil vi rekke det regner jeg med. Vi har leid inn en mann som kommer på lørdag(antagelighvis) og legger nytt gulv hos oss, og det vil jo hjelpe mye, da slipper jeg alt dette støvet hvertfall. Og selve kjøkkenet får vi 6 mai, og det tar vell noen dager å sette opp.. Men før det skal det tapetseres og sånn da, så vi har nok å gjøre de neste ukene for å si det sånn!

I helgen var vi på besøk hos noen venner av oss, og det var kjempekoselig! Var en tur i sverige og kjøpte noe smågodt osv, oxo fikk jeg air brush tanning av en vennine, men jeg er litt redd for at det ikke er så bra når man er gravid? Jeg tenkte ikke over det der og da, men det var sent på kvelden, på besøk hos dem.. tenkte på det dagen etter! Men jeg er jo ganske langt på vei nå, så jeg tror ikke det kan skade, håper virkelig ikke det!

I dag blir en kjedelig dag, mannen min dro 06.30 og kommer ikke hjem før 21-22 i kveld.. og jeg har ingen ting å finne på, har ikke bil heller :veldigsur: men men, tenkte jeg skulle ut og gå en tur nå, så får jeg se hva jeg finner på senere.. skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre hjemme, når det gjelder opppussingen, men det er det ikke.. bare sånne store jobber igjen!

Jeje, vi snakkes senere :)

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndagsengel: Du må bare glede deg sååå mye, det er helt fantastisk! Så utrolig og nydelig :) Helt ubeskrivelig.. Har du noen planer for når du har lyst å begynne å tenke på barn eller? Som sagt så er det bare å glede seg.. selv om svangeskapet kan være litt tungt noen ganger, men det er verdt det når du kjenner den lille hånda hans stikke ut, eller merker alt livet inne i deg.. :wink:

Det er så gøy å følge med på hvordan det går med deg! Du får være flink til å skrive her den siste tiden, da! Og etter at babyen har kommet, så klart :) Hvis du har tid... :wink: Vi har begynt å tenke på barn for lenge siden!! Jeg blir ferdig utdannet i juni, og da er det bare å få en jobb som jeg er sikker på at jeg kommer til å ha "6 av de siste 10 månedene"... og så setter vi nok i gang prøvingen. jeg er utrolig babysyk for tiden!!! Heldigvis er sambo veldig klar også :danse: Det er liksom litt lettere å vente når jeg vet at han også vil ha så fort vi har mulighet til det. Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig, nå hadde jeg sitti å skrevet en laaang tekst, så var jeg nær ett eller annet, så ble alt borte!! Tragisk.. :o Men hvertfall, søndagsengel: Koselig at du liker å følge med på meg og mitt da :) Bra at samboeren din oxo er like ivrig som deg, syns synd på dem som sitter alene med lysten på barn, det må være forferdelig trist! Syns du er veldig flink og tålmodig som klarer å vente til etter at du har skaffet deg jobb da, men det er veldig fornuftig.. belive me!!

Jeg hadde jo ingen jobb, og fikk derfor bare engangsstønaden, og det merker vi veldig nå. Men så er det jo typisk oss da, og starte på flere store prosjekter på en gang. Nå driver vi med kjøkkenet, og det er greit nok, for det hadde vi penger til(bruker feriepengene) men det vi hadde penger til, det var kjøkkenet, ikke hvitvarer, pluss maling og parkett som vi må legge ny.. alt blir jo alltid mye dyrere en man regner med! Hitil har vi kjøpt kjøkkenet+ kjøleskapet+ parketten.. Vet ikke helt når vi får råd til ovn og vaskemaskin men det får vi bare vente med.. Ønsker meg jo selvfølgelig det dyreste når det gjelder hvitevarer oxo, typisk meg :o Ovnen må ha induksjons topp og kjøleskapet skulle være amerikansk :wink: I tillegg til kjøkkenstyret så har mannen min startet eget firma, og det tjener jo ikke så mye i begynnelsen+ at han er i siviltjenesten+ at vi skal ha baby :wink: Litt mye ja..

Men men, vi overlever vell, må klare oss på suppe en stund da men :)

Nå skal jeg hoppe i dusjen, har tatt huset før i dag, det som er igjen av huset og taes hvertfall.. så kommer mannen min hjem snart :) Gleder meg for jeg ser så lite til han for tiden, savner han veldig :veldigsur:

Han skal jo bare jobbe med kjøkkenet da men.. koselig å bare ha han her hvertfall!

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Heidi!

Så koselig å lese i dagboken din, du skriver så godt at jeg kjenner nesten malingslukta fra huset deres!

