Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for persondebatt og hetsende innhold. 

Perelandra, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om hun har tenkt å amme offentlig i Dubai.

mini liker ikke mme så det er kun pupp der sies der, men da hadde jeg ikke valgt Dubai som fullsmmende 🙄 #livreddforåbliburainne

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Macimba skrev:

For all del, hun må amme når hun vil og hvor hun vil for meg - men jeg skjønner ikke vitsen med å offentliggjøre kryssamming når man er mor til et barn. Hvorfor vise at man ammet andres barn? 

Tvillingmødre vet nok godt at det går an..

Kryssamming og tandemamming er to forskjellige ting. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

Tenker at tema var og er viktig. Som det påpekes av de lærde, viktig i tidligere tider for å holde liv i små barn som ikke fikk nok melk av sin mor av tusen ulike grunner osv. Eller for den del historien mange av oss husker da en dansk kvinne fant en forlatt baby etter en vei i Tyrkia, og der og da ammet det, rett og slett som førstehjelp slik at det overlevde. 

Men å fronte det omtrent som en selskapslek fra en leilighet på Dr Holms hotell .... Vi ler og tuller og fjaset... Og jeg er alt for dårlig til å fryse ned melk selv, så jeg låner av min venninne... 

Barn dør!! Kunne vært en viktig,holdningsskapende grei det her. Men settingen og holdningen knuser det fullstendig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
1 time siden, Birdo skrev:

Kryssamming og tandemamming er to forskjellige ting. 

Det er det sikkert. Jeg har bare ammet en og en, og bare mine egne barn - så hva vet jeg. 

Jeg kunne selvsagt vurdert å amme en annens barn om det «sto om livet». Det gjorde det ikke her, her handlet det om klikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får bare amme hvor hun vil og andres barn, men tullete å dokumentere det sånn at hele Norge får se det.

Men alt for klikk og oppmerksomhet. Hun provoserer med vilje og vil skape reaksjoner. Det er liksom hennes greie.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 20.09, Birdo skrev:

Eksponering er eksponering, om det er en finere blogg eller ei..

 

Forøvrig, hurra for normalisering av amming🙏🏻🙏🏻

 

Er så enig, barna til Funkygine er eksponert for et større publikum enn det Pilotfrua har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at amming er viktig, men er det virkelig noen norske kvinner/mødre som ikke har fått det med seg i 2019?

Det er lov å være stolt og takknemlig av å få til amming, men grensa til hovering er ikke så langt unna det Pilotfrue driver med nå. Akkurat som at ikke alle blir like lett gravide, slik pilotparet fikk erfare, så får heller ikke alle til amming like lett som henne. Da er det unødvendig å trykke puppene og skrytet opp i fjeset på leserne ved enhver anledning.

Er amming virkelig det eneste som gir henne mestringsfølelse for tiden? 

Jeg får følelsen av at de begge er litt skap-exibisjonister med all denne puppeflashingen i SOME. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg heller ville hatt et par bilder på nett av meg selv som baby fra hverdagen enn bilder der mamma ammet meg (tenker dette er enda kjipere for en gutt enn for ei jente også, bare fordi liksom). Sånn med tanke på at hun ikke vil eksponere sønnen... 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Enig i at amming er viktig, men er det virkelig noen norske kvinner/mødre som ikke har fått det med seg i 2019?

Det er lov å være stolt og takknemlig av å få til amming, men grensa til hovering er ikke så langt unna det Pilotfrue driver med nå. Akkurat som at ikke alle blir like lett gravide, slik pilotparet fikk erfare, så får heller ikke alle til amming like lett som henne. Da er det unødvendig å trykke puppene og skrytet opp i fjeset på leserne ved enhver anledning.

Er amming virkelig det eneste som gir henne mestringsfølelse for tiden? 

Jeg får følelsen av at de begge er litt skap-exibisjonister med all denne puppeflashingen i SOME. 

Mange i Norge, både kvinner og menn, har fortsatt skremmende syn på amming. Det er bare å ta en tur i kommentarfelt om saker som handler om amming det. Mødre får fortsatt beskjed om å gå på do for å amme om de er ute, og selv om det heldigvis ikke er såå mange som får den beskjeden så er én alt for mye!

Om ammingen gir henne en god mestringsfølelse, så kudos til henne! Amming er faktisk en jobb i seg selv, og virkelig ikke en "walk in the park" til en hver tid.

At amming blir omtalt som "puppeflashing" sier egentlig nok om at vi har en lang vei å gå før amming er godt nok normalisert!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Birdo skrev:

Mange i Norge, både kvinner og menn, har fortsatt skremmende syn på amming. Det er bare å ta en tur i kommentarfelt om saker som handler om amming det. Mødre får fortsatt beskjed om å gå på do for å amme om de er ute, og selv om det heldigvis ikke er såå mange som får den beskjeden så er én alt for mye!

Om ammingen gir henne en god mestringsfølelse, så kudos til henne! Amming er faktisk en jobb i seg selv, og virkelig ikke en "walk in the park" til en hver tid.

At amming blir omtalt som "puppeflashing" sier egentlig nok om at vi har en lang vei å gå før amming er godt nok normalisert!

Jeg er helt uenig med deg, og jeg synes ikke det vi ser i deres kanaler er normal ammemisjonering. 

Det er også en stor forskjell på å amme akkurat der det måtte passe, etter babyen behov, og det å legge ut masse bilder av det på SOME. Jeg mener ikke at det ikke skal skrive om, og jeg mener ikke at det ikke skal legges ut bilder, det er omfanget jeg reagerer på. 

Både Funkygine og Marianne Jemtegård ammer offentlig og har hatt innlegg om dette, men det er ikke det eneste de viser. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt mulig det bare er meg, men etter pilotfruens tidligere utspill og måte å fremstå på har jeg utrolig vanskelig for å tro at hun sitter i leiligheten på dr. Holms og planlegger et innlegg hvor hun skal "slå et slag for offentlig amming" og at hun deretter skal ha bedt en av mennene eller venninnen ta et bilde av henne for å kunne stå frem i en viktig sak. Måten hun omtaler det på med overforbruket av "Hehe!" i tekstene og en beskrivelse av at mennene sitter og flirer får jeg heller et bilde av en person som ammer begge, gruppen ler og de blir enige om at "nå skal vi legge ut et bilde for å skape reaksjoner, hehe!" Og Shit, nå kommer folk til å bli helt gale!

lurer på hva venninnen tenker om at frua bruker den to måneder gamle datteren hennes i jakten på klikk....

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at hun fronter amming.Men å ha et slikt bilde på nett er helt hinsides,tør ikke å tenke på alle syke folk som ser dette og hvordan det kan bli misbrukt..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Glad jeg vokste opp på 90 tallet, hvor det ikke var sosiale medier og blogg og YouTube. Da tok vi bilder med fotokamera og hadde bilder i fotoalbum. Mye bedre

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri ville la mine barn tatt amming fra andre mødre om jeg ikke visste at de var testet først, eller kjente deres medisinske historikk 100% (og det er det vel ingen som kan gjøre).

Morsmelk inneholder viktige antistoffer fra mor, så hvis noen andre ammer ditt barn synes jeg det er rart at folk vil utsette sine babyer for muligheten til å få infeksjoner. Og jeg synes det er på grensen til å forsømme sitt barn.

Skjønner folk som får melk fra andre dersom det ikke finnes andre muligheter, men da er vel melka testet først? Og det finnes MME som anbefales i slike situasjoner. 

Aldri om jeg hadde gjort det pga latskap! 

En annen ting er at amming ikke bare er amming, det handler om å bygge trygghet, kjærlighet og knytte bånd med sitt barn. Og babyer merker om det er mors pupp eller ikke. Hvorfor risikere denne tryggheten da?

Endret av StellaWild
Autokorrekt
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, StellaWild skrev:

Hadde aldri ville la mine barn tatt amming fra andre mødre om jeg ikke visste at de var testet først, eller kjente deres medisinske historikk 100% (og det er det vel ingen som kan gjøre).

Morsmelk inneholder viktige antistoffer fra mor, så hvis noen andre ammer ditt barn synes jeg det er rart at folk vil utsette sine babyer for muligheten til å få infeksjoner. Og jeg synes det er på grensen til å forsømme sitt barn.

Skjønner folk som får melk fra andre dersom det ikke finnes andre muligheter, men da er vel melka testet først? Og det finnes MME som anbefales i slike situasjoner. 

Aldri om jeg hadde gjort det pga latskap! 

En annen ting er at amming ikke bare er amming, det handler om å bygge trygghet, kjærlighet og knytte bånd med sitt barn. Og babyer merker om det er mors pupp eller ikke. Hvorfor risikere denne tryggheten da?

I flere kulturer er det helt normalt at man ammer andres barn. I noen kulturer gjelder det bare innenfor familien, i andre er det mer fritt.

Les og lær https://www.google.com/search?q=amming+av+andres+barn&oq=amming+av+andres+&aqs=chrome.1.69i57j0.3587j0j9&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Skjønner det er en sær tanke i vårt samfunn, da dette ikke er noe man snakker så mye om, men tenker at du her bekrefter at det faktisk ikke bare er sært å vise frem at det går. Er utrolig hvor lite kunnskap folk har om diverse rundt amming altså. 

Angående tilknytning så er det jo ikke snakk om at hun ammer venninna sin baby 24/7. Til og med barn som ikke ammes føler tilknytning til sin mor og far, så det går nok helt fint. 

Endret av neiognei
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, neiognei skrev:

I flere kulturer er det helt normalt at man ammer andres barn. I noen kulturer gjelder det bare innenfor familien, i andre er det mer fritt.

Les og lær https://www.google.com/search?q=amming+av+andres+barn&oq=amming+av+andres+&aqs=chrome.1.69i57j0.3587j0j9&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Skjønner det er en sær tanke i vårt samfunn, da dette ikke er noe man snakker så mye om, men tenker at du her bekrefter at det faktisk ikke bare er sært å vise frem at det går. Er utrolig hvor lite kunnskap folk har om diverse rundt amming altså. 

Angående tilknytning så er det jo ikke snakk om at hun ammer venninna sin baby 24/7. Til og med barn som ikke ammes føler tilknytning til sin mor og far, så det går nok helt fint. 

For det første snakker jeg ikke om andre kulturer med om personen denne tråden handler om. Og at hun lar andre amme sitt barn når det ikke er et ordentlig behov for det viser jo bare hvor enkelt folk tar på det. Og hvem sine behov som kommer først.

For det andre er det bevist at det kan føre til smitte og infeksjoner (bakterier/virus for barnet) men tipper at du som er flink til å Google fint kan klare å finne det selv. (Ref: linken du sender)

For det andre så er det ikke tilknytning til sine foreldre det heller er snakk om. 

Og til slutt, back at you for den kommentaren om lite kunnskap! 

Endret av StellaWild
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Hvis intensjonen hadde vært å amme et sultent barn der mor var syk/forhindret så synes jeg det er en fin ting å gjøre - her er det bare dumt.

Mennene sitter flirende og ser på, hun flasher puppene for hele «verden» bare for å få klikk på en reklamebasert blogg. Dette er overhodet ikke for å fremme amming.

Endret av Macimba
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofia2018

Jeg har selv ammet en venninnes barn, der var besteforeldre barnevakt og var hos min mamma, så hadde de glemt maten hjemme, denne gutten var 1 dag eldre enn min og de var da 9 uker gamle. Moren lå på sykehus 14 mil unna og de bodde 5 mil unna, den lille hylte av sult, så jeg tilbød meg. Det var litt rart men jeg hadde ikke gjort det av andre grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...