Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at helsesøster har mer peiling enn legen på helsestasjonen :sjenert: Hos oss virker det som det er leger direkte fra medisinstudiet som er innom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var strålende fornøyd med legen som var på helsestasjonen når E var liten. Så fornøyd at så fort han fikk en ledig plass ble han fastlegen vår :jepp: Aner virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten han, da han er en fantastisk lege som tar meg og E alvorlig uansett hva vi kommer inn for. Så det er håp for noen av legene på helsestasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke inotyol fet nok? Prøvd å bli kvitt den av hånda etter du har smurt med den eller? Kjenner ikke til en mer hardcore salve :fnise: Men fint at du får sjekket det ut! Stakkaren som har sår i rumpa si :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg har også gode minner fra pakkeleken (og noen mindre gode... voksne folk kan bli sykt barnslige og egoistiske selv når det er barn til stede....) Håper likevel å kunne innføre pakkeleken i juleselskaper i fremtiden :)  Skal prøve å beherske meg og oppføre meg som en voksen (men kan egentlig ikke love noe, man blir jo sykt engasjert :ler2: )

Leger på helsestasjonen er stort sett nesten alltid ubrukelige.. De er sjeldent barneleger, kun allmennleger som tar oppdrag på helsestasjonen. De kan stort sett bare alt som er "basic" og hvis det er noe som ikke er som det skal, så må de henvise. Ikke er de nødvendigvis flinke med barn heller! Vi har kommet litt skjevt ut med alle de vi har møtt... :rolleyes: Skyldes nok at vi har opplevd "avvik" og dermed har hatt behov for mer oppfølging og informasjon, og når ting ikke er som det skal - det er da man virkelig får testet de på godt og vondt!

 

Pakkeleken er veldig engasjerende. Tok meg selv i å rope "trill!!!" et par ganger når noen ventet to sekund for å se hvilken gave sidemannen skulle stjele :fnise:

Ja, han legen her er allmennlege. Han er legen til ungene faktisk :P Hadde håpet på en som kunne gitt et bedre svar, men men... Det tar sikkert hundre år før vi får vite noe mer. Det hastet ikke, mente han. Nei, han slipper jo å ha dårlig samvittighet hver gang han bytter bleie :rolleyes:

4 timer siden, Nautika skrev:

Min erfaring er at helsesøster har mer peiling enn legen på helsestasjonen :sjenert: Hos oss virker det som det er leger direkte fra medisinstudiet som er innom...

Han her er en eldre kar. Så sånn sett er det jo litt skummelt når han sier at han ikke har peiling :klo:

3 timer siden, Småkjekset skrev:

Jeg var strålende fornøyd med legen som var på helsestasjonen når E var liten. Så fornøyd at så fort han fikk en ledig plass ble han fastlegen vår :jepp: Aner virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten han, da han er en fantastisk lege som tar meg og E alvorlig uansett hva vi kommer inn for. Så det er håp for noen av legene på helsestasjonen ;)

Da jeg var innom for veiing rett før jul var det en yngre lege der i en morsom julegenser. Hadde håpet vi skulle få han! :nigo: Noen er garantert bedre enn andre. Tipper Dr. Julegenser hadde hatt noen bedre svar enn det vi fikk i dag :tongue:

2 timer siden, Leviora skrev:

Er ikke inotyol fet nok? Prøvd å bli kvitt den av hånda etter du har smurt med den eller? Kjenner ikke til en mer hardcore salve :fnise: Men fint at du får sjekket det ut! Stakkaren som har sår i rumpa si :( 

Inotyol er fetere enn fetest :fnise: Jeg tørker alltid av på bleia. Kanskje det gir ekstra effekt i tillegg ;) Joda, den var absolutt godkjent. Men han forslo å prøve en annen imens vi venter. I dag har jeg prøvd med Purelan :P Ja, det ser virkelig ikke godt ut! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm prøvd vitapan? Er en krem som brukes mye i helsevesenet, gul vitapan og Inutyol. Vet ikke hvordan zink til bruk på sår er til babyer men det har go effekt på sår. Når det smørest rundt sårkantene. 

