Weebs Skrevet 2. juli 2021 Forfatter #4161 Del Skrevet 2. juli 2021 Albbas skrev (6 timer siden): Lykke til med avvenning av nattmat! 😅 Skal dere noe gøy i ferien da? Takk Hvordan er nettene hos dere nå? Vi skal en tur til Kongeparken. Det tar vi på sparket en dag det helst ikke regner. Om en måned skal vi to netter til Abra Havn Men nå har vi et par uker uten planer, så vi må finne på noe før vi klikker. Det er helst vi voksne som klikker av hverandre. Og M kjeder seg. Det er en liiiten utfordring å finne på ting som både er gøy for ungdommen og de små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 2. juli 2021 #4162 Del Skrevet 2. juli 2021 30 minutter siden, Weebs said: Takk Hvordan er nettene hos dere nå? Vi skal en tur til Kongeparken. Det tar vi på sparket en dag det helst ikke regner. Om en måned skal vi to netter til Abra Havn Men nå har vi et par uker uten planer, så vi må finne på noe før vi klikker. Det er helst vi voksne som klikker av hverandre. Og M kjeder seg. Det er en liiiten utfordring å finne på ting som både er gøy for ungdommen og de små Nettene er helt greie, M våkner på natta hvis hun sover alene men sovner som regel når vi legger oss med henne. Åh, jeg har sååå lyst til å dra til Abra Havn igjen. Hadde lyst i juni, men alt var fullbooket og plutselig var alt halvstengt også. 🤭 Anbefaler virkelig sjørøverfrokost. 😁 Skjønner godt at det er en utfordring å finne noe gøy for alle ja. 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #4163 Del Skrevet 8. juli 2021 Vi er forresten i Danmark nå Tok det litt på sparket. Det var bare regn og tull hjemme. Vi har hatt én natt på hotellet inne på Fårup. Supergøy! Ordentlig fint rom til hele familien. Og så genialt å våkne opp inni parken. Være førstemann på de mest populære attraksjonene som vi droppet første dagen pga. superlang kø. M er SÅ tøff. Tar alle tingene hun såvidt er høy nok til å ta. Hun blir pitteliten i de store setene Nå er vi på vei til Lalandia. Der har vi vært før, da jeg var gravid med lillebror. Har bestilt sånn "deluxe" hytte med tre soverom, så jeg regner med det også blir vellykket I Norge måtte jeg betale 1500 kr for covid-test som er gyldig i to døgn, men her er det gratis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #4164 Del Skrevet 15. juli 2021 Lalandia var som ventet, og nå er vi hjemme igjen. Alive and well Det er mange dager siden nå, men dagene er seriøst kaos. Nå er klokka over halv ti, og jeg skal straks sette meg i sofaen. Har mye å rydde for vi får besøk i morgen, men jeg gidder fader ikke Verdens kjedeligste dagbok. Vurderer å slette den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 20. juli 2021 #4165 Del Skrevet 20. juli 2021 Weebs skrev (På 15.7.2021 den 21.40): Lalandia var som ventet, og nå er vi hjemme igjen. Alive and well Det er mange dager siden nå, men dagene er seriøst kaos. Nå er klokka over halv ti, og jeg skal straks sette meg i sofaen. Har mye å rydde for vi får besøk i morgen, men jeg gidder fader ikke Verdens kjedeligste dagbok. Vurderer å slette den Ikke slett!! 🙉 Veldig hyggelig å se at du fremdeles er her. Moro å lese om hverdagen din igjen 🥰 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #4166 Del Skrevet 21. juli 2021 Atziri skrev (19 timer siden): Ikke slett!! 🙉 Veldig hyggelig å se at du fremdeles er her. Moro å lese om hverdagen din igjen 🥰 Det hender jeg får panikk når jeg hører venner som snakker om KG. Tenk om de havner innpå her - jeg er jo superlett å gjenkjenne Men etter noen dager forsvinner angsten, så jeg beholder den litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #4167 Del Skrevet 21. juli 2021 Før vi tok en impulstur til Danmark så bestilte vi jo tur til Dyreparken med Kaptein Sabeltann-show og hele pakka. Gaaanske dyrt for to netter i Abra Havn Det har vel noe med at vi er seks mann Det eneste ledige vi fant var i "snu døgnet-uka" mi. Nå jobber jeg sju netter, så har jeg sju dager fri, deretter er det sju formiddager. Håper jeg klarer å snu kjapt sånn at pakking blir chill. Til Danmarksturen pakket vi