Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

På 21.6.2018 den 9.22, Mumsy skrev:

:grine: Fuck Trump ja! Jeg har fått forbud mot å se på nyheter på kveldstid, det ender bare med flere timer med "hvordan skal jeg redde alle barna i verden-tanker" 

Anbefaler dere å ha med mange tusen poser med norsk-mat på ferietur :fnise: Nå er det ikke sikkert at svensk-mat føles like eksotisk som syden-mat, så kanskje M liker det. Men for sikkerhetsskyld ta med masse, Knerten sultestreiket jo i syden. Han likte overhodet ikke brødet der nede, så han levde på smoothie og grøt. 

Vi har Baby jogger city elite, og er veldig fornøyd :) Ser ut som Tour tar enda mindre plass sammenlagt også. 

Jeg har hørt det er veldig vanlig med matnekt (og badenekt) for de små på tur, så vi får sikre oss en million prosent :fnise:

Jeg tror Tour kommer i dag, jeg gleder meg til å teste! Håper M får til å sove i den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg gjort noe crazy! For de som kjenner meg er det sykt crazy :fnise: Kjøpt meg sykkel! Jeg hater å sykle. Det er relativt velkjent. På grunn av epilepsianfallene mine så har jeg gått et par perioder uten førerkort. Lengste var ett år. Herregud :daane: Men syklet jeg? No. Jeg spaserte! Sykkelen jeg hadde var ganske ræva da. Den fikk jeg på barneskolen og hadde tre fungerende gir :P Den gikk i søpla for et par år siden. Men nå! Nå skal jeg sykle med M bakpå :Nikke: Forhåpentligvis i hvert fall. Litt over 5000 for en sykkel (hybrid), et barnesete og en kurv. Det vil jeg påstå er overkommelig. Nå gleder jeg meg til den kommer, så håper jeg M digger det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell week er i gang! Jeg har hatt en god start og fikk gjort masse før jeg måtte på jobb. Blant annet kjøpte jeg garn til Løvejakken. Det er jakken som jeg sa jeg skulle strikke om et par år :tongue: Før jeg hadde lært hva felling, kast og vrange masker er for noe. Nå er jeg jo SÅ flink, at jeg skal tjuvstarte ;) Jeg har bare halsen igjen på Mariusen. 20 omganger med ribbestrikk så er den søren meg ferdig. Nesten da. Må vel kanskje feste løse tråder osv. 

Nå som jeg er en (selverklært) strikkemester har jeg lyst å strikke en julegave til pappa! Jeg synes Gullgutten genser til Klompelompe er fin som bare søren. Men jeg har bestilt boka Enda mer #bystrikk, så jeg håper egentlig at jeg finner noe fint der. Det har plutselig gått en del penger på strikkegreier :plystre:

Guttene skal også få hver sin Marius etterhvert. Jeg vet ikke om de har lyst på, men de skal få likevel :fnise:

M hadde vært trøtt og lei i barnehagen i dag rett før mannen hadde hentet henne. Litt sutring hjemme også, så hadde hun visst sett etter meg. Sorry, M. Det blir noen (seks) dager uten mamma nå :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hell week er over og nå har jeg fri en uke. Tenkte å begynne å avvenne med nattamming i går, men jeg sovnet fra hele greia :plystre: 

Planen var derfor å prøve igjen i dag. Men kvelden ble tullete og plutselig hadde hun lagt seg uten kveldsmat :sjenert: Så i stedet for å sove de vanlige 2,5 timene sine har hun heller våknet hver time. 

Den ene gangen testet jeg ut hvor heftig det faktisk kommer til å bli, og det er ganske ille altså. Hun er rasende og kjempelei seg. Store tårer som triller. Jeg holdt vel på i femten minutt før jeg gav etter. 

Nå sover hun, men hikster og kommer med noen sekunder gråting av og til. Stakkar, dette er jo det eneste hun kjenner til. 

Hun er ganske ofte på puppen på dagtid også. Kan lett amme i 30 minutter etter barnehagen. Og fire-fem ganger etter det også. Hun er fan nummer én, rett og slett. Hun bokstavelig talt rister av forventning når jeg drar opp genseren :tongue:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet gjorde at resten av natta foregikk som vanlig. Tror fader meg jeg må kjøre den Sove Uten Gråt-teknikken. Ta ut puppen rett før hun sovner. Ja, okei, da sier vi det...

I går trente jeg for første gang på forever. De hadde ommøblert treningssenteret siden sist jeg var der, og jeg ble helt satt ut. Kom egentlig uten noen som helst plan, så jeg gjorde bare sånne standardøvelser. Knebøy, markløft, benkpress og skulderpress. Det tok mindre enn én time :tongue: Kjenner det godt i beina i dag selv om jeg så og si trente med null kilo :fnise:

Jeg har lyst til å ta en kjapp tur i dag også, siden jeg nå er kommet over sjokket. 

Nå må jeg bli litt streng med meg selv. Jeg kan ikke fortsette å gå opp i vekt, spesielt når det viste seg at jeg ikke var gravid :fnise: Så iskaffe uten sukker er det nye. Blæhr :rolleyes: 

Forhåpentligvis kommer jeg inni treningen igjen. Det tar på å være så svak som jeg er nå. Gudhjelpes. Jeg måtte ta fart for å løfte stangen, som er 20 kg, opp i knebøystativet :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var uka over. Den har vært litt under middels, vil jeg påstå. M har urolige netter på grunn av slimhoste, jeg har lommene fulle av tørkepapir fordi hun har grønn snue som må tørkes hvert femte sekund, så har hun i tillegg fått det for seg at pappaen er skummel? Jeg hadde en utrolig dårlig dag med et lite meltdown i bilen der jeg måtte gråte litt fordi "tenk om jeg gjør ting galt, alt er min feil, jeg er ikke god nok, bla bla bla". 

Helga har heldigvis vært en opptur. Jeg og M stakk til hytta sammen med foreldrene mine. Der fikk vi servert mat, hadde noenlunde greit vær, var ute hele dagen og ble litt solbrente. Takk gud for besteforeldre. Nå er jeg litt mer klar for en ny arbeidsuke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering på språket til M! Nå er hun straks 20 måneder, og det er ikke mye mas på henne, ass. Som nevnt tidligere forstår hun det meste, men gidder liksom ikke å svare :tongue: 

Men mamma og pappa blir brukt. Og hun har sine egne versjoner av ord. "Ta ta" er takk, "mi mi" katt, "va va" vann, "båbe" blåbær, "neh" nei. Det er sikkert flere, men ja. Vi er på det nivået :biggrin:

Heldigvis er hun god til å gjøre seg forstått. For hvis vi ikke forstår blir hun frustrert ganske kjapt. Husker ikke om jeg har nevnt det, men viljestyrken hennes og den sinnsyke klikkingsen er blitt kommentert flere ganger. Av ulike ansatte i barnehagen og fra familie. De som kjente mannen i ungdommen spøker med at hun har arvet hans temperament. Og hvis det stemmer... God help us all :fnise:

Denne uken har alle de ansatte på gruppen hennes ferie. Burde ikke vært lov, spør du meg, men okei :tongue: Det hadde gått greit likevel. Hun har fått god kontakt med den ene ferievikaren :) Og yndlings-PK sier hun er veldig tilpasningsdyktig :Nikke: Flinke jenta mi! 

Livet er best ute, synes hun. Noe av det morsomste jeg vet er når de voksne i barnehagen forteller hvordan dagen hennes har vært (når den har vært god, selvsagt). Jeg er svært fornøyd med "hun har hatt en god dag", men det er et par stykker som liker å fortelle litt ekstra, og gjerne hermer etter ting hun har gjort. I dag ble jeg vist hvor glad hun ble da de endelig skulle ut å leke av en barsk mann i 30-årene. Han løp med viftende armer og et overlykkelig ansiktsuttrykk :fnise: Veldig gøy å få sånne små historier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gra gra" er gravemaskin :Nikke: Gravemaskin er gøy. Det stod en med hytta til foreldrene mine, den måtte vi se på flere ganger. Nå har vi en oppi veien hjemme i tillegg, så da er det "gra gra" for alle penga :fnise:

I går fikk jeg nye strikkepinner i posten, så da kunne jeg begynne på julegaven til pappa, en Mariusgenser :tongue: Jeg har begynt litt på den ene armen, men jeg mangler pinner til å komme videre der også. Strikking, ass. Min plutselige og overraskende passion :Knegg: Men, ja! Herrefred, så mange masker som skal til for en herregenser i XL. Jeg er usikker på om XL er riktig, men mamma påstår det. Han er høy, men tynn. Hvis den er altfor stor så får mannen overta den :P Han er ikke tynn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvetesuka er i gang, "heldigvis" har mannen holdt senga i dag p.g.a. migrene, så jeg måtte være hjemme med M. Helt greit! En på avdelingen hennes er kommet tilbake fra ferie, og de hadde et rørende gjensyn i morges :nordvesta: Gøy å se at hun er så glad i de voksne :)  Jeg vet du kvier deg til barnehagestart, @Mumsy, så du skulle sett M som løp inn i armene hennes :jepp:

I dag har vi endelig kommet oss på sykkeltur :tongue: Det er en stund siden jeg fekk sykkelen nå, men det ene hjulet var jo ødelagt, og de brukte forever på å sende et nytt. I tillegg fikk M angst for hjelm :fnise: Det har vært så stas å løpe rundt med brødrenes sykkelhjelmer, men da hun fikk sin egen skulle den IKKE på hodet. Så vi har tatt ting i super slow motion. Vi har hatt på hjelm inne i huset (både jeg og M :nigo:) for å komme over angsten. I starten ville hun sitte i sykkelsetet, men det gikk også over :klaske:  Men nå måtte vi bare prøve. Hun elsker ting som går fort og hun elsker å være ute. Så vi visste hun kom til å like sykling. Og det gjorde hun! En mild klikkings da hun ble satt i setet, men hun koste seg da vi fikk fart. Hun bjeffet da vi syklet forbi en hund, og vi måtte selvsagt stoppe da vi kom til en gravemaskin. 

Hun er for det meste kommet over pappaskrekken. Nå vil hun være rundt ham hele tiden, men jeg må også være der 😛 

Ellers lite å melde. Én uke til ferie! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Ååå, det virker så gøy å kunne sykle rundt med barn bakpå sykkelen! Vurderer å skaffe et sete. Hm. 

Lykke til med siste arbeidsuke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sisti skrev:

Ååå, det virker så gøy å kunne sykle rundt med barn bakpå sykkelen! Vurderer å skaffe et sete. Hm. 

Lykke til med siste arbeidsuke! 

Det anbefales! Vi har vært et par turer for å hilse på gravemaskinen i dag også :fnise:

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt å høre!! :rodmer: Jeg har forøvrig roet helt ned når det gjelder bekymringene rundt bhg start.. Kommer et eget innlegg om det en gang tror jeg :P Gikk fra å ikke få sove om natten fordi jeg engstet meg så fælt, til å nesten glede meg litt noen dager å skamme meg over det da. Kort versjon, vi er totalt utslitte av å passe på og aktivisere duracellkaninen, han er så klar for barnehage og kommer til å storkose seg :nigo: For å få dagene til å gå opp nå jobber vi omvendt av hverandre så og si hele tiden og det er mer slitsomt enn jeg trodde. Vi har heller ingen sammenhengende ferie i sommer fordi vi har 1 - 2 dager fri i uka hver, hvor den ene jobber og den andre passer Knertis. Litt av en kabal for dette permisjonsstyret. Hurra for barnehage :danse:

Vi har også ordnet oss sykkelsete og hjelm, Knerten er skikkelig sinna på hjelmen :fnise: Hvordan går det med hjelm-angsten til M? Har det blitt flere turer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mumsy skrev:

Å så godt å høre!! :rodmer: Jeg har forøvrig roet helt ned når det gjelder bekymringene rundt bhg start.. Kommer et eget innlegg om det en gang tror jeg :P Gikk fra å ikke få sove om natten fordi jeg engstet meg så fælt, til å nesten glede meg litt noen dager å skamme meg over det da. Kort versjon, vi er totalt utslitte av å passe på og aktivisere duracellkaninen, han er så klar for barnehage og kommer til å storkose seg :nigo: For å få dagene til å gå opp nå jobber vi omvendt av hverandre så og si hele tiden og det er mer slitsomt enn jeg trodde. Vi har heller ingen sammenhengende ferie i sommer fordi vi har 1 - 2 dager fri i uka hver, hvor den ene jobber og den andre passer Knertis. Litt av en kabal for dette permisjonsstyret. Hurra for barnehage :danse:

Vi har også ordnet oss sykkelsete og hjelm, Knerten er skikkelig sinna på hjelmen :fnise: Hvordan går det med hjelm-angsten til M? Har det blitt flere turer?

Forstår godt at det er en slitsom kabal! Da blir det godt med barnehage :) 

Her er angsten forduftet! Når hun innså at hjelm betyr morsom sykkeltur så gikk det over. Nå tar hun den på seg selv (gjerne feil vei - like morsomt hver gang :fnise:) når jeg sier vi skal sykle. Så det viste seg å bli skikkelig suksess faktisk :) I dag syklet vi til barnehagen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehagen ringte i dag. Feber-M måtte hentes! Da blir det tidlig ferie på meg også, tenkte jeg. Jobber egentlig i helga, men M pleier å bli veldig mammadalt når hun har feber. Hun var slakk da jeg hentet henne, men kviknet til utover dagen. Hun har faktisk vært en pappadalt! :biggrin: Vi måtte sykle tur sammen alle tre, for hun hylskreik da pappaen stod igjen og vinket da vi begynte å sykle :fnise:

Dette lover godt, da slipper jeg helt sikkert å bruke egenmelding i helga :Nikke:

Snart er det camping i Sverige! :bond: Herregud, jeg er spent. Spesielt på de tre nettene alle fem skal sove på ett rom. Og pakking. Shit. Jeg kommer til å overpakke så sinnsykt. Håper på mest mulig fint vær, M har masse sommerklær kjøpt på tilbud :rodme: Det er litt verre med mora, faktisk. Må kanskje skaffe meg en shorts eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper M er bedre og at dere har fått en fin start på ferien. 
Hvor lenge skal dere ha fri? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 timer siden, Beccy87 skrev:

Håper M er bedre og at dere har fått en fin start på ferien. 
Hvor lenge skal dere ha fri? :) 

Vi har fri i fire uker! Tror ikke jeg har hatt så lang ferie før. I tilfelle er det mange år siden :tongue: Stakkars M skal bare ha tre uker. Vi hadde en uke ferie sammen i juni :) 

Ferien startet med et par dager der feberen kom og gikk. Oppi 40 grader uten at vi fant ut hvorfor :vetikke: 

7 timer siden, Mumsy skrev:

Venter spent på oppdatering om hvordan det går/gikk på campingferie :jepp:

Vi har ikke kommet oss avgårde enda! Onsdag er den store dagen :bond: Jeg har allerede hatt mareritt om at jeg hadde glemt å pakke til meg selv :rolleyes: Hjelpes, hvordan skal dette gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er en ekstrem mammadalt. Det er litt trist, hun vil ikke engang være med mormor så lenge jeg er i nærheten. Når jeg er borte er det ingen problem. Før stakk jeg til foreldrene mine når jeg trengte en pause. Mormor var best, ingen protest. Jeg kunne ta meg en blund på sofaen, M var altfor opptatt av å leke med besteforeldrene sine til å bry seg om meg. Nå må jeg være med på alt. 

Hun er blitt en slags pappadalt også, men en helt sær en, der hun vil ha med pappaen på alt som skjer, men jeg må være der jeg også :tongue: Ingen pause på hu' mor! 

Hadde en ganske heftig krangel med mannen i går, den samme som vanlig. Det er min feil at M ikke klarer å sove alene, jeg bør slutte å amme, jeg har ikke prøvd hardt nok med nattavvenning. 

Den siste der er sant nok. Men akkurat nå skylder jeg på at refluksen er ekte som bare søren. Jeg har flere ganger vært usikker. Kanskje det bare er innbilning, at jeg leter etter grunner for at hun våkner. Men hun fikk smake spagetti med tomatsaus (tomater er fy-fy for refluks), og den merket hun godt, stakkar. Jeg lå våken og hørte på at hun hostet og svelget, hostet og svelget :(

Jeg skylder også på at hun er sånn midt i mellom alt når det gjelder språk. Tipsene internett gir meg for å avvenne barn på den alderen er å "snakke om det". Fortelle at puppen sover, eller at hun får amme til jeg har telt til 10, eller at så lenge det er mørkt ute, så er puppen stengt eller whatever. 

Det funker ikke helt enda :sjenert:

Anyways. Mannen er borte i kveld, jeg nyter å være alene. Har ikke orket å rydde en dritt etter middag/kvelds, bare spist kjeks, sett Good Girls på Netflix og strikket. Nå skal jeg legge meg, men bare rydde pittelitt først. Kaste den halvspiste yoghurten til M, for eksempel. Såpass må jeg klare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag legger familien ut på en reise! Jeg har grugledet meg ganske lenge nå. Camping i Sverige har vi aldri gjort før, så jeg aner ikke hva vi går til. Ettersom M fremdeles ikke er superfan av bilkjøring har vi valgt en litt uvanlig reiserute. Mest mulig båt, minst mulig bil. Det kostet en del ekstra, men for å slippe gråt så er det helt sikkert verdt det.

.....

Oi, se det ja. Fikk ikke tid til å skrive mer, og plutselig er vi midt i ferien. Jeg vil påstå at det går over all forventning. Båt gikk bra. Alle mann på én lugar var ikke amazing, selv om M syntes det. Hun var altfor gira til å sovne, men etter at mannen og guttene tok seg en tur ut sovnet hun sånn halv tolv, cirka :tongue: To båtturer på totalt 20 timer, og hun hang på meg som en klegg! Slitsomt. Men selvfølgelig verdt det da vi kom frem, og etterpå har vi ikke hatt noenting å klage på. Hun spiser ikke tonnevis med mat, men det gjør ikke guttene heller. En typisk feriegreie, tror jeg. Så den fantastiske frokosten vi har betalt for var litt bortkastet. But, but.

Dagene flyr avgårde med fornøyelsespark, bading og lekepark. Litt harryhandling har det også blitt :biggrin: Vi hadde en tom skiboks på taket, den er not so tom anymore :nigo:

I morgen går turen videre til neste campingplass. Vi har leid hytter altså, kan ikke skryte på oss noe hardbarka campingliv i telt. Da blir det ganske mye kjøring, og det er essensielt å få M til å sove. 45 minutter går liksom såvidt til vanlig 😛 Veldig spennende...

Travle dager. Ferie for barna er som kjent ikke ferie for de voksne. Den ene kvelden la jeg meg halv ti :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begynt på del to av ferien. Ny campingplass, ny fornøyelsespark. To og en halv times kjøring taklet vi greit, M sov for det meste :) Nå er vi midt i en skog, og fluene er overalt. M er halvredd :fnise: Men de er seriøst ganske irriterende, vi måtte drepe fem på soverommet før M godtok å legge seg i går. Ute er det fint, her er det forskjellige lekeapparater som passer for de litt mindre.

I dag er det litt vind, så det er kun guttene som har våget seg å teste ut badelandet. Vi håper værmeldingen stemmer for de andre dagene, det ser lovende ut! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...