Gå til innhold

Mine tanker om barnebidrag.

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Majott skrev:

Han ga fra seg sæden sin frivillig. Han vet det kan føre til barn. Han velger å gjøre det, og bør stå for konsekvensen av det.

Han kunne hatt kondom! Som også bidrar til at man ikke blir smittet av kjønnssykdommer.

Abort er et stort inngrep, både fysisk og følelsesmessig. Kondom er en bagatell, som i verste fall fører til litt mindre følelse under sex. Men menn vil vel ikke at noe skal gå utover sexen der og da? Og derfor blir de fedre, som skal betale barnebidrag i 18 år, noe de helst vil overlate til staten.

Jeg er egentlig ikke på noens side i denne debatten, men jeg må bare påpeke at ikke alle syns at abort er et stort inngrep fysisk og følelsesmessig. De fleste jeg kjenner har ikke hatt noe ettervirkning av abort og i følge dem har de ikke tenkt på siden. 

Anonymkode: b9a6c...ac4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, MapleSirup skrev:

Skrevet
21 timer siden, MapleSirup skrev:

Skrevet
9 timer siden, Tutta89 skrev:

Du lever i en fantasiverden desverre, han er også med på leken. Ta heller ansvar for barna du/dere lager😉

Juridisk abort er ingen fantasi verden når 42% av Danmarks befolkning mener det er riktig.

Skrevet
Akkurat nå, Peter007 skrev:

Juridisk abort er ingen fantasi verden når 42% av Danmarks befolkning mener det er riktig.

Vi bor i Norge.

Dessuten er det ikke et aktuelt lovforslag.

Anonymkode: 5544d...dbe

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i Norge.

Dessuten er det ikke et aktuelt lovforslag.

Ja og Danmark er ikke langt unna . Når nytt regelverk, og endringer skjer I Norge tas det hensyn til gjeldene rett I naboland . Dette et helt vanlig . Ved selvsyn kan du få dette bekreftet gjennom å lese noen hørInger, og lovforslag som skal til Stortinget . 

Skrevet
3 minutter siden, Peter007 skrev:

Ja og Danmark er ikke langt unna . Når nytt regelverk, og endringer skjer I Norge tas det hensyn til gjeldene rett I naboland . Dette et helt vanlig . Ved selvsyn kan du få dette bekreftet gjennom å lese noen hørInger, og lovforslag som skal til Stortinget . 

Det er likevel ikke en lov i Danmark heller, denne drømmen din om juridisk abort. 

Dessuten, 42%....kan du dokumentere påstanden din? Har du en gyldig undersøkelse å vise til? 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Barnebidrag er basert på mor og fars inntekt ikke kun fars, som du så i ett av mine tideligere innlegg så er det faktisk endel kvinner som må betale bidrag ved ett brudd selv med 50-50 løsning.

Det er vel bra ?  Jeg er ikke mot at mødre betaler barnebidrag . Jeg er heller ikke imot at menn gjør det samme .

Jeg trodde dette var klinkende klart . Jeg blir nå beskyldt for å jabbe om temaet. Men hvor mye den enkelte har forstått av mine innlegg, og hva jeg skriver tviler jeg mere på med alle de rare svarene . 

Det har vært hyggelig om du kunne kort sammenfatte hva jeg skriver . 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er likevel ikke en lov i Danmark heller, denne drømmen din om juridisk abort. 

Dessuten, 42%....kan du dokumentere påstanden din? Har du en gyldig undersøkelse å vise til? 

Jeg har lagt ved lenke I et tidligere innlegg . Men jeg  regner med,  du som flere er mer opptatt av å spre møkk, enn å samle kunnskap og forståelse for temat. 

Men jeg vil takke Fru Uperfekt og Kontormus for konstruktiv kritikk.  Ellers er det mye møkk her . Jeg skjønner det er en del jentunger her Ifølge innleggene . Jeg håper  da for deres del at ikke de er tørr bak øret.

Skrevet
Akkurat nå, Peter007 skrev:

Jeg har lagt ved lenke I et tidligere innlegg . Men jeg  regner med,  du som flere er mer opptatt av å spre møkk, enn å samle kunnskap og forståelse for temat. 

Men jeg vil takke Fru Uperfekt og Kontormus for konstruktiv kritikk.  Ellers er det mye møkk her . Jeg skjønner det er en del jentunger her Ifølge innleggene . Jeg håper  da for deres del at ikke de er tørr bak øret.

Du kan spare deg for hersketekninkk..

For å gjøre som deg; tydeligvis at det er endel guttunger uten erfaring her, får håpe de vokser opp snart og blir til skikkelige Menn som tar ansvar. 

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Anonymkode: 3fff8...c28

Skrevet

42%? Ler høyt! For noe tull.

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Peter007 skrev:

Du er den som sprer usannheter. Men du tror vel på egne kilder... 

Uff.

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, Peter007 skrev:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Juridisk_abort

Hvis det står til 42 procent af danskerne, skal manden i den situation have ret til at frasige sig sine juridiske forpligtelser over for barnet. Det kaldes en juridisk abort og betyder, at manden ikke har nogen juridiske og økonomiske forpligtelser over for barnet og heller ikke har ret til samvær med det – meget lig situationen for anonyme sæddonorer.

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/kultur/tro/skal-maend-have-ret-til-juridisk-abort-filosoffer-og-teologer-giver-deres-bud

Så leser du lenken Rotemor 

Skrevet

Det et så fascinerende hvordan @Peter007 gjør seg til dommer over hvem som er seriøse og konstruktive her. Det er også han som bestemmer hvilken argumenter som er av verdi og han er den som kan tillate seg å takke andre.... På et allment diskusjonsforum er altså han av høyere rang på et vis.

• Liker 3
Skrevet

Thomas Søbirk Petersen, lektor i praktisk filosofi, Roskilde Universitet:

Manden skal ikke straffes for at blive narret

”I nogle få særlige situationer mener jeg, at det vil være rimeligt, at mænd har mulighed for juridisk abort. Det gælder, hvis parret er enige om ikke at ville have børn, og manden har brugt prævention, men kondomet sprænger, og kvinden så insisterer på at få barnet. Det gælder, hvis kvinden lyver og narrer manden ved fx at sige, at hun bruger p-piller uden at gøre det eller ved at sige, at hun ikke kan få børn. Der har også været nogle sager, hvor kvinder har stjålet sæd fra et efterladt kondom og så er blevet gravide. Endelig kan man forestille sig situationer, hvor manden er for ung eller ikke er rationelt tænkende, er udviklingshæmmet.

Skrevet
5 timer siden, Majott skrev:

Og når mannen spruter sæden sin inn i kvinnen, Dvs, hun kan få barn uten at han har noe han skulle ha sagt. 

Hadde han hatt kondom, så hadde han unngått det! Da hadde han selv kunnet bestemme om og når han ville det skulle bli barn utav det. Mannen kan også planlegge i god tid, ved å ha kondomer i lomma. Han kan fint unngå å bli far hvis han ikke vil. Ved å frivillig gi sæden sin til en ukjent kvinne, så tar han en råsjans på at hun ikke blir gravid!

Om damen er med på leken, og blir gravid, så vet jo alle menn at hun ikke må tåle følgene alene. De må i det minste betale, og helst ha samvær med barnet.

Jeg fatter ikke at menn ikke passer på bedre! Istedet sutrer de når kvinnen har blitt gravid på sæden de helt frivillig ga fra seg. De vet da de også hvordan barn blir til, og en skal ikke stole på at kvinnen bruker prevensjon!

Noe slikt er det idag som du skriver. Det vet til of med jeg . MEn dette kan endres om en vil  

Skrevet
3 minutter siden, Peter007 skrev:

Igjen, hva er poenget med den linken? Å bevise at menn blir ufrivillige fedre?

Vi vet at menn får barn mot sin vilje. Men igjen, de ga fra seg sæden sin, og da bør det ikke komme som en bombe at man kan bli far. Det var en sjanse de tok da de hadde sex, en risko de vurderte dit hen at "det går sikkert bra". 

BRUK KONDOM!!!

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, hva er poenget med den linken? Å bevise at menn blir ufrivillige fedre?

Vi vet at menn får barn mot sin vilje. Men igjen, de ga fra seg sæden sin, og da bør det ikke komme som en bombe at man kan bli far. Det var en sjanse de tok da de hadde sex, en risko de vurderte dit hen at "det går sikkert bra". 

BRUK KONDOM!!!

Poenget er innholdet lenken . Vanskelig ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...