Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Vippestolen har blitt brukt mye på badet her. Har ikke prøvd med lillesøster enda, men storesøster elsket vippestolen. Jeg fikk alltid dusje lange dusjer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Å de mellom klærne er så vanskelige å holde styr på! 
Man vil liksom ikke bruke så mye penger på dem heller, siden målet som regel bare er å bruke de en kort tid. 
Flax det er salg overalt nå, kanskje du kan finne deg noe dugbart der. ;)  

Jeg hadde Trollet bare liggende i nestet sitt på badegulvet når jeg skulle dusje, og når han ble litt større og kunne sitte i tripp trappen så satt han der og gliste. Gjerne foran speil også når han ble så stor. :) 

Jeg fant ei bukse på H&M som liksom skulle være superstretchy til 199. Håper den passer :fnise:

Gidder ikke å bruke millioner på klær når jeg forhåpentligvis skal ned noen kg til :ball: (Meg som trener ;))

Jeg må ty til andre løsninger når hun begynner å sprelle såpass at det er fare for at hun faller ned fra stellebordet :tongue:

1 time siden, Sisti skrev:

Min elsker også å ligge på gulvet rett utenfor dusjen og kikke. Pleier å ligge på stellematte, men nå som han har lært å snu seg ruller han jo bare av. Litt upraktisk ettersom han egentlig skal få ligge naken, så nå tisser han gjerne, ruller rundt og griper fatt i kluten han har tisset på og så sutter på det! Så plutselig dårlig plan å dusje med han naken på gulvet... :glare:

:ler: Mmm, tiss! M tisser alltid med en gang hun er naken, så vi må skyndte oss å holde den nye bleien sånn at hun ikke spreller med beina og tiss havner overalt. Så det går alltid et par bleier når hun har nakentid mens jeg gjør andre ting på badet :P Men stellematte var lurt! 

48 minutter siden, Pentu skrev:

Vippestolen har blitt brukt mye på badet her. Har ikke prøvd med lillesøster enda, men storesøster elsket vippestolen. Jeg fikk alltid dusje lange dusjer. :) 

Tenkte å bruke vippestol her også når hun blir stor nok :) Vet ikke helt hvordan ståa er nå siden hun vokser i rekordfart, men da jeg skulle teste den ut så druknet hun i den. Så helt teit ut :fnise:

----

Nå har vi dusjet! Jeg syntes det var litt skummelt å tenke på at jeg kunne miste henne, så jeg satt meg ned :tongue: Hun var litt skeptisk først. Grein et par sekunder. Men så gikk det greit. Hun godtok det. Det var helt tydelig ikke like godt som å bade i balje. Det nyter hun. Så vi fortsetter med det en stund til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke storesøster med meg i dusjen før hun hadde stålkontroll på sittingen. da satt hun på gulvet mens jeg dusjet. Så løftet jeg henne opp når hun ba om det. Rimelig praktisk med 2 hender når jeg  skulle vaske håret. Nå elsker hun å dusje med oss. Vi må nesten snike oss ned på badet for å dusje hvis hun er våken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen her sitter også i vippestolen mens jeg dusjer. Vi har sånn åpen dusj da, bare halv vegg liksom, så vi ser hverandre og jeg prater til han mens jeg står der. Og vippestol begynte vi med tidlig! Jeg husker jeg innrømte det litt skyldig til legen da jeg var på seksukers, men hun sa bare at vippestol er fine greier:laugh:  Vi har babybjørn sin da, den ligger jo nesten ungen i når den står på det laveste trinnet:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestol er gull! Her brukes den av kommende storesøster på 19 måneder fremdeles :fnise: Troooor kanskje vektgrensa snart er nådd, men hun sitter helt rolig i vippestolen mens pappaen dusjer hver morgen ;) Hva gjør vi når hun ikke kan sitte i den lengre? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nautika skrev:

Vippestol er gull! Her brukes den av kommende storesøster på 19 måneder fremdeles :fnise: Troooor kanskje vektgrensa snart er nådd, men hun sitter helt rolig i vippestolen mens pappaen dusjer hver morgen ;) Hva gjør vi når hun ikke kan sitte i den lengre? :klo: 

Alle bør vel ha lenestol på badet til sånne anledninger. :fnise: eventuelt kan dere bruke tripptrappstolen eller noe lignende? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vippestol brukes i de tilfellene noe må gjøres. Slik som å dusje eller lage frokost. Nå er O så stor at han elsker å sitte sammen med oss i tripp trappen = slutt på late frokoster i sofaen :P 

Ellers slenger jeg meg på stellematte på gulvet og naken baby :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange alt har sagt ; vippestol på laveste 👍 Vi har og trangt bad, men funker gull.

Mye tiss i nudistmodus her og, men vi har håndkle eller stelleunderlag under så går det fint ☺ Har henne myye naken/uten bleie på lekematta, er visst mest behagelige å turne uten klær 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alla i hopa! Jeg skriver på telefonen med en crazy ammebaby som tar igjen for at hun var så rolig i går kveld. Nå er det kasting med hodet, amme litt, klage litt og sove litt om hverandre :P Så null sitering.

Jeg ble inspirert til å finne frem vippestolen etter å ha lest at alle bruker den. Vi har Babybjørn sin som liksom er i liggemodus på det nederste trinnet. Første gang vi prøvde stolen var hun helt tydelig altfor liten og lett. Den lå ikke i det hele tatt! Jeg ropte på mannen fordi jeg trodde det var noe galt med stolen, eller at jeg var helt idiot. Men hun var bare for lett :fnise: Hun så malplassert ut hele jenta, stakkar. Knøttliten i en altfor stor stol. Men i dag så hun mer normal ut ;) Litt stressa og forvirret, men i hvert fall en mer passende størrelse. 

I februar har vi fått time på sykehuset angående såret hennes. Det var hos en overlege med et veldig langt og vanskelig navn, så jeg er positiv :nigo:

I går, ja! Da var vi (pluss søsken og ektefeller) på en spesiell middag hos foreldrene mine. Bare voksne (pluss M). Jeg så for meg at den skulle bli lik alle andre kvelder vi er hos andre. En urolig M som bare vil ha pupp. Det er helt i orden når vi er hjemme. Da slenger jeg meg ned på sofaen og ammer liggende når jeg er sliten. Litt verre på besøk :P Men kvelden var ekstremt vellykket. Tanter og onkler omtrent sloss om å få holde henne. Hun hadde det visst så trivelig at hun glemte ut den daglige kveldsklikken. Ammet bare tre ganger og fikk spist to porsjoner VARM mat! Jubelen stod i taket. Hun sov i armene på hele gjengen. Godt hun enda er såpass liten at hun ikke er skeptiske til noen. Så lenge de er et menneske så er det whatever ;) Kveldsklikken tar hun altså igjen as we speak. Vel, vel. 

Mamma sa hun hadde kikket i babyalbumet mitt og sett hvor lik jeg og M er. Jeg hadde like store bollekinn ;) Plutselig satt vi og kikket i alle sine babyalbum og hadde det kjempemorsomt. Bra kveld. Verdt en ekstra klikk eller to ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med sånne koselige kvelder innimellom. 
Og varm mat også er jo bare helt fantastisk! :nori:
 

Er det mange barn i familien forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Kjekt med sånne koselige kvelder innimellom. 
Og varm mat også er jo bare helt fantastisk! :nori:
 

Er det mange barn i familien forresten? 

Spørs hva du mener med barn ;) Jeg har to søsken og de har to barn hver. Og nå har vi plutselig tre barn annenhver uke :fnise: Så det er sjelden vi samles kun voksne. Veldig koselig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg med meg M på helsestasjonen. Etter at vi stoppet med Inotyol og eksperimenterte med andre greier har såret hennes blitt ganske mye verre. Så nå er vi tilbake på Inotyol, men det er såpass at vi blir litt dårlige av hele greia. Det er én måned til vi skal til sykehuset. Det er lenge når hun nå mangler hud på et så stort område av rompa. De på helsestasjonen var enige - det så ikke bra ut. De foreslo å prøve Daktacort morgen og kveld i tre dager. Inotyol resten av tiden. Så komme innom på fredag for å vise "effekten" :P Det er egentlig en krem for fotsopp og den inneholder i tillegg hydrokortison. Fy fader, håper noe virker snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar! :( Tenkte også at det kanskje kunne være noe form for sopp siden det ikke har gått bort enda, selv om jeg ikke har hørt om sopp ved endetarmen? Den kan vel forplante seg de fleste steder. Håper det funker med ny salve! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff a meg. Får helt vondt av å lese om såret. Stakkars lille M og mamma Weebs! Godt dere får oppfølging på helsestasjonen da. 

God bedring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille M :( Håper hun er bedre igjen i god tid før den sykehustimen! Gir hun noe tegn til at hun plages av såret?

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frustrerende at dere må vente så lenge før dere får sjekket det på sykehuset da, håper det blir bedre av den nye kremen. 
Har det vært der helt siden fødselen, og vokser det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Leviora skrev:

Stakkar! :( Tenkte også at det kanskje kunne være noe form for sopp siden det ikke har gått bort enda, selv om jeg ikke har hørt om sopp ved endetarmen? Den kan vel forplante seg de fleste steder. Håper det funker med ny salve! 

Jeg foreslo sopp for legen på kontrollen, men han mente at sopp ikke så sånn ut. Men nå får vi i hvert fall prøve likevel :) Håper nesten det er sopp så hun blir kvitt det :P 

6 timer siden, Marimba skrev:

Uff a meg. Får helt vondt av å lese om såret. Stakkars lille M og mamma Weebs! Godt dere får oppfølging på helsestasjonen da. 

God bedring :) 

Vi får vondt hver gang vi bytter bleie :unsure: Stakkar babyen min. Takk! Krysser fingre for at noe skjer nå :) 

3 timer siden, miore skrev:

Stakkars lille M :( Håper hun er bedre igjen i god tid før den sykehustimen! Gir hun noe tegn til at hun plages av såret?

Det håper vi også! En måned er lenge å gå med et såpass sår :P Jeg klarer ikke å bestemme meg for om hun reagerer når vi smører henne eller ikke. Det er mye lyd, men det er det egentlig hele veien når hun ligger på stellebordet. Det er en ganske morsom plass tydeligvis :) Det kommer alltid et par runder med bæsj når hun ligger og lufter stumpen sin, og det virker ikke som det er vondt da i alle fall. Heldigvis! :Nikke:

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Så frustrerende at dere må vente så lenge før dere får sjekket det på sykehuset da, håper det blir bedre av den nye kremen. 
Har det vært der helt siden fødselen, og vokser det? 

Det kom ganske kjapt etter fødselen, men Inotyol holdt det liksom i sjakk på et vis. Men det ble ikke bedre, så da begynte vi å prøve andre ting. Da vokste det helt tydelig! Fra et bleieskift til det neste, liksom. Jeg var helt i sjokk.  

Helsesøster anbefalte å ta bilde av det sånn at vi ikke skulle se oss blinde på det, og heller ha noe konkret å sammenligne med. Det føltes veldig sykt å ta det bildet, men det var jo et godt poeng. Vi bytter tross alt "et par" bleier til dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! 

Bleieskift tar så ekstremt lang tid når alle regler skal følges til punkt og prikke :fnise: Spesielt på morgenen, da er det Operasjon Skurv i tillegg. Hun har to områder med lett flass i hodebunnen. De smøres inn med olje, og etter at vi er ferdig med resten av stellet så det grer jeg det vekk. Ser ut som hun liker det :) Så er det selvsagt lufting av stumpen. Da kjører vi litt tummy time som Ovia kaller det :ler: Hun ligger på magen og kikker rundt seg. Hun er sterk som en okse, ass. 

I morges sov hun så godt at jeg fikk listet meg opp og rydde på kjøkkenet før hun våknet. Hadde med meg babycall, men måtte inn to ganger og sjekke at hun pustet likevel :tongue:

I dag har vi seriøse planer om litt shopping. Bytte noen klær vi har fått som er for små, og kjøpe et malingskrin så vi får laget avtrykk av hender og føtter i babyboka. Det var egentlig alt, men det er fader meg nok når du må kjøre innom to ulike kjøpesentre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet én pyjamas. Brukte flere timer på en kjøretur som tar 40 minutt. Vet ikke hva greia er, kanskje et utviklingstrinn. Det var i hvert fall panisk gråt. Merker virkelig at vi ikke er vandt med grining. Får jo helt vondt i hele kroppen. Puppene, hjertet... :ohmy: Så det ble et par stopper med amming, soving, oppvåkning, mannen som kjører på stripene for å lage vibrering i bilen :P Nei, fader. Burde gjort det alene. Men hun pleier liksom å sovne i bil, så vi trodde det skulle bli no problem. Nå sitter vi i sofaen og hun pludrer i vei. Kjempegodt humør! Hva skjedde, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er så leit når det skjer i bil også. Instinktet er jo å ta ut og opp baby med en gang men så må man stoppe og av med seler og frem og tilbake. Føler med deg der altså, sånne bilturer er ikke lett.. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...