Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Milio skrev:

Jeg syns denne diskusjonen er latterlig. Spesielt den som foregår i kommentarfeltet til VG. Det er bare pupper. 

Hvorfor er det slik at Pilotfrue skal få pepper for ammebilde, samtidig som alle er enige i at amming er naturlig. Det er vel ikke så naturlig hvis vi ikke tør å se bilder av det, eller argumenterer med at det provoserer. DET mener jeg er å kaste stein i glasshus. Det er en pupp. Puppen er til for å mate barn.

Det er ikke ammingen som er problemet. Det er at hun deler et slikt bilde som viser for mye med hele verden. Det er barna vi tenker på. Det som deles på nettet kan både misbrukes og forsvinner aldri 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får svare for meg jeg da, siden det var jeg som kalte det puppeflashing. Generelt er jeg i mot innlegg ala "jeg gjorde slik og sånn" men siden enkelte må ha det inn med teskje så gjør jeg et unntak. 

Jeg har ammet flere barn, og jeg ammer fortsatt. De har blitt ammet akkurat hvor det måtte være helt styrt av ungen selv. Jeg har aldri fått reaksjoner på dette eller negative kommentarer (ref dere som mener den generelle nordmann er så uopplyst og negativ til offentlig amming). 

Det jeg reagerer på er at Pilotfrue og Ulrik deler drøssevis av ammevideoer og bilder i alle kanaler (bloggen, bloggerne, snapchat, Insta...) der puppene og ikke ammingen får fokus. Vi har sett hvor fantastisk flink hun er til å amme nå, hurra for henne, og vi har sett nok av både babyen og puppene hennes nå. Det puppefokuset startet jo lenge før ungen var født, hos begge to. 

Dette er kanskje ammemisjonering også? :

http://imgur.com/br1wxik

Og ja, når man er inne på hva jeg har gjort... Jeg ammer gladelig fremfor en times trening. 

Gratulerer til Pilotfrue. Du fikk akkurat det du ønsket med alle disse forskjellige amme/puppeinnleggene dine - oppmerksomhet! Som igjen fører til inntekt. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var vel nok derfor tv2 GMN henta dem inn for å prate om denne fantastiske dobbeltamminga. Det viser hvor lite fyll de har i God Morgen sendingene sine. Andre mer interessante tema får knappe 2-3 minutters taletid. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Puffin skrev:

Om det så "bare er for klikk" - noe hun faktisk lever av - så er jo en heldig bieffekt at det setter fokus på amming. To fluer i en smekk.

Ja, ikke sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne ammediskusjonen er kjedelig og hadde vært fint om dere kunne diskutere det i en annen tråd, altså dere mødre som må fortelle hvordan dere gjør det osv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
51 minutter siden, Viking-girl said:

Og det var vel nok derfor tv2 GMN henta dem inn for å prate om denne fantastiske dobbeltamminga. Det viser hvor lite fyll de har i God Morgen sendingene sine. Andre mer interessante tema får knappe 2-3 minutters taletid. 

Du må nok huske på at det er et begrenset publikum som ser på God Morgen Norge. Minst halvparten av de som ser på, er nok hjemme i permisjon med barn som blir ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal slutte å diskutere denne bloggen. Innleggene hennes er som direkte svar til diskusjonene her, og jeg gidder ikke gjøre jobben for henne (=gi henne noe å skrive om). 

Dama er søt og likanes, men bortskjemt og lat. Før blogget hun om livet generelt. Det orker hun ikke lenger så nå er det kun reklame og sjokk-stunt for så å late som det var uselviske hensikter bak. 

Jeg slutter herved å lese bloggen! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
8 minutter siden, Macimba skrev:

Ser noen i det hele tatt på GMN? Det tenderer til å være et harry program. 

Fordi dem tar opp kontroversielle temaer som og amme andre barn? Da jeg fikk mitt barn var det en i barsel gruppen jeg var med i som kryss ammet. Tøft at dem gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
2 timer siden, Milio skrev:

Jeg syns denne diskusjonen er latterlig. Spesielt den som foregår i kommentarfeltet til VG. Det er bare pupper. 

Hvorfor er det slik at Pilotfrue skal få pepper for ammebilde, samtidig som alle er enige i at amming er naturlig. Det er vel ikke så naturlig hvis vi ikke tør å se bilder av det, eller argumenterer med at det provoserer. DET mener jeg er å kaste stein i glasshus. Det er en pupp. Puppen er til for å mate barn.

Det er da stor forskjell å sitte i ammetopp/ammebh og amme babyen litt diskret fremfor å nærmest kneppe opp hele skjorta og velte ut begge puppene fullstendig uten å dekke seg til. Man kan være for sex utenfor ekteskap uten å pule hele bygda rundt og man kan være for amming uten å nærmest kle av seg på hele overkroppen og poste det på offentlig internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lagerbestilling skrev:

Det er da stor forskjell å sitte i ammetopp/ammebh og amme babyen litt diskret fremfor å nærmest kneppe opp hele skjorta og velte ut begge puppene fullstendig uten å dekke seg til. Man kan være for sex utenfor ekteskap uten å pule hele bygda rundt og man kan være for amming uten å nærmest kle av seg på hele overkroppen og poste det på offentlig internett.

Ser ikke problemet..

Er jo først å fremst hele formålet med pupper.

Og naken hud er ikke automatisk seksuelt.

Men man må jo krenkes av noe..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er langt verre med alle mennene i Tv2s kommentarfelt som seksualiserer amming,enn henne ammende/med puppene ute.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
40 minutter siden, Carina Maria skrev:

Fordi dem tar opp kontroversielle temaer som og amme andre barn? Da jeg fikk mitt barn var det en i barsel gruppen jeg var med i som kryss ammet. Tøft at dem gjør det. 

Jeg nevnte ikke ordet amming, og tenkte overhodet ikke på det. Jeg visste ikke en gsng at de hadde tatt det opp.

Slutt å vær så opphengt i den ammingen. Mødre har ammet til alle tider, og man trenger ikke roses opp i skyene om man ammer. Ellers er det nok om amming fra min side - føler alle har fått frem sine synspunkt - og vel så det  

 Jeg tenker generelt at det er et dårlig program, de har mange harry gjester. Mange bloggere har vært der, og hva har de egentlig å fare med...

Endret av Macimba
Rettet manglende bokstav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
2 timer siden, Viking-girl skrev:

Og det var vel nok derfor tv2 GMN henta dem inn for å prate om denne fantastiske dobbeltamminga. Det viser hvor lite fyll de har i God Morgen sendingene sine. Andre mer interessante tema får knappe 2-3 minutters taletid. 

La oss nå ikke glemme at «Bloggerne» går på TV2, så en invitasjon av pilotfrue inngår nok i en strategi for å promotere programmet. 

Men altså, er det altså slik at man ønsker å fremme det å amme hverandres barn slik at det blir det mest naturlige i verden? Har ikke ammesaken gått litt over styr da? At man har morsmelkbank på sykehuset er en selvfølgelighet, men ser man for seg at mødre på barseltreff ammer barna på omgang? 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BuffaloDuck skrev:

Godt sagt! Skjønner ikke at folk i det ene øyeblikket kan si det er naturlig, for så i det neste kritisere noen for å "flagre med puppene" eller ikke dekke seg til godt nok. Virker som om enten har man dekt seg til for mye, eller for lite, vanskelig å gjøre alle til lags gitt.

Det er naturlig, men det går likevel an å være litt diskré

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lagerbestilling said:

Det går fint an å være for amming uten å være for at mor nærmest skal kle av seg på hele overkroppen og poste bilder av prosessen på internett.

 

Tror dette er mye "smak og behag". Jeg har aldri sett mødre som har kledd av seg på hele overkroppen amme offentlig (ei heller Julianne på bildet), men har sett plenty med folk som har blitt krenket pga ulike mengder hud av brystet vist under amming.

Tror ikke folk blir enige noengang om nøyaktig hvor mye hud som er ok å eksponere når man ammer et barn :) Vi har alle forskjellig terskel på hva vi synes er ok og ikke ok, personlig mener jeg det er uhøflig å kritisere mødre for det, og at man heller kan la være å se på hvis man synes noen viser litt vel mye hud.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Lagerbestilling skrev:

Det er da stor forskjell å sitte i ammetopp/ammebh og amme babyen litt diskret fremfor å nærmest kneppe opp hele skjorta og velte ut begge puppene fullstendig uten å dekke seg til. Man kan være for sex utenfor ekteskap uten å pule hele bygda rundt og man kan være for amming uten å nærmest kle av seg på hele overkroppen og poste det på offentlig internett.

Jeg syns ikke det er en god sammenligning i det hele tatt. Det er et bilde hvor begge brystene er ute, noe det må fordi hun skal amme to barn i tvillingstilling. Det skal godt gjøres at de ikke blir hengende ute da. Og siden folk blir så brydd av at det ligger på Internett, så er det jo helt tydelig at det «er for mye for folk». Hvorfor? Seksualiserer dere det? Hadde vi ammet med albuen, hadde det vært et problem å vise hele armen da? Er det fordi brystpartiet er så seksualisert at «å kle av seg på hele overkroppen» når man skal amme et barn er å dra det for langt? 

Endret av Milio
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Milio skrev:

Jeg syns ikke det er en god sammenligning i det hele tatt. Det er et bilde hvor begge brystene er ute, noe det må fordi hun skal amme to barn i tvillingstilling. Det skal godt gjøres at de ikke blir hengende ute da. Og siden folk blir så brydd av at det ligger på Internett, så er det jo helt tydelig at det «er for mye for folk». Hvorfor? Seksualiserer dere det? Hadde vi ammet med albuen, hadde det vært et problem å vise hele armen da? Er det fordi brystpartiet er så seksualisert at «å kle av seg på hele overkroppen» når man skal amme et barn er å dra det for langt? 

Nettopp dette jeg ville frem til - takk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp for amming 👍🏻 

Men at fruen skal høste så mye positive tilbakemeldinger for å fronte noe så viktig synes jeg ikke hun fortjener.  Det hele startet med diverse spørsmål om  amming, flaske osv. Pang så ligger bildet alle diskuterer der. Mitt spørsmål er; ble det lagt ut for å fronte amming bevist eller for å provose? Jeg tipper det siste! Helt siden * ble født har det vært et unormalt stort fokus på amming fra piloten og fruen. For min del kan hun amme hvem hun vil når hun vil. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ofte uenig med pilotfrue, men reaksjonene ved ammebildet viser bare hvor seksualisert amming er. Amming er helt naturlig. Dere som ikke tåler det får flytte til USA eller se en annen vei.  Hadde man ammet med albuen så hadde ingen reagert om man viste hele albuen. som millio sier. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...