Søskenønske Skrevet 10. januar 2017 #121 Del Skrevet 10. januar 2017 3 minutter siden, miore skrev: Fikk du noe tall på hvor mange/store eggposer du hadde? Jeg er alltid så interessert i tallene Eggposene får seg jo ofte en ekstra boost når man setter eggløsningssprøyten, så jeg krysser fingrene for en fin fangst på fredag! Nei, jeg glemte helt å spørre om det oppi alt det med medisinen 🙈 Det var iallefall 3-4 som på en måte var straks klare.. og en god del som var mindre! Men regner med at det var noen som var ok i forhold til at uttak gjennomføres 😊 Jeg blir helt utslått av hele greia!!! Håper at eggløsningssprøyta får fart på sakene 👍🏼 Krysser alt jeg har 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 10. januar 2017 #122 Del Skrevet 10. januar 2017 59 minutter siden, Søskenønske skrev: Nei, jeg glemte helt å spørre om det oppi alt det med medisinen 🙈 Det var iallefall 3-4 som på en måte var straks klare.. og en god del som var mindre! Men regner med at det var noen som var ok i forhold til at uttak gjennomføres 😊 Jeg blir helt utslått av hele greia!!! Håper at eggløsningssprøyta får fart på sakene 👍🏼 Krysser alt jeg har 😊 Oy, så spennende!!!Den mangelen er jo virkrlig helt håpløs, håper de snart får det under kontroll. Tipper eggene dine blir supre innen fredag jeg 😄👌Krysser også alt jeg har for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L-U-R Skrevet 10. januar 2017 #123 Del Skrevet 10. januar 2017 6 timer siden, miore skrev: Kjipt at symptomene kom! Har lest om veldig mange med bivirkninger fra spray som plutselig ikke merker noe mer når de begynner på sprøyter, så jeg håper på det samme for deg Jeg skjønner at det er en liten bøyg med sprøytene, men jeg lover at det ikke er noe problem å sette den selv etter at du har klart den første! Jeg telte etter nå, og jeg har satt ca 110 sprøyter på meg selv mellom august og desember. Null stress Edit: Jeg håper selvsagt at det går på første forsøk for dere, men jeg anbefaler deg å sette dem selv istedenfor å bli avhengig av at mannen gjør det i tilfelle det trekker ut, slik som det gjør for oss! Tusen takk for gode og hjelpende ord 💉💉💉 dette skal gå fint :):) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L-U-R Skrevet 10. januar 2017 #124 Del Skrevet 10. januar 2017 5 timer siden, prover87 skrev: Jeg grua meg skikkelig til sprøytene selv. Prøvde å sette den første på meg selv, men klarte det ikke. Endte med at mannen måtte gjøre det de første dagene. Men han skulle reise bort noen dager, og da måtte jeg bare sette de selv. Det jeg gjorde for å klare dette, var at jeg fikk lov å stikke mannen min med (tomme) sprøyter først for å vite hvor hardt jeg måtte sette de (stakk han i magen) Det hjalp meg veldig! De pakkene jeg har fått med Menopur har det alltid fulgt med mange ekstra sprøyter, så gikk an å bruke to tomme, ubrukte sprøyter på å test-stikke mannen med vet ikke om det er slik med alle medisiner. Da fikk han også kjenne litt på det jeg må igjennom. Ååååå helt lik situasjon som for oss:) da vlir dette min plan også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L-U-R Skrevet 10. januar 2017 #125 Del Skrevet 10. januar 2017 2 timer siden, Illy skrev: Det høres ikke noe godt ut med de symptomene Jeg fikk forklart at vi får veldig lave østrogennivåer når vi går på spray, og at det er det som fører til symtomer. Den gode nyheten er at når en starter med sprøytene stiger østrogennivået igjen, og da forsvinner vanligvis de verste plagene. Men jeg skjønner at du gruer deg! Jeg har ikke sprøyteskrekk, men syns det var skikkelig skummelt å sette én eggløsningssprøyte (ikke ifbm. IVF, så jeg har ikke prøvd mer en én om gangen enda). Det var ikke vondt i det hele tatt da jeg først fikk motet meg opp til å