Tutta89 Skrevet 5. desember 2016 #181 Skrevet 5. desember 2016 På Thursday, December 01, 2016 den 21.53, Peter007 skrev: Først tenker jeg at dette er en person , gjerne et hunnkjønn som har laget tråden for å provosere noen. Men skal ta innlegget særiøst. Hva tenker en vil skje om barnebidraget ble borte og en har dagens ordninger ellers. Bidragsforskudd utbetalinger ville øke i antall. Det ville bli færre samlivsbrudd pga de økonomiske konsekvenser. Det vil bli færre barn født utenfor parforhold. Antall aborter vil øke. Det vil bli ett høyt antall delt bosted. Jeg vil si nesten baredette etter samlivsbrudd Konsekvenser med økt utbetaling bidragsforskudd Vil gi økte utgifter på budsjettet her. Men det vil bli mindre utbetaling på overgangsstønad . Hva differansen blir er ikke godt å si. Noen økte abort utgifter vil komme . Bostedforeldre vil få det trangere økonomisk og samværs foreldre lettere . Hva er rett og hva er galt ? Kan det samlet bli like bra for barna ? Barnebidraget er til for barnas skyld . Er dagens regelverk det beste alternativet ? Det er en rekke spørsmål som dukker opp. Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. Men mennene skal ikke ta konsekvensene for ubeskyttet sex, og risikoen for å gjøre noen gravide? Hvorfor skal de da ha ONS når de HVET hva sex kan føre til? Det skal to til for å lage et barn, da får begge ta ansvaret for følgene ikke bare kvinnen. Du får abort til å høres så enkelt ut, du bryr seg ikke om at dette er et inngrep som potensielt kan gjøre kvinnen steril, for å ikke snakke om de psykiske ettervirkningene på å fjerne et liv. Nei det er på tide at mannfolka tar halve ansvaret! 2
Tutta89 Skrevet 5. desember 2016 #182 Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, Peter007 skrev: Avstå fra sex er å ta ansvar . Ny post på statsbudsettet blir da gratis dildo til alle kvinner . Sendes ut av NAV før jul . Dette blir langt mindre enn overgangsstønad og annet. Mannen får penger til Ferrari og villa Eller gi mannfolka gratis gummivagina, siden det stort sett er det er dem som nekter å ta ansvar for sine handlinger (ift ditt ønske om "juridisk abort") 2
Tutta89 Skrevet 5. desember 2016 #183 Skrevet 5. desember 2016 På Saturday, December 03, 2016 den 22.27, Peter007 skrev: Damer har håp om pikk på ferien og jenteturen.Ingen forskell her på kjønnene . Hun kan planlegge I god tid . Ja det er damer som går på byen vel vitende om hva som kommer til å skje uten prevensjon . Er hun med på leken får hun tåle følgende . ..alene Men mannen som går på byen å forventer seg noe skal slippe å ha noe som helst ansvar? Hva med å bruke kondom? Er han med på leken får han tåle den eventuelle steken (barnebidrag)😉 1
MapleSirup Skrevet 5. desember 2016 #184 Skrevet 5. desember 2016 34 minutter siden, Peter007 skrev: Du klarer ikke holde deg unna . Danmark og Norge er like I regelverket . Norden er svært lite . Det henvises ofte til gjeldende rett I andre nordiske land ved nye lovforslag . Dette som du hevder er et lovforslag vil aldri bli et lovforslag. Det er ikke mulig. Du gjentar et ikke-mulig, ikke-eksisterende slags "løsningsforslag"...Du er virkelig ikke sann.
MapleSirup Skrevet 5. desember 2016 #185 Skrevet 5. desember 2016 3 minutter siden, Tutta89 skrev: Men mannen som går på byen å forventer seg noe skal slippe å ha noe som helst ansvar? Hva med å bruke kondom? Er han med på leken får han tåle den eventuelle steken (barnebidrag)😉 Denne diskusjonene er hans våte drøm. Han drømmer nok først og fremst om å prøve sex en gang også legger han det på at han er redd for å bli lurt. Men vi vet bedre...... 2
Tutta89 Skrevet 5. desember 2016 #186 Skrevet 5. desember 2016 14 timer siden, skruf skrev: Kan du slutte å jabbe om juridisk abort? Det kommer aldri til å bli noe av, selv om det er din våte drøm. Og selvfølgelig skal kvinner få være like frigjorte som menn! Vi lever i 2016, ikke 1890. Kvinner OG menn har begge ansvar for å beskytte seg hvis de ikke vil at en graviditet skal oppstå. Så enkelt er det, selv om du synes det er blodig urettferdig at menn må bruke kondom for å ikke bli fedre. Det skal ett egg til, og det skal en sædcelle til. Mannen bidrar med sædceller, sånn er bare biologien, hadde det ikke vært for menn så hadde kvinner heller ikke blitt gravide. Og det med å suge ut sperm av kondomen for å gjøre seg selv gravid har jeg ikke tro på at du kjenner noen som har gjort. Det er faktisk begrenset hvor lenge sædceller overlever i en kondom og utenfor skjeden og livmoren. Hvis en kvinne i tillegg suger ut sperm av et kondom ei god stund etter samleie så er sjansen for at spermen ikke overlever munnen og spyttet etter å ha vært lengre tid inni kondomet. Litt rart hvor mange uredelige kvinnemennesker du kjenner, du har jo så mange eksempler på de fæle kvinnene i alle tråder du skriver, så jeg lurer virkelig på hvilken omgangskrets du har. Hilsen skruf, offesielt medlem av KG-adelen Haha jeg lurer på det samme, hvordan han kan kjenne til så masse rare folk😂 Kansje på tide å bytte omgangskrets?😅 1
MapleSirup Skrevet 5. desember 2016 #187 Skrevet 5. desember 2016 12 minutter siden, Tutta89 skrev: Haha jeg lurer på det samme, hvordan han kan kjenne til så masse rare folk😂 Kansje på tide å bytte omgangskrets?😅 Å "bytte" innebærer at du faktisk har en i utgangspunktet Kanskje på tide å omgåes folk i det virkelige liv, tenker jeg er mer presist 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #188 Skrevet 6. desember 2016 9 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Anonymkode: 3fff8...c28
Peter007 Skrevet 6. desember 2016 #189 Skrevet 6. desember 2016 (endret) 8 timer siden, MapleSirup skrev: Å "bytte" innebærer at du faktisk har en i utgangspunktet Kanskje på tide å omgåes folk i det virkelige liv, tenker jeg er mer presist Jeg ser nå du er bitter, når du ikke nesten ikke klarer få inn barnbidrag fra mennene du har barn med . Endret 6. desember 2016 av Peter007
Peter007 Skrevet 6. desember 2016 #190 Skrevet 6. desember 2016 8 timer siden, Tutta89 skrev: Men mannen som går på byen å forventer seg noe skal slippe å ha noe som helst ansvar? Hva med å bruke kondom? Er han med på leken får han tåle den eventuelle steken (barnebidrag)😉 Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. Hun er med på leken og må tåle steken . ...ansvaret.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #191 Skrevet 6. desember 2016 På Saturday, December 03, 2016 den 16.36, Peter007 skrev: Jeg tror ikke har forstått juridisk abort helt . Det er selvsagt ingen kontakt mellom bilogisk far og barnet . Det er først ved tilfeldig sex juridisk abort blir aktuelt for min del . Du misforsto jo innlegget mitt helt, og tenker helt urealistisk. Hva tror du "tilfeldig sex" er? Det var jeg som tok eksemplet med en mor som forteller barnet at "nei, Arne er faren din, men han aborterte deg juridisk, ser du..." De fleste mødre vet hvem som er far til barnet deres, det er i de færreste tilfeller at det skjer med en ons de ikke vet hvem er altså... Kan jo hende de kjenner hverandre veldig godt, bor i samme bygd, hvem vet? Selv om faren hadde fått til denne "juridiske aborten", ville jo barnet som regel få vite hvem faren var, og levd med vissheten av å være så ekstremt uønsket + bærer av farens egogener. Etter hvert som barnet vokser opp, kan det jo f eks gjøre viden kjent hvem pappa er, og ingen kan stoppe barnet fra å oppsøke deg. Eller tenkte du at mor skal få munnkurv eller zappes med en sånn "hukommelsessletter" a la Men in Black? Du er omtrent på det realismenivået, ser du.... Anonymkode: 268f1...ecb 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #192 Skrevet 6. desember 2016 9 timer siden, Tutta89 skrev: Men mennene skal ikke ta konsekvensene for ubeskyttet sex, og risikoen for å gjøre noen gravide? Hvorfor skal de da ha ONS når de HVET hva sex kan føre til? Det skal to til for å lage et barn, da får begge ta ansvaret for følgene ikke bare kvinnen. Du får abort til å høres så enkelt ut, du bryr seg ikke om at dette er et inngrep som potensielt kan gjøre kvinnen steril, for å ikke snakke om de psykiske ettervirkningene på å fjerne et liv. Nei det er på tide at mannfolka tar halve ansvaret! Det skal to til for å lage barnet - men kun en person får bestemme om frøet skal spire ( og forsåvidt er den eneste som vet hvor hun er i syklus - og dermed eneste som vet om det ligger et egg klar til befruktning ).. hun får passe på å beskytte seg om hun ikke ønsker å utsette seg for å bli steril..- siden hun sitter med hele valget.. Anonymkode: 1c67e...05f 1
Tutta89 Skrevet 6. desember 2016 #193 Skrevet 6. desember 2016 2 timer siden, Peter007 skrev: Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. Hun er med på leken og må tåle steken . ...ansvaret. Du lever i en fantasiverden desverre, han er også med på leken. Ta heller ansvar for barna du/dere lager😉 3
Tutta89 Skrevet 6. desember 2016 #194 Skrevet 6. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skal to til for å lage barnet - men kun en person får bestemme om frøet skal spire ( og forsåvidt er den eneste som vet hvor hun er i syklus - og dermed eneste som vet om det ligger et egg klar til befruktning ).. hun får passe på å beskytte seg om hun ikke ønsker å utsette seg for å bli steril..- siden hun sitter med hele valget.. Anonymkode: 1c67e...05f Eller så kan rett og slett mennene bruke kondom siden det tydeligvis er dem som ikke klarer ansvar👍 2
MapleSirup Skrevet 6. desember 2016 #195 Skrevet 6. desember 2016 4 timer siden, Peter007 skrev: Jeg ser nå du er bitter, når du ikke nesten ikke klarer få inn barnbidrag fra mennene du har barn med . Jeg er blant de som fikk barn fordi jeg elsker dem og har forsørget de sammen med mannen min mesteparten av deres liv. En mann som ønsket barn med meg. At du blir uglesett pga dine reaksjonære ideer og pragmatiske holdninger har ingenting med andre å gjøre. Jeg kunne jo sunket på ditt nvå og takket for tilbakemeldinger eller vært skuffet over reaksjoner, men jeg tror ingen hverken takker deg eller har forventninger til deg. Hverken her eller der ute. Dersom du en dag får barn selv vil du kjenne på kjærligheten som oppstår og ikke lenger kunne stå bak de holdninger du har i dag. 2
Fru Uperfekt Skrevet 6. desember 2016 #196 Skrevet 6. desember 2016 5 timer siden, Peter007 skrev: Jeg ser nå du er bitter, når du ikke nesten ikke klarer få inn barnbidrag fra mennene du har barn med . Barnebidrag er basert på mor og fars inntekt ikke kun fars, som du så i ett av mine tideligere innlegg så er det faktisk endel kvinner som må betale bidrag ved ett brudd selv med 50-50 løsning. 1
Majott Skrevet 6. desember 2016 #197 Skrevet 6. desember 2016 På 1.12.2016 den 14.46, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette? Anonymkode: 93a1b...dae Dette er sikkert sagt før, men det var min første reaksjon på det du sier: skal ikke fedre være med på å betale på det barnet deres koster? Er det bare mor som skal stå for det? Er det bare damer som skal tenke seg om før de får barn? Skal menn bare kunne ligge rundt uten å måtte ta ansvar? Det du sier innebærer at bare damer må tenke seg veldig om før de får barn. Sånn som det er nå, må menn også tenke seg om og ta (et økonomisk) ansvar. Vil du ha det sånn som det var før? At menn slapp unna ansvaret for barnet sitt? Barn er også mennesker, hva vil de tenke om en far som ikke tar ansvar for de? De aller fleste barn er vant til å ha mamma og pappa. Nå mener du at pappa skal forsvinne. Hvordan tror du det virker inn på oppvoksende gutter å ikke ha en far som rollemodell? Skal menn i framtida kun preges av kvinner? Skal de ikke lære manneting av menn? Det er faktisk viktig for gutter å lære ting av voksne menn. Hva skjer om menn er borte fra oppdragelse av gutter i løpet av 5 generasjoner? Kan du tenke over det? Om pappa/mannen ikke er til stede, så overlater han alt til den oppdragelse dama kan gi. Vil mannen det? Vil han ikke ha noe å si over sitt avkom? Spiller det ingen rolle hvordan barna hans blir som barn og voksne mennesker? Tror du at om du ikke skal betale bidrag, så skal du fortsatt ha både samvær og innvirkning på oppdragelse? Da tar du feil. Det vil også endre seg om barnebidraget blir borte. Nå er det mange menn som klager over at de forblir barnløse. Det har tydeligvis blitt et større og større problem for menn, og flere og flere menn opplever å bli barnløse. Nå er det vel 1 av 5 menn som blir barnløse. Altså 20%. Det blir enda flere menn som forblir barnløse hvis kvinnen må ta alle kostnader med å oppdra et barn. Da vil hun ikke ha barn før hun er i en svært sikker situasjon. Det betyr også at kvinner vil bli mer forsiktige med å ha sex med tilfeldige menn, fordi prevensjon ikke alltid er helt sikker. Så menn som i dag nyter godt av å kunne ha sex med ulike damer, vil merke en betydelig nedgang der. Og menn som ikke har så god sjans på damer, vil ha enda mindre mulighet til å få både sex og langvarig forhold. Nettopp fordi kvinnen vil bli enda mer kresen på hvem hun har sex med i tilfelle hun skulle bli gravid til tross for prevensjon. Da blir det enda mer resirkulering av menn som har vist seg å være gode i familie fra før, har god familie bak seg, eller god utdanning. Menn som altså kan være villige til å forsørge et barn til tross for at de ikke MÅ betale bidrag. Det blir enda færre menn som blir aktuelle for forhold, ettersom de fleste kvinner ønsker å være i forhold med en de kan få barn med. Om det skjer at barnebidrag blir borte, så holder det ikke å være samboere, knapt nok å være gift for at kvinnen vil ha barn. Ettersom vi har god prevensjon i dag, samt lovlig abort, så blir det ikke så mange uplanlagte barn som før i tida. Det vil bety at det kun er kvinner som selv har god inntekt som vil få barn, fordi de vet at de har råd til å forsørge dem. Eller kvinner som føler seg helt sikre på at far vil bidra til forsørging av barnet, via ekteskap eller annet. Det vil bli en betydelig nedgang i barnefødsler, og det igjen vil bety færre folk til å være i jobb om 20 år. Hvordan vil dette se ut på sikt? Jo, det vil bli færre folk til å jobbe i barnehager, butikker, renovasjon og eldreomsorg. Og det vil bli færre ingeniører, færre høyt utdannede folk som bringer landet vårt videre. Vi vil måtte si ja takk til masseinnvandring for å holde landet gående. Vil du heller åpne opp for masseinnvandring fra land i Afrika, Midt-østen, og andre i stedet for å opprettholde barnebidrag? 5
Majott Skrevet 6. desember 2016 #198 Skrevet 6. desember 2016 På 3.12.2016 den 22.27, Peter007 skrev: Damer har håp om pikk på ferien og jenteturen.Ingen forskell her på kjønnene . Hun kan planlegge I god tid . Ja det er damer som går på byen vel vitende om hva som kommer til å skje uten prevensjon . Er hun med på leken får hun tåle følgende . ..alene Og når mannen spruter sæden sin inn i kvinnen, så har han gitt den til henne til fri benyttelse. Dvs, hun kan få barn uten at han har noe han skulle ha sagt. Hadde han hatt kondom, så hadde han unngått det! Da hadde han selv kunnet bestemme om og når han ville det skulle bli barn utav det. Mannen kan også planlegge i god tid, ved å ha kondomer i lomma. Han kan fint unngå å bli far hvis han ikke vil. Ved å frivillig gi sæden sin til en ukjent kvinne, så tar han en råsjans på at hun ikke blir gravid! Om damen er med på leken, og blir gravid, så vet jo alle menn at hun ikke må tåle følgene alene. De må i det minste betale, og helst ha samvær med barnet. Jeg fatter ikke at menn ikke passer på bedre! Istedet sutrer de når kvinnen har blitt gravid på sæden de helt frivillig ga fra seg. De vet da de også hvordan barn blir til, og en skal ikke stole på at kvinnen bruker prevensjon! 4
Fru Uperfekt Skrevet 6. desember 2016 #199 Skrevet 6. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal to til for å lage barnet - men kun en person får bestemme om frøet skal spire ( og forsåvidt er den eneste som vet hvor hun er i syklus - og dermed eneste som vet om det ligger et egg klar til befruktning ).. hun får passe på å beskytte seg om hun ikke ønsker å utsette seg for å bli steril..- siden hun sitter med hele valget.. Anonymkode: 1c67e...05f Vil våge p anta at de fleste av oss ikke måler syklus hver dag, så beklager men det er Begges ansvar uannsett hvordan du vrir og vender på det. 3
Majott Skrevet 6. desember 2016 #200 Skrevet 6. desember 2016 7 timer siden, Peter007 skrev: Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. Hun er med på leken og må tåle steken . ...ansvaret. Han ga fra seg sæden sin frivillig. Han vet det kan føre til barn. Han velger å gjøre det, og bør stå for konsekvensen av det. Han kunne hatt kondom! Som også bidrar til at man ikke blir smittet av kjønnssykdommer. Abort er et stort inngrep, både fysisk og følelsesmessig. Kondom er en bagatell, som i verste fall fører til litt mindre følelse under sex. Men menn vil vel ikke at noe skal gå utover sexen der og da? Og derfor blir de fedre, som skal betale barnebidrag i 18 år, noe de helst vil overlate til staten. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå