Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, Prover14 skrev:

Spørsmål til dere som skriver om medisinmangel.... Er det bare noen spesifikke typer medisiner? I så fall hvilke?

Skal etter planen begynne på nesespray om ca 20 dager, deretter sprøyter. Bør jeg gå innom apoteket god tid i forveien å "bestille"? Mtp. at kanskje ikke alle apotekene har disse medisinene tilgjengelig hele tiden... 

@LillyBe har rett, orgalutran og cetrotide brukes til kort protokoll (antagonistprotokoll) for å forhindre spontan eggløsning  (de er GnRH-antagonister). Siden du skal bruke nesespray skal du ha lang protokoll (agonistprotokoll), og da tar nesesprayen seg av å sørge for at du ikke får eggløsning - så du trenger ikke å bekymre deg for medisinmangelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Søskenønske skrev:

Jeg må korte ned beha.tid pga mangel på cetrotide. De mangler også "søsterproduktet" orgalutran. Det er problemer hos fabrikken. Ut ifra det jeg forsto i dag, er Norge støvsugd for disse medisinene. De vet heller ikke for sikkert når det kommer.

Nå er det kanskje ikke mulig å bestille når det er tomt på fabrikk. Men kanskje det er mulig å sette seg på venteliste? Vet at mange apotek har mange som venter på denne medisinen nå..

Mulig de er inne til du skal starte 😊 Håper det ordner seg 🙏🏻

 

1 time siden, Prover14 skrev:

Spørsmål til dere som skriver om medisinmangel.... Er det bare noen spesifikke typer medisiner? I så fall hvilke?

Skal etter planen begynne på nesespray om ca 20 dager, deretter sprøyter. Bør jeg gå innom apoteket god tid i forveien å "bestille"? Mtp. at kanskje ikke alle apotekene har disse medisinene tilgjengelig hele tiden... 

Sånn jeg har oppfattet det er der kun på noe. Hva skal du ha etter nesesprayen :) jeg er og inne i nesesprayukene nå og beg på sprøyter i morgen :) @Prover14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Søskenønske @LillyBe @miore @L-U-R :) Da satser jeg på at det ikke er manko på hverken nesespray eller sprøyter når den tid kommer!

Jeg skal ha Gonal-f etter spray. Du da? Lykke til med sprøytestart i morgen - håper det blir mindre skummelt enn forventet og at bivirkningene etter sprayen blir borte! :biggrin: @L-U-R 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lever inn resepten i tide så de får bestilt så kan de heller ligge på lur og vente på apoteket:) tok bare en dag før jeg fikk de:)

skal ha menipur:) tror ikke det blir så skummelt:) sprøytene var jo syltynne og fikk prøvestikke på mannen i dag så da vet jeg hvordan sprøyta responderer når den møter hud:) det hjalp altså:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Søskenønske skrev:

Å kjære vene. Huff, det hørtes ikke bra ut. Angrer nesten på at jeg leste - har uttak fredag 😱 Men satser på at det går som ett av dine første!!! Nå er du ferdig!!! Håper at formen din kommer seg raskt., det er no alt vi skal gjennom og ja. Klem til deg!!!

Ikke meningen å skremme deg! :klemmer: De tre første uttakene mine var kjempefine og jeg sa hver gang at dette kan jeg lett gjøre igjen. Dette uttaket var vel ett av unntakene, så ikke bekymre deg :)

15 timer siden, miore skrev:

Kjipt med så tøft uttak! Rart hvor varierende det kan være fra gang til gang. Men 13 egg - det var jo en super fangst :) Krysser fingrene for god befruktning!

Kjemperart egentlig :klo: Tenker det kanskje har noe med operasjonen å gjøre, at det er litt arrvev eller noe som "ødela" for meg denne gangen. Takk :smilorange:

15 timer siden, LillyBe skrev:

Å herregud, så forferdelig!! Godt du er ferdig nå. Krysser finga for at blir bra resultat :) 

Ja, det er godt det er over! Håper det blir verdt det :hjerte:

15 timer siden, Prover14 skrev:

Uff, det høres jo helt forferdelig ut!! Gruer meg til det blir min tur... Masse god bedring, jeg krysser fingrene for at du får gode resultat av de 13 eggene!

Det er kanskje skummelt å lese når jeg skriver hvor ille det var, men det er jo over på kort tid og de fleste har fine uttak. Ikke noe å grue seg til :klemmer: Takk :hjerte:

 

Klinikken har ringt og 8 av eggene er befruktet. Ennå en rekord for oss! Innsett i morgen, jeg gleder meg :rodmer:
Formen er bedre, men jeg er ennå trøtt og sliten så jeg skal holde meg i ro i dag tenker jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sastras skrev:

Klinikken har ringt og 8 av eggene er befruktet. Ennå en rekord for oss! Innsett i morgen, jeg gleder meg :rodmer:
Formen er bedre, men jeg er ennå trøtt og sliten så jeg skal holde meg i ro i dag tenker jeg!

Så kjekt! Det er jo veldig bra med 8 befrukta egg👏 Da får du nok en del på frys også😉 Er jo greit at du får en god uttelling, spesielt siden uttaket var så ubehagelig.

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, sastras skrev:

Klinikken har ringt og 8 av eggene er befruktet. Ennå en rekord for oss! Innsett i morgen, jeg gleder meg :rodmer:
Formen er bedre, men jeg er ennå trøtt og sliten så jeg skal holde meg i ro i dag tenker jeg!

Det var jo enda et supert antall! Det går jo an å håpe på å få noen på frys også, når du har så mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, sastras skrev:

Klinikken har ringt og 8 av eggene er befruktet. Ennå en rekord for oss! Innsett i morgen, jeg gleder meg :rodmer:
Formen er bedre, men jeg er ennå trøtt og sliten så jeg skal holde meg i ro i dag tenker jeg!

Så utrolig bra!!! Da blir det forhåpentligvis noen på frys også ja :) masse god bedring, og lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, LillyBe skrev:

Oy, så spennende!!!Den mangelen er jo virkrlig helt håpløs, håper de snart får det under kontroll. Tipper eggene dine blir supre innen fredag jeg 😄👌Krysser også alt jeg har for det :) 

Jaaa! Takk @LillyBe:) vi satser på det!!! Ja, håper at de snart får kontroll på medisinen igjen! Sykehusapoteket ved stolavs hadde fått antydet levering i uke 3 nå. Men det har det vært sagt fra uke til uke nå. Men det må snu snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sastras skrev:

Ikke meningen å skremme deg! :klemmer: De tre første uttakene mine var kjempefine og jeg sa hver gang at dette kan jeg lett gjøre igjen. Dette uttaket var vel ett av unntakene, så ikke bekymre deg :)

Kjemperart egentlig :klo: Tenker det kanskje har noe med operasjonen å gjøre, at det er litt arrvev eller noe som "ødela" for meg denne gangen. Takk :smilorange:

Ja, det er godt det er over! Håper det blir verdt det :hjerte:

Det er kanskje skummelt å lese når jeg skriver hvor ille det var, men det er jo over på kort tid og de fleste har fine uttak. Ikke noe å grue seg til :klemmer: Takk :hjerte:

 

Klinikken har ringt og 8 av eggene er befruktet. Ennå en rekord for oss! Innsett i morgen, jeg gleder meg :rodmer:
Formen er bedre, men jeg er ennå trøtt og sliten så jeg skal holde meg i ro i dag tenker jeg!

H u r r a !!! så bra ett resultat - og en vellfortjent premie etter uttaket! :hjerte: godt å høre at du hadde positiv erfaring med uttak også! Gleder meg til å følge deg videre - spennende tid :) slapp av og nyt dagen med gode tanker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Søskenønske skrev:

Jaaa! Takk @LillyBe:) vi satser på det!!! Ja, håper at de snart får kontroll på medisinen igjen! Sykehusapoteket ved stolavs hadde fått antydet levering i uke 3 nå. Men det har det vært sagt fra uke til uke nå. Men det må snu snart :) 

Ja, er det som er så håpløst...nye leveringstider hver uke. Ingen oppdatert informasjon på legemiddelverket sine sider iallfall. Så jeg trur hva jeg vil om det det, hehe...men det må jo snu snart ja ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sastras skrev:

Klinikken har ringt og 8 av eggene er befruktet. Ennå en rekord for oss! Innsett i morgen, jeg gleder meg :rodmer:
Formen er bedre, men jeg er ennå trøtt og sliten så jeg skal holde meg i ro i dag tenker jeg!

Så bra med så mange befruktede egg, og masse lykke til med innsett i morgen :) Spennende tid i vente :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 12.54, Søskenønske skrev:

Tusen takk 🌸 Gikk helt greit. Uttak fredag. Minuset er at legen ønsket at jeg skulle gå til mandag pga str på eggposene. Men grunnet medisinmangel på cetrotide ble det fremskyndet til fredag. Så nå er det på nytt bare å krysse fingrene for at eggene er ok fredag.. det skal være noe å tenke på.. 

Så bra at du har flere eggposer som er på vei! Og veldig teit at medisinmangelen skal lage trøbbel. Forhåpentligvis har de aller fleste eggene blitt store nok til fredag:) Nå går du snart inn i de laaange to venteukene da. Jeg forestiller meg at de blir ekstra lange etter IVF. Men så er det jo gode muligheter for at de endelig får en god avslutning :) Krysser fingrene for mange egg, behagelig uttak (ikke for ubehagelig i hvert fall), at dagene flyr, og til slutt; to streker på testen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, sastras skrev:

Klinikken har ringt og 8 av eggene er befruktet. Ennå en rekord for oss! Innsett i morgen, jeg gleder meg :rodmer:
Formen er bedre, men jeg er ennå trøtt og sliten så jeg skal holde meg i ro i dag tenker jeg!

Så bra! Det må jo være et virkelig bra resultat :) Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer meg ikke til innsett 😣 

Alle ferger er innstilt på grunn av været! Hva skjer da? Klinikken åpner ikke før kl 9...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sastras skrev:

Jeg kommer meg ikke til innsett 😣 

Alle ferger er innstilt på grunn av været! Hva skjer da? Klinikken åpner ikke før kl 9...

Ring dem i det øyeblikket de åpner, så kan de sannsynligvis utsette innsetting! Vet ikke når du har time, men eggene ligger i inkubatoren så lenge som mulig før de setter det inn. Det er ikke noe problem å sette inn på dag 3 eller 5 istedenfor 2, spesielt ikke når du har så mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, sastras skrev:

Jeg kommer meg ikke til innsett 😣 

Alle ferger er innstilt på grunn av været! Hva skjer da? Klinikken åpner ikke før kl 9...

Så typisk! Men er sant som miore sier - er ikke problem å utsette innsett noen dager, bare ta kontakt med klinikken så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sastras skrev:

Jeg kommer meg ikke til innsett 😣 

Alle ferger er innstilt på grunn av været! Hva skjer da? Klinikken åpner ikke før kl 9...

Å nei!!! Typisk...har du fått utsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte meg 08:59 og sa at timen ble utsatt til i morgen. De to eggene som skal settes inn er 4-delt og 2-delt. Hun sa ingenting om de 6 andre så regner med de er ute av spill. Håper bare de siste to overlever til i morgen nå 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sastras skrev:

De ringte meg 08:59 og sa at timen ble utsatt til i morgen. De to eggene som skal settes inn er 4-delt og 2-delt. Hun sa ingenting om de 6 andre så regner med de er ute av spill. Håper bare de siste to overlever til i morgen nå 😥

Jeg krysser det jeg har for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...