Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Nyher17 skrev:

Hei.

Da var jeg her og, rett og slett fordi jeg føler meg alene om tankene mine. Og jeg synes at de siste dagene har vært ekstremt tøffe, kanskje fordi jeg vet så lite om hva 2017 vil bringe.

Vi skal inn til første samtale på riksen 19. Januar.. er det noen som vet hva som skjer der? Vi har begge tatt hormonprøver, kusma/rødhunder, jeg underlivsundersøkelse og han sædprøve og kromosonprøve + noen til.

vår henvisning ble sendt i november, og fått samtale i januar... blir nesten skeptisk TILL at vi har fått time så raskt..

Vi og kom inn ganske kjapt:) og var på riksen i sept:okt:) etter første samtale ble vi satt til Ullevaal og nå er vi igang med nesespray:)  syns det er veldig godt å få hjelp og at noe er i gang:) 2017 blir bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For vår del så lettet det veldig på ting etter første samtale :) gikk ut de riksen med skikkelig glede om T noe var i gang , noe spennende :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nyher17 skrev:

Hei.

Da var jeg her og, rett og slett fordi jeg føler meg alene om tankene mine. Og jeg synes at de siste dagene har vært ekstremt tøffe, kanskje fordi jeg vet så lite om hva 2017 vil bringe.

Vi skal inn til første samtale på riksen 19. Januar.. er det noen som vet hva som skjer der? Vi har begge tatt hormonprøver, kusma/rødhunder, jeg underlivsundersøkelse og han sædprøve og kromosonprøve + noen til.

vår henvisning ble sendt i november, og fått samtale i januar... blir nesten skeptisk TILL at vi har fått time så raskt..

Vi har første time på sykehuset 01.02. Jeg har tatt gu, innvendig ul + blodprøve privat og mannen har tatt sædprøve. Tok dere blodprøver ol privat?

Anonymkode: 23ac9...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, L-U-R skrev:

For vår del så lettet det veldig på ting etter første samtale :) gikk ut de riksen med skikkelig glede om T noe var i gang , noe spennende :):)

 

1 time siden, L-U-R skrev:

For vår del så lettet det veldig på ting etter første samtale :) gikk ut de riksen med skikkelig glede om T noe var i gang , noe spennende :):)

Den følelsen håper jeg vi også får ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har første time på sykehuset 01.02. Jeg har tatt gu, innvendig ul + blodprøve privat og mannen har tatt sædprøve. Tok dere blodprøver ol privat?

Anonymkode: 23ac9...0f5 

etter henvisning fikk vi brev fra riksen om at mannen også måtte ta blodprøver.

Hvor lenge har dere venter siden henvisning/søknad ble sendt? Er dere på riksen, eller? 

☺️☺️

Endret av Nyher17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Nyher17 skrev:

 

Ja, vi tok både ul. Undersøkelse og prøver privat. Og etter henvisning fikk vi brev fra riksen om at mannen også måtte ta blodprøver, det brevet hadde også blitt sent til legen på Volvat.

Hvor lenge har dere venter siden henvisning/søknad ble sendt? Er dere på riksen, eller? 

☺️☺️

Slapp mannen ta ny sædprøve? Vi har ikke tatt de blodprøvene dere har tatt. Tenkte ringe sykehuset å høre hvilken prøver mannen må ta siden han er på jobb da vi har time. 8 mnd har det gått fra legetimen til time på sykehuset. Vi hører til Haugesund😊 Fant de noe feil hos dere privat?

Anonymkode: 23ac9...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp mannen ta ny sædprøve? Vi har ikke tatt de blodprøvene dere har tatt. Tenkte ringe sykehuset å høre hvilken prøver mannen må ta siden han er på jobb da vi har time. 8 mnd har det gått fra legetimen til time på sykehuset. Vi hører til Haugesund😊 Fant de noe feil hos dere privat?

Anonymkode: 23ac9...0f5

Han har bare tatt en sædprøve, og det var den som var veldig dårlig... Har dere fått noen svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nyher17 skrev:

Han har bare tatt en sædprøve, og det var den som var veldig dårlig... Har dere fått noen svar?

Ok, blir det rett på prøverør på dere da kanskje? Mannen har noe redusert sædprøve, men fikk normal på papiret alikevel og legene mener det ikke skal være problem å gjøre meg gravid. 

Anonymkode: 23ac9...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg også på her. Har vært en del av "Prøverør 2016", men da det ble et negativt forsøk i desember, blir det nok start på nytt ferskforsøk nå i januar (jeg håper i hvert fall det). 

Det blir spennende å følge dere andre her også! Jeg håper flere av oss vil få gode nyheter i 2017 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg telefon fra klinikken :) blir nytt ferskforsøk i denne syklusen. Blir oppstart med nesespray (lang protokoll) om ca. 2 uker. Uttakk/innsett ca. i uke 7. Gleder meg til å komme i gang nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, prover87 skrev:

Og der fikk jeg telefon fra klinikken :) blir nytt ferskforsøk i denne syklusen. Blir oppstart med nesespray (lang protokoll) om ca. 2 uker. Uttakk/innsett ca. i uke 7. Gleder meg til å komme i gang nå!

Høres bra ut å få sette i gang igjen raskt :) Jeg ble også som mistenkt med i denne gjengen. Satser på å få uttak/innsetting i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da kommer jeg også inn her :) Hatt 3 negative fryseforsøk nå i høst, oppstart nytt ferskforsøk i starten av mars. 

Håper på mange positive tester utover våren :) 

så bra at du kommer i gang så raskt @prover87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, LillyBe skrev:

 

Da kommer jeg også inn her :) Hatt 3 negative fryseforsøk nå i høst, oppstart nytt ferskforsøk i starten av mars. 

Håper på mange positive tester utover våren :) 

så bra at du kommer i gang så raskt @prover87

Det er det positive med fryseforsøk i naturlig syklus -  trenger ikke  noe pause og kan starte opp med en gang igjen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg to uker ut i nesesprayperioden og det går helt supert med få bivirkninger:) koselig å dele positive ting med nesespray 👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, L-U-R skrev:

Nå er jeg to uker ut i nesesprayperioden og det går helt supert med få bivirkninger:) koselig å dele positive ting med nesespray 👍👍👍

Så kjekt for deg :) jeg opplevde det samme - veldig få bivirkninger av nesesprayen. Satser på det samme når jeg starter opp igjen om noen uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slenger med på denne tråden jeg også. 

Har vært prøvere siden 2014, snart 2 år. Henvisning sendt i juni 2016, første time/konsultasjon på klinikken 22. desember. Tilsynelatende ikke noe galt med noen av oss, etter innvendig UL, blodprøver og hans sædprøve... Oppstart nesespray (lang protokoll) i midten av januar. Spent, nervøs, kvalm, engstelig, sommerfugler, utålmodig - alt på en gang!

Jeg håper og krysser fingrene for at flere av oss vil få gode nyheter i 2017 :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg med her i år også likevel. Sprøytedag 7 i dag.

Jeg har vært plaget med hodepine siden jeg startet på Synarela i november, men har gått til akupunktur to ganger i uken nå i 3 uker og hodepinen er helt borte! Det hadde jeg aldri trodd, for jeg har egentlig null tro til akupunktur. Så nå blir det spennende å høre om det har hatt positiv effekt på eggene mine :biggrin: UL på torsdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden 2016 ikke ble året for oss så er det bare å hoppe over på denne tråden. Driver å sparer å skal gå privat til våren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Prover14 skrev:

Slenger med på denne tråden jeg også. 

Har vært prøvere siden 2014, snart 2 år. Henvisning sendt i juni 2016, første time/konsultasjon på klinikken 22. desember. Tilsynelatende ikke noe galt med noen av oss, etter innvendig UL, blodprøver og hans sædprøve... Oppstart nesespray (lang protokoll) i midten av januar. Spent, nervøs, kvalm, engstelig, sommerfugler, utålmodig - alt på en gang!

Jeg håper og krysser fingrene for at flere av oss vil få gode nyheter i 2017 :)

 

 

 

Så spennende! Lykke til! Vi er likt i løypa da. Jeg starter også med nesespray ca. midten av januar. Husker jeg riktig skal jeg starte rundt den 18. januar. Dette er mitt andre forsøk. Eller vi hadde vårt første i høst, men det ble avbrutt etter egguthenting da de fant noe feil på meg da. Siden det ble avbrutt så ble ikke det forsøket tellende (men vi fikk et befruktet egg på frys). Så egentlig har vi vårt "første" offentlige forsøk nå i januar/februar. Vi fikk satt inn det ene embryoet i desember, men det festet seg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...