Jeg og forloveden min er veldig babysjuke og har vært det lenge. Vi er ferdig med studiene i Australia i Juni og skal hjem til Norge for å jobbe og bo. Vi har snakka om ka vi gjør hvis vi skulle bli gravide før jeg får meg jobb og ikke har mulighet å jobbe i 6 mndr først. det virker umulig det, spesielt med et høyt studielån hver.

Kan du dele noen erfaringer med meg ang dette? Det med engangstønad, kor lenge det holder (eller ikke holder) og bare klare seg på ei lønning.

Det er så vanskelig å tenke fornuftig når man har så inderlig lyst på en liten spire!

Håper du får en fin dag og unner deg alt godt :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, Heidi!

Så koselig å lese i dagboken din, du skriver så godt at jeg kjenner nesten malingslukta fra huset deres!

Jeg og forloveden min er veldig babysjuke og har vært det lenge. Vi er ferdig med studiene i Australia i Juni og skal hjem til Norge for å jobbe og bo. Vi har snakka om ka vi gjør hvis vi skulle bli gravide før jeg får meg jobb og ikke har mulighet å jobbe i 6 mndr først. det virker umulig det, spesielt med et høyt studielån hver.  

Kan du dele noen erfaringer med meg ang dette? Det med engangstønad, kor lenge det holder (eller ikke holder) og bare klare seg på ei lønning.  

Det er så vanskelig å tenke fornuftig når man har så inderlig lyst på en liten spire!

Håper du får en fin dag og unner deg alt godt :blomst:

Hei hei kunstnern :)

Så koselig at du har lest dagboken min.. Skjønner virkelig at du syns det er vanskelig å vente ja, er ikke av den mest tålmodige jeg heller!

Engangsstønaden er på ca 33.000 og jeg vet om flere som har fordelt disse over mange måneder. Man lever trangt men man får det til.Men det spørs jo hvor mye dere har i gjeld! Jeg brukte disse pengene på en elektriker regning jeg.. kjipt å betale 32 000 liksom, men det var deilig å bli kvitt den regningen oxo!!

Vi lever på bare en inntekt og mannen min er rørlegger, det har gått, men vi har ikke mye penger!Vi får betalt regninger og har bitte litt ekstra men det er ikke mye. Nå som han er i sivil tjenesten har vi enda mindre penger, de dekker regningene våre, men det er bare så vidt. Det er mye vi må betale selv, som alarm og bil! Pluss at mannen min jobbet mye overtid, og det er penger vi savner!! Men det blir jo ekstra trangt for oss da, fordi vi pusser opp, eller rettere sagt renoverer hele leiligheten!!

Så jeg anbefaler deg og skaffe deg en jobb, slik at du får jobbe seks måneder i svangerskapet. Bare ta deg en butikk jobb eller noe, det er jo bare for en liten periode..

Fortell hvordan det går da :)

Klem fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på kontoret i mørket med lap toppen min og venter på at mannen min skal bli ferdig på dataen! Han driver med noe faktureringsprogram.. kjedelig :murvegg: Gleder meg til i morgen, da skal jeg passe en et år gammel gutt. Et venne par skal i begravelse, så da spurte de om jeg ville passe han i mens, blir kos, han er så søt.. Blitt skikkelig begravelses passer jeg :wink: Passet nemlig to nydelige jenter sist uke, da foreldrene dems var i begravelse. De er tvilinger og bare noen uker gamle, tror du jeg koste meg eller?!

På kvelden i morgen skal jeg på jente party. Skal være for en venninne som skal flytte til lillehammer! Det blir koselig! Ellers skal vi bare jobbe i huset i helga, som vanlig! Skulle egentlig legge parkett men den har ikke kommet enda.. gjør ikke noe det assa, for vi har nok å gjøre!

Nei, jeg får gå å re opp senga jeg, jeg sov så lenge i dag at jeg er ikke så veldig trøtt, men jeg blir litt sliten av å sitte på dataen.

I morgen skal mannen min være hjemme sammen med meg, jippi :hjerter2:

Stor nattaklem :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Heidi!

Takk for rådet, det er helt klart det lureste å vente ja..Vi har ca 300 000kr i lån hver..hmmm, ikke no særlig det nei.

Jeg sloss inni meg ennå (og med forloveden min) for jeg vil så gjerne ha, men vil ikke at detta skal komma imellom oss. Ikke at jeg tror det gjør det heller, vi har et veldig åpent og godt forhold. Men du veit...

Nei, nok om meg og mitt!

Håper du har en fin lørdag og kos deg med magen og den herlige mannen din :hjerte:

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...