stikke. Lykke til, du klarer dette! Masse lykke til i dag @Søskenønske! Håper kontrollen blir en god opplevelse, og at du får en dato for uttak å se fram til Og sprøytene starter i morgen var på kontroll nå:) så dette blir spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. januar 2017 #126 Del Skrevet 10. januar 2017 Jeg har snakket med sykepleier med klinikken nå. Det blir lang protokoll på meg, som jeg for en gangs skyld håpet - jeg ser for meg at det er ekstremt stressende å hele tiden måtte stresse med hvorvidt jeg har nok cetrotide eller ikke. Det var stress nok å gå på orgalutranjakt før jul, den opplevelsen frister ikke til gjentagelse. Sykepleieren jeg snakket med sa hun trodde jeg skulle få starte denne syklusen. Hvis man har vanlige sykluser starter man på nesespray på syklusdag 21. Problemet er at i mitt tilfelle har jeg veldig sjelden eggløsning, hvis jeg i det hele tatt har det. Jeg skal sannsynligvis ta blodprøve på mandag for å sjekke om jeg har hatt eggløsning (mitt tips: nei). Har jeg ikke det, blir det en ny samtale om hvordan vi gjør det. Jeg føler meg med andre ord ikke spesielt mye sikrere på planen fremover nå; det er lite vits i å regne med at jeg plutselig har en normal idealsyklus! Dens fravær er jo mye av grunnen til at vi driver med dette her i det hele tatt. Jeg tenker i mitt stille sinn at det blir en omgang med primolut og femar for å få eggløsning og mens, slik at det sikkert blir godt over en måned til jeg før starte på nesespray og nesten to før jeg får starte på sprøyter. Dagens frustrasjon der, altså. Det er nesten så jeg vurderer å begynne å tempe igjen, bare for å få en indikasjon selv på hvorvidt syklusen min er i gang igjen. Det blir jo litt amputert når jeg ikke starter tempingen tidligere enn syklusdag 14, men jeg vet jo fra tidligere erfaring omtrent hvor jeg pleier å ligge før og etter eggløsning. Aberet er at mannen haaaater det når termometeret piper tidlig om morgenen og vekker ham Er det noen av dere som har erfaring med lang protokoll og manglende syklus på egenhånd? Hvordan har dere gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeey Skrevet 10. januar 2017 #127 Del Skrevet 10. januar 2017 Må vel slenge meg med her i 2017 jeg også, da 2016 ikke ble året vårt for graviditet! Hadde et avbrutt fryseforsøk i november og et misslykket fryseforsøk i desember. har aldri fortalt noe om hvorfor vi er her den dag idag, så kort fortalt: vi har prøvd i 1 år nå i januar, kom igang med prøverørs i november, tidligere enn normalt fordi vi hadde egg på frys ifra før, som ble fryst ned for 3 år siden. Jeg fikk kreft og skulle ha stamcellebehandling. Noe som innebærer at man kommer i overgangsalderen. Jeg og mannen har alltid hatt et høyt ønske om barn i fremtiden. Jeg nektet å begynne på noe som helst behandling før jeg og mannen fikk ta ut egg å befrukte å fryse ned så vi iallefall hadde en litn mulighet senere i live. Vi gjennomførte alt dette før jeg begynte på cellegift. Nå er jeg frisk og jeg slapp stamcellebehandlingen, og jeg fikk tilbake mensen som før og har fått en sjekk på at jeg har masse fine egg igjen! Veldig fornøyd med det! Vi prøvde selv ifra januar til november, men visste at vi fikk komme å sette inn egg ganske fort ettersom de lå der ifra før. Grunnen til at jeg ikke blir gravid nå er vel fordi jeg har tette eggledere pga mageoperasjoner jeg har hatt tidligere.. Har bekkenreservoar, og de sier at det er mindre enn halvparten som blir gravide etter å fått bekkenreservoar på naturligvis.. Det er arrvev i egglederne etter alle operasjonene som e problemet nå. Vi hadde 5 egg på frys som har ligget i 3 år. Før jul var det bare et av de 5 som overlevde og ble satt inn. Null resultat. Og vi hadde egentlig tenkt å vente til april med nye forsøk, pga MR som jeg har nå i starten av februar.. Men vi klarer ikke å vente så jeg skal ringe st.olav å høre om vi får begynne i syklusen som starter i slutten av februar! Da begynner jeg på sprøyter å uttak å alt igjen! Bare at denne gangen er det imot noe positivt og ikke for at jeg kommer til å miste alle eggene! Gleder meg masse til å komme igang igjen nå! Oi dette ble langt! Kanskje helt uinteressant også 😆 Håper vi er mange/alle som lykkes her i prøverør 2017!! Dette skal bli vårt år! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 10. januar 2017 #128 Del Skrevet 10. januar 2017 36 minutter siden, miore skrev: Jeg har snakket med sykepleier med klinikken nå. Det blir lang protokoll på meg, som jeg for en gangs skyld håpet - jeg ser for meg at det er ekstremt stressende å hele tiden måtte stresse med hvorvidt jeg har nok cetrotide eller ikke. Det var stress nok å gå på orgalutranjakt før jul, den opplevelsen frister ikke til gjentagelse. Sykepleieren jeg snakket med sa hun trodde jeg skulle få starte denne syklusen. Hvis man har vanlige sykluser starter man på nesespray på syklusdag 21. Problemet er at i mitt tilfelle har jeg veldig sjelden eggløsning, hvis jeg i det hele tatt har det. Jeg skal sannsynligvis ta blodprøve på mandag for å sjekke om jeg har hatt eggløsning (mitt tips: nei). Har jeg ikke det, blir det en ny samtale om hvordan vi gjør det. Jeg føler meg med andre ord ikke spesielt mye sikrere på planen fremover nå; det er lite vits i å regne med at jeg plutselig har en normal idealsyklus! Dens fravær er jo mye av grunnen til at vi driver med dette her i det hele tatt. Jeg tenker i mitt stille sinn at det blir en omgang med primolut og femar for å få eggløsning og mens, slik at det sikkert blir godt over en måned til jeg før starte på nesespray og nesten to før jeg får starte på sprøyter. Dagens frustrasjon der, altså. Det er nesten så jeg vurderer å begynne å tempe igjen, bare for å få en indikasjon selv på hvorvidt syklusen min er i gang igjen. Det blir jo litt amputert når jeg ikke starter tempingen tidligere enn syklusdag 14, men jeg vet jo fra tidligere erfaring omtrent hvor jeg pleier å ligge før og etter eggløsning. Aberet er at mannen haaaater det når termometeret piper tidlig om morgenen og vekker ham Er det noen av dere som har erfaring med lang protokoll og manglende syklus på egenhånd? Hvordan har dere gjort det? Den frustrasjonen skjønner jeg ekstremt godt. Jeg er jo i samme situasjon...null EL og mens! Nå går jeg på trisekvens for å holde "syklusen i sjakk". Det er jo i utgangspkt et østrogentilskudd for damer i overgangsalderen. I praksis Funker det som p-piller, en pille hver dag og blødning etter 3-4 uker, så nytt brett. Funker veldig bra her iallfall, og da har jeg iallfall en slags liksom-syklus. Jeg håper og tror det blir lang syklus her også. Det medisinkjøret orker jeg bare ikke....de sa noe om at de muligens fikk orgalutran neste uke, men det tror jeg nesten ikke på (iallfall ikke nok til alle!). Jeg håper på oppstart på syklusdag 21 (det er vel om ca 8 dager), men får nok vente til mandag med å begynne planleggingen 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 10. januar 2017 #129 Del Skrevet 10. januar 2017 8 minutter siden, Jeey skrev: Må vel slenge meg med her i 2017 jeg også, da 2016 ikke ble året vårt for graviditet! Hadde et avbrutt fryseforsøk i november og et misslykket fryseforsøk i desember. har aldri fortalt noe om hvorfor vi er her den dag idag, så kort fortalt: vi har prøvd i 1 år nå i januar, kom igang med prøverørs i november, tidligere enn normalt fordi vi hadde egg på frys ifra før, som ble fryst ned for 3 år siden. Jeg fikk kreft og skulle ha stamcellebehandling. Noe som innebærer at man