Prøv å luft såret litt hver gang du skifter bleie også.

Endret av Meley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Meley skrev:

Hmm prøvd vitapan? Er en krem som brukes mye i helsevesenet, gul vitapan og Inutyol. Vet ikke hvordan zink til bruk på sår er til babyer men det har go effekt på sår. Når det smørest rundt sårkantene. 

Prøv å luft såret litt hver gang du skifter bleie også.

Vitapan var det ja! Visste at du hadde anbefalt to kremer, men kom ikke på hva den andre var. Jeg søkte den jo opp og allslags :tongue: Takk! Skal innom apoteket i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Meley skrev:

Så bra jeg skrev det inn på nytt i dag da 😊 gul vitapan e virkelig ein fantastisk krem. 

Veldig flaks! Nok en gang redder forum dagen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! 

Jeg har ikke så forbarka mye interessant å melde for tiden altså :tongue: Det går liksom i å sove til vi våkner (:fnise:) og morgenstell for både meg og M. Hun bæsjer gjerne ut tre bleier før vi er ferdige. Og tisser på stellebordet. Og bæsjer litt på meg. Heldigvis er hun verdens søteste bollebaby så det er helt okei ;) Når vi er rene og pene håper jeg at hun har en sånn dag der hun klarer å ligge alene i mer enn femten sekund så jeg får gjort litt der jeg har to ledige hender. I forgårs hadde hun en sånn dag. Hun hadde tre høneblunder alene. Jeg var i sjokk. Så i går hadde jeg planer om å trene litt hvis hun hadde samme innstilling som dagen før. Det hadde hun ikke ;) Jeg prøvde fem ganger å brette en balje med klær, men jeg ble pent nødt til å vente på at mannen kom hjem. Null trening, med andre ord. Kanskje prøve igjen i dag. I hvert fall den Mammamage-appen. 

I natt drømte jeg om M. Hun gadd ikke å amme mer fordi hun hadde lest "Norgesbrevet". Et slags berømt og hemmelig dokument som kun kongen (og M) har lest. Der stod meningen med livet, og det var tydeligvis ikke amming. Jeg ble sur på det forbanna brevet som ødela de koselige stundene våre. 

Nå har hun sovnet på puppen så nå må vi alle krysse fingrene for at jeg klarer å lure henne av uten at det blir klikkos :fnise: Her er det i hvert fall grusomt vær, så jeg får ikke akkurat dårlig samvittighet for at jeg er fanget i sofaen. I går så vi mange episoder med Dirk Gently's Holistic Detective Agency på Netflix. Anbefales! Veldig koselig og sprø serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lo jeg skikkelig høyt av den drømmen! :hoho: ... på venterommet til Nasjonalt senter for fostermedisin på St. Olavs :flau: Flaut :fnise: 

Selv om det er slitsomt med klistremerkebaby ser jeg for meg at det er superkoselig samtidig! Såå glad og avhengig av mamsen sin :rodmer: Fortsatt ikke noe suksess med ergoen da, skjønner jeg? Har du vurdert å bære med noe annet?

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leviora skrev:

Nå lo jeg skikkelig høyt av den drømmen! :hoho: ... på venterommet til Nasjonalt senter for fostermedisin på St. Olavs :flau: Flaut :fnise: 

Selv om det er slitsomt med klistremerkebaby ser jeg for meg at det er superkoselig samtidig! Såå glad og avhengig av mamsen sin :rodmer: Fortsatt ikke noe suksess med ergoen da, skjønner jeg? Har du vurdert å bære med noe annet?

Alltid like gøy å bryte ut i latter når du sitter alene en plass :fnise:

Det er koselig med et klistremerke når jeg klarer å glemme alt jeg egentlig burde gjort ;) Jeg kom meg forresten ikke opp av sofaen når jeg skreiv det forrige innlegget. Hun visste tydeligvis hva jeg planla så hun våknet og var mer sulten før jeg fikk gjøre noe som helst :tongue: Men men. Har klart å gjort litt likevel. Satt på en maskin klær og farget øyenbryna. Hun kan ligge ganske lenge på stellebordet og snakke med seg selv :rolleyes: Bare synd jeg ikke kan forlate henne der for en stund :fnise:

------

Apropos forfengelighet. Jeg skulle helst fått ordnet bryn på en salong, men hun som gjorde at jeg hadde brows on fleek sist var fullbooket helt til februar! What the fuck. Tydeligvis andre som også er fan av henne. Så da blir det hjemmefarging. Ooog! De som har Shai-barberhøvel ringte i går og spurte om jeg ville ha den nye oppdaterte høvelen. Jeg takket nei fordi jeg nettopp har kjøpt hundre nye blader til høvelen jeg har fra før. Tror du fader ikke at jeg KNAKK den i morges? Motherf... Skulle bytte blad litt for voldelig, så hele hodet falt av. Arsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemte å svare på resten, @Leviora. Ergoen var egentlig bare suksess den første gangen :P De andre gangene har hun fått sånn stressa pust som ender i gråt. Har egentlig ikke tenkt på noe annet bæregreier. Vil fortsette å prøve litt til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves sikkert litt tilvenning! :jepp: Jeg begynte forresten å se første episode av Dirk Gently's Holistic Detective Agency (omg, kan vi kalle det DGHDA?) nå og nok en gang har jeg et nytt latteranfall fordi Frodo var der! :hoho:Det er seriøst noe galt med meg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Leviora skrev:

Det kreves sikkert litt tilvenning! :jepp: Jeg begynte forresten å se første episode av Dirk Gently's Holistic Detective Agency (omg, kan vi kalle det DGHDA?) nå og nok en gang har jeg et nytt latteranfall fordi Frodo var der! :hoho:Det er seriøst noe galt med meg i dag.

Det går i hvert fall ikke an å si hele navnet! Her hjemme har vi kalt det Dirk Gently, men jeg har til og med problemer med å huske dét! Dick Cheney, Dick Clark... Jeg kaller det alt annet :P 

Og Frodo blir aldri gammel! Han er 35 (jeg måtte sjekke), men han ser fremdeles lik ut som da han var Frodo... Mystisk :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35?? :overrasket: Vel, det er egentlig lite som kan sjokkere meg etter jeg fant ut hvor gammel Jared Leto er... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Leviora skrev:

35?? :overrasket: Vel, det er egentlig lite som kan sjokkere meg etter jeg fant ut hvor gammel Jared Leto er... 

I know! Han var jeg forelska i da jeg var 10 år, liksom. 

------

God morgen! Eller for oss er det natt. Det eneste som gjør at jeg føler det er litt morgen her er at lyset på badet slo seg på da vi skulle skifte bleie. Mannen har koblet det sånn at mellom tolv og seks på natta er det kun lyset over speilet som slår seg på. Så slipper vi å bli blendet. Nå måtte jeg skru det av manuelt, liksom. Jeez. 

Nå har vi lagt oss igjen. Det er ammings og forhåpentligvis sovings. Hadde egentlig ikke noe mer å si. Sykt spennende dagbok. Vær så god! 

Sånn. Der har M lagt seg til rette for å sove litt. Jeg får gjøre det samme :) 

Eller forresten! Jeg kom plutselig på i går kveld at det var noen her som spurte om de kunne få navnet til M på pm. Svarte jeg da eller??? Føler at jeg glemte det...

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alltid artig å lese her inne, selv om det store ikke skjer 😂 Jeg hadde også klistremerkebebi de første tre månedene, syns det var koselig, men trodde det jo aldri skulle gå over 😉 Men, det har det! Eller, hun må fortsatt ha mye kos og oppmerksomhet (heldigvis), men kan ligge mye alene på gulvet og leke. Ble mer interessant når hun begynte rulle og gripe 😃 Så om kort tid er det mye mulig du får brette klær helt uforstyrret igjen.... Stellebordet var og fremdeles er en yndet plass for min og. Sminke seg (teoretisk i hvertfall..), pusse tenner, gå på do og sånt har aldri vært noe problem 👍 Og et tips er (om du ikke allerde gjør det da) er å ha hun utenfor dusjen når du dusjer og så ta henne med inn til slutt. Min elsker å følge med på dusjkabinettet så får stå lenge og vaske håret 😂 Og mange ganger kroner vi happeningen med at hun og får dusje 😂

Ha en finfin dag 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, maja87 skrev:

Alltid artig å lese her inne, selv om det store ikke skjer 😂 Jeg hadde også klistremerkebebi de første tre månedene, syns det var koselig, men trodde det jo aldri skulle gå over 😉 Men, det har det! Eller, hun må fortsatt ha mye kos og oppmerksomhet (heldigvis), men kan ligge mye alene på gulvet og leke. Ble mer interessant når hun begynte rulle og gripe 😃 Så om kort tid er det mye mulig du får brette klær helt uforstyrret igjen.... Stellebordet var og fremdeles er en yndet plass for min og. Sminke seg (teoretisk i hvertfall..), pusse tenner, gå på do og sånt har aldri vært noe problem 👍 Og et tips er (om du ikke allerde gjør det da) er å ha hun utenfor dusjen når du dusjer og så ta henne med inn til slutt. Min elsker å følge med på dusjkabinettet så får stå lenge og vaske håret 😂 Og mange ganger kroner vi happeningen med at hun og får dusje 😂

Ha en finfin dag 😆

Så bra at det fremdeles er en smule greit å lese dette tullet mitt :tongue:

Jeg har prøvd å legge henne under babygymmen på gulvet, men hun forstår ikke helt konseptet enda :fnise: Håper hun kommer til å trives der når hun finner ut lekene er til for å lekes med :nigo:

Hvor plasserer du henne utenfor dusjen? Vi har ganske lite bad så stellebordet står rett ved siden av dusjen. Så hun kan i teorien se på meg hvis hun vil. Men av en eller annen grunn er veggen på motsatt side veldig interessant :klo: Tenkte å prøve å dusje med henne i dag. Først dusje selv, så ta henne inn å sjekke om hun synes det er greit eller grusomt :P 

------

"Fy faen, eg e så jævla irriterte. Kim faen miste ei buksa? Satan!" 

Dette var mine første ord i morges :fnise: Akkurat nå har jeg bare én bukse som passer. Gravidbuksa... Så den blir naturligvis vasket ganske ofte og er gått fra svart til grå :P Jeg hadde en stretchy bukse fra Bik Bok som passet ganske lenge da jeg var gravid, men den finner jeg ikke?! What the fork altså :rasende:

Så jeg må på shopping. Hvem vet hvor lenge disse lårene mine har tenkt å være store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å de mellom klærne er så vanskelige å holde styr på! 
Man vil liksom ikke bruke så mye penger på dem heller, siden målet som regel bare er å bruke de en kort tid. 
Flax det er salg overalt nå, kanskje du kan finne deg noe dugbart der. ;)  

Jeg hadde Trollet bare liggende i nestet sitt på badegulvet når jeg skulle dusje, og når han ble litt større og kunne sitte i tripp trappen så satt han der og gliste. Gjerne foran speil også når han ble så stor. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elsker også å ligge på gulvet rett utenfor dusjen og kikke. Pleier å ligge på stellematte, men nå som han har lært å snu seg ruller han jo bare av. Litt upraktisk ettersom han egentlig skal få ligge naken, så nå tisser han gjerne, ruller rundt og griper fatt i kluten han har tisset på og så sutter på det! Så plutselig dårlig plan å dusje med han naken på gulvet... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...