Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Enkelte av de trinnene er skikkelig tøffe! 
Finner god trøst i at det (mest sannsynlig) er det det er da, bare et lite trinn man må få tråkket seg over. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh Weebs! Du har jo født jo! :bond: Hvor ble av tiden altså. Jeg henger virkelig ikke med og har ikke vært her inne på evigheter. Og så er plutselig M alt rukket å bli 2 måneder. Gratulerer sååå mye. Virket som en utrolig tøff fødsel. Du er søren meg rå! Det er en tøff opplevelse altså :nigo:

Man merker fort at man har en viss konsentrasjonsforstyrrer når en får barn :fnise: Plutselig ligger halvferdig innlegg, sms-er og messenger-meldinger på mobilen og du glemmer å trykke send fordi du tenker at du skal gjøre det etterpå. Dessuten virker alt bare så lite viktig i forhold til den fantastiske skapningen man har lagd!

Håper jeg klarer å følge litt bedre med nå som vi endelig har klart å få baby på eget rom med etterfølgende bedre leggerutiner. Da blir det mer alenetid på mor :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Enkelte av de trinnene er skikkelig tøffe! 
Finner god trøst i at det (mest sannsynlig) er det det er da, bare et lite trinn man må få tråkket seg over. :klemmer:

De er det! Spesielt da vi har vært ganske bortskjemte med en baby som sjelden gråter over "ingenting" :daane: Sier til meg selv et par ganger daglig at dette bare er for en kort periode. Snart er hun konfirmant! :fnise:

15 timer siden, Sjela skrev:

Åh Weebs! Du har jo født jo! :bond: Hvor ble av tiden altså. Jeg henger virkelig ikke med og har ikke vært her inne på evigheter. Og så er plutselig M alt rukket å bli 2 måneder. Gratulerer sååå mye. Virket som en utrolig tøff fødsel. Du er søren meg rå! Det er en tøff opplevelse altså :nigo:

Man merker fort at man har en viss konsentrasjonsforstyrrer når en får barn :fnise: Plutselig ligger halvferdig innlegg, sms-er og messenger-meldinger på mobilen og du glemmer å trykke send fordi du tenker at du skal gjøre det etterpå. Dessuten virker alt bare så lite viktig i forhold til den fantastiske skapningen man har lagd!

Håper jeg klarer å følge litt bedre med nå som vi endelig har klart å få baby på eget rom med etterfølgende bedre leggerutiner. Da blir det mer alenetid på mor :danse: 

Javisst har jeg det! ;) Tuusen takk! Ja, fødsel var ikke akkurat en walk in the park. Den var heller den tøffeste treningsøkta jeg har vært gjennom :fnise: Moro å se tilbake på nå, mindre moro da jeg var sikker på at "nå revner jeg opp til navlen!" 

Det var en kjempekoselig oppdatering i dagboka di! Jeg hadde tenkt å svare, men du vet :ler: Håper på litt mer regelmessig info fra nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålreit! Nå sover M ved siden av meg i sofaen her og jeg prioriterer dagbok fremfor mat. Kanskje ikke det smarteste jeg har gjort i mitt liv, men ting skjer så fort her at jeg vil skrive ting ned før det går i glemmeboka. Det er nok ikke den mest underholdende dagboka på jord, men det var såpass moro å skumlese gjennom den forrige dagboka mi at jeg satser på å gjøre det samme her en gang :) Faaack, nå kom det lyd fra frøkna her. Nei, det gikk visst bra. Hun trenger søvn!

Okei, hvor skal jeg begynne. Nå er det altså et slags trinn på gang. Som sagt. Og jeg håper virkelig det er et trinn! Amminga som har gått som en drøm er blitt vanskeligere. Hun gråter, kaster hodet bakover, slenger det mot puppen og håper hun treffer blink. Det gjør hun sjelden :P Ellers så har hun sluttet å sovne hos meg etter klokken seks på kvelden sånn cirka. Da er det kun mannen som er god nok å sove på. Jeg må gå og gå og gå og gå for at hun skal roe seg. Jeg har snart laget spor i parketten her. 

*to timer senere* :fnise:

Men, ja. På kvelden må enten jeg gå og gå, eller så kan hun ligge og sove på brystet til pappaen. Forstå det den som kan :rolleyes: Så da passer det jo ypperlig at han har reist fra meg i fire dager nå! I utgangspunktet tenkte jeg "no problem" da han skulle reise, men viste det seg jo å være et litt teit tidspunkt. Well, well. 
Jeg hadde store planer om å invitere meg selv til middag hos foreldrene mine disse dagene, men SCORE, jeg ble heller invitert med til hytta deres i helga :) Så det blir bra. Pappa synes det er veldig stas å bære på M nå som hun har litt mer kontroll over nakken sin. Så de kan vandre rundt og glo litt på kveldene ;) Det er meldt bra vær også, så jeg klapper sammen Bugabooen og tar den med i bilen. Håper vi får gått litt turer uten meltdowns. 

Dette blir et usammehengende innlegg, jeg må bare få ned alt som er aktuelt om dagen :P

Vi har akkurat byttet til bleiestørrelse 3 i Libero! Jeg synes det var nettopp at vi byttet til 2. Og da var vi usikre for bleien var jo kjempestor! Men nå ble det altså litt snau. 3 var bedre :) Hun vokser den svidda her, altså. Jeg tok nettopp en uoffisiell veiing. Først meg, så meg med henne. Hun er ganske "nøyaktig" 5,5 kg! Og jeg har 5,6 kg igjen med gravidoverskudd :nori:

Hun har også oppdaget høyra hånda si. Hun har ikke lært seg noen triks med den enda, men bare stirrer mens hun åpner og lukker den :laugh: Speil er også morsomt å stirre i. Da smiler hun masse, men er nok pittelitt forvirret over hele greia ;) 

"Når slutter baby å gulpe" er en av de tusen tingene jeg har googlet i det siste :rolleyes: 
Søvnmønsteret vårt er å legge oss når M blir til Frøken Umulius. En gang mellom ni og elleve på kvelden. Da ammes det i søvn. Og det samsoves. Vi har som regel tre amminger per natt og ett bleieskift. Så sover vi gjerne lenge på morgenen ;) Vi står opp omtrent 12 timer etter at vi legger oss. Altså en gang mellom ni og elleve :nigo: Hun bruker ofte laaang tid på å våkne. Strekker seg, grynter, stønner, snur seg, fiser i en halvtime. Noen ganger ligger jeg og glor på henne, andre dager er jeg mer fornuftig. Som i dag! Jeg stod opp og ryddet ut av oppvaskmaskinen imens :) 

Nei, dette går ikke. M er våken og trenger kos :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres litt ut som min M :) Hun har også oppdaget hendene sine, den høyre først. Ligger og nistirrer på den knytta neven sin og så prøver å spise den (frem til i dag har hun bare truffet øyet eller panna). Trodde hun hadde slutta å gulpe også, men det har hun motbevist den siste uka :ler: Ikke sprutgulp, men litt stadig vekk. Men min M sover bare hos meg på kvelden da. Tror det er fordi mannen ikke prøver hardt nok. Hvis en ting ikke har fungert ti ganger så funker det ikke den ellevte heller (og hun hater å ligge på rygg i armene våre om hun ikke får mat så slutt med det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Hun høres litt ut som min M :) Hun har også oppdaget hendene sine, den høyre først. Ligger og nistirrer på den knytta neven sin og så prøver å spise den (frem til i dag har hun bare truffet øyet eller panna). Trodde hun hadde slutta å gulpe også, men det har hun motbevist den siste uka :ler: Ikke sprutgulp, men litt stadig vekk. Men min M sover bare hos meg på kvelden da. Tror det er fordi mannen ikke prøver hardt nok. Hvis en ting ikke har fungert ti ganger så funker det ikke den ellevte heller (og hun hater å ligge på rygg i armene våre om hun ikke får mat så slutt med det). 

Off, her er det mye gulp! Skjønner egentlig ikke hvordan hun har klart å bli så tjukkabolle når så mye kommer opp igjen :tongue:

De er uforutsigbare disse babyene, så mannen din får prøve litt mer ;) Noen kvelder har jeg helt seriøst vandret rundt på gulvet her (som jeg gjør as we speak) og lurt på om hun egentlig ikke liker meg i det hele tatt. Men i dag er hun så rolig atte! Tror hun merker at pappaen ikke er her så hun må ta til takke med mora :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er Trollet fortsatt vinglepetter når det kommer til hvem som er best så akkurat det kan jeg ikke trøste deg med at er en fase. :P  
Den ene dagen er det bare mannen som får legge og den neste så blir han rasende og står å tramper og skriker i senga om han prøver seg mens jeg plutselig blir møtt med et fornøyd og kontant ''jah'' og et lite troll som legger seg til rette av seg selv om jeg går inn.. 
Forstå det den som kan, jeg tror ikke det gjør det selv en gang. :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tuppe er fremdeles tiiidenes mammadalt :rolleyes: Skal helst sitte på armen hele tiden (med løpepauser (NED! LØPE!) et par ganger i minuttet, så klart, før hun kommanderer OPP! igjen). Hun er veldig glad i pappaen sin og liker best når begge to er der, men vil alltid være hos meg om vi er der begge to. Heldigvis er det null problem når jeg ikke er der, da er hun glad og fornøyd sammen med pappaen sin!

Hun gulpet forresten mye - og lenge. Alle bare, "De slutter når de begynner med fast føde"! Nei. "De slutter når de blir mobile"! Eh, fremdeles nei. Men det ble mindre det andre halvåret, og fislet ut til slutt :) Da hun bare spiste melk kunne hun sprutgulpe så både jeg og henne ble klissvåte og måtte skifte. Likevel klarte hun å gå fra 2.8 kg ved fødsel til 6 kg ved 3 måneder, så hun må jo ha beholdt litt nede i magen også :ler: Jeg tror mye av grunnen til at hun gulpet så store mengder (litt smågulping er jo vanlig) var at hun brukte meg som smokk (hun hatet smokk), og da overspiste hun rimelig ofte. Eller ba om melk selv om hun ikke egentlig var sulten fordi hun hadde lyst på kosen/trøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Her er Trollet fortsatt vinglepetter når det kommer til hvem som er best så akkurat det kan jeg ikke trøste deg med at er en fase. :P  
Den ene dagen er det bare mannen som får legge og den neste så blir han rasende og står å tramper og skriker i senga om han prøver seg mens jeg plutselig blir møtt med et fornøyd og kontant ''jah'' og et lite troll som legger seg til rette av seg selv om jeg går inn.. 
Forstå det den som kan, jeg tror ikke det gjør det selv en gang. :fnise:  

Ah. Da får jeg bare lære meg å ikke bli sjalu i hvert fall :fnise:

10 timer siden, miore skrev:

Min tuppe er fremdeles tiiidenes mammadalt :rolleyes: Skal helst sitte på armen hele tiden (med løpepauser (NED! LØPE!) et par ganger i minuttet, så klart, før hun kommanderer OPP! igjen). Hun er veldig glad i pappaen sin og liker best når begge to er der, men vil alltid være hos meg om vi er der begge to. Heldigvis er det null problem når jeg ikke er der, da er hun glad og fornøyd sammen med pappaen sin!

Hun gulpet forresten mye - og lenge. Alle bare, "De slutter når de begynner med fast føde"! Nei. "De slutter når de blir mobile"! Eh, fremdeles nei. Men det ble mindre det andre halvåret, og fislet ut til slutt :) Da hun bare spiste melk kunne hun sprutgulpe så både jeg og henne ble klissvåte og måtte skifte. Likevel klarte hun å gå fra 2.8 kg ved fødsel til 6 kg ved 3 måneder, så hun må jo ha beholdt litt nede i magen også :ler: Jeg tror mye av grunnen til at hun gulpet så store mengder (litt smågulping er jo vanlig) var at hun brukte meg som smokk (hun hatet smokk), og da overspiste hun rimelig ofte. Eller ba om melk selv om hun ikke egentlig var sulten fordi hun hadde lyst på kosen/trøsten.

Løpepause må man ha! ;) 

Jeg fant ikke så mange oppløftende svar da jeg googlet gulp :daane:Jeg er nok en smokk jeg også. Hun kan gulpe masse midt i et måltid og bare fortsette spisingen. Det er ikke alltid jeg merker det heller. Før etterpå når det ligger en innsjø i sofaen :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var vi på hytta :) Her er det barnevakt i bøtter og lass så jeg kan fortsette oppsummeringen om hvordan livet er med M akkurat nå. 

Jeg synes hun er blitt kjempestor på disse 10 (i morgen) ukene. Så voksen, liksom! Jeg forventer nesten at hun begynner å snakke i morgen. Derfor forstår jeg ikke en dritt når hun gråter uten jeg forstår hvorfor. "Du har jo fått alt jeg kan gi deg! Fortell meg hva som er galt!" Tar vel en stund før jeg får svar på det :fnise:

Jeg mister hår som en helt! Så det er konstant i en "dott" nå, ellers drukner jeg hele ungen. Da finner jeg hår i nakkefoldene hennes i dagevis :P Ganske plagsomt, gleder meg til det er over. Sikkert lenge til det også! 

Såret hennes er helt borte så vi har tenkt å avlyse timen vår på sykehuset. Eller, alt er borte bortsett fra en rød flekk som egentlig ser ut som et fødselsmerke. Kan fødselsmerker komme etter fødsel? :tongue: På mandag har helsestasjonen oppe så da tar jeg meg en tur og spør helsesøster hva hun mener. Hvis hun ikke er sikker kan vi kanskje gå på den timen uansett... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en bonus-TMI; hater når folk ikke har boss på badet! Spesielt når Cerazette er en fucking bitch. Jeg har fundert en stund på hvordan jeg skal løse dette problemet :P Vandre gjennom stua med en svær klump dopapir som jeg kaster i bosset på kjøkkenet? Fader altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Weebs skrev:

Og en bonus-TMI; hater når folk ikke har boss på badet! Spesielt når Cerazette er en fucking bitch. Jeg har fundert en stund på hvordan jeg skal løse dette problemet :P Vandre gjennom stua med en svær klump dopapir som jeg kaster i bosset på kjøkkenet? Fader altså.

Kan du ikke bare pakke den inn i en skiftet bleie? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg mister også masse hår! Det hjelper selvsagt ikke at M har begynt å lugge meg, snart dukker det sikkert opp skalla flekker på hodet mitt :dry: 

Cerazette har blitt en bitch hos meg også:dany:Så nå blir det spiral! Gidder ikke blø i ukesvis altså, og det er jo helt greit å slippe å huske den teite pilla hver kveld. Jeg turte i utgangspunktet ikke, det var derfor jeg begynte på pilla, men altså, jeg hadde rier i fem døgn og pressa ut en unge, jeg må vel strengt tatt tåle noen sekunders ubehag:opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med en haug av barnevakter vil jeg tro,  så man kan benytte noen minutters fritid innimellom:)
Angående ikke søppel på badet problematikken, så har jeg ingen gode ideer. Alt jeg kom på virket liksom så ekkelt:PSlik som å legge det i en plastpose et hemmelig sted liksom, æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nautika skrev:

Kan du ikke bare pakke den inn i en skiftet bleie? :nigo:

Det var den geniale planen jeg også kom på! Jeg hadde nemlig en bleie pakket i en plastpose på badet for jeg ville ta ut to i slengen da jeg stelte henne for kvelden. MEN da jeg kom på badet hadde en magisk fe allerede kastet den :ohmy: Så da ble det en avoid all eye contact-tur gjennom stua likevel :fnise:

11 timer siden, Hønselouisa skrev:

Herregud, jeg mister også masse hår! Det hjelper selvsagt ikke at M har begynt å lugge meg, snart dukker det sikkert opp skalla flekker på hodet mitt :dry: 

Cerazette har blitt en bitch hos meg også:dany:Så nå blir det spiral! Gidder ikke blø i ukesvis altså, og det er jo helt greit å slippe å huske den teite pilla hver kveld. Jeg turte i utgangspunktet ikke, det var derfor jeg begynte på pilla, men altså, jeg hadde rier i fem døgn og pressa ut en unge, jeg må vel strengt tatt tåle noen sekunders ubehag:opplyser:

Jeg har ikke så fyldig hår fra før av (merket ikke noe til det fantastiske gravidhåret alle snakker om) så jeg tør egentlig ikke å tenke på hvordan jeg kommer til å se ut etterhvert :sjokkbla:

Å herregud, spiral. Det synes jeg høres helt grusomt ut. Men jeg trodde jo all fikling inni der i forbindelse med fødselen skulle være grusomt også, og det var piece of cake. Og det er som du sier. Vi har pressa ut en unge :Nikke: Jeg får se hvor desperat jeg blir. Hater dette blodstyret. Øhr :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mumsy skrev:

Godt med en haug av barnevakter vil jeg tro,  så man kan benytte noen minutters fritid innimellom:)
Angående ikke søppel på badet problematikken, så har jeg ingen gode ideer. Alt jeg kom på virket liksom så ekkelt:PSlik som å legge det i en plastpose et hemmelig sted liksom, æsj.

:fnise: Nei, det går ikke ;) Det ble en walk of shame. Det er jo egentlig ikke farlig i det hele tatt. Voksne folk, liksom. Men det er likevel noe med det at "jaja, folkens. Gjett hva dette er! Wink wink!" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mister hår til den store gullmedaljen her jeg og! Kan dra store never ut hver gang! Ganske ekkelt, men heldigvis har jeg vært gjennom det før og vet at det går over :)  Puh! Men så var det de babyhårene som kommer i ettertid da :sur: Altså, å ha ufrivillig piggsveis er not cool! Jeg hadde akkurat samme problem som Rachel Nordtømme.

Jeg er skyldig i å ikke ha søppelbøtte på badet! Sorry :fnise: Har tenkt at jeg må anskaffe en, nettopp i tilfeller du beskriver! Stakkars gjester som har vært hos oss. Lurer på hvor de har gjort av "stæsjet" sitt?! Puttet det i lomma? :hakeslepp: Eller kanskje gjemt det rundt på badet mitt på lure gjemmesteder som straff! :ohmy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på søppelbøtte på badet er like irriterende som når du er på besøk hos noen og det ikke er klart hvilken håndduk som er til gjester og ikke, eller de som ikke har håndduk i det hele tatt eller når det blir tomt for dopapir og du må gå på jakt i skapene for å finne mer. :bond: 
(ja, jeg blir lett stressa :P
@Carouselle - du får helt klart minuspoeng for den! :opplyser:

Så bra såret er blitt borte da! Spennende å se hva hs sier, kanskje det bare var et veldig vanskelig utslett og dere kan glemme hele greia? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

Mister hår til den store gullmedaljen her jeg og! Kan dra store never ut hver gang! Ganske ekkelt, men heldigvis har jeg vært gjennom det før og vet at det går over :)  Puh! Men så var det de babyhårene som kommer i ettertid da :sur: Altså, å ha ufrivillig piggsveis er not cool! Jeg hadde akkurat samme problem som Rachel Nordtømme.

Jeg er skyldig i å ikke ha søppelbøtte på badet! Sorry :fnise: Har tenkt at jeg må anskaffe en, nettopp i tilfeller du beskriver! Stakkars gjester som har vært hos oss. Lurer på hvor de har gjort av "stæsjet" sitt?! Puttet det i lomma? :hakeslepp: Eller kanskje gjemt det rundt på badet mitt på lure gjemmesteder som straff! :ohmy:

Gleder meg til de babyhårene :daane: Håret mitt blir alltid slitt fremme så uansett hvor langt jeg sparer får jeg aldri alt i en hestehale :P Og nå blir det enda verre :fnise:

Men kjære vene, du må skaffe deg en liten bossbøtte på badet! :bond:Tenk på gjestene dine som må ta the walk of shame :ler:

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Mangel på søppelbøtte på badet er like irriterende som når du er på besøk hos noen og det ikke er klart hvilken håndduk som er til gjester og ikke, eller de som ikke har håndduk i det hele tatt eller når det blir tomt for dopapir og du må gå på jakt i skapene for å finne mer. :bond: 
(ja, jeg blir lett stressa :P
@Carouselle - du får helt klart minuspoeng for den! :opplyser:

Så bra såret er blitt borte da! Spennende å se hva hs sier, kanskje det bare var et veldig vanskelig utslett og dere kan glemme hele greia? :)  

Den kremen mot fotsopp gjorde virkelig underverker! Heldigvis. Det var IKKE gøy å bytte bleie når hun hadde det såret :ohmy: Men nå er det bare fryd og gammen. Smører fremdeles med Inotyol da :)  Orker ikke noe sånt igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så ligger man her da. Midnatt er et flott tidspunkt for et lite mellommåltid synes M :) 

Denne helga har jeg fått høre henne le skikkelig. Hikstelatter, rett og slett! Det var amazing! Og så høyt! Vi stod og tullet foran speilet og det var visst veldig morsomt! Nå funker ikke smilefjesene her, men jeg ville satt inn et stoort smilefjes og kanskje et par hjerter i tillegg. Fy søren, altså. Made my day. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...