Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Det er så fælt når det skjer i bil! Mi har alltid hata bil da, så jeg kjørte veldig lite det første, øh, året. Men vi var i bryllup da hun var 6 uker gammel, og da ble jeg fanget i rushtrafikken på vei hjem, alene i bilen sammen med en lillarød og skrikende mini. For en fryktelig følelse! Jeg ble så fra meg at jeg glemte at jeg hadde el-bil og kunne kjøre i kollektivfeltet og dermed komme meg mye raskere hjem - herregud for en ammetåke. Følte meg rimelig noldus da jeg kom på det. Ikke at jeg kan skylde på ammetåken alltid, det hender fremdeles jeg glemmer det med kollektivfeltet etter 2.5 år som elbil-eier :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min hater også bil. Det er så jævlig. Spesielt hvis man er stuck i rushtrafikken på motorveien. Eller er på veien mellom Bergen og Haugesund og innser hvor jævlig få stoppesteder det er på visse deler av strekningen! Trodde jeg skulle klikke. Det gjør jo fysisk vondt i hjertet når de skriker og man ikke kan plukke de opp! 

Nå har vi gitt opp lengre bilturer enn 20 minutter. Hurra for toget. Har hatt mange traumatiske bilturer før vi ga opp. :ler:

Usj, det såret hørtes ikke godt ut. Men tror dere hadde merket det om det gjorde veldig vondt for henne ved stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her funker det veldig godt at en av oss sitter i baksetet ;) Det er skikkelig dritt når man kjører alene og bebis feks er overtrøtt i bil, det eneste som funker er jo å kjøre til de sovner hvis puppen ikke er bra nok. Men det er ikke så lett med en som skriker til han brekker seg osv :( Det er helt forferdelig.. 

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Huff det er så leit når det skjer i bil også. Instinktet er jo å ta ut og opp baby med en gang men så må man stoppe og av med seler og frem og tilbake. Føler med deg der altså, sånne bilturer er ikke lett.. 
 

Bil var en elendig plass altså. Hvorfor kunne vi ikke bare ammet og kjørt samtidig?? Jækla sikkerhet... :P Det var ikke så veldig nyttig å amme i søvn når hun måtte bindes fast i setet etterpå :tongue:

15 timer siden, miore skrev:

Det er så fælt når det skjer i bil! Mi har alltid hata bil da, så jeg kjørte veldig lite det første, øh, året. Men vi var i bryllup da hun var 6 uker gammel, og da ble jeg fanget i rushtrafikken på vei hjem, alene i bilen sammen med en lillarød og skrikende mini. For en fryktelig følelse! Jeg ble så fra meg at jeg glemte at jeg hadde el-bil og kunne kjøre i kollektivfeltet og dermed komme meg mye raskere hjem - herregud for en ammetåke. Følte meg rimelig noldus da jeg kom på det. Ikke at jeg kan skylde på ammetåken alltid, det hender fremdeles jeg glemmer det med kollektivfeltet etter 2.5 år som elbil-eier :sjenert: 

Til nå har hun alltid sovnet når vi kommer oss på veien. Klager litt når hun må sitte i det setet, men bevegelse ordner opp med en gang. Not today :ohmy:

Jeg hadde nok grått selv om jeg var alene i bilen. Forstår godt at du glemte at du kjørte elbil! 

15 timer siden, Sisti skrev:

Min hater også bil. Det er så jævlig. Spesielt hvis man er stuck i rushtrafikken på motorveien. Eller er på veien mellom Bergen og Haugesund og innser hvor jævlig få stoppesteder det er på visse deler av strekningen! Trodde jeg skulle klikke. Det gjør jo fysisk vondt i hjertet når de skriker og man ikke kan plukke de opp! 

Nå har vi gitt opp lengre bilturer enn 20 minutter. Hurra for toget. Har hatt mange traumatiske bilturer før vi ga opp. :ler:

Usj, det såret hørtes ikke godt ut. Men tror dere hadde merket det om det gjorde veldig vondt for henne ved stell. 

Her er det ikke så mange andre alternativer enn bil dessverre :fnise: Jeg krysser fingrene for at det bare var hun som begynte kveldsklikken sin litt tidligere enn vanlig :P Da vi kom hjem lå hun limt fast på puppen resten av kvelden... 

Tør såvidt å være borti såret når vi steller henne :tongue: Bruker olje eller masse vann i stedet for å gni. Heldigvis er babybæsj omtrent som vann, så det skal ikke så mye til for at det går vekk :) 

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Her funker det veldig godt at en av oss sitter i baksetet ;) Det er skikkelig dritt når man kjører alene og bebis feks er overtrøtt i bil, det eneste som funker er jo å kjøre til de sovner hvis puppen ikke er bra nok. Men det er ikke så lett med en som skriker til han brekker seg osv :( Det er helt forferdelig.. 

Jeg satt bak med henne, men jeg var like nyttig som en stein :fnise: Nei off, det var dritt. Hele babyen ristet da jeg ammet henne. Fysj og fysj. 

------

I natt ble klokka halv to før M fant ut at nå var det greit å sove litt. Hun kavet med puppen og livet var visst ikke noe kult. Det synes ikke jeg heller. Orket ikke å ta hensyn til mannen med å hviske og tiske. Jeg snakket til henne og meg selv for å roe oss ned. "Satan i helvete, nå må du sove, babyen min." Ikke med sint stemme altså ;) Men det hjelper å hive inn et par banneord. Godt hun ikke forstår enda :P Vi er ganske heldige med hun her. Det er sjelden hun gråter uten at vi forstår hvorfor. Og hun pleier å roe seg etter en stund når vi legger oss. Så det tok litt på da hun bare tullet uten at jeg fant ut hvorfor fra elleve til halv to :P I dag skal jeg fader meg legge meg tidligere. Skal på barseltreff klokka elleve i morgen, og det er dødstidlig! Det var da vi stod opp i dag, liksom :daane: På fredag må vi også opp tidlig som bare juling. Vi fikk en kjempetidlig time på helsestasjonen for å vurdere status på såret. Jeg har fortrengt klokkeslettet, jeg husker bare at jeg tenkte "OMG, det blir hardt!" :P 

I går fikk jeg en slags blødning. Etter presis én uke på Cerazette så kunne det ikke være mensen. Men etter litt googling så fant jeg ut at det var visst veldig vanlig med blødninger i hytt og pine. Åh, så gøy. Jeg savner Yasmin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig når de små gråter så fælt! Jeg husker vi opplevde det for første gang i bil, det gjorde fysisk vondt å høre på :grine: Vi hadde stått parkert en stund og det var visst ikke så populært. Det eneste som fungerte var å holde bilen i bevegelse :P De gangene jeg blå stående litt for lenge i gangen hos mamma og så at mannen kjørte bilen frem og tilbake på gårdsplassen skjønte jeg at jeg måtte skynde meg avgårde ;) 

Det er lett å bli frustrert når baby skriker, du er sliten og ikke finner noen umiddelbar løsning på problemet :sjenert: E fikk høre noen gloser da hun var baby hun også :plystre: "Heh, du liker å gjøre livet til mamma til et helvete du, gjør du ikke? Ja det gjør du! Gubbedubbedubi!"

Åneei, har du blødninger allerede :( Cerazette lovte jeg meg selv å ALDRI ta igjen. Blødninger i hytt og pine er en underdrivelse av hva jeg opplevde! Moderat mensblødning konstant, hver jævla dag i 4 måneder. Noen sier at de holdt ut med blødningene i et år, så forsvant mensen helt. 4 måneder var nok, ass. Er ikke så fan av å kjøre brannbil :reise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leviora skrev:

Det er helt forferdelig når de små gråter så fælt! Jeg husker vi opplevde det for første gang i bil, det gjorde fysisk vondt å høre på :grine: Vi hadde stått parkert en stund og det var visst ikke så populært. Det eneste som fungerte var å holde bilen i bevegelse :P De gangene jeg blå stående litt for lenge i gangen hos mamma og så at mannen kjørte bilen frem og tilbake på gårdsplassen skjønte jeg at jeg måtte skynde meg avgårde ;) 

Det er lett å bli frustrert når baby skriker, du er sliten og ikke finner noen umiddelbar løsning på problemet :sjenert: E fikk høre noen gloser da hun var baby hun også :plystre: "Heh, du liker å gjøre livet til mamma til et helvete du, gjør du ikke? Ja det gjør du! Gubbedubbedubi!"

Åneei, har du blødninger allerede :( Cerazette lovte jeg meg selv å ALDRI ta igjen. Blødninger i hytt og pine er en underdrivelse av hva jeg opplevde! Moderat mensblødning konstant, hver jævla dag i 4 måneder. Noen sier at de holdt ut med blødningene i et år, så forsvant mensen helt. 4 måneder var nok, ass. Er ikke så fan av å kjøre brannbil :reise:.

I dag morges fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg hadde vært så frustrert på henne i natt. Da lå hun jo og sov så søtt! :rodmer: I dag skal vi legge oss tidlig :rolleyes:

Forbarka blødning! I går var det "en slags blødning", i dag fikk jeg flashback til renselsen :daane: Tviler på at jeg holder ut med dette i ett år! :fnise: Krysser hele kroppen for at det er noe midlertidig... Brannbil er ikke favoritten her heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt aldri mer til hormonprevensjon for resten av mitt liv! Hvis det noen sinne blir vits i for meg å gå på prevensjon igjen, blir det kobberspiral :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, miore skrev:

Jeg har sagt aldri mer til hormonprevensjon for resten av mitt liv! Hvis det noen sinne blir vits i for meg å gå på prevensjon igjen, blir det kobberspiral :)

Akkurat slik for meg og ÷spiral :Knegg: Dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannbil er stress, det er egentlig alt det der mens greiene, gleder meg ikke til å måtte ta stilling til alt det der igjen. 
''eneste'' som er kjekt med å være gravid er å slippe alt det styret en gang i måneden! :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg hater Cerazette :hjerte: og p-stav. Null hormoner takk :opplyser: 

 

 

13 timer siden, miore skrev:

Jeg har sagt aldri mer til hormonprevensjon for resten av mitt liv! Hvis det noen sinne blir vits i for meg å gå på prevensjon igjen, blir det kobberspiral :)

Jeg har reagerer ikke negativt på p-piller, så jeg gleder meg bare til å starte opp igjen :fnise: Jeg får finere hud, og jeg digger å vite akkurat når mensen kommer. Så dette var noe jækla piss :P 

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Brannbil er stress, det er egentlig alt det der mens greiene, gleder meg ikke til å måtte ta stilling til alt det der igjen. 
''eneste'' som er kjekt med å være gravid er å slippe alt det styret en gang i måneden! :P  

Det var ganske fantastisk å slippe det ja! Fasiken :P 

---------

Det var hardt når klokka ringte halv ni i dag. Selv om vi la oss halv ti i går kveld. Og for første gang siden hun var tre dager (eller noe) så har hun sovnet helt av seg selv i sofaen her. Typisk det når vi skal noe :daane: Kan jo ikke vekke henne! Får heller komme til barselgreiene litt senere. De har jo babyer hele gjengen, de må forstå at alt ikke alltid går helt etter planen :Nikke:

Broren min har kommet med en vugge som vi kunne låne. Den er helt vanlig av tre. Hakket bedre enn den som svigermor ville gi oss. Den var malt grønn :fnise: Det er ikke garantert suksess, men vi får prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vugge funker veldig bra her i gården:Nikke: Den står i fotenden av senga, så når han har spist på natta kan jeg bare legge meg under dyna og dytte vugga med tåa til han sovner igjen. Jeg har en veldig flink gutt da, han legger seg ca åtte, spiser i 4-5tida og sover til ca 8-9 igjen:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hønselouisa skrev:

Vugge funker veldig bra her i gården:Nikke: Den står i fotenden av senga, så når han har spist på natta kan jeg bare legge meg under dyna og dytte vugga med tåa til han sovner igjen. Jeg har en veldig flink gutt da, han legger seg ca åtte, spiser i 4-5tida og sover til ca 8-9 igjen:bolledeig:

Oi, snakk om soving :ohmy: Skjønner du er fornøyd da! :) Her er det fremdeles flere amminger hver natt, så hun sover bare ved siden av meg :fnise: Har ikke energi til å starte Prosjekt Sove Alene når det blir en kamp hver gang :P 

------

Hjemme igjen! Endelig, for å si det sånn. Det var helt greit altså. Men jeg er veldig typisk introvert der jeg tappes litt av å være rundt mange folk. Spesielt folk jeg ikke kjenner. Så da er det sånn "ahh" når jeg kommer inn døren hjemme :fnise:

Den ene ungen har et spesielt navn. Jeg hørte flere reagerte på det. Hun sa at hun aldri hadde hørt det før hun heller, før mannen forslo det. Jeg hadde lyst å spør om mannen var kjemiker eller noe sånt, for det er liksom en "ting" i den verdenen. Men det er jo in med spesielle navn, så jeg spurte ikke likevel :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Hønselouisa skrev:

Vugge funker veldig bra her i gården:Nikke: Den står i fotenden av senga, så når han har spist på natta kan jeg bare legge meg under dyna og dytte vugga med tåa til han sovner igjen. Jeg har en veldig flink gutt da, han legger seg ca åtte, spiser i 4-5tida og sover til ca 8-9 igjen:bolledeig:

:overrasket: Drittkjerring :fnise: Det har ALDRI skjedd her. Her er det natt 18.30-19, 2 amminger før 23, amming 23 og ca 2/4 og 6/7. I tillegg er han gjerne våken mellom 4 og 5..... bah. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen hyggelige folk i barselgruppa da? Føler at det greiene der er skikkelig bingo! Har venninner som er strålende fornøyd med gruppa si og som gleeeder seg til hvert barseltreff, og venninner (og meg) som følte seg helt lost og utenfor og endte med å droppe hele greia. Vi flyttet midt i barseltiden vi da, så jeg kjente at det ikke var verdt å kjøre en time hver vei for å møte de videre :fnise: 

Jeg ble litt nysgjerrig på det navnet jeg. Isotopia? Reagensrøra? :ler: Synes det er mange spesielle navn ute og går om dagen, så hun sklir sikkert helt fint inn blant de andre i barnehagen :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sitronkake skrev:

 

Jeg ble litt nysgjerrig på det navnet jeg. Isotopia? Reagensrøra? :ler: Synes det er mange spesielle navn ute og går om dagen, så hun sklir sikkert helt fint inn blant de andre i barnehagen :tongue: 

Kanskje det er Aurelia? :jepp: Fluorine? :klo: Zirkonia? :P 

 

...Eller Argon, Krypton eller Xenon :P

Endret av Leopanter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, sitronkake skrev:

Var det noen hyggelige folk i barselgruppa da? Føler at det greiene der er skikkelig bingo! Har venninner som er strålende fornøyd med gruppa si og som gleeeder seg til hvert barseltreff, og venninner (og meg) som følte seg helt lost og utenfor og endte med å droppe hele greia. Vi flyttet midt i barseltiden vi da, så jeg kjente at det ikke var verdt å kjøre en time hver vei for å møte de videre :fnise: 

Jeg ble litt nysgjerrig på det navnet jeg. Isotopia? Reagensrøra? :ler: Synes det er mange spesielle navn ute og går om dagen, så hun sklir sikkert helt fint inn blant de andre i barnehagen :tongue: 

Nå var stemningen veldig sånn "alle skal være veeldig hyggelige, ladida", så det er ikke godt å si :fnise: Men det var ei som omtrent avtalte det neste møtet allerede i dag, så jeg skal nå bli med en gang til :) 

Moleky-Lene! :biggrin: 

53 minutter siden, Leopanter skrev:

Kanskje det er Aurelia? :jepp: Fluorine? :klo: Zirkonia? :P 

 

...Eller Argon, Krypton eller Xenon :P

Svoveline :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første barseltreffet er vanskelig å lese noe som helt ut av da. 
Da er jo alle så opptatt av å være kjempe hyggelige og oppføre seg så det er ingen som egentlig er seg selv. :P  
Jeg hadde ikke noe god klaff med min gruppe sist men har hørt om flere som er venner i årevis og det virker jo kjempe hyggelig. Er enig med @sitronkake der, ikke godt å vite hva man får ,men at dere allerede har avtalt nytt møte lover jo godt da. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg trenger det navnet på pm :fnise: 

Håper det klaffer med barselgruppa! Broren min og kona er fortsatt gode venner med det ene paret ni år etter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...