Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Småkjekset skrev:

Husker at E også hadde slikt utslett og ru hud når hun var liten. Holdt meg lenge med å bare la det gå sin gang og at det snart gikk over. Men når det ikke gjorde det på to måneder smurte jeg henne to ganger og så var hun helt fin! 

Vidundersalven @LilleMy1989tipser om er samme som vi bruker til E når hun er plaget med tørr hus i forbindelse med eksem. Favoritten :hjerte:

Tror søren meg jeg skal prøve å smøre de verste områdene i ansiktet hennes i dag :) Savner de supermyke kinnene hennes som jeg strøk på hele dagen :snurt:

17 timer siden, miore skrev:

Enig! Det er forskjell på litt utslett og eksem så hun sprekker i kinnet. Min mini var (er) også veldig plaget av eksem fra ca 2-månedersalderen, og vi fikk samme beskjed som deg av helsesøster. Men da en lege så på det da hun var blitt hele seks måneder gammel, fikk jeg ganske mye kjeft fordi vi ikke hadde gjort noe annet enn å ha olje i badevannet, og resept på sterk kortisonsalve med strengt smøreregime. Gjett om jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg hadde hørt på den dumme helsesøstera... 

Stakkars lille mini :( Vi har også olje i badevannet. Hun har helt fin hud på kroppen heldigvis. 

Kan ikke skade så veldig å teste ut den kremen vel :P 

 

16 timer siden, Illy skrev:

Da har jeg oppdatert meg her! Det høres jammen fryktelig koselig ut med lille M og søte storebrødre og det meste, unntatt omgangssyken. Så bra og merkelig at babyer ikke pleier å bli smittet. Jeg er fremdeles der at jeg syns små babyer er skumle, og er stolt hver gang jeg har holdt nevøen min eller en venninnes baby uten at de begynte å hyle. Så jeg er ganske imponert også, over at det går så bra og at dere bare finner ut av ting! Er det forresten fortsatt lov å spørre om hva M egentlig heter, sånn på PM? Er visst nysgjerring av meg, og har ufrivillig bestemt meg for hva jeg syns det er logisk at hun heter mens jeg har lest.

 Halla! Så gøy at du fant meg igjen :) 

For det meste så er dette her veldig koselig! :) Prøver å nyte hvert eneste øyeblikk fordi tiden går så fort!  :bond:

Jeg lover deg at du venner deg fort til en så liten baby når du liksom blir tvunget til det :fnise: Tror jeg har skrevet det her tidligere, men første gang jeg skulle bytte bleie på henne var jeg alene. Å herre Mallorca. Jeg er glad ingen kom inn på stellerommet mens jeg holdt på. Har aldri snakket så mye med meg selv/til en baby i hele mitt liv. Jeg hadde sikkert dette ansiktet :overrasket: gjennom hele prosessen. Men det gikk jo greit til slutt :ler:

Jeg sender deg en pm! Spent på hva hun heter i ditt hode :biggrin:

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg er jo kronisk skeptisk til de fleste helsesøstre så jeg slenger meg på de andre her og er enig i at du burde smøre litt likevel. 
Det blir neppe verre av det i alle fall! ;) 

Synes å huske at du har hatt et par katastrofale opplevelser med helsestasjonen, ja! :ohmy:

Tar å smører litt jeg altså... :plystre:

------

Gudd dei! 

I dag har jeg spist frokost! Det er faktisk blitt en slags milepæl. Det er fort gjort å glemme slash vanskelig å få til for tiden. Nå som ungene har ferie så blir det mer fokus på deres måltider og å jage dem ut etter at spilletiden deres er brukt opp :tongue: I går måtte jeg i tillegg innom flere butikker for å få tak i alt på handlelisten. Alt tar femten ganger lenger tid med baby, så plutselig var det ettermiddag. Da fikk jeg besøk av to venninner mens mann og barn var på cup. Jeg fortalte at matlysten var på bånn for tiden, så jeg hadde googlet etter frokosttips tidligere på dagen. De spurte hva jeg hadde endt opp med å spise. "Ehm....oi." Men frokost halv fem er ikke så verst vel? :P Skjerpings. 

Rett etter nyttår skal jeg på seksukerskontroll med henne. Da tenkte jeg å spørre hva vi skal gjøre med såret hun har i rompa. Det er ikke et typisk bleieutslett med prikker, det er et område rett ved åpningen på ca. én centimeter. Helt rødt. Det blir verken verre eller bedre. Har smurt med Inotyol i et par uker nå uten at noe har skjedd. Vi bruker bare tørre engangskluter som vi fukter med vann, så det kan ikke være en reaksjon på våtservietter heller. 

I dag har jeg vasket et par maskiner med klær hun fikk til jul. Mye rosa ;) Et annet mål jeg har er å lage scones som jeg kan fryse. Tenkte på prøve meg på disse. Det må sannsynligvis tas etter at mannen kommer hjem. Hun er fremdeles et lite klistremerke og Ergobabyen har ikke vært suksess de to siste gangene vi har prøvd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvordan det går an å glemme frokost:spise: Men det er vel betraktelig enklere med en baby i hus vil jeg tro. Jeg har sånn ulvehunger for tiden, at jeg har stort sett spist to ganger før kl 10, skjerpings her også:Nikke: 

Hodet mitt tror også at det vet hva M heter, så gjerne send meg en PM også:biggrin: Eller, mulig det blir vanskelig å fordøye at jeg mest sannsynlig har tatt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leopanter skrev:

Prøv potetmel på såret! :opplyser: Vi bruker ikke annet enn potetmel, vi, for det funker som bare det. :jepp:

Jaa, stemmer. Det kjøpte jeg jo da jeg kjøpte den kremen. Glemte helt ut siden jeg startet med å teste ut krem. Nå er jeg begynt med mel. Thanks! :) 

55 minutter siden, Mumsy skrev:

Skjønner ikke hvordan det går an å glemme frokost:spise: Men det er vel betraktelig enklere med en baby i hus vil jeg tro. Jeg har sånn ulvehunger for tiden, at jeg har stort sett spist to ganger før kl 10, skjerpings her også:Nikke: 

Hodet mitt tror også at det vet hva M heter, så gjerne send meg en PM også:biggrin: Eller, mulig det blir vanskelig å fordøye at jeg mest sannsynlig har tatt feil..

Frokost og iskaffe var det første jeg gjorde hver morgen før jeg fødte! :) Nå sluker jeg en iskaffe, men frokosten kommer noen timer senere :tongue:

Du får en melding du også. Moro at dere lager deres egne navn :biggrin:

-------

Noe av det mest hendige med oss er at når vi er litt sinna på hverandre så går det heldigvis fort over. Ingen av oss er langsinte. Jeg hadde noe halvveis på gang med en som var det. Å herregud, så utrolig stress. Han dreiv med the silent treatment, liksom. På ekte! :overrasket: Så det fungerte heller dårlig :fnise:

Dette kom jeg bare på akkurat nå fordi vi nettopp kranglet pittelitt. Det endte opp med at mannen hadde rett :edie: Vel, vel. Next time! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører silent treatment... Begge veier, til en av iss sprekke 😉 Skikkelig slitsomt! Vært myyye av det etter K kom..

Nysgjerrig på navn jeg også må jeg innrømme 😂 Har også laget en egen versjon 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Krangling er aldri morsomt. Så bra det går fort over :) Her er det heller ingen langsinte, men jeg har vanskelig for å slutte å tenke på noe som er "uferdig" og krangelen varer i ukevis :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde inotyol på E, men synes ikke den hjalp henne. Bepanthen derimot :jepp: Den funket for absolutt alt hos oss. Er lenge siden E gikk med bleie nå, men har allikevel to tuber her hjemme som vi bruker jevnlig til alt mulig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bepanthen er gull. Kjøpte en pose med store tuber sist jeg var i London (myyye billigere). Er snill mot tynn barnehud samtidig som den pleier godt. 

Frokost ja. Jeg er historisk dårlig på å få i meg mat. Var det etter storesøster og. Blir spennende å se hvordan det går når jeg ikke har mannen hjemme som forer meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maja87 skrev:

Vi kjører silent treatment... Begge veier, til en av iss sprekke 😉 Skikkelig slitsomt! Vært myyye av det etter K kom..

Nysgjerrig på navn jeg også må jeg innrømme 😂 Har også laget en egen versjon 😉

Omg. Og ja det blir verre etter barn ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, maja87 skrev:

Vi kjører silent treatment... Begge veier, til en av iss sprekke 😉 Skikkelig slitsomt! Vært myyye av det etter K kom..

Nysgjerrig på navn jeg også må jeg innrømme 😂 Har også laget en egen versjon 😉

Nei! :ler: Raringer, altså. Jeg hadde daua. Det hender jeg blir stille, men det er bare fordi jeg trenger lengre tid enn mannen på å komme med et godt argument :idea:

Du får melding du også ;) 

18 timer siden, Leviora skrev:

Æsj! Krangling er aldri morsomt. Så bra det går fort over :) Her er det heller ingen langsinte, men jeg har vanskelig for å slutte å tenke på noe som er "uferdig" og krangelen varer i ukevis :plystre: 

Krangling er faktisk det verste jeg vet. Det hadde virkelig tatt på om det hadde vart lenge :P

18 timer siden, Småkjekset skrev:

Jeg prøvde inotyol på E, men synes ikke den hjalp henne. Bepanthen derimot :jepp: Den funket for absolutt alt hos oss. Er lenge siden E gikk med bleie nå, men har allikevel to tuber her hjemme som vi bruker jevnlig til alt mulig :nigo:

Jeg har en minitube med Bepanthen, den får bli den neste jeg prøver :)

18 timer siden, Nautika skrev:

Bepanthen funker fjell til kinn som er litt tørre av vinterluft også :nigo:

Noted ;) 

16 timer siden, Pentu skrev:

Bepanthen er gull. Kjøpte en pose med store tuber sist jeg var i London (myyye billigere). Er snill mot tynn barnehud samtidig som den pleier godt. 

Frokost ja. Jeg er historisk dårlig på å få i meg mat. Var det etter storesøster og. Blir spennende å se hvordan det går når jeg ikke har mannen hjemme som forer meg :fnise:

Hadde ikke sett for meg at frokost skulle bli en utfordring altså! Men jo :P Håper du blir flinkere enn meg ;) 

15 timer siden, Lovebird skrev:

Jeg sverger til Eight hour cream fra Elisabeth Arden til alt mulig til jentene. 😊

Er den mild nok til å brukes på såre stumper? Synes den lukter så sterkt? 

------

Nyttårsaften! Og M er hele seks uker i dag! :hjerte: What the fork. 

I dag skal vi på hytta og feire med familien min. Vi blir mange, men det er gøy så lenge alle (inkludert de voksne) oppfører seg. Babyhviskeren (mamma) er der også, så da slapper jeg ekstra av. 

Det er første gang jeg må pakke til en baby! Jeg tar med tusen bleier, hundre bodyer, en haug med gulpekluter og et lass med flanellsbleier. Og potetmel ;) Vi skal også ha med vogn. Blir spennende å se om det blir plass til alt  en familie på fem trenger i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt imponerende hvor mye man trenger. Jeg skulle pakke til en overnatting. Vi fylte bilen. Jeg hadde ikke trengt vognbagen, men den var jo fylt med ting så den tok ikke så stor plass. Hunden måtte få sin plass og jeg måtte jo ha med bbhugme :P 

kos dere masse! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår. :nordvesta:

Jeg er så glad for at du har fortsatt med dagbok! I hodet mitt så heter hun M, altså... Kun det, M. Fult navn: M Weebs. Du heter Weebs Weebs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pentu skrev:

Er helt imponerende hvor mye man trenger. Jeg skulle pakke til en overnatting. Vi fylte bilen. Jeg hadde ikke trengt vognbagen, men den var jo fylt med ting så den tok ikke så stor plass. Hunden måtte få sin plass og jeg måtte jo ha med bbhugme :P 

kos dere masse! ❤

Hele kofferten (sånn håndbagasjegreie) var full i babyting. Jeg fikk bare et lite hjørne :jolie: Pluss ammepute, vogn, stelleveske... Så ikke ut bakruta, foråsidetsånn :fnise:

Vi koste oss en hel haug :) 

12 timer siden, Tonio skrev:

Godt nyttår. :nordvesta:

Jeg er så glad for at du har fortsatt med dagbok! I hodet mitt så heter hun M, altså... Kun det, M. Fult navn: M Weebs. Du heter Weebs Weebs.

Godt nyttår :biggrin:

Still going strong ;)  M er et flott navn, så hvorfor ikke :fnise: Weebs Weebs også! 

------

Godt nyttår! 

Kvelden ble bra her på hytta. Jeg er fornøyd med fangsten min etter pakkeleken! Sjampo, balsam og sugerør :danse: M klarte seg særdeles bra med bråk og folk, hun sov seg gjennom det meste i armene til søsteren min og mamma. Men hun blir alltid urolig på kvelden, så da klokka nærmet seg midnatt trakk vi oss tilbake og ammet inn det nye året :) Halv ett var vi i seng og ikke lenge etter kom resten av gjengen også.

Mamma disket opp med en tipp topp frokost. M bestemte seg for å sove lenge, så jeg spiste som en gal :laugh:

Nå skal vi snart kjøre heim att, sjefen må bare spise ferdig først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår :)

Pakkeleken er gøy! Det skulle jeg og ha tenkt på at vi kunne hatt i går! "Skrive huskelapp bak øret om at vi kan ha det neste år". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Marimba skrev:

Godt nyttår :)

Pakkeleken er gøy! Det skulle jeg og ha tenkt på at vi kunne hatt i går! "Skrive huskelapp bak øret om at vi kan ha det neste år". 

Pakkeleken er moro for alle! Vi har en regel om at alle ungene må sitte igjen med i hvert fall to pakker. Ellers blir det....drama ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Beccy87 skrev:

Digger pakkeleken! :mynona:

Det er fun shit :kaklehone: :biggrin:

------

Fytti. Våknet av et mareritt og sjekket at døra var låst med telefonen. Det var den IKKE. Ble seriøst redd og vekket mannen. Drømmen min var sykt skummel. Jeg gikk tur, og i veien lå Michael Jackson som var tatt til fange av et kjøttetende sitrontre. Han ba om hjelp, men jeg bare "neh, han fortjener det ikke" så jeg bare snudde. Men så kom jeg på at nå kom jeg til å være redd for spøkelset til Michael Jackson resten av livet mitt. Så våknet jeg. 

Gudhjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:Huff, for en drøm! Det er fælt å ha mareritt. Spiller sjelden noen rolle om hva som skjer i drømmen, bare den er satt på mareritt-modus :P Mine mareritt er fæle for tia, de handler om at noen alltid klarer å komme seg inn i huset og prøver å ta med seg E :grine: Det er noe umenneskelig over personen, og det er så grusomt...

Godt nyttår, forresten! Hyttetur på nyttårsaften hørtes veldig koselig ut! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...