kommer i overgangsalderen. Jeg og mannen har alltid hatt et høyt ønske om barn i fremtiden. Jeg nektet å begynne på noe som helst behandling før jeg og mannen fikk ta ut egg å befrukte å fryse ned så vi iallefall hadde en litn mulighet senere i live. Vi gjennomførte alt dette før jeg begynte på cellegift. Nå er jeg frisk og jeg slapp stamcellebehandlingen, og jeg fikk tilbake mensen som før og har fått en sjekk på at jeg har masse fine egg igjen! Veldig fornøyd med det! Vi prøvde selv ifra januar til november, men visste at vi fikk komme å sette inn egg ganske fort ettersom de lå der ifra før. Grunnen til at jeg ikke blir gravid nå er vel fordi jeg har tette eggledere pga mageoperasjoner jeg har hatt tidligere.. Har bekkenreservoar, og de sier at det er mindre enn halvparten som blir gravide etter å fått bekkenreservoar på naturligvis.. Det er arrvev i egglederne etter alle operasjonene som e problemet nå. Vi hadde 5 egg på frys som har ligget i 3 år. Før jul var det bare et av de 5 som overlevde og ble satt inn. Null resultat. Og vi hadde egentlig tenkt å vente til april med nye forsøk, pga MR som jeg har nå i starten av februar.. Men vi klarer ikke å vente så jeg skal ringe st.olav å høre om vi får begynne i syklusen som starter i slutten av februar! Da begynner jeg på sprøyter å uttak å alt igjen! Bare at denne gangen er det imot noe positivt og ikke for at jeg kommer til å miste alle eggene! Gleder meg masse til å komme igang igjen nå! Oi dette ble langt! Kanskje helt uinteressant også 😆 Håper vi er mange/alle som lykkes her i prøverør 2017!! Dette skal bli vårt år! ❤️ Det er da ikke uinteressant! Velkommen hit, jammen litt av en reise dere alt har vært igjennom. Fint å høre at du nå er frisk, og har mange egg igjen ❤️ gleder meg til å følge dere videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. januar 2017 #130 Del Skrevet 10. januar 2017 3 minutter siden, LillyBe skrev: Den frustrasjonen skjønner jeg ekstremt godt. Jeg er jo i samme situasjon...null EL og mens! Nå går jeg på trisekvens for å holde "syklusen i sjakk". Det er jo i utgangspkt et østrogentilskudd for damer i overgangsalderen. I praksis Funker det som p-piller, en pille hver dag og blødning etter 3-4 uker, så nytt brett. Funker veldig bra her iallfall, og da har jeg iallfall en slags liksom-syklus. Jeg håper og tror det blir lang syklus her også. Det medisinkjøret orker jeg bare ikke....de sa noe om at de muligens fikk orgalutran neste uke, men det tror jeg nesten ikke på (iallfall ikke nok til alle!). Jeg håper på oppstart på syklusdag 21 (det er vel om ca 8 dager), men får nok vente til mandag med å begynne planleggingen 😁 Da har vi sannelig syklusdag 21 på samme dag Hadde vært moro om vi fikk starte samtidig! Det virket på sykepleieren som at hun ville jeg skulle ha eggløsning før jeg fikk starte på nesesprayen...? Ikke skjønner jeg hvorfor. Hvis ikke hadde det jo ikke vært noe problem, for jeg får jo blødning etter å ha gått på progesteron (provera eller primolut). Jeg har en lang og broket historie med pergotime, for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 10. januar 2017 #131 Del Skrevet 10. januar 2017 1 minutt siden, miore skrev: Da har vi sannelig syklusdag 21 på samme dag Hadde vært moro om vi fikk starte samtidig! Det virket på sykepleieren som at hun ville jeg skulle ha eggløsning før jeg fikk starte på nesesprayen...? Ikke skjønner jeg hvorfor. Hvis ikke hadde det jo ikke vært noe problem, for jeg får jo blødning etter å ha gått på progesteron (provera eller primolut). Jeg har en lang og broket historie med pergotime, for å si det sånn... Haha, så komisk!! Vært utrolig gøy å starta på samme dag Hmm, hvorfor det da tru?? Jeg hadde iallfall ikke det før forrige ferskforsøk, men det var jo kort protokoll da.., jeg får ikke EL med mindre jeg stimuleres med sprøyter så blir jo isåfall veldig tungvint her. Prøvd alt mulig tidligere her også, uten hell Må tydeligvis ha medisiner som stimulerer hypofysen for å få no reaksjon nedi der, hehe.... men jeg aner jo ikke hva de på kliniklen tenker ang meg! Blir utrolig spennende veit jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 10. januar 2017 #132 Del Skrevet 10. januar 2017 Ferdig med egguttak og det er det verste jeg har vært borti. Jeg våknet med sterke eggløsningssmerter som bare ble verre og verre på vei til klinikken. Fikk smertestillende når jeg kom fram som hjalp litt, men uttaket var grusomt. Når de to siste eggposene på høyresiden ble tømt så fikk jeg så sinnsykt vondt og kastet opp, begynte å skjelve og trodde aldri jeg skulle klare resten av uttaket. Men han satte i gang på venstresiden etter 10 minutt pause og det var like ille.. Kastet opp på tur fra egguttaksrommet og klarte såvidt å gå. Ble liggende i nesten 5 timer med varmepute og kald klut før jeg følte meg bra nok til å sitte uten å kaste opp... Nå er jeg endelig hjemme og gleder meg bare til denne dagen er over... Jeg er litt sjokkert, for jeg har jo 3 fine uttak bak meg. Uansett, resultatet ble 13 egg! Det er rekord for meg. Håper bare de er gode så alt dette blir verdt det til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske Skrevet 10. januar 2017 #133 Del Skrevet 10. januar 2017 51 minutter siden, sastras skrev: Ferdig med egguttak og det er det verste jeg har vært borti. Jeg våknet med sterke eggløsningssmerter som bare ble verre og verre på vei til klinikken. Fikk smertestillende når jeg kom fram som hjalp litt, men uttaket var grusomt. Når de to siste eggposene på høyresiden ble tømt så fikk jeg så sinnsykt vondt og kastet opp, begynte å skjelve og trodde aldri jeg skulle klare resten av uttaket. Men han satte i gang på venstresiden etter 10 minutt pause og det var like ille.. Kastet opp på tur fra egguttaksrommet og klarte såvidt å gå. Ble liggende i nesten 5 timer med varmepute og kald klut før jeg følte meg bra nok til å sitte uten å kaste opp... Nå er jeg endelig hjemme og gleder meg bare til denne dagen er over... Jeg er litt sjokkert, for jeg har jo 3 fine uttak bak meg. Uansett, resultatet ble 13 egg! Det er rekord for meg. Håper bare de er gode så alt dette blir verdt det til slutt. Å kjære vene. Huff, det hørtes ikke bra ut. Angrer nesten på at jeg leste - har uttak fredag 😱 Men satser på at det går som ett av dine første!!! Nå er du ferdig!!! Håper at formen din kommer seg raskt., det er no alt vi skal gjennom og ja. Klem til deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske Skrevet 10. januar 2017 #134 Del Skrevet 10. januar 2017 1 time siden, Jeey skrev: Må vel slenge meg med her i 2017 jeg også, da 2016 ikke ble året vårt for graviditet! Hadde et avbrutt fryseforsøk i november og et misslykket fryseforsøk i desember. har aldri fortalt noe om hvorfor vi er her den dag idag, så kort fortalt: vi har prøvd i 1 år nå i januar, kom igang med prøverørs i november, tidligere enn normalt fordi vi hadde egg på frys ifra før, som ble fryst ned for 3 år siden. Jeg fikk kreft og skulle ha stamcellebehandling. Noe som innebærer at man kommer i overgangsalderen. Jeg og mannen har alltid hatt et høyt ønske om barn i fremtiden. Jeg nektet å begynne på noe som helst behandling før jeg og mannen fikk ta ut egg å befrukte å fryse ned så vi iallefall hadde en litn mulighet senere i live. Vi gjennomførte alt dette før jeg begynte på cellegift. Nå er jeg frisk og jeg slapp stamcellebehandlingen, og jeg fikk tilbake mensen som før og har fått en sjekk på at jeg har masse fine egg igjen! Veldig fornøyd med det! Vi prøvde selv ifra januar til november, men visste at vi fikk komme å sette inn egg ganske fort ettersom de lå der ifra før. Grunnen til at jeg ikke blir gravid nå er vel fordi jeg har tette eggledere pga mageoperasjoner jeg har hatt tidligere.. Har bekkenreservoar, og de sier at det er mindre enn halvparten som blir gravide etter å fått bekkenreservoar på naturligvis.. Det er arrvev i egglederne etter alle operasjonene som e problemet nå. Vi hadde 5 egg på frys som har ligget i 3 år. Før jul var det bare et av de 5 som overlevde og ble satt inn. Null resultat. Og vi hadde egentlig tenkt å vente til april med nye forsøk, pga MR som jeg har nå i starten av februar.. Men vi klarer ikke å vente så jeg skal ringe st.olav å høre om vi får begynne i syklusen som starter i slutten av februar! Da begynner jeg på sprøyter å uttak å alt igjen! Bare at denne gangen er det imot noe positivt og ikke for at jeg kommer til å miste alle eggene! Gleder meg masse til å komme igang igjen nå! Oi dette ble langt! Kanskje helt uinteressant også 😆 Håper vi er mange/alle som lykkes her i prøverør 2017!! Dette skal bli vårt år! ❤️ Hei, og velkommen hit 🌸 Synd at det ikke ble graviditet i 2016, nå satser vi for fullt på at året vårt er 2017!!! Du har vært gjennom litt av hvert ser jeg. Skjønner at du begynner å bli utålmodig og håper å komme igang nå snart! Denne ventingen er nesten uutholdelig. Jeg er i gang på st.olsvs nå. Det var iallfall svært lite ventetid når jeg ble henvist i november. Fikk time i midten på des og startet vårt første forsøk nå i starten på januar. Godt å høre at du ser positivt på det nå!!! 😊 Og så bra at du slipper å være bekymret for å miste eggene dine 🌸 Så enig 😊 2 0 1 7 ❤️ Viktig å ha trua!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. januar 2017 #135 Del Skrevet 10. januar 2017 2 timer siden, sastras skrev: Ferdig med egguttak og det er det verste jeg har vært borti. Jeg våknet med sterke eggløsningssmerter som bare ble verre og verre på vei til klinikken. Fikk smertestillende når jeg kom fram som hjalp litt, men uttaket var grusomt. Når de to siste eggposene på høyresiden ble tømt så fikk jeg så sinnsykt vondt og kastet opp, begynte å skjelve og trodde aldri jeg skulle klare resten av uttaket. Men han satte i gang på venstresiden etter 10 minutt pause og det var like ille.. Kastet opp på tur fra egguttaksrommet og klarte såvidt å gå. Ble liggende i nesten 5 timer med varmepute og kald klut før jeg følte meg bra nok til å sitte uten å kaste opp... Nå er jeg endelig hjemme og gleder meg bare til denne dagen er over... Jeg er litt sjokkert, for jeg har jo 3 fine uttak bak meg. Uansett, resultatet ble 13 egg! Det er rekord for meg. Håper bare de er gode så alt dette blir verdt det til slutt. Kjipt med så tøft uttak! Rart hvor varierende det kan være fra gang til gang. Men 13 egg - det var jo en super fangst Krysser fingrene for god befruktning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 10. januar 2017 #136 Del Skrevet 10. januar 2017 2 timer siden, sastras skrev: Ferdig med egguttak og det er det verste jeg har vært borti. Jeg våknet med sterke eggløsningssmerter som bare ble verre og verre på vei til klinikken. Fikk smertestillende når jeg kom fram som hjalp litt, men uttaket var grusomt. Når de to siste eggposene på høyresiden ble tømt så fikk jeg så sinnsykt vondt og kastet opp, begynte å skjelve og trodde aldri jeg skulle klare resten av uttaket. Men han satte i gang på venstresiden etter 10 minutt pause og det var like ille.. Kastet opp på tur fra egguttaksrommet og klarte såvidt å gå. Ble liggende i nesten 5 timer med varmepute og kald klut før jeg følte meg bra nok til å sitte uten å kaste opp... Nå er jeg endelig hjemme og gleder meg bare til denne dagen er over... Jeg er litt sjokkert, for jeg har jo 3 fine uttak bak meg. Uansett, resultatet ble 13 egg! Det er rekord for meg. Håper bare de er gode så alt dette blir verdt det til slutt. Å herregud, så forferdelig!! Godt du er ferdig nå. Krysser finga for at blir bra resultat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prover14 Skrevet 10. januar 2017 #137 Del Skrevet 10. januar 2017 3 timer siden, sastras skrev: Ferdig med egguttak og det er det verste jeg har vært borti. Jeg våknet med sterke eggløsningssmerter som bare ble verre og verre på vei til klinikken. Fikk smertestillende når jeg kom fram som hjalp litt, men uttaket var grusomt. Når de to siste eggposene på høyresiden ble tømt så fikk jeg så sinnsykt vondt og kastet opp, begynte å skjelve og trodde aldri jeg skulle klare resten av uttaket. Men han satte i gang på venstresiden etter 10 minutt pause og det var like ille.. Kastet opp på tur fra egguttaksrommet og klarte såvidt å gå. Ble liggende i nesten 5 timer med varmepute og kald klut før jeg følte meg bra nok til å sitte uten å kaste opp... Nå er jeg endelig hjemme og gleder meg bare til denne dagen er over... Jeg er litt sjokkert, for jeg har jo 3 fine uttak bak meg. Uansett, resultatet ble 13 egg! Det er rekord for meg. Håper bare de er gode så alt dette blir verdt det til slutt. Uff, det høres jo helt forferdelig ut!! Gruer meg til det blir min tur... Masse god bedring, jeg krysser fingrene for at du får gode resultat av de 13 eggene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prover14 Skrevet 10. januar 2017 #138 Del Skrevet 10. januar 2017 Spørsmål til dere som skriver om medisinmangel.... Er det bare noen spesifikke typer medisiner? I så fall hvilke? Skal etter planen begynne på nesespray om ca 20 dager, deretter sprøyter. Bør jeg gå innom apoteket god tid i forveien å "bestille"? Mtp. at kanskje ikke alle apotekene har disse medisinene tilgjengelig hele tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske Skrevet 10. januar 2017 #139 Del Skrevet 10. januar 2017 6 minutter siden, Prover14 skrev: Spørsmål til dere som skriver om medisinmangel.... Er det bare noen spesifikke typer medisiner? I så fall hvilke? Skal etter planen begynne på nesespray om ca 20 dager, deretter sprøyter. Bør jeg gå innom apoteket god tid i forveien å "bestille"? Mtp. at kanskje ikke alle apotekene har disse medisinene tilgjengelig hele tiden... Jeg må korte ned beha.tid pga mangel på cetrotide. De mangler også "søsterproduktet" orgalutran. Det er problemer hos fabrikken. Ut ifra det jeg forsto i dag, er Norge støvsugd for disse medisinene. De vet heller ikke for sikkert når det kommer. Nå er det kanskje ikke mulig å bestille når det er tomt på fabrikk. Men kanskje det er mulig å sette seg på venteliste? Vet at mange apotek har mange som venter på denne medisinen nå.. Mulig de er inne til du skal starte 😊 Håper det ordner seg 🙏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 10. januar 2017 #140 Del Skrevet 10. januar 2017 36 minutter siden, Prover14 skrev: Spørsmål til dere som skriver om medisinmangel.... Er det bare noen spesifikke typer medisiner? I så fall hvilke? Skal etter planen begynne på nesespray om ca 20 dager, deretter sprøyter. Bør jeg gå innom apoteket god tid i forveien å "bestille"? Mtp. at kanskje ikke alle apotekene har disse medisinene tilgjengelig hele tiden... Såvidt jeg vet er det kun orgalutran/Cetrotide som det er mangel på. Dette er medisiner som kun brukes ved kort protokoll (?), og siden du skal ha lang protokoll (først nedregulering med nesespray) slipper du å bruke disse medisinene Nettopp pga denne mangelen settes nå mange på lang protokoll...snart blir det vel mangel på nesespray Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå