Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Med storesøster hadde jeg bare kreative svangerskapsdrømmer. Nå har jeg kreative ammedrømmer. Så sære og mye katastrofegreier :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12/31/2016 den 11.52, Weebs skrev:

Er den mild nok til å brukes på såre stumper? Synes den lukter så sterkt? 

Det er den, men ikke på åpne sår. Kun den som har vært brukt siden de var små (nå 8 og 6) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lovebird skrev:

Det er den, men ikke på åpne sår. Kun den som har vært brukt siden de var små (nå 8 og 6) :)

Ålreit, da fører jeg den å lista over anbefalte kremer :) 

2 timer siden, Pentu skrev:

Med storesøster hadde jeg bare kreative svangerskapsdrømmer. Nå har jeg kreative ammedrømmer. Så sære og mye katastrofegreier :fnise:

Travelt med sånne drømmer altså! Jeg var litt sur på mannen da han ikke hadde husket å låse spøkelses-Michael Jackson ute :P 

5 timer siden, Leviora skrev:

:skratte:Huff, for en drøm! Det er fælt å ha mareritt. Spiller sjelden noen rolle om hva som skjer i drømmen, bare den er satt på mareritt-modus :P Mine mareritt er fæle for tia, de handler om at noen alltid klarer å komme seg inn i huset og prøver å ta med seg E :grine: Det er noe umenneskelig over personen, og det er så grusomt...

Godt nyttår, forresten! Hyttetur på nyttårsaften hørtes veldig koselig ut! :jepp: 

Oi, dine mareritt var jo mye verre enn mine sitrontre-drømmer :ohmy: 

Godt nyttår! Hyttetur var veldig vellykket :) 

------

Fy søren, vi kommer så sent i gang med dagen vår :fnise: Jeg har sortert babyklær nå. Fikk mye til jul i tusen ulike størrelser. Fant også frem de største klærne jeg kjøpte da jeg gikk gravid. Godt jeg ikke kjøpte så mye. Det er flere ting jeg ikke digger å bruke på M. Sparkebukser, for eksempel. Body og vanlig bukse er stilen vi går for :Nikke: Og selv om jeg ikke er livredd babyer lenger så liker jeg fremdeles omslagsbodyer best. 

I dag skal julen ryddes ut, så er det back to reality. Slutt på julebrus og tullemat. Middag i dag blir laksewraps. Mmm! Og så snart M er ferdig med brunsj så skal jeg spise frokost! :opplyser: Og drikke julebrus :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkebukser er helt tullete når de er så små. De trekker beina sånn oppunder seg at de ender opp med å ha beina i rumpen på buksen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi elsker sparkebukser :jepp: O ligger mye på gulvet så det er greit å ha på noe som dekker litt mer mage ;) Men vi bruker mye vanlige bukser også. 

Anywhooo. Mareritt... Jeg har drømt at noen tok O og la han under ett hus... :sjokk::grine: Det var jævlig. Senest i går våknet jeg og hadde drømt at vi dro fra han alene hjemme for å dra på fest. Hadde ringt svigers for å passe og så dro vi bare. De hadde misforstått så de kom ikke. DEN panikken der, den var grusom. Å tenke på at han lå hjemme alene :sjokk: Virkelig forferdelig. Jeg måtte løpe hjem og hadde selvfølgelig KJEMPETUNGE ben :( Tror det endte greit da, men fy flate så trist og ekkelt å tenke på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Pentu skrev:

Sparkebukser er helt tullete når de er så små. De trekker beina sånn oppunder seg at de ender opp med å ha beina i rumpen på buksen 😜

Før jeg visste hvordan babyer fungerte så kjøpte jeg pyjamaser med føtter. Heldigvis fikk jeg tips av ei over her om å ta sokker oppå ;) 

17 timer siden, Nautika skrev:

Vår hadde altfor store føtter til sparkebukser :fnise:

Det var litt av et problem! :fnise:

16 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Vi elsker sparkebukser :jepp: O ligger mye på gulvet så det er greit å ha på noe som dekker litt mer mage ;) Men vi bruker mye vanlige bukser også. 

Anywhooo. Mareritt... Jeg har drømt at noen tok O og la han under ett hus... :sjokk::grine: Det var jævlig. Senest i går våknet jeg og hadde drømt at vi dro fra han alene hjemme for å dra på fest. Hadde ringt svigers for å passe og så dro vi bare. De hadde misforstått så de kom ikke. DEN panikken der, den var grusom. Å tenke på at han lå hjemme alene :sjokk: Virkelig forferdelig. Jeg måtte løpe hjem og hadde selvfølgelig KJEMPETUNGE ben :( Tror det endte greit da, men fy flate så trist og ekkelt å tenke på! 

Kanskje jeg finner ut at det blir hendig når hun surfer rundt på gulvet her ;) 

Iik! Jeg har heldigvis ikke drømt noe om M enda. Fysj.

------

Morn morn! Nå sitter jeg på legekontoret. Føler mange innlegg begynner sånn :P Det er tid for min seksukerskontroll. Lurer på hva som blir sjekket. Kanskje jeg må google det mens jeg sitter her. Magemusklene? The høn? En hønesjekk vet jeg at det blir da. Har to venninner som fikk beskjed om at "det ser ikke ut som du har født en baby!" De var veldig fornøyde. Det hadde jeg også blitt. Nå får jeg litt prestasjonsangst. Så uansett hva legen sier om min situasjon down under så skal jeg si det samme! :fnise:

I natt var M veldig merkelig. I stedet for å ha behov for et tonn kroppskontakt for å sovne så snudde hun seg vekk fra meg etter hver amming. Jeg følte meg nesten til overs! Ble litt trist faktisk :tongue: Hvis det fortsetter så kan det jo hende at hun er klar for å ligge i babynestet snart. Og etter hvert sprinkelsenga?! Eller kanskje det bare var et engangstilfelle. Usikker på hva jeg håper på :fnise: :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Pentu skrev:

Sparkebukser er helt tullete når de er så små. De trekker beina sånn oppunder seg at de ender opp med å ha beina i rumpen på buksen 😜

Før jeg visste hvordan babyer fungerte så kjøpte jeg pyjamaser med føtter. Heldigvis fikk jeg tips av ei over her om å ta sokker oppå ;) 

17 timer siden, Nautika skrev:

Vår hadde altfor store føtter til sparkebukser :fnise:

Det var litt av et problem! :fnise:

17 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Vi elsker sparkebukser :jepp: O ligger mye på gulvet så det er greit å ha på noe som dekker litt mer mage ;) Men vi bruker mye vanlige bukser også. 

Anywhooo. Mareritt... Jeg har drømt at noen tok O og la han under ett hus... :sjokk::grine: Det var jævlig. Senest i går våknet jeg og hadde drømt at vi dro fra han alene hjemme for å dra på fest. Hadde ringt svigers for å passe og så dro vi bare. De hadde misforstått så de kom ikke. DEN panikken der, den var grusom. Å tenke på at han lå hjemme alene :sjokk: Virkelig forferdelig. Jeg måtte løpe hjem og hadde selvfølgelig KJEMPETUNGE ben :( Tror det endte greit da, men fy flate så trist og ekkelt å tenke på! 

Kanskje jeg finner ut at det blir hendig når hun surfer rundt på gulvet her ;) 

Iik! Jeg har heldigvis ikke drømt noe om M enda. Fysj.

------

Morn morn! Nå sitter jeg på legekontoret. Føler mange innlegg begynner sånn :P Det er tid for min seksukerskontroll. Lurer på hva som blir sjekket. Kanskje jeg må google det mens jeg sitter her. Magemusklene? The høn? En hønesjekk vet jeg at det blir da. Har to venninner som fikk beskjed om at "det ser ikke ut som du har født en baby!" De var veldig fornøyde. Det hadde jeg også blitt. Nå får jeg litt prestasjonsangst. Så uansett hva legen sier om min situasjon down under så skal jeg si det samme! :fnise:

I natt var M veldig merkelig. I stedet for å ha behov for et tonn kroppskontakt for å sovne så snudde hun seg vekk fra meg etter hver amming. Jeg følte meg nesten til overs! Ble litt trist faktisk :tongue: Hvis det fortsetter så kan det jo hende at hun er klar for å ligge i babynestet snart. Og etter hvert sprinkelsenga?! Eller kanskje det bare var et engangstilfelle. Usikker på hva jeg håper på :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost, det var synd. Orker ikke å redigere på telefon. Uansett, håper ikke jeg skulle hatt med baby på denne kontrollen?! Hun skal på kontroll i morgen, det får vel holde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig! For lengst, selvfølgelig. Men nå ammer jeg så da kan jeg skrive på telefonen ;) 

Jeg slapp underlivsundersøkelse. Før var det praksis å gjøre det uansett, men nå kjørte han det kun hvis mammaen ville det selv, så lenge det ikke var noe sting, smerter osv. Så legen brukte lenger tid på å snakke om sex :rodme: Jeg ble dauflau! Han gikk inn på så mye detaljer! For eksempel at vi trengte kanskje ekstra langt forspill, og hvis vi ikke hadde tid så kunne vi kjøpe glidemiddel. Og at menn som ikke hadde hatt sex på lenge gjerne ville kjøre på, men vi måtte ta det rolig i starten siden jeg var "ute av trening" der nede. Han nektet å gi seg, jeg kjente jeg var kjempevarm i ansiktet! :fnise: Jeg pleier ikke å være flau over sånne ting, men når fastlegen min som jeg har hatt i tusen år snakker om forspill... 

Når han endelig gav seg spurte han om prevensjon. Vi endte opp med Cerazette. Det blir spennende å se om jeg får noen skumle bivirkninger. "Men vent et brett før dere har sex uten å bruke annen prevensjon. Det er noen som svelger pilla på vei ut døra her og kjører rett hjem til typen!" Så det skal jeg prøve å unngå ;) Ikke at det har vært så JÆKLA lett å få seg noe her med et klistremerke på slep :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Ler av legen din 😂 Her var det nada snakk om sex 😉 Og vi hadde oss uten annen prevensjon ei uke ut i brettet.. Skal ikke skryte, blir sjelden mer en gang i uka her, kun når prinsessa finner det for godt å sove litt i vogga. Da er det tven rett på lydløs og do it 😂😂 Handler faktisk mye om bare å "holde det vedlike"... Blir vel bedre når de er mindre avhengige av oss for å sove 😊 (håper du ønsket all den infoen hahahaha) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg dør! Er så glad min fastlege ikke snakker om sånt. Har bestilt 6ukerskontroll i dag. Tipper jeg blir å spørre om spiral igjen. P-piller er bare tull for jeg glemmer de :fnise: Er så rart å gå fra å ikke få til å lage barn på egenhånd til å nå få det til og faktisk måtte være forsiktig så vi ikke blir gravid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Håper du slipper bivirkninger! Jeg gruer meg allerede til pillestart. Må sikkert bruke Cerazette og med den blør jeg non-stop. Fungerer ypperlig som prevensjon! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, maja87 skrev:

 Hahaha! Ler av legen din 😂 Her var det nada snakk om sex 😉 Og vi hadde oss uten annen prevensjon ei uke ut i brettet.. Skal ikke skryte, blir sjelden mer en gang i uka her, kun når prinsessa finner det for godt å sove litt i vogga. Da er det tven rett på lydløs og do it 😂😂 Handler faktisk mye om bare å "holde det vedlike"... Blir vel bedre når de er mindre avhengige av oss for å sove 😊 (håper du ønsket all den infoen hahahaha) 

Kunne godt klart meg uten sexsnakk jeg også :daane: Alt han sa visste jeg fra før. Og det med at mannen ikke måtte "kjøre på" første gangen... Han er ikke 16 år, liksom. Og dessuten fikk han med seg hele fødselen siden han måtte holde beinet mitt, så han vet bedre enn noen hva den stakkars høna har vært gjennom :fnise:

Selvfølgelig ønsket jeg all infoen! Synes en gang i uka høres veldig imponerende ut :Nikke:

18 timer siden, Pentu skrev:

Haha. Jeg dør! Er så glad min fastlege ikke snakker om sånt. Har bestilt 6ukerskontroll i dag. Tipper jeg blir å spørre om spiral igjen. P-piller er bare tull for jeg glemmer de :fnise: Er så rart å gå fra å ikke få til å lage barn på egenhånd til å nå få det til og faktisk måtte være forsiktig så vi ikke blir gravid :P 

Spiral gir meg frysninger! Respekt :briller2: Piller tar jeg nok av uansett, så her glemmes de aldri :) 

Det er litt av en overgang. Jeg får litt panikk av tanken på å bli gravid nå. Og nettopp var det det jeg ønsket meg mest i hele verden :tongue:

1 time siden, Leviora skrev:

:fnise: Håper du slipper bivirkninger! Jeg gruer meg allerede til pillestart. Må sikkert bruke Cerazette og med den blør jeg non-stop. Fungerer ypperlig som prevensjon! :P 

Ææ! Jeg fikk crazy blødninger av Loette. Det gidder jeg ikke igjen :P Det har vært fantastisk å slippe det mensentullet disse månedene. Øhr. 

------

Halla. I dag har M pønta seg for barnelegen. Hun er seriøst så fin. Mannen har en haug med fridager å bruke opp, så han blir med oss på kontroll :) Lurer på hva de sier om såret hennes. Jeg prøvde potetmel i noen dager, men hun ble plutselig kjemperød all over the place. Da fikk vi panikk og gikk tilbake til kremen. Føler meg litt som en dårlig mor som kommer til kontroll med en så rød unge :P "Hva skal vi gjøre??" Stakkars liten tjukkabolle. Håper de måler henne i dag. Jeg synes hun er blitt verdens største baby. Fatter ikke hvordan hun har vært inni magen min :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare spørre; hva er pakkeleken? Altså, på nyttårsaften? En kjempemorsom lek som tydeligvis alle kan og elsker? Eller er det julepakkeåpningen på julaften det er snakk om, for da er jeg jo med.

Den legesamtalen hørtes veldig flau ut! Jeg rødmer litt bare jeg forestiller meg at den gamle fastlegen min, en eldre mann, skulle snakke om sex i detaljer (nå har jeg ei ung dame, blir liksom litt mindre kleint da, tror jeg). Vi har nødvendigvis måtte snakket litt om sex og sånt med fertilitetslegen vi går til. Men han er nok vant til det og har funnet en stil. Han bruker alltid vage, men forståelige begreper, og er lett humoristisk. Favoritten hans er å kalle sex for "trening" eller evt. "hardtrening" når EL nærmer seg.

Lykke til hos barnelegen! Håper han eller hun bare fikser det såret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takket være deres beretninger om mareritt som involverer baby, så drømte jeg selvfølgelig i natt at jeg dro på langtur og glemte lillebror i senga hjemme. :grine: Huff, er så fælt når man drømmer om barna sine og ikke skjønner at man drømmer. :sad: Men skal si jeg puster lettet ut når jeg endelig klarer å bryte ut av marerittet og innser at det var bare en drøm... :daane: Drømmer altså! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Illy skrev:

Først må jeg bare spørre; hva er pakkeleken? Altså, på nyttårsaften? En kjempemorsom lek som tydeligvis alle kan og elsker? Eller er det julepakkeåpningen på julaften det er snakk om, for da er jeg jo med.

Den legesamtalen hørtes veldig flau ut! Jeg rødmer litt bare jeg forestiller meg at den gamle fastlegen min, en eldre mann, skulle snakke om sex i detaljer (nå har jeg ei ung dame, blir liksom litt mindre kleint da, tror jeg). Vi har nødvendigvis måtte snakket litt om sex og sånt med fertilitetslegen vi går til. Men han er nok vant til det og har funnet en stil. Han bruker alltid vage, men forståelige begreper, og er lett humoristisk. Favoritten hans er å kalle sex for "trening" eller evt. "hardtrening" når EL nærmer seg.

Lykke til hos barnelegen! Håper han eller hun bare fikser det såret :)

Pakkeleken er morsomt! Vi har det alltid på nyttårsaften :) Alle kjøper noen enkle gaver sånn at alle ender opp med et par gaver til slutt. Hos oss kjøpte hver "familie" 10 stykk hver. Noen kjører kanskje dyre gaver, men hos oss gjør vi det enkelt. Fotballkort, godteri, neglelakk, sjampo... Pakkes gjerne inn litt kreativt så ingen gjetter innholdet.

Alle gavene legges på bordet. Vi har to terninger som alle kaster én gang hver. Får du to like så kan du ta en gave. Sånn fortsetter vi til alle gavene er tatt. Nå tar noen å setter på nedtelling. Ingen vet når alarmen ringer (bortsett fra den personen da :P). Da er det tid for en ny runde med terninger. Nå skal det stjeles fra andre. Nå blir det gjerne litt kaos siden alarmen kan ringe når som helst. Når den ringer så sitter alle (helst) igjen med et par gaver hver. Da blir det en runde der vi pakker opp :) 

For en lang og helt sikkert elendig forklaring :fnise: Orker ikke å lese gjennom det, håper det ikke var altfor uforståelig :P 

Hardtrening, ja. Det er vel også noe å kalle det ;) Hos meg var det rett på sak :tongue: Da jeg var hos privat gynekolog i fjor og fikk sett at eggløsning var rett rundt hjørnet så diskuterte vi uten problem at jeg måtte hjem å ha sex uten at det var flaut. Litt annerledes med fastlegen som jeg helst kun vil diskutere en bihulebetennelse med :P 

Det ble ikke noe instafix med det såret dessverre. Skriver om det lenger nede :) 

4 timer siden, Carouselle skrev:

Takket være deres beretninger om mareritt som involverer baby, så drømte jeg selvfølgelig i natt at jeg dro på langtur og glemte lillebror i senga hjemme. :grine: Huff, er så fælt når man drømmer om barna sine og ikke skjønner at man drømmer. :sad: Men skal si jeg puster lettet ut når jeg endelig klarer å bryte ut av marerittet og innser at det var bare en drøm... :daane: Drømmer altså! 

 

Ops, sorry! Mareritt er sykt dritt. Jeg er dårlig lenge etter at jeg har våknet :P 

------

Den store babyen min er nå 4,9 kg. Snart fem! :ohmy: Jeg kjenner ei som har født to barn over 5 kg og jeg blir svimmel av tanken. M er jo kjempestor! Alt var tipp topp hos hs. Blikkontakt, sterk i nakken, fin og flott :) Legen var ikke veldig hjelpsom, stakkar. Han var ikke barnelege og hadde ikke sett den type sår så nærme endetarmsåpningen før. Så da sendte han en henvisning til barneavdelingen og gav et tips om å prøve en annen krem enn Inotyol. Den måtte være fet, siden babyer bæsjer hvert femte minutt og "vasker" vekk alt i nærheten. Hmm...

Håper vi får et bedre svar snart. 

Siden M sover best tidlig på dagen og mannen hadde fri i dag så fikk vi presset inn et ligg også :tommelopp: Kveldene er jo uaktuelle. Hun følger absolutt oppskriften når det gjelder kveldsuro :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Illy Vi kjører pakkeleken når vi har julebord med venninnegjengen. 
Et par endringer fra Weebs oppskrift bare:
Vi har med 2-3 pakker hver (er gjerne da en gjeng på mellom 10-15stk).
Kaster to terninger men her er en 6-er = du kan velge en gave.
Også pakker vi opp alle gavene etter runde en, slik at alle kan se hva man ''kriger'' om i runde to.
Blir alltids kaotisk god stemning på slutten hvor en eller flere står på stolene sine og skriker at man skal kaste terningene fortere fordi det alltid er en eller to (gjerne flaxlodd) gaver som ALLE vil ha. :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gode minner fra pakkeleken (og noen mindre gode... voksne folk kan bli sykt barnslige og egoistiske selv når det er barn til stede....) Håper likevel å kunne innføre pakkeleken i juleselskaper i fremtiden :)  Skal prøve å beherske meg og oppføre meg som en voksen (men kan egentlig ikke love noe, man blir jo sykt engasjert :ler2: )

Leger på helsestasjonen er stort sett nesten alltid ubrukelige.. De er sjeldent barneleger, kun allmennleger som tar oppdrag på helsestasjonen. De kan stort sett bare alt som er "basic" og hvis det er noe som ikke er som det skal, så må de henvise. Ikke er de nødvendigvis flinke med barn heller! Vi har kommet litt skjevt ut med alle de vi har møtt... :rolleyes: Skyldes nok at vi har opplevd "avvik" og dermed har hatt behov for mer oppfølging og informasjon, og når ting ikke er som det skal - det er da man virkelig får testet de på godt og vondt!

 

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...