samme dag Det gikk fint det da. Vi hadde jo vaskemaskin og tørketrommel der vi bodde Jeg fikk trent i ferien, men jeg spiste helt bananas, så jeg gikk ikke ned i vekt for å si det sånn Trening er fremdeles gøy, og jeg gleder meg til hver gang. Elsker å løfte de vektene opp og ned Lillebror synes det er greit at jeg stikker på jobb nå. "Ha det, snakkes", sier han og vinker Han sier en HAUG med ord, men setter ikke så mange ord sammen. Vi forstår for det meste hva han mener når han vil ting og tang, og det er deilig. "Ut, hoppe" er en gjenganger Jeg kommer meg sent i seng etter jobb. Selv om jeg slutter sju så er jeg ikke i seng før ni. Ungene må spise, kles og leveres. Så har jeg alarm på to for å rekke å gjøre litt før de må hentes. Så kjører jeg på jobb igjen klokka seks. Litt intense dager. Godt det ikke er planlagt så heftige arbeidsoppgaver på nettene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #4168 Del Skrevet 21. juli 2021 Jeg må ut på parfymeshopping snarest. Jeg har to faste som jeg bruker, men har hatt pause i noen år nå pga graviditeter og årevis med amming Begynte nylig å bruke de igjen, men synes de lukter for stekt. Og parfyme varer vel ikke i årevis når de står på badet Gleder meg! Har sett på "friske dufter" på nettbutikker sånn at jeg er forberedt Små gleder altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. august 2021 Forfatter #4169 Del Skrevet 9. august 2021 Ungene er ferdig med ferien og jeg er akkurat begynt på min Siden vi jobber så intenst mye om sommeren får vi to perioder med ferie. Dyreparken gikk bra, men litt stress å bytte rom alle tre dagene. Skulle bare være to, men måtte ha en ekstra natt på hotell. Vi fant ut det var litt intenst å kjøre fem timer etter en hel dag på farten. Men vi er mer fornøyd med Danmark. Der er det så supert lagt til rette for småbarn! Anyways. Tre uker fri helt for meg selv! Det er nok å ta seg til, for å si det sånn. Jeg må på godteri-rehab, og trene selvsagt. I helga ble lillebror to år! Kan du tenke deg!? Det er absolutt helt vilt hvor fort tiden går. To år siden jeg hadde en perfekt fødsel og vi fikk møte lillebror for første gang Jeg så gjennom bilder fra den tiden, og det var tydelig fra dag én at M var forelsket Jeg har trent i dag, men rehab får begynne en annen dag. Vi har så masse kakerester i kjøleskapet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 9. august 2021 #4170 Del Skrevet 9. august 2021 Gratulerer med toåring! 🥰 Tida flyr! 😬 Åh, interessant at dere er mer fornøyd med Danmark! Jeg har så dårlig samvittighet for at vi ikke orket Dyreparken i år heller... 😬 Men vi vurderer Danmark til høsten. Dyreparken er jo døll resten av året. 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. august 2021 Forfatter #4171 Del Skrevet 10. august 2021 Albbas skrev (14 timer siden): Gratulerer med toåring! 🥰 Tida flyr! 😬 Åh, interessant at dere er mer fornøyd med Danmark! Jeg har så dårlig samvittighet for at vi ikke orket Dyreparken i år heller... 😬 Men vi vurderer Danmark til høsten. Dyreparken er jo døll resten av året. 🙄 Takk! Jepp, Danmark var best. Vi tok den geniale sovebåten fra Stavanger På Fårup Hotel var det kjempefine rom, selv for oss på seks. Sjekk! Vårt var selvsagt større, med skillevegg mellom dobbeltseng og køyeseng, enkeltseng og sprinkelseng. M lå øverst der. Hun var så stolt! Det var supert å bo inni parken. Litt dumt at lillebror var rett under 90 cm. Da var det ikke så mange karuseller egnet for han. Men lekeparker, hopping og rafting fikk han bli med på! M er over 105 cm så hun fikk ta masse! Hun er supermodig og tar absolutt alt, selv de som ser skumle ut. I Lalandia hadde vi et rekkehus med stue, skikkelig kjøkken med stort kjøkkenbord (!), tre soverom og vaskemaskin/tørketrommel. Helt supert å komme hjem uten et tonn klesvask Badelandet var populært for store og små, helt greit lekeland, flere restauranter å velge mellom, og en stor matbutikk med alt du trenger. En svært chill ferie. Lillebror var litt for liten til å sette pris på alle dyrene i Dyreparken så jeg tror vi venter et par år før vi prøver oss der igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. august 2021 #4172 Del Skrevet 10. august 2021 1 hour ago, Weebs said: Takk! Jepp, Danmark var best. Vi tok den geniale sovebåten fra Stavanger På Fårup Hotel var det kjempefine rom, selv for oss på seks. Sjekk! Vårt var selvsagt større, med skillevegg mellom dobbeltseng og køyeseng, enkeltseng og sprinkelseng. M lå øverst der. Hun var så stolt! Det var supert å bo inni parken. Litt dumt at lillebror var rett under 90 cm. Da var det ikke så mange karuseller egnet for han. Men lekeparker, hopping og rafting fikk han bli med på! M er over 105 cm så hun fikk ta masse! Hun er supermodig og tar absolutt alt, selv de som ser skumle ut. I Lalandia hadde vi et rekkehus med stue, skikkelig kjøkken med stort kjøkkenbord (!), tre soverom og vaskemaskin/tørketrommel. Helt supert å komme hjem uten et tonn klesvask Badelandet var populært for store og små, helt greit lekeland, flere restauranter å velge mellom, og en stor matbutikk med alt du trenger. En svært chill ferie. Lillebror var litt for liten til å sette pris på alle dyrene i Dyreparken så jeg tror vi venter et par år før vi prøver oss der igjen. Høres flott ut! Vi vurderer Skallerup i høst, har du vært der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. august 2021 Forfatter #4173 Del Skrevet 10. august 2021 Albbas skrev (11 minutter siden): Høres flott ut! Vi vurderer Skallerup i høst, har du vært der? Nei, der har vi ikke vært. Men badelandet ser bra ut! Så lenge det er noe for de minste også så blir det nok vellykket Jeg er blitt litt kresen på hvor vi bor, men det har kanskje noe med at vi er så mange og det blir fort kaos når ikke alle har eget rom Det blir travelt nok med to små også, men litt mindre fysisk slossing og søling av brus i senger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. august 2021 #4174 Del Skrevet 10. august 2021 13 minutter siden, Weebs said: Nei, der har vi ikke vært. Men badelandet ser bra ut! Så lenge det er noe for de minste også så blir det nok vellykket Jeg er blitt litt kresen på hvor vi bor, men det har kanskje noe med at vi er så mange og det blir fort kaos når ikke alle har eget rom Det blir travelt nok med to små også, men litt mindre fysisk slossing og søling av brus i senger Vi har reist en del i en knøttliten bobil, så vi er ikke så kresne på hvor vi bor. Kan aldri bli verre enn kaoset i den bobilen. 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. august 2021 Forfatter #4175 Del Skrevet 10. august 2021 Albbas skrev (7 timer siden): Vi har reist en del i en knøttliten bobil, så vi er ikke så kresne på hvor vi bor. Kan aldri bli verre enn kaoset i den bobilen. 😂😂 Wææ, stemmer! Det siste hotellrommet (som vi betalte 4000 kr for) var så lite og proppfullt i senger at jeg og lillebror satt på badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. august 2021 Forfatter #4176 Del Skrevet 13. august 2021 I dag sov lillebror til sju. Hadde tre oppvåkninger på natta som vanlig. Men uansett. Sju. Det tenkte jeg var superbra. Helt til jeg kom på at han ikke sovnet før halv ti i går kveld. Den gutten trenger så lite søvn! Skjønner ikke hvordan han får det til. På dagen blir han vekket etter halvannen time. Bør vi kutte ned til kun én times lur? Jeg er så usikker. Det er jo litt travle dager i barnehagen. Føler nesten han må ha litt pause. M kuttet ut soving på dagen da hun var cirka 2,5 år. Da var det kun tull på kveldene, og det gadd vi ikke Husker ikke hvor lenge hun sov på dagen. Kanskje jeg må lese bak i dagboka. Men hun er lenge våken på kveldene hun også. Vi lager ikke sovedyr akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 13. august 2021 #4177 Del Skrevet 13. august 2021 Vi har kuttet ned til 1 time, i håp om enklere legging på kveld. Syns ikke det hjalp egentlig... 😅 Men det er jo verdt et forsøk! Eventuelt bare tolerere at han legger seg sent. Jeg syns egentlig søvn på dagen i en travel barnehage er viktigere enn tidlig legging, meeeen forsøker nå likevel max 1 time på dagtid da. 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. august 2021 Forfatter #4178 Del Skrevet 14. august 2021 Albbas skrev (På 13.8.2021 den 9.53): Vi har kuttet ned til 1 time, i håp om enklere legging på kveld. Syns ikke det hjalp egentlig... 😅 Men det er jo verdt et forsøk! Eventuelt bare tolerere at han legger seg sent. Jeg syns egentlig søvn på dagen i en travel barnehage er viktigere enn tidlig legging, meeeen forsøker nå likevel max 1 time på dagtid da. 🙄 Jeg hadde tenkt å kjøre én time og et kvarter i dag siden det er helg, men da alarmen ringte var jeg fortsatt så trøtt at det nesten ble halvannen time likevel Han var tidlig oppe i dag (halv seks) til tross for at han var supersein i går kveld, så jeg brukte det som unnskyldning Siden både han og M er sent oppe så er det ikke krise. Men det hadde vært greit å klare å se mer enn én episode av The Wire før vi sovner Ja, vi ligger 15 år bak resten av verden når det gjelder The Wire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 16. august 2021 Forfatter #4179 Del Skrevet 16. august 2021 Nå leser jeg meg opp i dagboka der M er like gammel som lillebror er nå. På visse ting er de veldig like. Språklig og søvn iallefall. Men med leker er de ulike. M likte plastalina. Lillebror vil bare spise den. Han liker seg best på kjøkkenet. Både lekekjøkkenet og den ordentlige versjonen. "Gryte!" Og hopping. På trampolinen, i sofaen, på puter, eller bare rett på gulvet Og han er mye større fysisk! M brukte 80/86 i klær. Han bruker 98 Men gutter er vel større. Rart å tenke på at jeg ammet M helt til hun var to år. Lillebror mistet interessen rett før han ble ett. Det var egentlig helt greit det da Jeg merker veldig godt at jeg var mer livlig i måten jeg skrev på. Nå er jeg kanskje for sliten til å være morsom. Det er jo litt trist da. Det blir ikke like gøy å lese tilbake på dette kjedelige tullet her Nå har jeg egentlig ferie, men var 12 timer på overtid i natt. Angrer litt nå fordi jeg har sovet altfor lite og har bare vært svimmel og rar i hele dag. Migrene fikk jeg også Heldigvis kan jeg ta medisiner som har bra effekt! Synd at bivirkningen av de er mer trøtthet. I dag var første dag på ungdomsskolen for guttene. Veldig stas! Mest for foreldrene egentlig. De er litt whatever til det meste, som vanlig. Jeg var nesten litt rørt. Tenkte på at jeg har kjent de siden de gikk i barnehagen, og nå er de ungdommer. Det er wild Det har vært en litt kjedelig dag for ungene i dag. Jeg er sliten, så vi har ikke vært så mye i aktivitet. Litt trampolinehopping og turning på lekematta. Mye TV og iPad I morgen begynner de heldigvis i barnehagen igjen. Det siste året til M! Nå er hun eldst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. august 2021 Forfatter #4180 Del Skrevet 23. august 2021 Nå har jeg én uke igjen av ferien min. Det er ganske fint. Ungene har for det meste vært i barnehagen, men de hadde et par dager ferie sammen med meg. Så kom det en planleggingsdag. Og like etterpå var vi så heldige at lillebror var nærkontakt til en som fikk påvist corona. Han var to dager i karantene før han fikk negativt svar på testen sin. Han snakker kjempebra nå. Ikke setninger, men setter sammen to-tre ord. Og han gjentar alt som blir sagt. "Satan i helvete", for eksempel Det var et uhell og skal ikke gjenta seg Han er for det meste i godt humør, men blir veeeldig sint når han ikke får viljen sin. Og han er en liten luring. Løper vekk så fort han før sjansen. Det er skummelt faktisk, så det hender jeg går rundt og bærer på en illsint hylende unge. Jeg har gått fra å eie null parfymer til å eie fem. Typisk meg når jeg blir opphengt i noe. Så nå må jeg ha parfyme på meg hver dag sånn at de ikke blir gamle Til og med på trening lukter jeg godt nå Jeg er fremdeles ikke blitt lei av trening. Heldigvis, siden jeg liksom er nødt til å gå. Til vanlig går jeg to dager i uka, men nå i ferien har det blitt tre. Flink jente! Sluker i meg proteinshaker og innbiller meg at jeg er The Rock 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå