Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Søskenønske skrev:

En liten oppdatering! Akkurat fått satt inn ett perfekt lite egg (delt i 8) ved st.olavs. Fikk ut 6 egg på fredag. Men kun det ene overlevde helga! Satser på at det "gullegget" ❤️ Eller, det må være det 😂🙏🏻

Skulle egentlig hatt uttak i dag, men pga mangel på cetrotide ble det uttak fredag. Legen var usikker på om det var grunnen til at de andre ikke overlevde.. har dere som har hatt uttak alltid fått egg på frys? 

Jeg må også fortelle om uttaket fredag - det gikk over all forventning. Uten smerter. Ubehagelig såklart, men ikke vondt. Hadde derimot smerter i eggstokkene i helga. Mye bedre i dag 😉👍🏼 Så til dere som evt gruver - det kan altså gå kjempefint!!! 

Må sist skryte av St.olavs - fått fantastisk god hjelp og blitt ivaretatt på en fin måte. Dette til tross for "samlebånd" tendenser 🌸 

Så flott å høre at uttaket gikk bra, jeg har tenkt på deg! Gratulerer som ruger :hjerte: Krysser fingrene for deg :)

Har hatt fire forsøk, ingen på frys. Ikke noen som ble vurdert til frys engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, sastras skrev:

Så flott å høre at uttaket gikk bra, jeg har tenkt på deg! Gratulerer som ruger :hjerte: Krysser fingrene for deg :)

Har hatt fire forsøk, ingen på frys. Ikke noen som ble vurdert til frys engang

Uttaket gikk veldig bra - takk og lov 😉

Så koselig!!! Tusen takk ❤️ Ja, tenk det? Helt fjernt å tenke at jeg ruger.. spent på veien videre! Må bare håpe 🙏🏻 

Takk for at du deler! Jeg ble så skuffa over at jeg ikke fikk noen på frys at jeg nesten glemte å glede meg over egget i magen! Men går bedre nå ☺️👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Søskenønske skrev:

Uttaket gikk veldig bra - takk og lov 😉

Så koselig!!! Tusen takk ❤️ Ja, tenk det? Helt fjernt å tenke at jeg ruger.. spent på veien videre! Må bare håpe 🙏🏻 

Takk for at du deler! Jeg ble så skuffa over at jeg ikke fikk noen på frys at jeg nesten glemte å glede meg over egget i magen! Men går bedre nå ☺️👍🏼

Egget i magen er jo det aller viktigste :rodmer: Det er din potensielle baby! Akkurat nå er du jo egentlig gravid inntil det motsatte (forhåpentligvis ikke) blir bevist :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LillyBe skrev:

Haha, det der høres ut som min hypothalamus 😂 Håpløse greier! Satser på at du bare kan kjøre på med Primolut, og komme i gang med nytt forsøk :)  

:ler: Disse hypothalamusene, altså... Ikke til å stole på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@miore: :) jeg skal til undersøkelse på torsdag, men jeg har tatt ultralyd, så jeg vet jeg har gallestein.

Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FlyBabe skrev:

@miore: :) jeg skal til undersøkelse på torsdag, men jeg har tatt ultralyd, så jeg vet jeg har gallestein.

Hvordan går det med deg? :)

Joda, det tralter og går ;) Jeg håper å få starte på nytt forsøk igjen snart. Håper å høre fra klinikken i dag, faktisk. Egentlig skulle jeg begynt på lang protokoll, men siden jeg ikke får eggløsning selv var klinikken litt tafatte med tanke på å planlegge hvordan dette skulle gjøres. Nå ser det ut som om det kanskje blir kort protokoll likevel siden det har kommet en ladning orgalutran til Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, miore skrev:

Joda, det tralter og går ;) Jeg håper å få starte på nytt forsøk igjen snart. Håper å høre fra klinikken i dag, faktisk. Egentlig skulle jeg begynt på lang protokoll, men siden jeg ikke får eggløsning selv var klinikken litt tafatte med tanke på å planlegge hvordan dette skulle gjøres. Nå ser det ut som om det kanskje blir kort protokoll likevel siden det har kommet en ladning orgalutran til Norge :)

Får håpe du får telefon i dag, da, og får starte opp raskt! :) Jeg så at det var problem med å få tak i medisin, ja, håper det ikke blir slik hele året. 
Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miore skrev:

Egget i magen er jo det aller viktigste :rodmer: Det er din potensielle baby! Akkurat nå er du jo egentlig gravid inntil det motsatte (forhåpentligvis ikke) blir bevist :) 

Det et så sant, så sant @miore ❤️ 

Hehe 👍🏼 Satser og håper på det!!! 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg bekreftelse på at klinikken hadde gjort en helomvending og satt meg opp på kort protokoll likevel.

Jeg har... blandede følelser.

Positivt: Jeg kommer i gang mye raskere, starter på primolut for å få mens allerede i dag. I tillegg har de behandlingsopplegget klart, og det er ikke noe jeg er usikker på med tanke på hvordan vi gjør det. Det appellerer til den ekstremt utålmodige miore å slippe å vente noe mer! I tillegg virket de usikre (eller i alle fall veldig unnvikende) på hvordan de skulle ta meg gjennom den lange protokollen når jeg ikke har eggløsning selv, og lite snakksalige når jeg ba dem forklare hva reserveplanen var. Det fikk jeg egentlig aldri noe godt svar på, og for en som bruker informasjonsinnsamling og listelaging som stressmestring var ikke det en god situasjon å være i.

Negativt: De har ikke endret på noe... ikke en damn shit. opplegget blir NØYAKTIG som sist gang og gangen før, der jeg hadde uttak på syklusdag 23 og 20 og ulik grad av for tidlig eggløsning. Jeg ble rimelig oppgitt, og ba sykepleieren spørre legen enda en gang om ikke jeg i alle fall kan få en litt høyere startdose. Jeg har ikke akkurat vært i fare for å bli overstimulert på de tidligere forsøkene i høst (antall egg har vært 0, 2 og 8), så jeg skjønner bare ikke hvorfor de holder fast på den gamle dosen. Eller hvorfor jeg ikke kunne ha prøvd menopur, gonal-f eller bemfola istedenfor puregon, bare for å endre på noe. Jeg har også spurt om jeg kan ta orgalutran om morgenen istedenfor om kvelden, slik at jeg forhåpentligvis unngår en tredje omgang med (delvis) for tidlig eggløsning. 

Så, kort fortalt: Glad for å være i gang, men egentlig veldig skuffet over opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miore skrev:

I dag fikk jeg bekreftelse på at klinikken hadde gjort en helomvending og satt meg opp på kort protokoll likevel.

Jeg har... blandede følelser.

Positivt: Jeg kommer i gang mye raskere, starter på primolut for å få mens allerede i dag. I tillegg har de behandlingsopplegget klart, og det er ikke noe jeg er usikker på med tanke på hvordan vi gjør det. Det appellerer til den ekstremt utålmodige miore å slippe å vente noe mer! I tillegg virket de usikre (eller i alle fall veldig unnvikende) på hvordan de skulle ta meg gjennom den lange protokollen når jeg ikke har eggløsning selv, og lite snakksalige når jeg ba dem forklare hva reserveplanen var. Det fikk jeg egentlig aldri noe godt svar på, og for en som bruker informasjonsinnsamling og listelaging som stressmestring var ikke det en god situasjon å være i.

Negativt: De har ikke endret på noe... ikke en damn shit. opplegget blir NØYAKTIG som sist gang og gangen før, der jeg hadde uttak på syklusdag 23 og 20 og ulik grad av for tidlig eggløsning. Jeg ble rimelig oppgitt, og ba sykepleieren spørre legen enda en gang om ikke jeg i alle fall kan få en litt høyere startdose. Jeg har ikke akkurat vært i fare for å bli overstimulert på de tidligere forsøkene i høst (antall egg har vært 0, 2 og 8), så jeg skjønner bare ikke hvorfor de holder fast på den gamle dosen. Eller hvorfor jeg ikke kunne ha prøvd menopur, gonal-f eller bemfola istedenfor puregon, bare for å endre på noe. Jeg har også spurt om jeg kan ta orgalutran om morgenen istedenfor om kvelden, slik at jeg forhåpentligvis unngår en tredje omgang med (delvis) for tidlig eggløsning. 

Så, kort fortalt: Glad for å være i gang, men egentlig veldig skuffet over opplegget.

Først: så BRA!!! Da får du blødning rimelig fort vel? Godt for deg å kunne komme i gang, og da på kort protokoll. 

MEN jeg skjønner at dette føles kjipt. Å jeg syns jo også det er veldig rart! Men det var dette opplegget du lyktes med på første forsøk da? Derfor de holder så fast på det samme opplegget? Utrolig rart at de ikle kan endre NOE etter 3 negative runder... Hvilken dose starter du på? Å blir du da justert underveis? 

Jeg starta på 125 IE sist mener jeg (økte ganske fort), nå rett på 187,5 som startdose. Utrolig spent på responsen nå, er jo tross alt 2,5 år siden sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LillyBe skrev:

Først: så BRA!!! Da får du blødning rimelig fort vel? Godt for deg å kunne komme i gang, og da på kort protokoll. 

MEN jeg skjønner at dette føles kjipt. Å jeg syns jo også det er veldig rart! Men det var dette opplegget du lyktes med på første forsøk da? Derfor de holder så fast på det samme opplegget? Utrolig rart at de ikle kan endre NOE etter 3 negative runder... Hvilken dose starter du på? Å blir du da justert underveis? 

Jeg starta på 125 IE sist mener jeg (økte ganske fort), nå rett på 187,5 som startdose. Utrolig spent på responsen nå, er jo tross alt 2,5 år siden sist...

Går på piller i 10 dager, pleier å få blødning 2 dager etter siste pille. Så jeg regner med å være i gang med sprøyter innen ca 2 uker! :nigo:

Jeg startet på 133 IE på forsøk 2 og 3 og skal altså gjøre det samme på nummer 4. Første forsøket i høst startet jeg på 125 IE. Første forsøket ble  avbrutt før vi rakk å øke dosen, mens de neste har endt på 150 og 175 (men de høyeste dosene har jeg bare gått på i et par-tre dager - stort sett har det traltet sakte avgårde på 133). 

Da vi lagde dattera hadde vi akkurat samme opplegg bortsett fra at jeg startet på enda lavere dose; da startet vi på 116 og økte bare til 125. Den gang gikk det på normal tid og endte med suksess selv om jeg ikke fikk ut spesielt mange egg (6 stk) :) Jeg kan ikke se for meg noen andre grunner enn at det gikk så bra da vi lagde henne til at de skal tviholde på dette her! Dosene jeg går på er jo ikke akkurat regnet som spesielt høye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miore skrev:

Går på piller i 10 dager, pleier å få blødning 2 dager etter siste pille. Så jeg regner med å være i gang med sprøyter innen ca 2 uker! :nigo:

Jeg startet på 133 IE på forsøk 2 og 3 og skal altså gjøre det samme på nummer 4. Første forsøket i høst startet jeg på 125 IE. Første forsøket ble  avbrutt før vi rakk å øke dosen, mens de neste har endt på 150 og 175 (men de høyeste dosene har jeg bare gått på i et par-tre dager - stort sett har det traltet sakte avgårde på 133). 

Da vi lagde dattera hadde vi akkurat samme opplegg bortsett fra at jeg startet på enda lavere dose; da startet vi på 116 og økte bare til 125. Den gang gikk det på normal tid og endte med suksess selv om jeg ikke fikk ut spesielt mange egg (6 stk) :) Jeg kan ikke se for meg noen andre grunner enn at det gikk så bra da vi lagde henne til at de skal tviholde på dette her! Dosene jeg går på er jo ikke akkurat regnet som spesielt høye. 

Jøss, så rart at de ikke øker da? Utrolig merkelig! Jeg skjønner iallfall ikke åssen de tenker, hehe. Blir nesten redd for at de har økt min litt mye men...ble jo på grensa til overstimulert sist ;)  Hmm, vi får jo bare tro at du responderer mye bedre nå da! 

Jeg regner med å være i gang på sprøyter fredag neste uke, så da ligger jeg bare litt foran deg i løypa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Da melder jeg meg inn her😊 Skal på forsamtale i Porsgrunn på torsdag. Vi har vært prøvere i 9 år, og hatt ett gjennomført Ivf-forsøk og ett avbrutt forsøk (ingen egg overlevde) for 5-6 år siden. Jeg har aldri vært gravid. Jeg hadde langt regime begge gangene og fikk ut 16 egg første gang og 24 andre gang. Kvaliteten var ikke så god, så de snakket om kort regime neste gang for å få færre egg, men med bedre kvalitet! 

Det er med blandede følelser vi setter i gang igjen😳 Håper jo så inderlig at det skal gå, og er forberedt på å forsøke til vi har en liten skatt i armene😍

Har hørt mye positivt om gjengen i Porsgrunn! Var en annen klinikk vi var på sist. Er dere som er/har vært i Porsgrunn fornøyde?

Anonymkode: 2e6c2...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere :)

Er det noen av dere som nylig har vært til forstamtale på Riksen? Og når sa de dere kan forvente oppstart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heihei!

Da melder jeg meg inn her😊 Skal på forsamtale i Porsgrunn på torsdag. Vi har vært prøvere i 9 år, og hatt ett gjennomført Ivf-forsøk og ett avbrutt forsøk (ingen egg overlevde) for 5-6 år siden. Jeg har aldri vært gravid. Jeg hadde langt regime begge gangene og fikk ut 16 egg første gang og 24 andre gang. Kvaliteten var ikke så god, så de snakket om kort regime neste gang for å få færre egg, men med bedre kvalitet! 

Det er med blandede følelser vi setter i gang igjen😳 Håper jo så inderlig at det skal gå, og er forberedt på å forsøke til vi har en liten skatt i armene😍

Har hørt mye positivt om gjengen i Porsgrunn! Var en annen klinikk vi var på sist. Er dere som er/har vært i Porsgrunn fornøyde?

Anonymkode: 2e6c2...33d

Masse lykke til ❤🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heihei!

Da melder jeg meg inn her😊 Skal på forsamtale i Porsgrunn på torsdag. Vi har vært prøvere i 9 år, og hatt ett gjennomført Ivf-forsøk og ett avbrutt forsøk (ingen egg overlevde) for 5-6 år siden. Jeg har aldri vært gravid. Jeg hadde langt regime begge gangene og fikk ut 16 egg første gang og 24 andre gang. Kvaliteten var ikke så god, så de snakket om kort regime neste gang for å få færre egg, men med bedre kvalitet! 

Det er med blandede følelser vi setter i gang igjen😳 Håper jo så inderlig at det skal gå, og er forberedt på å forsøke til vi har en liten skatt i armene😍

Har hørt mye positivt om gjengen i Porsgrunn! Var en annen klinikk vi var på sist. Er dere som er/har vært i Porsgrunn fornøyde?

Anonymkode: 2e6c2...33d

Velkommen hit og lykke til :biggrin: 

 

Jeg har gått opp 6 kg dette forsøket! Og ca 18 kg totalt siden vi startet opp høsten 2015 :angry: Har dere andre gått opp i vekt av medisinene? Jeg har hørt at "medisinkilo" er ekstra vanskelig å bli kvitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Solskinn63 skrev:

Hei dere :)

Er det noen av dere som nylig har vært til forstamtale på Riksen? Og når sa de dere kan forvente oppstart? 

Jeg var på samtale i slutten av september og fikk brev om oppstart i oktober, at vi kunne ringe inn når vi bille starter. De satt oss over til Ullevål Pga kortere ventetid:) er i gang nå og kommet gjennom nesespray og ca halvveis med sprøyter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sastras skrev:

Jeg har gått opp 6 kg dette forsøket! Og ca 18 kg totalt siden vi startet opp høsten 2015 :angry: Har dere andre gått opp i vekt av medisinene? Jeg har hørt at "medisinkilo" er ekstra vanskelig å bli kvitt :(

Jeg pleier å gå opp en kg eller tre, men de renner av igjen med en gang jeg får mensen etter negativt forsøk og eggstokkene krymper tilbake. Nå skal det sies at jeg alltid har hatt vanskelig for å legge på meg og holde på vekt, så jeg er sikkert ikke representativ. 

Pergo-kiloene jeg fikk på 10 pergokurer, derimot - DE satt, de! Heldigvis trengte jeg dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sastras skrev:

Velkommen hit og lykke til :biggrin: 

 

Jeg har gått opp 6 kg dette forsøket! Og ca 18 kg totalt siden vi startet opp høsten 2015 :angry: Har dere andre gått opp i vekt av medisinene? Jeg har hørt at "medisinkilo" er ekstra vanskelig å bli kvitt :(

Jeg har gått opp i vekt nå etter mange mnd på østrogen og progesteron (hatt 3 fryseforsøk). Men jeg sliter også med å gå opp i vekt fra før, så er jo heldig sånn sett. Men skjønner at dette må være utrolig vanskelig og tøft når en ikke trenger disse kg :( jeg har inntrykk av at det å gå opp i vekt er veldig vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heihei!

Da melder jeg meg inn her😊 Skal på forsamtale i Porsgrunn på torsdag. Vi har vært prøvere i 9 år, og hatt ett gjennomført Ivf-forsøk og ett avbrutt forsøk (ingen egg overlevde) for 5-6 år siden. Jeg har aldri vært gravid. Jeg hadde langt regime begge gangene og fikk ut 16 egg første gang og 24 andre gang. Kvaliteten var ikke så god, så de snakket om kort regime neste gang for å få færre egg, men med bedre kvalitet! 

Det er med blandede følelser vi setter i gang igjen😳 Håper jo så inderlig at det skal gå, og er forberedt på å forsøke til vi har en liten skatt i armene😍

Har hørt mye positivt om gjengen i Porsgrunn! Var en annen klinikk vi var på sist. Er dere som er/har vært i Porsgrunn fornøyde?

Anonymkode: 2e6c2...33d

Hei, og velkommen :) 

Vi holder til i Porsgrunn.Vi er veldig fornøyde - men vi har ikke noe annet å sammenligne med da.. har forstått at private klinikker er litt bedre service og bruker mer tid på pasientene. Kan av og til føles som litt sånn "samlebånd"-klinikk i Porsgrunn, men det tror jeg det er i alle de offentlige klinikkene. De har vel prøvd å effektivisere så godt som mulig. lLgen vi har er vi veldig fornøyd med og sykepleierne der er helt fantastiske. Har jeg spørsmål, enten via epost eller telefon, så får jeg svar med en gang. Og de er så hyggelige :)

Lykke til med forsamtalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...