Gå til innhold

Meg og babyen min:)


*Heidi*

Anbefalte innlegg

Hei. Ser at mange har skrevet dagbok her, fikk lyst å skrive en jeg oxo:) Er nå 15 uker på vei, fant ut at jeg var gravid når jeg var fire uker på vei. Jeg bestemte meg for å slutte på p-pillen da jeg har gått på den i mange år og vet man bør ha en pause etter en stund. Vi ville ha barn men kunne gjerne vente et eller to år til, så vi bestemte oss for å droppe prevensjon og heller bare ta det som det kommer. Trodde helt ærlig det ville ta en stund før jeg ble gravid fordi jeg hadde gått på pillen i så mange år, men der tok jeg virkelig feil.. etter min siste mens på pilla ble jeg gravid i neste eggeløsning!! Av en eller annen grunn følte jeg det på kroppen at jeg var gravid selv om jeg selvfølgelig ikke hadde noen symptomer. Så var det en mandag ettermiddag jeg var alene hjemme og tok testen, og det ble et kryss!! Kunne ikke tro det.. ble så stresset, gikk opp og ned trappa, begynte å rydde, var helt rar.. Sjekka testen tusen ganger mens jeg gikk rundt i huset. Så ringte jeg mannen min, han ble jo kjempeglad, hadde virkelig gledet seg til barn han. Etter dette ringte jeg pappa som jeg gruet meg litt til å ringe, han ville så gjerne at jeg skulle ta en utdannelse før jeg fikk barn men han ble heldighvis glad, sjokkert men glad. Resten av familien ble ringt og de alle nærmeste vennene.. Valgte å si det bare til de aller nærmeste i fare for at det skulle skje noe de første tre månedene..

Dagen etter ringte jeg legen og de ba meg komme ditt og ta en test, da hadde jeg forøvrig tatt to tester dagen før, fordi den første testen jeg tok viste minus etter noen timer*NOIAN*, tok test nummer to(hadde kjøpt en sånn pakke med to i) og det ble jo en pluss tegn det oxo.. Men jeg dro til legen da og fikk bekreftet graviditete. Etter dette gikk tiden ganske sakte egentlig.. Ville ha symptomer fordi jeg følte at babyen ikke var der. Det første jeg merket var at jeg ble så utrolig trøtt, ville sove hele tiden.. Så begynte jeg å bli kvalm men jeg skal ikke klage- lå ikke over doskålen akkurat, men var kvalm da, hadde mye brekninger, spesielt hvis jeg stresset mye.

Så var min første lege time, jeg var ti uker på vei, men det skjedde ikke så mye spennende. Jeg pratet mye med legen også tok han en gynekoloisk test på meg. Var mye mer spennende andre gangen, da var jeg 14 uker på vei og fikk høre hjerte på min lille baby :) Det var helt utrolig rørende både for meg og mannen min..

Nå er jeg 15 uker på vei og venter egentlig på stor mage og fosterbevegelser :P

Må gi meg for denne gangen.. Klem Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: som dagbokskriver og til KG(som registrert bruker iallefall) Så koselig å høre om den lykelige tilstanden din!!

Gleder meg til å følge med her hos deg!

Klem fra Lilletrollet

(flott navn du har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: som dagbokskriver og til KG(som registrert bruker iallefall) Så koselig å høre om den lykelige tilstanden din!!

Gleder meg til å følge med her hos deg!

Klem fra Lilletrollet

(flott navn du har)

Hei hei. Takk for koselig velkomst :P Bestemte meg for å lese dagboken din oxo, men oj.. :o Den var lang, du har vært her en stund du skjønner jeg.. leste mye av begynnelsen og det var så spennende så jeg prøvde å finne siste side for å se hvordan det har gått med dere, men fant det ikke ut :veldigsur: Hvordan har det gått? Skal lese litt mer når jeg får tid :)

Koselig at du vil følge meg :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver Heidi!!

Skal bli kjempekoselig å følge dere frem til den store begivenheten!! når har du termin?? :)

Ha en flott uke da!!

:nisse: stor :klem: fra Madden :nisse:

(som også synes at du har et flott navn!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og et stort :velkommen: som dagbokskriver!

Gratulerer med den lille i magen!

Gleder meg til å følge deg fremover, å være gravid er helt fantastisk, og å bli mor er enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, så koselig med så varm velkomst av så mange :) Tusen takk alle sammen :hjertesmil:

I dag er første dagen jeg endelig får slappe av litt siden helga.. Skal på jobb da, men ikke før 16.00 så da har jeg god tid i sofaen med lap toppen og kvinneguiden :P På mandag kjørte jeg og mannen min norge rundt :o nesten.. føltes sånn hvertfall! Vi bestemte oss nemlig for å kjøpe ny bil, eller hadde egentlig ikke så mye valg da jeg til nå har kjørt en honda civic som blir veeeldig trang med en baby og vogn i, så vi fant ut at vi måtte invistere i en stasjonvogn.. Og mannen min som er en skikkelig "bilmann" fant jo selvfølgelig sin drømmebil i sandnes! Så da var det jo bare å sette seg på flyet da, mandag ettermiddag, og fly til stavanger for så å kjøre 8 timer hjem.. Var ikke hjemme før kvart over fire :roll: Og måtte opp tidlig opp Tirsdag! Så derfor slapper jeg av i dag.. :)

Følte forresten at magen min hadde vokst i dag tidlig, ikke så mye da, men nå syns det at jeg er gravid, og det er jo gøy.. Er jo bare 15 uker på vei men har venta på mage siden jeg var fire :tunge1: Når jeg var hos legen forrige fredag sa han at magen min hadde vokst 15 cm og var akkurat der den skulle være, og han sa oxo at jeg kom til å vokse mye til neste gang jeg skulle til time hos han (17 Desember) Det var gøy :) Men jeg kommer sikkert til å angre at jeg ønsket meg så fort mage når den virkelig kommer, og blir værende en stund :grinele:

Jeg har bestilt meg en sånn babywatcher og venter utålmodig på den, selv om jeg er usikker om den funker eller ikke da.. leste den tråden om den i gravid forumet og der var de andre oxo veldig usikker på om det funker. Det var en der som var veldig sikker da, men de andre tror hu er sånn reklame dame.. og det kan nok stemme for jeg har ikke sett hu skrive noe innlegg noe annet sted. Er også litt redd for at det skader babyen min, skal sjekke med legen min før jeg bruker den så mye.. Syns bare det var så utrolig spesielt å høre hjertelyden hos legen at jeg vil høre den her hjemme oxo :hjertesmil:

Skal også til ultralyd i Desember, den 16, og det gleder jeg meg så klart mye til.. Har bestemt meg for å ta ihvertfall en til UL privat, da jeg leste om en dame som hadde oppdaget noe hjertefeil på den private UL og da hadde denne legen sendt henne rett til sykehuset for å starte en tidligere fødsel, 6 uker før tror jeg det var.. Og dette hadde ikke blitt oppdaget hvis hun ikke hadde vært på den private UL. Jeg vet at alle sier at jeg ikke skal høre på sånne skrekk historier, og det er sikkert ikke så sunt heller, men bedre safe then sorry sier nå jeg! Er så redd for at noe skal gå galt med den lille vettu :rosasmil:

Da får jeg gi meg for denne gang, men takker som sagt for velkomsten, skal følge med hos dere oxo :)

Har forresten termin 22 Mai i følge det opplegget med mensen siste dag, men får det sikrere på Ul!

Klem fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

heisann- Smugleste litt :oops: :-) og jeg var vel den som skrev at det var en reklame den babywatcheren.

Jeg tror det , men det betyr jo ikke at det er riktig og man vet jo aldri ,det kan jo være at den funker :-) og skalder babyen din tror jeg neppe den kan gjøre :-)

Lykke til videre i graviditeten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg babywatcheren min :danse: Det var kjempegøy.. Den funker virkelig bra assa, fant hjerte ganske fort og hørte det veldig godt :hjertesmil: Så i dag har både svigerfamilen og pappa fått høre på hjerte til babyen. Men det var litt skummelt oxo, for vi fant to hjerter!!!!! :o Vi fant de med syv cm mellomrom, men det kan kanskje være pulsen til babyen i magen eller at vi hørte det samme hjerte begge steder. Ikke vet jeg men jeg tviler på at det er tvilinger, jeg har jo hatt et ganske greit svangerskap og de med tvilinger blir jo som regel kjempe dårlige.. Har ingen tvilinger i familien heller! Men det var litt rart for vi hørte det så tydelig begge stedene og de hadde forskjelig puls! Pulsen lå som regel over 140 hele tiden så i dag tyder det på at det skal bli en jente :babyjente: Hos legen lå den på 138 og da tenkte vi kanskje gutt :babygutt: Vi får vell bare smøre oss med tålmodighet å se..

Har forresten begynt å kjenne spark :) Vet det er litt tidlig siden jeg er førstegangs fødene men jeg er 100% sikker på at det er det jeg kjenner. Det er så kos, blir så glad når jeg kjenner det. Kjente det i går kveld for sikkert for første gang. Oxo har jeg kjent det i kveld. Syns ikke det kjennes ut som sommerfugler som mange har sagt til meg, men som en litt hard luftboble på en måte.. Litt vanskelig å forklare.. Det er så kos nå når jeg kjenner at det skjer ting :)

Nå får jeg gå til mannen min som har begynt å sutre over at jeg har tatt over lap toppen hans helt og gir dataen og kvinneguiden mye mer oppmerksomhet en han.. Lurer på hvordan det skal bli når babyen kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg babywatcheren min :danse: Det var kjempegøy.. Den funker virkelig bra assa, fant hjerte ganske fort og hørte det veldig godt :hjertesmil: Så i dag har både svigerfamilen og pappa fått høre på hjerte til babyen. Men det var litt skummelt oxo, for vi fant to hjerter!!!!! :o Vi fant de med syv cm mellomrom, men det kan kanskje være pulsen til babyen i magen eller at vi hørte det samme hjerte begge steder. Ikke vet jeg men jeg tviler på at det er tvilinger, jeg har jo hatt et ganske greit svangerskap og de med tvilinger blir jo som regel kjempe dårlige.. Har ingen tvilinger i familien heller! Men det var litt rart for vi hørte det så tydelig begge stedene og de hadde forskjelig puls! Pulsen lå som regel over 140 hele tiden så i dag tyder det på at det skal bli en jente :babyjente: Hos legen lå den på 138 og da tenkte vi kanskje gutt :babygutt: Vi får vell bare smøre oss med tålmodighet å se..

Har forresten begynt å kjenne spark :) Vet det er litt tidlig siden jeg er førstegangs fødene men jeg er 100% sikker på at det er det jeg kjenner. Det er så kos, blir så glad når jeg kjenner det. Kjente det i går kveld for sikkert for første gang. Oxo har jeg kjent det i kveld. Syns ikke det kjennes ut som sommerfugler som mange har sagt til meg, men som en litt hard luftboble på en måte.. Litt vanskelig å forklare.. Det er så kos nå når jeg kjenner at det skjer ting :)

Nå får jeg gå til mannen min som har begynt å sutre over at jeg har tatt over lap toppen hans helt og gir dataen og kvinneguiden mye mer oppmerksomhet en han.. Lurer på hvordan det skal bli når babyen kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg babywatcheren min :danse: Det var kjempegøy.. Den funker virkelig bra assa, fant hjerte ganske fort og hørte det veldig godt :hjertesmil: Så i dag har både svigerfamilen og pappa fått høre på hjerte til babyen. Men det var litt skummelt oxo, for vi fant to hjerter!!!!! :o Vi fant de med syv cm mellomrom, men det kan kanskje være pulsen til babyen i magen eller at vi hørte det samme hjerte begge steder. Ikke vet jeg men jeg tviler på at det er tvilinger, jeg har jo hatt et ganske greit svangerskap og de med tvilinger blir jo som regel kjempe dårlige.. Har ingen tvilinger i familien heller! Men det var litt rart for vi hørte det så tydelig begge stedene og de hadde forskjelig puls! Pulsen lå som regel over 140 hele tiden så i dag tyder det på at det skal bli en jente :babyjente: Hos legen lå den på 138 og da tenkte vi kanskje gutt :babygutt: Vi får vell bare smøre oss med tålmodighet å se..

Har forresten begynt å kjenne spark :) Vet det er litt tidlig siden jeg er førstegangs fødene men jeg er 100% sikker på at det er det jeg kjenner. Det er så kos, blir så glad når jeg kjenner det. Kjente det i går kveld for sikkert for første gang. Oxo har jeg kjent det i kveld. Syns ikke det kjennes ut som sommerfugler som mange har sagt til meg, men som en litt hard luftboble på en måte.. Litt vanskelig å forklare.. Det er så kos nå når jeg kjenner at det skjer ting :)

Nå får jeg gå til mannen min som har begynt å sutre over at jeg har tatt over lap toppen hans helt og gir dataen og kvinneguiden mye mer oppmerksomhet en han.. Lurer på hvordan det skal bli når babyen kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen og ny dagbok. Du har en spennende tid i møte så det er bare å nyte, nyte og nyte :wink:

Så spennende med to hjertelyder da....Kan jo være babyen som flytter litt på seg eller så kan det jo være to. Men da hadde kanskje legen hørt det også? Blir jo mer spennende å komme på ultralyd nå da? Vi hadde stort sett hjertelyd på mellom 140 og 160 da vår lille lå i magen, og selv med alle "jentetegnene" på plass ble det jammen en herlig liten gutt :wink: Vi dere vite kjønn før fødselen eller spare det til det store øyeblikket er der?

Kos deg med dagbok og den voksende magen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei.

Da var helga over og det er bare å komme seg på jobb igjen :-( Uff denne uken blir det mye jobb oxo men..

I helgen har vi vært hos søstern til mannen min, koselig det :) Var en liten jente der på besøk som var fem uker gammel og bare sååååå nydelig.. :hjerter: Sukk, ble helt betatt.. Gleder meg bare mer og mer til vår lille kommer, selv om jeg stresser med å få pusset opp ferdig her. Vi begynte å pusse opp i sommer og holder på enda, slitsomt. Men vi kjøpte oss nytt rekkehus, og vi fant masse fukt og råte etter at vi hadde flyttet inn, så absolut alt måtte pusses opp.. Så vi sliter litt nå, fordi det er forsatt masse som må gjøres og alt av maling og støv og sånn burde jo vært borte seks måneder før babyen kommer og det har vi desverre ikke sjangs til å rekke, fordi at jeg ikke kan være i sterk malingslukt så må jo mannen min gjøre veldig mye alene og han er ganske sliten og lei.. Men vi får ta det som det kommer og lufte masse i April og Mai. Kanskje jeg må bo hos mamma noen uker etter fødselen, er jo ikke så gøy det da men..

Takk for velkomsten Mrs Potter og Monja.

Så søt gutten din din er Monja :)

Vi har prøvd apperatet flere ganger nå og da bare funnet et så det er nok bare en :ler:

Men vi gleder oss veldig til ultralyden for det, det er ikke så lenge til nå! Vi vil gjerne vite kjønnet men vet at det er lett å ta feil på ultralyden så vi vil ta det med en klype salt for det, er ikke så viktig å få vite kjønnet, det viktigste er at alt er bra med babyen! Men jeg syns oxo det hadde vært veldig gøy å få det som en overaskelse men vi vet ikke om vi klarer å vente så lenge.. :)

Da får jeg ordne meg til jobben, vi snakkes :)

Stor klem fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Heidi, så flott dagbok du hadde...spennende.....lurer på om det er jeg som er "reklamedama" her inne når det gjelder denne Babywatcherèn, har nok skrytt veldig av apparatet jeg og det mener jeg faktisk fortsatt. Apparatet har jeg nå hatt en lengre periode og det funker fremdelses utmerket. Synest det er litt rart at man ikke kan skryte av noe og anbefale man selv har funnet å være topp uten att man skal beskyldes for å være en utsendt "reklamedame", noe jeg definitivt ikke er......godt da å se at du Heidi også likte apparatet.....

Å ja, til de som lurer....er nok dessverre ikke så aktiv i diverse forum her inne......men, betyr det da at man er "på jobb" de gangene man er her ?

Ha en fin dag og lykke til......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, okey, da er jo det avklart :) Er jo uansett kjempe fornøyd med apperatet så det er jo ikke noe problem! Koselig med hilsen fra deg :)

Skulle egentlig bare titte innom, er så trøtt, så jeg får skrive mer i morgen!

Nattaklem til dere alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Trodde jeg hadde vært her inne å gratulert jeg...

GRATULERER og velkommen som dagbokskriver !!!!!!!!!!

Så morsomt at du hørte to hjertelyder! Blir vel litt ekstra spennende på ultralyden da ;)

Håper du får en flott dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...